CharleyT schreef:purny schreef:En dan? Dan krijg je weer verkiezingen en blijft de VVD nog steeds de grootste.
Tsja, dan moet de kiezer verder niet meer zeuren he! Je krijgt wat je kiest.
Daarom ben ik ook niet voor nieuwe verkiezingen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:chanicha schreef:Het klopt niet als ze ‘vluchten’ omdat ze gevaar lopen in hun eigen land en er vervolgens, als ze een verblijfsvergunning hebben, doodleuk op vakantie gaan.
Laten ze een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd geven zodat ze zich in die tijd kunnen bewijzen dat ze echt hier hun steentje bijdragen en niet alleen hun hand ophouden. Ik weet niet of dat er überhaupt al is hoor.
Mee eens. Ik snap niet waarom ze hier een Nederlands paspoort zouden moeten krijgen, terwijl het merendeel niet of nauwelijks is geïntegreerd en zodra het papiertje binnen is snel een reis naar het thuisland wordt geboekt.
DuoPenotti schreef:https://www.weertdegekste.nl/2022/08/ge ... maarheeze/
Dit is dus wat er in Budel zit.
Waarom donderen ze dit niet gewoon de grens over.
Vliegtuig in en weg ermee.
Geen cent verder instoppen.
Dit soort lui houden ook slaap plaatsen bezet.
Kosten een boel.
Niemand zit hier op te wachten.
Maak maar een duidelijke statement. Niet gedragen is exit.
Citaat:Door de coronacrisis stokt de groei van het aandeel statushouders met werk. In de eerste helft van 2020 werkt 29,1% van de statushouders die sinds 2014 naar Nederland zijn gekomen. Eind 2019 was dat nog 30,5%. Maar al vóór de coronacrisis vlakte de groei af. Dit blijkt uit de Divosa Benchmark Statushouders
Citaat:Voor Syriërs aangekomen in 2014 daling bijstandsuitkeringen, maar nog steeds hoog aandeel (70%
Qerty schreef:DuoPenotti schreef:https://www.weertdegekste.nl/2022/08/ge ... maarheeze/
Dit is dus wat er in Budel zit.
Waarom donderen ze dit niet gewoon de grens over.
Vliegtuig in en weg ermee.
Geen cent verder instoppen.
Dit soort lui houden ook slaap plaatsen bezet.
Kosten een boel.
Niemand zit hier op te wachten.
Maak maar een duidelijke statement. Niet gedragen is exit.
Als het aan het OM ligt gaat deze man ook exit. Dat staat in het artikel. 'Wat het OM betreft krijgt de man een gevangenisstraf voor een jaar (waarvan drie maanden voorwaardelijk) en wordt hij daarna in vreemdelingenbewaring gezet.'
Vreemdelingen bewaring is het voorportaal van uitzetting.
elnienjo schreef:Wat een goed initiatief! De rijke bewoners van het dorpje willen met de pet rond en het hotel zelf kopen zodat ze het AZC tegen kunnen houden en er een voorziening voor bejaarden in kunnen vestigen. Ik hoop dat ze hier glansrijk in slagen! https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... ~a9baf95e/
sterregoud schreef:elnienjo schreef:Wat een goed initiatief! De rijke bewoners van het dorpje willen met de pet rond en het hotel zelf kopen zodat ze het AZC tegen kunnen houden en er een voorziening voor bejaarden in kunnen vestigen. Ik hoop dat ze hier glansrijk in slagen! https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... ~a9baf95e/
Dat zou fijn zijn .
Een paar jaar terug werden de verzorgingstehuizen gesloten, het was te duur. Nu is er wel onbeperkt geld voor mensen van Verweggistan.
Mindim schreef:elnienjo schreef:De eerste protesten bij het AZC hotel in Tubbergen zijn van start gegaan. Ik hoop dat de bevolking stand weet te houden en ze het onzalige kabinetsplan weten te blokkeren.
https://www.tubantia.nl/tubbergen/honde ... gle.com%2F
Geef ze groot gelijk. Voor je weet zit het vol met 300 asielzoekers op een bevolking van 3500 mensen.
Snap niet waarom dit allemaal in van die kleine dorpjes in de provincie moet.
elnienjo schreef:chanicha schreef:Het klopt niet als ze ‘vluchten’ omdat ze gevaar lopen in hun eigen land en er vervolgens, als ze een verblijfsvergunning hebben, doodleuk op vakantie gaan.
Laten ze een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd geven zodat ze zich in die tijd kunnen bewijzen dat ze echt hier hun steentje bijdragen en niet alleen hun hand ophouden. Ik weet niet of dat er überhaupt al is hoor.
Mee eens. Ik snap niet waarom ze hier een Nederlands paspoort zouden moeten krijgen, terwijl het merendeel niet of nauwelijks is geïntegreerd en zodra het papiertje binnen is snel een reis naar het thuisland wordt geboekt.
Benzz schreef:De gemeente wist van niets? Dat vind ik een raar verhaal!
Overigens zitten hier in de buurt meerdere opvanglocatie's en al jaren helemaal nergens last van. Huizen zijn ook niet minder waard geworden. Een mens lijdt dikwijls 't meest door 't lijden dat hij vreest en op basis van dat vrezen wordt er een hoop onzin de wereld in geholpen.
Shenavallie schreef:Met alle uitkeringsrechten.
Benzz schreef:De gemeente wist van niets? Dat vind ik een raar verhaal!
Overigens zitten hier in de buurt meerdere opvanglocatie's en al jaren helemaal nergens last van. Huizen zijn ook niet minder waard geworden. Een mens lijdt dikwijls 't meest door 't lijden dat hij vreest en op basis van dat vrezen wordt er een hoop onzin de wereld in geholpen.