Sizzle schreef:Manager/in
Of volgens de nieuwe huidige mode Manager:in
Of genderneutraal de „managende“

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Manager/in
Of volgens de nieuwe huidige mode Manager:in
Of genderneutraal de „managende“
Sizzle schreef:Feminisme is in het duits mannelijk (der Feminismus)
Hoe is dat in het frans?
Urbanus schreef:naranja1 schreef:voor mij gaat het ook om gelijkwaardigheid, vandaar mijn frustratie.
Oké, ik herken die frustratie niet. Ik vind dat als je alle woorden gaat vervrouwelijken, je juist onderscheid maakt.
Urbanus schreef:#Girlboss
herr_balou schreef:Ik heb dus een hekel aan het verbinden van gender aan beroepsnaam. Voor mij ligt het probleem bij de mensen die bij 'dokter', 'arts', 'ingenieur', 'manager', 'directeur', 'onderwijzer','burgemeester', etc aan een man denken en niet de benaming van het beroep. Wat mij betreft zijn er geen mannelijke én vrouwelijke benaming maar slechts één die we dan als genderneutraal kunnen beschouwen en gewoon inzien dat de functie door een mens (m/v/wat-dan-ook) wordt vervuld.
Citaat:Ik vind zo'n taalkundige discussie echt niks met mensenrechten te maken hebben.
In Iran gaan vrouwen, meisjes nog, massaal ongesluierd de straten op met alle gevaar van dien. Dát is opkomen voor vrouwenrechten.
Het is 2022 en abortus staat nog steeds in het Wetboek van Strafrecht. Dát vind ik zorgelijk want je ziet hoe makkelijk het recht op abortus ook weer ongedaan gemaakt kan worden.
Dit (de discussie over burgemeester) is gewoon, vind ik, verwend westers gedrag.
Dit vond ik dan wel weer heel generaliserend.. is dat dan wel oke om dat zomaar aan te nemen? Het geldt niet voor alle blanke hetero mannen toch?(hoewel die weinig goed meer kunnen doen tegenwoordig geloof ik)Citaat:Wat maakt het dat blanke hetero mannen zichzelf zo zielig vinden
Citaat:Dit vond ik dan wel weer heel generaliserend.. is dat dan wel oke om dat zomaar aan te nemen? Het geldt niet voor alle blanke hetero mannen toch?(hoewel die weinig goed meer kunnen doen tegenwoordig geloof ik)
herr_balou schreef:Ik heb dus een hekel aan het verbinden van gender aan beroepsnaam. Voor mij ligt het probleem bij de mensen die bij 'dokter', 'arts', 'ingenieur', 'manager', 'directeur', 'onderwijzer','burgemeester', etc aan een man denken en niet de benaming van het beroep. Wat mij betreft zijn er geen mannelijke én vrouwelijke benaming maar slechts één die we dan als genderneutraal kunnen beschouwen en gewoon inzien dat de functie door een mens (m/v/wat-dan-ook) wordt vervuld.
naranja1 schreef:Urbanus schreef:Ik zou het woord blank vervangen door wit.
dat heeft er niks mee te maken waarom ik uitleg geef op het citaat. en ik gebruik die woorden ook omdat hijzelf het gebruikt.