enzino schreef:Er wordt gevraagd naar iets dat al is besproken en dat pmarena binnen enkele seconden terug weet te vinden. Maar Askja heeft geen flauw idee hoe bokt werkt na 4215 posts en komt met een eisenpakket hoe de discussie plaats moet vinden. Helaas voor haar wil niemand die discussie met haar op die manier aan, dan stel ik voor dat ze het lekker laat rusten in plaats van een-tweetjes maken met Karl in de hoop dat ik op dat kinderachtige pestgedrag reageer. Maar dat is slechts mijn mening.
(ps de opmerking "app-groepjes" begrijp jij blijkbaar ook niet, misschien dat ik het je een keer zal uitleggen)
Als het zo makkelijk is op te zoeken dan is het vast geen moeite voor jou om die post nog eens te herhalen. want ja, discussies herhalen zich in zo'n topic maar het zou makkelijker zijn als jij zegt 'oh dit specifieke quotje is een goed voorbeeld' (ten midden van alle andere voorbeelden die genoemd zijn). Er zijn behoorlijk wat posts geweest die natuurlijk ook anders kunnen overkomen op een ander, dus als jij zelf het voorbeeld erbij haalt waar je aan zat te denken is dat het meest duidelijk en effcient.
Ik ben het met de rest eens dat de reactie die in de kern neerkomt op 'zoek het zelf maar uit' niet echt bevorderend is voor de discussie.
Net als de 'appgroep' opmerking. Zoiets heet een Stipje Enzino. Dat het wel eens is voorgekomen op bokt wil niet zeggen dat het hier ook het geval is. Ik heb absoluut geen zin of tijd om een app-groep te onderhouden waarin mensen elkaar oproepen om te reageren. Zo triest ben ik niet en heb wel wat leukers te doen met mijn tijd
. Vind het een enorme teleurstelling en absoluut geen leuke grap (als je dat op die manier bedoelde) dat je dat blijft gebruiken, vind het ook een zwaktebod omdat je blijkbaar geen zin hebt in de discussie maar toch wil blijven reageren.
Reageer dan gewoon niet.
Vind het ook vrij kinderachtig om te roepen dat Karl eist 'hoe de discussie moet verlopen'. Discussies hebben algemene regels die jij aan je laars lijkt te lappen. Uit het vaccinatietopic:
mod schreef:- Persoonlijke aanvallen, sneren, steken onder water of flauwe opmerkingen zijn niet toegestaan en worden verwijderd. Houd je reacties op de inhoud, niet op de man.
- Vragen of opmerkingen over modacties mogen op FZ (bij algemene vragen) of via PB/tem. In dit topic worden ze verwijderd.
- Flauwe opmerkingen of memes over vaccins, onderzoek, anti-/pro-vaccineerders etc zijn niet toegestaan en worden verwijderd.
- Linkjes mogen alleen worden gedeeld met uitleg waar het over gaat en waarom je het relevant vindt. Links zonder goede onderbouwing, of die niet in de context van de discussie passen, worden verwijderd.
We vragen gebruikers om een constructieve discussie gaande te houden. Daaronder verstaan wij het volgende:
- Ga in op berichten en vragen van anderen, zeker als dat reacties op jouw eigen bericht zijn.
- Richt je op de inhoud, niet op de toon/stijl van iemands berichten.
- Accepteer het als iemand wel oprecht mee discussieert maar toevallig niet heeft gereageerd op jouw vraag/bericht, er is geen verplichting om élke vraag te beantwoorden.
- Ontloop de discussie niet door (herhaaldelijk) nieuwe vragen/onderwerpen erin te gooien zonder verdere reacties of argumenten.
- Doe je best om behulpzaam en prettig te discussiëren. Probeer feiten te ondersteunen met onderzoeken, beargumenteer waarom je iets wel/niet betrouwbaar vindt, laat anderen in hun waarde ook al ben je het hartgrondig met ze oneens. Een open sfeer geeft iedereen de kans om te leren.
We verwachten dat jullie je aan deze regels houden zodat dit topic een constructieve discussie oplevert.
Daarbij is het ook vrij normaal om in te gaan op andermans reactie, zoals Karl vraagt. Dat is niet 'eisen hoe de discussie moet verlopen' of een 'spelletje'.
Gezien het gesteggel over de definitie, heb ik er een paar bijgehaald:
Complottheorie schreef:Van Dale
com·plot·the·o·rie (de; v; meervoud: complottheorieën)
1 (waan)idee dat achter iets een complot schuilt
woorden.org
complottheorie zelfst.naamw. theorie dat een bepaald gebeuren is veroorzaakt door een gesmeed complot Voorbeeld: `Een theorie waarbij er twee of meer mensen een complot gesmeed zouden hebben is een complottheorie.
Wikipedia
Een complottheorie of samenzweringstheorie is een theorie of opvatting dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering. Volgens dit geloofssysteem spannen immorele en voor niets terugdeinzende individuen of groeperingen heimelijk samen om hun kwalijke doelen te realiseren.
Misschien stroomlijnt dit de discussie wat meer. Do with it what you will.