Wil je nog wat meer helpen, koop zonnepanelen.
Veel druppels samen maken een emmer vol!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mjelleke schreef:Het is sowieso verstandig om wat spullen in huis te hebben voor als er een keer wat gebeurt. Maar ik heb daar heel lang heel makkelijk over gedaan. De combinatie van de corona-crisis, verschillende natuurrampen, en nu de oorlog maken wel dat ik daar anders over ben gaan denken, en dat we gaan zorgen dat we wat basisdingen geregeld hebben (flessen water in huis, eten voor een paar dagen voor onszelf en voor de hond, kaarsen en lucifers, etc - zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... noodpakket ). En niet pas bij de laatste wc-rol nieuwe gaan kopen maar iets meer voorraad; en een beetje contant geld in huis. In de auto komen reddingsdekens erbij in de ehbo-doos (was ik sowieso van plan), en een nieuwe zaklamp want de vorige is stuk.
Echt grote rampen daar valt toch niet op te plannen. Maar als we een keer zonder stroom of zonder water komen te zitten, of de supermarkt is ongepland een dag dicht (denk aan storingen in het betalingsverkeer), dan zou dat geen probleem moeten zijn.
irmaz schreef:Voor mensen die de mensen in Ukraïne een klein beetje willen helpen: Trek een extra trui aan en zet je verwarming lager zodat je minder gas verbruikt. Al het gas dat niet hoeft te worden ingekocht kan ook niet worden omgezet in wapens door Rusland![]()
Wil je nog wat meer helpen, koop zonnepanelen.
Veel druppels samen maken een emmer vol!
Sansevieria schreef:We hebben het er wel over gehad, of we hem dan geen slaapzakken, of andere dringend benodigde hulpgoederen mee kunnen geven, hij zit daar in een heel arme regio.
Moeten we zien hoe het zich verder ontwikkeld, of en wat we tegen dan evt. kunnen doen.
Mjelleke schreef:Het is sowieso verstandig om wat spullen in huis te hebben voor als er een keer wat gebeurt. Maar ik heb daar heel lang heel makkelijk over gedaan. De combinatie van de corona-crisis, verschillende natuurrampen, en nu de oorlog maken wel dat ik daar anders over ben gaan denken, en dat we gaan zorgen dat we wat basisdingen geregeld hebben (flessen water in huis, eten voor een paar dagen voor onszelf en voor de hond, kaarsen en lucifers, etc - zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... noodpakket ). En niet pas bij de laatste wc-rol nieuwe gaan kopen maar iets meer voorraad; en een beetje contant geld in huis. In de auto komen reddingsdekens erbij in de ehbo-doos (was ik sowieso van plan), en een nieuwe zaklamp want de vorige is stuk.
Echt grote rampen daar valt toch niet op te plannen. Maar als we een keer zonder stroom of zonder water komen te zitten, of de supermarkt is ongepland een dag dicht (denk aan storingen in het betalingsverkeer), dan zou dat geen probleem moeten zijn.
tamary schreef:Sansevieria schreef:We hebben het er wel over gehad, of we hem dan geen slaapzakken, of andere dringend benodigde hulpgoederen mee kunnen geven, hij zit daar in een heel arme regio.
Moeten we zien hoe het zich verder ontwikkeld, of en wat we tegen dan evt. kunnen doen.
Arm + land is vaak een heel stuk zelfredzaam/zelfvoorzienend (die hebben mits met rust gelaten wel een warm huis en volle buik), maar neem anders contact op met de lokale pastoor/dominee of er ergens behoefte aan is.
Echwel schreef:Ik ben echt tweede generatie na de oorlog
Altijd volle voorraadkast en overvolle vriezers.
Kan.mij nog heel goed herinneren dat tijdens de koude oorlog mijn kledingkast propvol met blikken stond.
Nooit meer honger zei mijn oma en daarom deed ze dat.
Ik ben heel ongelukkig als ik geen voorraad heb, vaak genoeg dat mijn kind hier boodschappen doet..
Dus nu komt dat goed van pas
Citaat:About Annie Cohen
Toekenning verzetsherdenkingskruis aan Hanna Cohen, 1982 Dit verzetskruis is aan Hanna Cohen toegekend wegens: - Hulp aan onderduikers - Onderduikers in huis - Koeriersdiensten. Dit alles deed zij toen ook zijzelf ondergedoken zat.
bigone schreef:Mijn ouders waren tieners in WO 2 en ik kan me nog steeds herinneren dat zodra mijn moeder meerdere straaljagers hoorde we perse naar binnen moesten, begin jaren 60.
Ze heeft nooit gezegd waarom tot mijn vader later vertelde dat het met bombardementen in WO 2 te maken had. Mijn moeder heeft er nooit over kunnen praten maar zo zie je welke invloed dit op mensen kan hebben. Kun je nagaan wat al die beschietingen en bombardementen voor impact hebben ondanks dat je er zelf achteraf “ goed “ uitkomt. Ze was 15 toen de oorlog was afgelopen.
bigone schreef:Alle wappies die corona deskundigen waren zijn nu oorlogscorrespondenten voor Rusland geworden . Engel en Baudet zijn voorvechters van die arme sterke grote Poetin geworden. Ja dan blaat je mee natuurlijk .
enzino schreef:bigone schreef:Alle wappies die corona deskundigen waren zijn nu oorlogscorrespondenten voor Rusland geworden . Engel en Baudet zijn voorvechters van die arme sterke grote Poetin geworden. Ja dan blaat je mee natuurlijk .
Binnen dit topic toch precies hetzelfde?
(inclusief mijzelf)
Opeens zijn we allemaal bezig ontwikkelingen te rapporteren die we gewoon op twitter gevonden hebben om er vervolgens, zonder enige kennis van zaken, een interpretatie aan te geven?