Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:19

Elisa2 schreef:
Schuimbekkende pony? Dat geeft wel aan hoeveel verstand ze er van hebben. Is de wolf op heterdaad betrapt proberen ze er nog omheen te praten. Dat soort lui zou het goed doen in de politiek.

Ik sprak laatst twee mensen uit Amsterdam en die konden zich gelukkig wel helemaal verplaatsen in het wolvenprobleem ookal hebben zij daar nergens last van.

Alsof pony’s gaan 'Schuimbekken' van angst. Jeetje, die slaat de plank echt volledig mis.
Maar ik lees dat zijzelf nog steeds onbezorgd met haar hondje wandeld, dat is natuurlijk prima, wel redelijk dat ze zelf voor extra wolvenvoer zorgt in het bos, dan wordt het vee misschien met rust gelaten.
Laatst bijgewerkt door journee op 29-09-24 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:27

Oooooh maar dat zijn vast mensen die denken dat een paard wat schuimt op het bit dan ook paniek heeft.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:30

Ik wil er eigenlijk niet eens over nadenken, maar dat gebeurd toch als de berichtgeving van dergelijke onwetende mensen hier gedeeld worden. Dan kan ik het toch niet laten dan mij af te vragen of deze mensen ook dieren ( paarden, schapen etc.) en wat zij dan aan hun omheining hebben gedaan.
En of deze mensen wel degelijk nog met hun hond in het bos vrij en blij wandelen. Of wonen zij in een gebied waar de wolf nog niet komt, want dan is het lekker wandelen inderdaad.

Sanet schreef:
Oooooh maar dat zijn vast mensen die denken dat een paard wat schuimt op het bit dan ook paniek heeft.

Ja of hondsdolheid :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:32

Ja animal rights heeft wel zulke berichtgeving. Dus die aanhang weet ook niet beter

Sanet schreef:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:35

Als mijn paard lekker schuimt tijdens het mennen vind ik dat positief...je zal iemand tegen komen die dan een hele discussie begint over dat hij gestresst is omdat hij schuimt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:45

Mijn hond had pas een pad te pakken, weet niet of mensen dat wel eens meegemaakt hebben met hun hond. Maar padden scheiden een gif af, wat heel vies smaakt en waarvan je hond dus enorm gaat schuimbekken. Ik had het gelukkig al eens van onze fokster gehoord, dat dit kon. En onze hond lijkt op haar familie want ze heeft er ook niks van geleerd :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 21:15

Zichtmelding Leersum , vermoedelijk 2 a 3 wolven gezien.
Citaat:
Leersum Utrecht
29-09-2024
19.55 uur

Vermoedelijk 2 a 3 wolven gezien. Rijksstraatweg leersum. Renden over een groot open veld het bos in. Renden richting scherpenseelseweg / bbq restaurant leersum

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/VWwNHr ... tid=K35XfP

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:17

Rivendell schreef:

Goede fence en veilige stal ... tsja vanmorgen las ik nog wat andere opmerkingen bij een stalbrand.
Wat willen dat soort mensen nou ?
Dieren ophokken voor de wolf of buiten voor brandveiligheid ?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 21:21

Zichtmelding Austerlitz
Citaat:
Austerlitz Utrecht
29-09-2024
19.15 uur

https://www.facebook.com/share/p/VWwNHr ... tid=K35XfP

Wolf gezien op de parallelweg in Austerlitz. Zat rustig op een breed pad te chillen. Op 40-50 m afstand toen ik uit zijpad kwam. Bleef gelukkig zitten. Snel naar huis gelopen.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:41

Leersum...veel te dichtbij.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:42

Nou, zeg dat… Ik loop daar zo graag met de honden. Ik merk wel dat ik helaas toch steeds meer plekken ga mijden…

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:49

Ik merk dat ook. Plekken met weinig overzicht of waar ik niet vaak kom en dus de weg wat minder goed ken sla ik over. Losloopgebied ga ik liefst heen als ik samen met mijn man ben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:14

dierenfan schreef:
Als mijn paard lekker schuimt tijdens het mennen vind ik dat positief...je zal iemand tegen komen die dan een hele discussie begint over dat hij gestresst is omdat hij schuimt...

Nou op bepaalde FB groepen denken ze dat schuim betekent dat ze niet goed kunnen slikken en bijna stikken door het bit. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:15

Happinez schreef:
Rivendell schreef:

Goede fence en veilige stal ... tsja vanmorgen las ik nog wat andere opmerkingen bij een stalbrand.
Wat willen dat soort mensen nou ?
Dieren ophokken voor de wolf of buiten voor brandveiligheid ?

Met een vingertje wijzen.. dat willen ze graag. Het is nooit goed.

Tinkerbel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:50

Rivendell schreef:
Pff ik zat te lezen in groep wolf op fb. De aanval op de pony is in scène gezet volgens hen.
De commentaren zijn echt tenenkrommend

Het is echt afschuwelijk die groep! Nu hebben ze een soort stripverhaal neergezet over die pony...wat zijn dit voor mensen????? En dan inderdaad die opmerkingen, echt zo harteloos. Heel naar

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 23:10

Die mensen staan zo ver van de werkelijkheid af. Overal een antwoord op. Het is onze schuld dat wij niet beter op onze dieren letten. De wolf is heilig

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 05:50

Elisa2 schreef:
dierenfan schreef:

Nou op bepaalde FB groepen denken ze dat schuim betekent dat ze niet goed kunnen slikken en bijna stikken door het bit. :+

:D zal het hem vertellen dan kan hij mee lachen :D hoe komen ze er op

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 06:41

Die mensen hebben echt geen fatsoen. Gelukkig zie ik dat hier niet terug. Hier vinden veel mensen het ook zielig voor de wolf wanneer er weer een is aangereden of dat ze überhaupt hier in dat kleine drukke landje leven. Beetje blijven relativeren lijkt me wel gezond.

En dit is gewoon triest, over de rug van een paar kinderen zulke misselijke opmerkingen maken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 06:45

Lugea schreef:
Nou, zeg dat… Ik loop daar zo graag met de honden. Ik merk wel dat ik helaas toch steeds meer plekken ga mijden…

Ik ben de laatste weken ook veel gaan wandelen achter Zuylenstein en Broekhuizen. Maar ook door wandel ik niet meer gerust na alle aanvallen en zicht meldingen. Er blijft weinig over zo.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 06:53

De Facebook groep die pro wolf is beramen zich nu op massale aangiftes tegen de Baron die eigenaar is van park de hoge Veluwe en de eigenaren van de pony die afgelopen zaterdag afgeslacht is! Gewoonweg doodeng om te lezen hoe rancuneus deze mensen zijn.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:23

Tsja, die zien dat Faunabeheer met hun rechtszaken ook steeds hun zin krijgen.
Ik mag hopen dat, als ze het doen, die aangiftes vlot in het digitale ronde archief verdwijnen. Op welke juridisch steekhoudende grond willen ze aangifte doen dan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:35

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:53

Oh ja, sorry. Ik bedoel de club van Koffeman. Naar ook dat ze bijna hetzelfde heten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:22

Hier een ecoloog over oa de wolf

Neem het voorbeeld van de wolf. Dat is een enorm wespennest van voor- en tegenstanders. Daar zou met veel meer empathie naar beide standpunten gekeken moeten worden.

Het hele epistel
https://www.rug.nl/about-ug/latest-news ... chris-smit

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 08:47

Aanval Sellingen Gr
Citaat:
Sellingen Groningen
29-09-2024

Aanval op schapen in Sellingen, 3 schapen zijn uit hun lijden verlost.

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/pBV7rB ... tid=WC7FNe