Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:04

BigOne schreef:
Het verbaasd me dat mensen die normaal in die hele COVID discussie staan gewoon doorgaan met leven terwijl de criticasters het er nog steeds bijhalen. Met onzinnige zaken ook nog. Geen zin meer om te weerleggen want die zitten duidelijk in de greep Nine for news enz.

Het verbaasde mij hoe makkelijk mensen hun mouwen opstroopten in die tijd om de ene na de andere spuit erin te zetten. Gewoon omdat het gevraagd (en daarna gepushed) werd.

Wat mij het allermeest verbaasd is dat er mensen zijn die COVID en de maatregelen al bijna vergeten zijn wat er is gebeurt. Onze vrijheden zijn geschonden door onze overheid. Mensen moesten alleen sterven omdat niemand bij ze mocht. Dat is niet niets. Dat is verschrikkelijk en dat moet dus goed worden geëvalueerd. Om terug te kijken of het terecht was, maar ook om iets van te leren met z’n allen.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:18

Ik ben 5 weken doodziek geweest van Covid, wat had ik graag die spuit gehad van tevoren, maar ja, die was er toen nog niet. Ik heb mijn leven inmiddels weer opgepakt en blijf niet hangen in het covid gebeuren, dat heb ik dan met Yesilgóz gemeen kennelijk, ik kijk liever naar de toekomst.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:20

pien_2010 schreef:
Covid heeft blijkbaar grote wonden geslagen. Als ik kijk in mijn eigen omgeving waar de lockdowns en opsluiting erg pittig waren, zijn we allang overgegaan naar de normale orde van de dag, daar covid nu een normale virus is geworden daar ons immuunsysteem het kan handelen bij het gros van de mensen.

Een onderzoek per generatie van het CBS, man of vrouw, over welke leeftijds groep wel/niet met de klimaatopwarming bezig zijn en wel/niet bezorgd zijn.
Tevens hoe er gedacht wordt over kern energie en wind/zonne energie. Dus het gaat over de totale bevolking ongeacht politieke keuze. Dat laatste is niet meegenomen. Dat maakt het voor mij interessanter.
Leuke achtergrond info vind ik.

https://nos.nl/l/2499521

Fijn dat je dit wilt delen Pien!

Ik vermoed dat meer kernenergie inderdaad in de toekomst ligt. Veiligheid in fabrieken zal steeds beter zijn en veilig genoeg. (zolang er geen oorlog dichterbij komt) Afvoer van kernafval vind ik wel een dingetje. Waar gaat dat blijven?

Zonne-energie is mooi, maar veel mensen mogen er al niet meer vanwege overbelasting aan het energienet in de piekuren. En dan wel bij voorkeur op daken leggen. Vind het altijd zonde van de natuur om ze midden in een weiland te leggen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:20

als de keuze voor mp gaat tussen Wilders, Omtzigt, Keijzer of Yesilguz, dan ga ik ook voor Omtzigt, daar heb ik toch het meest vertrouwen in.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:21

Ik ook, dat lijkt me een man van zijn woord.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:21

AppleSter:

Niemand wilde van lockdown naar lockdown. Een Rutte & co die dan weer een lockdown praatje moesten houden zaten daar natuurlijk ook echt niet op te wachten, maar die oplopende cijfers moesten natuurlijk wel gestopt worden om de ziekenhuiszorg overeind te kunnen houden. Dat die modellen niet uitkwamen dat kwam natuurlijk doordat ze ingrepen zodat die golven gestopt werden :=

Ik hoop met hart en ziel dat we de klimaatmodellen ook niet uit kunnen laten komen...en dat het lager uitpakt allemaal. Want als dat lukt dan betekent dat dat we een voorspelde ramp, kleiner uit hebben kunnen laten pakken :)

Opschalen van de ziekenhuizen / zorgpersoneel wilden ze uiteraard maar je hebt er ook niet met een vingerknip capaciteit bij...die mensen moeten opgeleid worden. Dat doe je niet met een avondcursusje, en zie tijdens een pandemie bovendien maar eens mensen te vinden die in de frontlinie willen staan :(:)

We waren niet voorbereid, dat is "hogerhand" aan te rekenen. Aan de andere kant zou ik ook niet goed weten hoe we dit een eventuele volgende keer kunnen voorkomen. Want zijn er genoeg mensen beschikbaar die dit werk kunnen en willen (gaan) doen. En wat doen die mensen dan in de tussenliggende jaren, dat er géén extra personeel nodig is? Wat doen we met de extra ruimte waar bij nood bedden geplaatst moeten kunnen worden? Kost ook flink geld om dat allemaal stand-by te hebben staan. Maar ik hoop dat we ons nu wel beter voor proberen te bereiden :)

Het was alleen maar verstandig dat we probeerden die capaciteit vrij te houden voor als er toch ineens weer een enorme piek zou komen. Achteraf is het makkelijk praten dat je die overige bedden dan toch wel had kunnen vullen met niet extreem dringende operaties enzo. Maar zo'n piek is ook niet perfect te voorspellen.....als die bedden vol hadden gelegen terwijl de cijfers bleven oplopen, was het land ook te klein geweest :(:)

Ik heb de eerste rondes niet meegedaan, er waren genoeg mensen die graag als proefkonijn wilden functioneren en dat heb ik even afgewacht terwijl we zelf gewoon afstand hielden enzo en op die manier onze verantwoordelijkheid namen. Uiteindelijk heb ik er wel 1 of 2 gehaald geloof ik omdat ik toen de potentiële voordelen wel op vond gaan wegen tegen de potentiële nadelen.

Je hebt een keuze, die maak je. En je herziet die keuze eventueel als de omstandigheden veranderen.
Je accepteert de gevolgen van die keuze gewoon.

Op school was het wel interessant om de gedachtengang achter de keuzes van andere ouders te horen.
Hele leuke moeder ook die zichzelf gewoon full-blown wappie noemde en sowieso niet wilde vaccineren. Die zat er wel mee want voor haar werk moest ze eigenlijk wel geprikt worden. Maar ze had het er voor over om die boot zo lang mogelijk af te houden en zou de gevolgen dan wel zien. Uiteindelijk heeft ze het gewoon kunnen uitstellen totdat een eventuele verplichting van de baan was. Maar toen hadden andere mensen al wel dermate veel druk gevoeld dat ze hem toch maar gehaald hebben. Veelal ook wel omdat ze het wel makkelijker vonden voor op vakantie dat ze dan gewoon weer overal binnen konden :=

Voelden zij zich gedwongen? Ja sommigen wel. Werden ze daadwerkelijk gedwongen?
Nee, er is geen knokploeg langs de deuren gekomen om die spuit er in te rammen.
Maar uiteindelijk vonden ze het belangrijker om een zwembad / bioscoop / café / sporthal / whatever in te mogen zonder elke keer te moeten testen, dan om die prik niet te gaan halen. Nou dan zit je weerstand er tegen ook niet zo diep :)

Er was een lockdown. Er waren niet genoeg mensen gevaccineerd om de druk op de ziekenhuizen betrouwbaar te kunnen verlagen volgens de rekenmodellen. Om uit deze impasse te komen en niet eeuwig in lockdown te blijven, was het imo een goed besluit om vast een deel van de mensen weer "los te laten" en wat is dan de beste keuze? De mensen met statistisch gezien het laagste risico op ziekenhuisopname natuurlijk :)*

Kinderen, jongeren. Mensen die gevaccineerd waren. Mensen die getest waren. Hoe kun je laten zien dat je risico statistisch lager is, als je geen kind / jongere bent? Door een QR code :)* De mensen die geen QR code hadden werden helemaal niet uitgesloten. Zij konden ook gewoon een QR code bemachtigen, net als ieder ander :j

Maar als het je keuze was om je risico niet te verlagen (door prik of test) dan mocht je gewoon nog even niet in hoger risico situaties "los" totdat de kudde-immuniteit gecontroleerd op orde werd gebracht.

De mensen die geen QR code hadden werden niet buitengesloten. De anderen mochten alleen eerder weer "vrij" uit de lockdown omdat die hun risico omlaag gebracht hadden :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:41

Pmarena, duidelijke post maar het zal niet doordringen. Zolang mensen verhalen geloven dat de covid vaccinatie bvb ernstige myocarditis veroorzaakt terwijl allang bewezen is dat het risico vele malen minder is tov een fikse virusinfectie namelijk 1 op 30 en ook nog veel milder dan kun je praten als Brugmans maar die doen niet aan wetenschappelijke onderzoeken. Och dat is ook maar wetenschap :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:43

journee schreef:
pien_2010 schreef:
Covid heeft blijkbaar grote wonden geslagen. Als ik kijk in mijn eigen omgeving waar de lockdowns en opsluiting erg pittig waren, zijn we allang overgegaan naar de normale orde van de dag, daar covid nu een normale virus is geworden daar ons immuunsysteem het kan handelen bij het gros van de mensen.

Een onderzoek per generatie van het CBS, man of vrouw, over welke leeftijds groep wel/niet met de klimaatopwarming bezig zijn en wel/niet bezorgd zijn.
Tevens hoe er gedacht wordt over kern energie en wind/zonne energie. Dus het gaat over de totale bevolking ongeacht politieke keuze. Dat laatste is niet meegenomen. Dat maakt het voor mij interessanter.

Fijn dat je dit wilt delen Pien!

Ik vermoed dat meer kernenergie inderdaad in de toekomst ligt. Veiligheid in fabrieken zal steeds beter zijn en veilig genoeg. (zolang er geen oorlog dichterbij komt) Afvoer van kernafval vind ik wel een dingetje. Waar gaat dat blijven?

Zonne-energie is mooi, maar veel mensen mogen er al niet meer vanwege overbelasting aan het energienet in de piekuren. En dan wel bij voorkeur op daken leggen. Vind het altijd zonde van de natuur om ze midden in een weiland te leggen.

Zie vetgedrukte.

Hier vlakbij is een experiment gekoppeld aan onderzoek. Hier is het echt vleeskoeien en schapen gebied.
Omdat we dunbevolkt zijn, is er een onderzoek waarin lagen zonnepanelen in weilanden zijn gezet. De koeien cq schapen lopen er tussen door en worden opgevolgd. Idem wordt gekeken naar vervuiling als het gaat om zicht, storen dieren/ biodiversiteit etc. Tevens hoeveel energie geeft het.
De onderzoekers kun je vergelijken met Wageningen.
Tot nu toe zijn de resultaten zeer veelbelovend, en is het onderzoek inmiddels zover dat de resultaten met ons gedeeld zijn en we de volgende fases ingaan.

We, de bewoners hier, zijn er blij mee, daar windmolens die veel geplaatst worden op dit moment, lelijk zijn voor het uitzicht, en deze zonnepanelen opgaan in de omringende natuur daar ze anders neergezet worden (ik heb ze nog niet gezien maar vrienden van ons zijn erg enthousiast).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:46

Daarom is BBB zo voor kernenergie en tegen weilanden vol zonnepanelen. Twee kernreactoren vergen vier hectare en voor dezelfde energie via zonnepanelen blijkbaar iets van 40 hectare.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:51

@pmarena Het dringt inderdaad niet door.
Het gemak waarmee hier aangegeven wordt dat mensen (zeker jongeren, die toch al kwetsbaar zijn) gewoon een keuze hadden. Een keuze! Hoe zou jij je als jongere gevoeld hebben als je niet meer mee mocht sporten/naar de bios/gezellig met z’n allen op stap etc had gemogen? Dit is dwang geweest.

En met QR was het risico niet statistisch lager; alleen van geteste mensen was het risico lager. Gevaccineerden bleken ook een enorme besmettingsbron te zijn.

Maar goed, we gaan wat mij betreft deze discussie staken hier om het topic niet verder te vervuilen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:55

juval schreef:
als de keuze voor mp gaat tussen Wilders, Omtzigt, Keijzer of Yesilguz, dan ga ik ook voor Omtzigt, daar heb ik toch het meest vertrouwen in.

Tja, wilders lijkt me (vooral ook internationaal) gezien niet de beste keus. Dilan had ik best een optie gevonden, maar met de huidige houding van de VVD dan weer niet. Omtzigt is zeker een optie, ik vermoed alleen dat hij dat zelf misschien een beetje teveel ineens vind, gezien het feit dat zijn partij net gestart is. Mona keizer is net gestart bij BBB. Ik weet niet of er voldoende mensen vertrouwen in haar hebben, maar wat niet is kan nog komen. Het zou wel eens wat anders zijn om eens een vrouw als premier te hebben in Nederland.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:58

BigOne schreef:
Daarom is BBB zo voor kernenergie en tegen weilanden vol zonnepanelen. Twee kernreactoren vergen vier hectare en voor dezelfde energie via zonnepanelen blijkbaar iets van 40 hectare.

Het probleem met kernenergie is echter, dat als er een ongeluk mee gebeurt, dat zeer grote gebieden radioactief vervuild worden. Na de ramp in Tsjernobyl was de melk in Nederland ook besmet!! Ik vermoed dat veel Bokkers nog vrij jong zijn en toen nog niet waren geboren of te jong om zich te herinneren.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:00

Heeft Wilders niet de meeste stemmen gekregen van de kiezer van alle partijleiders? Is het dan logisch om een Dilan of Caroline of wie dan ook als premier neer te willen zetten?

Nederland heeft gekozen voor Wilders, hij heeft het meeste vertrouwen gekregen van de stemmers en dus zou hij premier moeten worden van dit land.
Als het Timmermans was geweest was het hetzelfde verhaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:03

Niks gemak Applester, dat maak jij ervan. Een kind van mij heeft 6 vmbo klassen onder zich, zij weet als geen ander hoe kids zich voelden tijdens de lockdown en sluiting van scholen, de meesten zijn er prima doorheen gerold. Kids uit kwetsbare thuissituaties kwamen op school om ze daar te begeleiden. En de kinderen pasten zich heel goed aan, terwijl het niet verplicht was trokken ze dikke jassen aan en zetten ffp mondmaskers op omdat zij hoogzwanger was en zo de ramen open konden blijven.
Zijn er verkeerde beslissingen genomen? Jazeker, dansen met Janssen was er eentje. Mensen die eenzaam stierven omdat er geen bezoekers bij mochten, ook fout.
Maar dat houd niet in dat de hele bende in Den Haag maar wat deed om de bevolking of specifiek jouw kids te pesten.
De beelden uit andere delen van Europa met doden opgestapeld in vrachtwagens waren genoeg om te proberen dat hier te voorkomen en dat is tot op zekere hoogte gelukt.
En dat gaat imo voor het niet kunnen dansen of naar concerten van de jeugd , sporten ben je geen sportschool voor nodig , je kunt ook buiten hardlopen of wandelen met de hond.
Maar over het algemeen zijn er maatregelen genomen die wel degelijk effect hadden.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:06

pien_2010 schreef:
Zie vetgedrukte.

Hier vlakbij is een experiment gekoppeld aan onderzoek. Hier is het echt vleeskoeien en schapen gebied.
Omdat we dunbevolkt zijn, is er een onderzoek waarin lagen zonnepanelen in weilanden zijn gezet. De koeien cq schapen lopen er tussen door en worden opgevolgd. Idem wordt gekeken naar vervuiling als het gaat om zicht, storen dieren/ biodiversiteit etc. Tevens hoeveel energie geeft het.
De onderzoekers kun je vergelijken met Wageningen.
Tot nu toe zijn de resultaten zeer veelbelovend, en is het onderzoek inmiddels zover dat de resultaten met ons gedeeld zijn en we de volgende fases ingaan.

We, de bewoners hier, zijn er blij mee, daar windmolens die veel geplaatst worden op dit moment, lelijk zijn voor het uitzicht, en deze zonnepanelen opgaan in de omringende natuur daar ze anders neergezet worden (ik heb ze nog niet gezien maar vrienden van ons zijn erg enthousiast).

Als je MOET kiezen tussen zonnepanelen en windmolens lijkt mij de keus ook niet zo moeilijk. Bij mijn weten zijn veel type windmolens inmiddels al achterhaald en de overlast die ze geven is echt niet leuk. En het uitzicht/impact op de omgeving is natuurlijk, tja, als ik dit op een nette manier wil zeggen..niet zo best. :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:14

AppleSter schreef:
Het gemak waarmee hier aangegeven wordt dat mensen (zeker jongeren, die toch al kwetsbaar zijn) gewoon een keuze hadden. Een keuze! Hoe zou jij je als jongere gevoeld hebben als je niet meer mee mocht sporten/naar de bios/gezellig met z’n allen op stap etc had gemogen? Dit is dwang geweest.

En met QR was het risico niet statistisch lager; alleen van geteste mensen was het risico lager. Gevaccineerden bleken ook een enorme besmettingsbron te zijn.

Maar goed, we gaan wat mij betreft deze discussie staken hier om het topic niet verder te vervuilen.

En veel corona-keuzes zijn gemaakt met minimale kennis. En Ad Hoc. En ook kijkend naar wat andere landen deden en onderzoekend of dat helpend was. Met de kennis van nu is het makkelijk praten.

Tijdens corona was ik ook vrijgezel, thuiswerkend en heel erg alleen mét burn-out. Ik was ook liever op stap gegaan. Maar ik had de mogelijkheid om wel buiten te sporten etc. Was het makkelijk? Nee. Heb ik de keuze gemaakt om te blijven bewegen, op afstand en digitaal mensen te ontmoeten? Absoluut. Ik kijk ook liever vooruit dan naar de dingen die de overheid - die er momenteel ook vrijwel allemaal uit is - nog eens voor de voeten te gooien wat allemaal beter kon. Ja. Er kon genoeg beter, er kon ook genoeg veel slechter we zijn gelukkig geen china.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:16

AppleSter schreef:

Er is dwang geweest om thuis te blijven / niet klakkeloos "old style" in ruimtes op elkaar lip te gaan zitten.

Dit is echter niet voor de lol gedaan ofzo. Sh*t happens.... de wereld is niet perfect en zal dat ook nooit worden. Jeugd van nu heeft nog het geluk dat je wel met schermpjes enzo contact kon houden. Het was voor niemand leuk. Voor ons niet leuk dat oma in het verpleeghuis is gestorven in april 2020 en wij er niet bij mochten zijn. Voor die kleine van ons niet leuk dat er nèt een paar dagen voor zijn verjaardag ineens die eerste lockdown was waardoor hij niet de klassen rond kon, waar hij zó naar uit had gekeken.

Zijn feestje met vriendjes ging niet door, heel zijn verjaardag viel in het water. En het jaar daarna wéér terwijl er tussendoor wel gewone verjaardagen waren geweest :(:) Zwemles werd steeds onderbroken en door al die chaos heeft hij nu nog steeds zijn diploma niet. Geen leuke schooltijd en clubjes. Te klein om online contact te hebben ofzo. Was gewoon super sneu. Het duurde ook lang. Maar nogmaals: shït happens. Niemand wilde dit, het gebeurde gewoon. Misschien waren we er eerder vanaf geweest als we massaal gevaccineerd hadden :=

Citaat:

Volgens mij ging het risico niet zozeer om hoe groot de kans was dat er door / in deze groep mensen virusdeeltjes rondgestrooid werden. Maar hoe groot is de kans dat mensen in deze groep daardoor in het ziekenhuis terechtkomen :)

Natuurlijk zijn gevaccineerden ook een besmettingsbron :j
Net als de kinderen en jongeren die vrij rondliepen. En wellicht ook wel de mensen met QR code die in de tussentijd toch besmettelijk waren geworden. Maar het mooie is: als zij virusdeeltjes rondstrooien.... dat ze in sportclubs enzo dan grotendeels omring worden door mensen die geprikt zijn / een verlaagd risico lopen - en dus statistisch gezien minder kans hebben om de ernstigste vormen van Covid te ontwikkelen en in het ZH terecht te komen.

Dat er nog wel besmettingen waren dat was juist de bedoeling, zodat de test-mensen op natuurlijke manier immuniteit op konden bouwen. Als dat dan hopelijk goed genoeg zit, kun je weer de volgende groep mensen "loslaten" zodat die weer gedoseerd besmet kunnen worden.

Het idee was ook niet om de samenleving 100% virusvrij te houden, maar om de besmettingen gedoseerd te laten verlopen zodat de ziekenhuizen het topje van de ergste pechvogels aan zouden blijven kunnen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:17

anjali schreef:
BigOne schreef:

Het probleem met kernenergie is echter, dat als er een ongeluk mee gebeurt, dat zeer grote gebieden radioactief vervuild worden. Na de ramp in Tsjernobyl was de melk in Nederland ook besmet!! Ik vermoed dat veel Bokkers nog vrij jong zijn en toen nog niet waren geboren of te jong om zich te herinneren.

Eens. Hier is de Top 10: https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10 ... mpen-ooit/
Three Mile Island kan ik me ook nog wel herinneren.

En ja, nucleaire energie blijft relatief veilig. Net als vliegen. Maar voor beiden geldt: ALS het mis gaat, dan gaat het ook ECHT mis. En ik ben nou eenmaal geen fan van stoffen die honderden (Cesium-137) tot tienduizenden (Plutonium-239) jaren nodig hebben voordat ze niet meer dodelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 28-11-23 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:20

Ik was klein maar kan het me nog wel herinneren hoor, dat er op het nieuws werd gezegd dat o.a. bladgroenten vernietigd moesten worden en we een poos geen spinazie enzo gegeten hebben. Ik vind het ook geen prettig idee om zo'n centrale in de achtertuin te hebben.

Al met al hebben we meerdere kastanjes in het vuur in onze pogingen om onze omgeving onleefbaar te maken -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:22

anjali schreef:
BigOne schreef:

Dat zonder meer, ik ben ook geen voorstander van kerncentrales.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:24

AppleSter schreef:
BigOne schreef:
Het verbaasd me dat mensen die normaal in die hele COVID discussie staan gewoon doorgaan met leven terwijl de criticasters het er nog steeds bijhalen. Met onzinnige zaken ook nog. Geen zin meer om te weerleggen want die zitten duidelijk in de greep Nine for news enz.

Het verbaasde mij hoe makkelijk mensen hun mouwen opstroopten in die tijd om de ene na de andere spuit erin te zetten. Gewoon omdat het gevraagd (en daarna gepushed) werd.

Wat mij het allermeest verbaasd is dat er mensen zijn die COVID en de maatregelen al bijna vergeten zijn wat er is gebeurt. Onze vrijheden zijn geschonden door onze overheid. Mensen moesten alleen sterven omdat niemand bij ze mocht. Dat is niet niets. Dat is verschrikkelijk en dat moet dus goed worden geëvalueerd. Om terug te kijken of het terecht was, maar ook om iets van te leren met z’n allen.

https://media-cldnry.s-nbcnews.com/imag ... -1240p.jpg

Nee dit is een fijn beeld.....

De hele wereld had lockdowns, en dat was niet speciaal om jou dwars te zitten.

Echt, stel je niet zo vreselijk aan :')

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:25

BigOne schreef:
Niks gemak Applester, dat maak jij ervan. Een kind van mij heeft 6 vmbo klassen onder zich, zij weet als geen ander hoe kids zich voelden tijdens de lockdown en sluiting van scholen, de meesten zijn er prima doorheen gerold. Kids uit kwetsbare thuissituaties kwamen op school om ze daar te begeleiden. En de kinderen pasten zich heel goed aan, terwijl het niet verplicht was trokken ze dikke jassen aan en zetten ffp mondmaskers op omdat zij hoogzwanger was en zo de ramen open konden blijven.
Zijn er verkeerde beslissingen genomen? Jazeker, dansen met Janssen was er eentje. Mensen die eenzaam stierven omdat er geen bezoekers bij mochten, ook fout.
Maar dat houd niet in dat de hele bende in Den Haag maar wat deed om de bevolking of specifiek jouw kids te pesten.
De beelden uit andere delen van Europa met doden opgestapeld in vrachtwagens waren genoeg om te proberen dat hier te voorkomen en dat is tot op zekere hoogte gelukt.
En dat gaat imo voor het niet kunnen dansen of naar concerten van de jeugd , sporten ben je geen sportschool voor nodig , je kunt ook buiten hardlopen of wandelen met de hond.
Maar over het algemeen zijn er maatregelen genomen die wel degelijk effect hadden.

Tuurlijk! Het was allemaal niets voor de jeugd. Peanuts.
En de beslissingen die je zelf noemt die niet goed waren, waarom zou je die ook willen evalueren??
Het zijn maar prikken/ouderen die alleen stierven/leugens mbt Janssen etc etc.
Droom lekker door.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:30

pien_2010 schreef:

Dit vind ik toch wel interessant. Had eigenlijk verwacht dat het bij jongeren wel een belangrijk onderwerp is, maar misschien is dat toch lucht gekleurd door mijn eigen omgeving. Dank voor het delen!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:36

Avalanche schreef:
https://media-cldnry.s-nbcnews.com/imag ... -1240p.jpg

Nee dit is een fijn beeld.....

De hele wereld had lockdowns, en dat was niet speciaal om jou dwars te zitten.

Echt, stel je niet zo vreselijk aan :')

Haha, nu stel ik me aan? Omdat ik van mening ben dat onze grondrechten niet zo massaal geschonden hadden mogen worden?
Omdat ik opkom voor groepen die zich wel buitengesloten hebben gevoeld? Omdat ik opkom voor de ellende van mensen die eenzaam moesten sterven?

Ik heb de “mazzel” dat mijn gezin er niet onder geleden heeft. Mijn kinderen zijn sterk en vindingrijk en mijn oudste heeft hierdoor z’n carrièrepad uitgestippeld en is de politiek in gegaan, omdat hij mij volgde in het kijken van de debatten omtrent Corona in een tijd van lockdown. Daar heeft hij nu een zeer goede fulltime baan aan te danken naast z’n studie. Hij zit nu middenin het Haagse.

Het gaat mij om de mensen die daadwerkelijk geleden hebben. Mensen die alleen stierven, buitengesloten werden en zich lieten dwingen om die prikken te zetten. En om de kinderen die psychische problemen en leerachterstanden hebben opgelopen. Dat is het echte leed. En dat zou op z’n minst geëvalueerd moeten worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:39

Covid heeft een enorme impact op de jeugd gehad, waaronder mijn kleinkinderen. Gelukkig gaan ze weer goed en hebben ze het achter zich kunnen laten. Ben er dankbaar voor want met name twee kleinkinderen hebben we echt moeten ondersteunen binnen de familie.
Covid heeft enorm veel leed gebracht. Wij hebben onze tranen gedroogd,de schouders eronder gezet, en er een punt achter gezet.

Princequillo ik had dezelfde reactie. Twee kleinkinderen van ons studeren en zijn bezig met toekomstige groene projecten. Dan lijkt het al gauw dat het leeft bij de jeugd.
Maar de jeugd bestaat natuurlijk uit heel veel verschillende jongeren.

Cowboy eens met je post. Het gaat om het pleutonium afval.

Eigenlijk is er geen een goede energie bron. De fossiele vragen te veel van de omgeving. De windmolens vragen lithium een geeft zicht vervuiling en wat met afbreken, zonnepanelen voor het Zuiden levert veel op maar vraagt ook ruimte, kernenergie is het probleem van afval 100 duizenden jaren vooruit schuiven.