Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Oostenrijkse brandweerlieden in bootjes redden levens in overstroomd Wallonië: “De mensen vlogen ons om de hals”
De taak van de 120 Oostenrijkse brandweerlieden in ons land zit erop. Na 72 uur in de weer te zijn geweest in zeer moeilijke omstandigheden, kunnen ze weerkeren naar hun thuisland. Het koningspaar en minister van Binnenlandse Zaken, Annelies Verlinden, hebben de reddingswerkers, die tal van levens hebben gered, persoonlijk bedankt. De Oostenrijkers konden op veel sympathie rekenen van de Belgische bevolking: “De mensen vlogen ons om de hals.”
Texas02 schreef:Ik heb even voor je gezocht, maar kan alleen maar speculeren. https://www.sueddeutsche.de/bayern/baye ... 354894!ampIs er toevallig bij iemand bekend of de mensen die hoger op de berg wonen bij Berchtesgaden veilig zijn? Ik ken daar iemand die op 1200m hoogte woont, ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn Whatsapp maar misschien slaapt ze ook gewoon.. Ze schreef gisteren wel dat het bij zoveel regen mogelijk is dat het hele spul daar begint te glijden..
Maartje1990 schreef:Bij ons is het water nu dusdanig gezakt dat het niet meer in huis ksn komen. Het was tot voorbij die paaltjes
[ [url=m/k9k2Ro.jpg]Afbeelding[/url] ]
xSCWx schreef:Wij rijden nu in Duitsland, we hebben al 3 kolones zien rijden met ongeveer 50 wagens van voornamelijk brandweer en rode kruis. Het is bizar, we kunnen ons niet voorstellen dat het even verderop zo ondergelopen is; hier schijnt de zon en is het warm. Heel indrukwekkend om al die wagens met blauw te zien rijden