996981 schreef:Controle naleving wet DBA ligt bij de belastingdienst.
Dat weet ik, maar probeerde ff de verwarring qua aantallen aan te geven.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Een groot deel van de bezuinigingen op onderwijs zijn teruggedraaid, hoorde ik net.
Dit gaat ten koste van de zorg, begrijp ik. Daar wordt nu extra op bezuinigd.
Ik heb geen linkje.
anjali schreef:Dat is dan te hopen dat het meevalt want eerlijk gezegd vind ik dat de zorg al tot een onaanvaardbaar laag niveau is "uitgekleed".
996981 schreef:anjali schreef:Dat is dan te hopen dat het meevalt want eerlijk gezegd vind ik dat de zorg al tot een onaanvaardbaar laag niveau is "uitgekleed".
Dat gaat alleen maar erger worden. Steeds meer mensen hebben vaker en langer zorg nodig. Kosten blijven stijgen. Het enige dat krimpt is het aantal mensen dat in de zorg wil werken.
In 2040 verdubbelt de zorgkosten tot 174 miljard per jaar bijvoorbeeld als we zo doorgaan. Wie gaat dat betalen? Als we zo blijven doorgaan moet een derde van álle werkende Nederlanders in de zorg gaan werken. Wie gaat het andere werk doen?
996981 schreef:juval schreef:Dat gaat alleen maar erger worden. Steeds meer mensen hebben vaker en langer zorg nodig. Kosten blijven stijgen. Het enige dat krimpt is het aantal mensen dat in de zorg wil werken.
In 2040 verdubbelt de zorgkosten tot 174 miljard per jaar bijvoorbeeld als we zo doorgaan. Wie gaat dat betalen? Als we zo blijven doorgaan moet een derde van álle werkende Nederlanders in de zorg gaan werken. Wie gaat het andere werk doen?
arbeidsmigranten
996981 schreef:juval schreef:
arbeidsmigranten
En waar gaan die wonen?