Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CharleyT schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb gehoord dat een juf zei; “als jij je niet kan gedragen ga je maar terug naar je eigen land”.
Racisme is niet in Nederland.
Bullshit
Dat racisme bestaat in Nederland twijfel ik niet aan. Maar argument als hierboven, ''ik heb gehoord'' komt niet overtuigend over.
elnienjo schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb gehoord dat een juf zei; “als jij je niet kan gedragen ga je maar terug naar je eigen land”.
Bullshit
Evengoed vaak als Nederlander gehoord als je iets negatiefs zegt: dan rot je maar op naar 'n ander land.
MarlindeRooz schreef:Ik heb gehoord dat een juf zei; “als jij je niet kan gedragen ga je maar terug naar je eigen land”.
Bullshit
Citaat:Wat deze man in Amerika is overkomen mag nooit gebeuren. Ongeacht welke kleur. En dan vraag ik me af als het een blanke man was geweest, dan was het een gewoon incident?
_Penotti schreef:https://www.cbsnews.com/news/tony-timpa ... -who-died/
Waarom is hier eigenlijk niet dezelfde ophef over gemaakt?
Tony Timpa.
13 minuten tegen de grond gehouden en overleden.
Hij was ook al geboeid en gaf geen verzet tegen de politie.
_Penotti schreef:Citaat:Wat deze man in Amerika is overkomen mag nooit gebeuren. Ongeacht welke kleur. En dan vraag ik me af als het een blanke man was geweest, dan was het een gewoon incident?
Blijkbaar wel, quote uit het floyd topic._Penotti schreef:https://www.cbsnews.com/news/tony-timpa ... -who-died/
Waarom is hier eigenlijk niet dezelfde ophef over gemaakt?
Tony Timpa.
13 minuten tegen de grond gehouden en overleden.
Hij was ook al geboeid en gaf geen verzet tegen de politie.
Sizzle schreef:elnienjo schreef:Het is ook racisme dat je als blanke Nederlander gelijk racist wordt genoemd als je iets negatiefs zegt over een foute actie van een getint/donker/cultuur verschillend persoon.
Nee dat is het niet, dat is jezelf als slachtoffer projecteren.
Magrathea schreef:Politiegeweld in de VS is een algemeen probleem, maar het treft buitenproportioneel veel zwarte mensen. Zo lastig is dat toch niet te begrijpen?
Magrathea schreef:elnienjo schreef:Het is ook racisme dat je als blanke Nederlander gelijk racist wordt genoemd als je iets negatiefs zegt over een foute actie van een getint/donker/cultuur verschillend persoon.
Was jij het niet die begon over "te snel in de slachtofferrol kruipen"?
elnienjo schreef:Magrathea schreef:Politiegeweld in de VS is een algemeen probleem, maar het treft buitenproportioneel veel zwarte mensen. Zo lastig is dat toch niet te begrijpen?
Dat is bekend inderdaad, maar dat maakt het niet onze kwestie, laat staan dat we in de EU massaal de bevolkingsgezondheid op het spel zetten door de coronamaatregelen aan ons laars te lappen.
Het komt door de lockdowns en het gebrek aan stadions en festivals dat dit nu zo uit de hand loopt. Als mensen gewoon een normale dagvulling hadden gehad met dingen als Pinkpop en de EK voetbal, dan hadden er 3 man en 'n paardenkop gestaan bij wijze van.
elnienjo schreef:Magrathea schreef:Politiegeweld in de VS is een algemeen probleem, maar het treft buitenproportioneel veel zwarte mensen. Zo lastig is dat toch niet te begrijpen?
Dat is bekend inderdaad, maar dat maakt het niet onze kwestie, laat staan dat we in de EU massaal de bevolkingsgezondheid op het spel zetten door de coronamaatregelen aan ons laars te lappen.
Het komt door de lockdowns en het gebrek aan stadions en festivals dat dit nu zo uit de hand loopt. Als mensen gewoon een normale dagvulling hadden gehad met dingen als Pinkpop en de EK voetbal, dan hadden er 3 man en 'n paardenkop gestaan bij wijze van.
lenaa_tje schreef:@elnienjo je mag mensen best aanspreken op dingen die niet kunnen maar niet op basis van een vooroordeel op basis van kleur/afkomst. Dan ben je gewoon een racist.
En jezelf bewust zijn van je acties lijken mij altijd heel goed. Is dat 1,2,3 opgelost? Nee dat zit heel diep.
En ook ik word geregeld voor racist uitgemaakt of wordt er toegeschreeuwd dat ik discrimineer. Prima. Hierin ben ik de volwassenen en gaan we daarna in gesprek. Dus ja ook dat is misschien wel problematisch maar ook juist daar is gesprek belangrijk. Nu werk ik met kinderen natuurlijk
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:@elnienjo je mag mensen best aanspreken op dingen die niet kunnen maar niet op basis van een vooroordeel op basis van kleur/afkomst. Dan ben je gewoon een racist.
En jezelf bewust zijn van je acties lijken mij altijd heel goed. Is dat 1,2,3 opgelost? Nee dat zit heel diep.
En ook ik word geregeld voor racist uitgemaakt of wordt er toegeschreeuwd dat ik discrimineer. Prima. Hierin ben ik de volwassenen en gaan we daarna in gesprek. Dus ja ook dat is misschien wel problematisch maar ook juist daar is gesprek belangrijk. Nu werk ik met kinderen natuurlijk
Als je mensen aanspreekt op dingen die niet kunnen dan trekt men de racismekaart. Dát is het grote probleem inmiddels in Nederland. Je durft/kunt mensen van 'n andere afkomst vrijwel niet tot de orde roepen zonder zelf voor racist te worden uitgemaakt.
Zie dat voorbeeld wat ik vannacht schreef over de donkere man die zich al gediscrimineerd voelt omdat vrouwen hun tasje strakker vasthouden. Dacht je dat we dat bij 'n blanke man die er net zo gekleed bij loopt als hem niet zouden doen?
lenaa_tje schreef:Maar die meneer ervaart dit wel zo. Mijn vriend ervaart dit nooit? Dat kan maar zo komen doordat hij nooit is benadeeld op zijn uiterlijk.
Daarnaast doet die man niks verkeerd? Waarop moet hij aangesproken worden dan?