Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:47

CharleyT schreef:
purny schreef:
En dan? Dan krijg je weer verkiezingen en blijft de VVD nog steeds de grootste.

Tsja, dan moet de kiezer verder niet meer zeuren he! Je krijgt wat je kiest.

Daarom ben ik ook niet voor nieuwe verkiezingen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:12

elnienjo schreef:
chanicha schreef:
Het klopt niet als ze ‘vluchten’ omdat ze gevaar lopen in hun eigen land en er vervolgens, als ze een verblijfsvergunning hebben, doodleuk op vakantie gaan.
Laten ze een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd geven zodat ze zich in die tijd kunnen bewijzen dat ze echt hier hun steentje bijdragen en niet alleen hun hand ophouden. Ik weet niet of dat er überhaupt al is hoor.

Mee eens. Ik snap niet waarom ze hier een Nederlands paspoort zouden moeten krijgen, terwijl het merendeel niet of nauwelijks is geïntegreerd en zodra het papiertje binnen is snel een reis naar het thuisland wordt geboekt.

Waar haal je vandaan dat de meerderheid dat doet?
En waar komt toch het idee vandaan dat 'ze' alleen hun hand ophouden zonder een steentje bij te dragen?
De statushouders die ik ken werken over het algemeen een stuk harder voor hun geld dan ik en dat voor een beduidend lager salaris.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:12

https://www.weertdegekste.nl/2022/08/ge ... maarheeze/

Dit is dus wat er in Budel zit.

Waarom donderen ze dit niet gewoon de grens over.
Vliegtuig in en weg ermee.
Geen cent verder instoppen.

Dit soort lui houden ook slaap plaatsen bezet.
Kosten een boel.
Niemand zit hier op te wachten.
Maak maar een duidelijke statement. Niet gedragen is exit.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:15

Nou dan woon ik aan de anderen kant van de windmolen!
Van een aantal Oekraïners weet ik wel dat ze werken :j

Daarbij heb ik het woord meerderheid niet in mijn mond gehad hoorQerty!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:19

DuoPenotti schreef:

Kosten een boel.

Als het aan het OM ligt gaat deze man ook exit. Dat staat in het artikel. 'Wat het OM betreft krijgt de man een gevangenisstraf voor een jaar (waarvan drie maanden voorwaardelijk) en wordt hij daarna in vreemdelingenbewaring gezet.'
Vreemdelingen bewaring is het voorportaal van uitzetting.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:20

Citaat:
Door de coronacrisis stokt de groei van het aandeel statushouders met werk. In de eerste helft van 2020 werkt 29,1% van de statushouders die sinds 2014 naar Nederland zijn gekomen. Eind 2019 was dat nog 30,5%. Maar al vóór de coronacrisis vlakte de groei af. Dit blijkt uit de Divosa Benchmark Statushouders

Andere link
https://digitaal.scp.nl/syrische-status ... rondkomen/

Citaat:
Voor Syriërs aangekomen in 2014 daling bijstandsuitkeringen, maar nog steeds hoog aandeel (70%

Dus het merendeel werkt?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:21

chanicha schreef:
Nou dan woon ik aan de anderen kant van de windmolen!
Van een aantal Oekraïners weet ik wel dat ze werken :j

Daarbij heb ik het woord meerderheid niet in mijn mond gehad hoorQerty!

Meerendeel had betrekking op Elnienjo.

In ieder geval de Randstad vind je statushouders die werken ja.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:22

Ja maar maak er meteen exit van.
Vanuit de rechtbank door.
Enige kosten nog het vliegticket.

Nu is het nog maar zien of hij echt weg is over een poosje.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:22

Qerty schreef:
DuoPenotti schreef:

Kosten een boel.

Als het aan het OM ligt gaat deze man ook exit. Dat staat in het artikel. 'Wat het OM betreft krijgt de man een gevangenisstraf voor een jaar (waarvan drie maanden voorwaardelijk) en wordt hij daarna in vreemdelingenbewaring gezet.'
Vreemdelingen bewaring is het voorportaal van uitzetting.

Jaja en dan worden ze ook echt uitgezet, not :n

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:24

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:38

chanicha schreef:
Er gaat iets niet helemaal goed volgens mij!

Klopt, hij bleef de hele tijd hangen en toen het eindelijk lukte stond ie er 3 keer :o

elnienjo

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:16

Wat een goed initiatief! De rijke bewoners van het dorpje willen met de pet rond en het hotel zelf kopen zodat ze het AZC tegen kunnen houden en er een voorziening voor bejaarden in kunnen vestigen. Ik hoop dat ze hier glansrijk in slagen! https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... ~a9baf95e/

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:33

elnienjo schreef:
Wat een goed initiatief! De rijke bewoners van het dorpje willen met de pet rond en het hotel zelf kopen zodat ze het AZC tegen kunnen houden en er een voorziening voor bejaarden in kunnen vestigen. Ik hoop dat ze hier glansrijk in slagen! https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... ~a9baf95e/

Dat zou fijn zijn .

Een paar jaar terug werden de verzorgingstehuizen gesloten, het was te duur. Nu is er wel onbeperkt geld voor mensen van Verweggistan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:41

sterregoud schreef:
elnienjo schreef:

Dat zou fijn zijn .

Een paar jaar terug werden de verzorgingstehuizen gesloten, het was te duur. Nu is er wel onbeperkt geld voor mensen van Verweggistan.

Juistem!

Ik hoop dat er meerdere van dit soort initiatieven ontstaan in dorpen waar gebouwen leegstaan zodat ze voor voorzieningen voor de dorpelingen ingezet kunnen worden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:00

Mindim schreef:
elnienjo schreef:
De eerste protesten bij het AZC hotel in Tubbergen zijn van start gegaan. Ik hoop dat de bevolking stand weet te houden en ze het onzalige kabinetsplan weten te blokkeren.
https://www.tubantia.nl/tubbergen/honde ... gle.com%2F

Geef ze groot gelijk. Voor je weet zit het vol met 300 asielzoekers op een bevolking van 3500 mensen.
Snap niet waarom dit allemaal in van die kleine dorpjes in de provincie moet.

Vind het een heel lastige, dit is voor mij dichtbij. Ik vind zeker dat asielzoekers geholpen moeten worden, maar begrijp weinig van het beleid. We moeten blijkbaar ontzettend naar plekken zoeken, mensonterend liggen ze nu op straat, denk dan met mijn boerenverstand, hoe kunnen wij al die mensen opvangen als er geen plek voor te vinden is? Zeker kunnen we iets meer plekken creëren, maar in de hoeveelheden die nu geroepen worden? Hoe het nu in Albergen verloopt, voelt natuurlijk absurd. Gemeente overruled, wist nergens van, bewoners ook niet. Tuurlijk komen die dan in opstand, je voelt de overlast aankomen. En eerlijk is eerlijk, hoe leuk is het als je ineens een asielzoekerscentrum tegenover/naast je krijgt? Fikse waardedaling van je huis en woongenot. Ik begrijp de locatie in dit geval absoluut niet, ineens heeft zo'n kleine gemeenschap straks 10% meer inwoners. Voorzieningen zijn er niet, locatie is op de fietsroute van de kinderen naar voortgezet onderwijs en als ik dan de ervaringen van andere steden/dorpen hoor met dit soort centra, is dat meestal niet positief voor de buurt en levert het toch overlast op. Verveling voor deze mensen zal er zijn, er is nl niet veel in de omgeving. Ik lees op fb dat ze misschien bussen in gaan zetten voor deze mensen om bij voorzieningen te kunnen komen. Opvangen in het hotel heb ik niet perse moeite mee, zaten nu ook gezinnen in naast blijkbaar nog toeristen, maar de aantallen lijken mij veel te veel. Een hotel voor 80 man, moet nu 300 man op gaan vangen, het zal wel aan mij liggen..

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:05

De gemeente wist van niets? Dat vind ik een raar verhaal!

Overigens zitten hier in de buurt meerdere opvanglocatie's en al jaren helemaal nergens last van. Huizen zijn ook niet minder waard geworden. Een mens lijdt dikwijls 't meest door 't lijden dat hij vreest en op basis van dat vrezen wordt er een hoop onzin de wereld in geholpen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:07

elnienjo schreef:
chanicha schreef:
Het klopt niet als ze ‘vluchten’ omdat ze gevaar lopen in hun eigen land en er vervolgens, als ze een verblijfsvergunning hebben, doodleuk op vakantie gaan.
Laten ze een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd geven zodat ze zich in die tijd kunnen bewijzen dat ze echt hier hun steentje bijdragen en niet alleen hun hand ophouden. Ik weet niet of dat er überhaupt al is hoor.

Mee eens. Ik snap niet waarom ze hier een Nederlands paspoort zouden moeten krijgen, terwijl het merendeel niet of nauwelijks is geïntegreerd en zodra het papiertje binnen is snel een reis naar het thuisland wordt geboekt.

Met alle uitkeringsrechten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:12

Benzz schreef:

Overigens zitten hier in de buurt meerdere opvanglocatie's en al jaren helemaal nergens last van. Huizen zijn ook niet minder waard geworden. Een mens lijdt dikwijls 't meest door 't lijden dat hij vreest en op basis van dat vrezen wordt er een hoop onzin de wereld in geholpen.

Zomaar een vraag: nieuws niet gevolgd over regeringsbesluit rond toewijzen locaties? En ben stik nieuwsgierig waar jij woont en waar de opvanglocaties zijn waar je het over hebt.
Fijn dat het zo soepel gaat maar helaas zijn er ook plaatsen waar de ervaringen beduidend anders zijn.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:18

Shenavallie schreef:
Met alle uitkeringsrechten.

Ik las net dat een kleine 70 procent van de statushouders niet werkt, maar wordt onderhouden door werkend Nederland. Die zelf de broekriem steeds strakker aan moet trekken.

Waar zijn de vrouwen en kinderen in het hele verhaal. Je kan geen beeld voorbij zien komen en je ziet enkel jonge mannen, ik denk dat dat ook weerstand oproept, een groep ook nog die vecht en aso gedrag vertoond.

En zulke groepen in kleine dorpjes zetten, ik vind het van den zotte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:26

Maar verlies van woongenot hoeft niet altijd vanuit de asielzoekers te zijn. Kijk maar eens hier op Bokt. Hier stikt het van de topics over burenoverlast door de mensen, niet de asielzoekers.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:38

Benzz schreef:

Dan ben ik blij dat jij geen taxateur/makelaar bent. Ik heb lang genoeg in de makelaardij mee gedraaid, wanneer jij fijn buitenaf woont in alle rust, met een klein hotel dat nooit naar volle bezetting leek te draaien (wellicht dan de andere kant van het verhaal waarom het verkocht werd, maar goed) met over het algemeen de toerist die er de rust zoekt en wat wil fietsen, ineens een asielzoekerscentrum met een enorm aantal (nu kan er 80 in, het moet 300 worden, hoe dan?) opvangplekken, dit de prijs voor je woning echt wel drukt. Ik kan alles van alle kanten bekijken, maar blijf wel reëel, heeft niets met vrezen te maken, maar gewoon realiteit.

Fijn om te horen dat het soms wel goed kan gaan, de tijd zal het uitwijzen, maar over het algemeen hoor je over overlast, dus begrijp inwoners heel goed als je dat ineens dichtbij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:54

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:12

En daar gaan er dan 300 van naar Albergen, waar er ook weer 100 van buiten moeten gaan slapen. Volgens mij krijg je dan dezelfde problemen, tolerant zijn en mensen willen verwelkomen klinkt heel mooi, maar deze beelden laten toch iets heel anders zien..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:20

Ik denk dat geloof- en cultuurverschillen het ook extra moeilijk maken.