Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:58

Chubby schreef:
Ik vind zo'n pagina uit het schrijven van Baudet echt dermate schokkend dat ik echt niet kan begrijpen dat ook maar een van zijn andere punten de doorslag kan geven.

Als je dan een verkrachter van Anne Faber of die oelewapper uit Utrecht voor je ziet, met hun minachting voor vrouwen. Wat is dan het verschil? Eigenlijk keurt Baudet dat goed he...

Gewoon puur uit interesse. Waar haal je dit vandaan? Heb ik niet gezien ergens

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:59

justkid schreef:
Hoe kun je stemmen op een partij die zich niet laat zien in de provincie, geen programma heeft of een heel summier globaal verhaaltje 8)7
Ja u bent bij de neus genomen, door FFD. Onbegrijpelijk
Klimaatverandering ontkenners |o

Ja en zo denk ik hoe kun je nou stemmen op een VVD die zijn beloftes niet nakomt, of een GroenLinks met hun zweverige geneuzel? Mensen willen niet allemaal hetzelfde en hebben niet allemaal dezelfde achtergrond dus dat mensen op verschillende partijen stemmen is opzich niet heel vreemd.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:00

Even bij de feiten blijven. Er is nog steeds niks bevestigd vanuit officiële kanalen. Je kunt op dit moment niet zeggen of het wel of niet een terroristisch motief had.

Oh, en qua Baudet's vrouwonvriendelijkheid, check dit interview maar: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Dit-is-Qu ... deo-194892

"Ik weet wel dat vrouwen het over het algemeen minder excelleren in een heleboel beroepen en minder ambitie hebben. Vaak ook meer interesse hebben in gewoon meer familieachtige dingen enzo."

Echt. Wauw.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:01

justkid schreef:
Hoe kun je stemmen op een partij die zich niet laat zien in de provincie, geen programma heeft of een heel summier globaal verhaaltje 8)7

Dat heb ik ook al eerder aangegeven.
Waar heb je dan op gestemd? Heb je misschien ineens een snelweg door je achtertuin ;)

Ilse_123

Ik heb D66 gestemd. Ben het eens met de standpunten voor educatie, zorg, klimaat, Europa en het stukje respect. Vooral dat laatste mis ik nogal bij bepaalde partijen.

Veel linkse partijen vind ik niet realistisch, VVD te weinig sociaal, FvD, PVV en PvdD te populistisch en ik wil niet stemmen op een partij met een religieuze insteek.

Natuurlijk ben ik het niet op alle punten eens, maar dat hoeft ook niet. Personen aanvinken vind ik lastiger, dus ik heb de eerste vrouw op de lijst aangevinkt.

IMANDRA

Horseloverl schreef:
IMANDRA schreef:
Dit inderdaad. Ik blaf niemand af, dan zou ik heel wat feller en gemener uit de hoek komen i.p.v. netjes op je te reageren :))

Laat ik het dan anders zeggen. Waar word im gecorrigeerd? En waarom zijn jouw feiten feiten en mijn feiten niet

Omdat jij blijkbaar onbetrouwbare of niet wetenschappelijke bronnen raadpleegt. “Ik vind dat harder gestraft moet worden” is ook geen feit maar een mening. Als peer reviewed en gerepliceerd onderzoek aantoont dat iets A is i.p.v. B.. dan is dat een feit.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:02

Hiraeth schreef:
Even bij de feiten blijven. Er is nog steeds niks bevestigd vanuit officiële kanalen. Je kunt op dit moment niet zeggen of het wel of niet een terroristisch motief had.

Oh, en qua Baudet's vrouwonvriendelijkheid, check dit interview maar: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Dit-is-Qu ... deo-194892

"Ik weet wel dat vrouwen het over het algemeen minder excelleren in een heleboel beroepen en minder ambitie hebben. Vaak ook meer interesse hebben in gewoon meer familieachtige dingen enzo."

Echt. Wauw.

Ja ik vind dit niet schokkend. Ik ben vrouw. Ik denk dat ik zal je laten zien hoeveel ambitie ik heb.

Gemiddeld is het toch ook zo als er kinderen komen dat de carrière op een lager pitje word gezet? Niet bij iedereen maar ook in gevallen wel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:02

Ik vind het ongelooflijk dat we in zo’n klein k.utlandje zo lijnrecht tegenover elkaar kunnen staan.
Zorgelijk....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:03

Horseloverl schreef:
Chubby schreef:
Ik vind zo'n pagina uit het schrijven van Baudet echt dermate schokkend dat ik echt niet kan begrijpen dat ook maar een van zijn andere punten de doorslag kan geven.

Als je dan een verkrachter van Anne Faber of die oelewapper uit Utrecht voor je ziet, met hun minachting voor vrouwen. Wat is dan het verschil? Eigenlijk keurt Baudet dat goed he...

Gewoon puur uit interesse. Waar haal je dit vandaan? Heb ik niet gezien ergens

Pagina 46 van dit topic. Vrij ver aan het einde.

Electra63

Jildau schreef:
justkid schreef:

Ja en zo denk ik hoe kun je nou stemmen op een VVD die zijn beloftes niet nakomt, of een GroenLinks met hun zweverige geneuzel? Mensen willen niet allemaal hetzelfde en hebben niet allemaal dezelfde achtergrond dus dat mensen op verschillende partijen stemmen is opzich niet heel vreemd.

Dat is het gevolg van meeregeren en een coalitie vormen.
Dat zal FvD straks ook moeten doen.
Dat is nl. altijd in Nederland....

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Ik heb de stemwijzer ingevuld en kwam net als anders links uit. Geen groen links of partij voor de dieren ivm agrarische achtergrond. Maar ben voor nu wel oprecht blij dat er toch tegengas is gekomen. Geen meerderheid meer. Goede wake up call.

Jildau

Hiraeth schreef:

Echt. Wauw.

Ik heb het hele interview niet gelezen maar in het stukje wat je eruit haalt lees ik niet iets onwijs schokkends eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 21-03-19 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:04

Chubby schreef:

Dit precies.

Hiraeth

Horseloverl schreef:
Ja ik vind dit niet schokkend. Ik ben vrouw. Ik denk dat ik zal je laten zien hoeveel ambitie ik heb.

Gemiddeld is het toch ook zo als er kinderen komen dat de carrière op een lager pitje word gezet? Niet bij iedereen maar ook in gevallen wel

Lees je die quote wel goed? Dit zegt 'ie namelijk helemaal niet.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Hoe kun je stemmen op een partij die de chronisch zieken steeds minder inkomen geeft en steeds hogere onkosten, die er dit jaar niet op vooruit gegaan zijn maar er dik op achteruit. Ik had de hoop dat Nederland iets socialer zou worden, maar helaas.
Voor alle mensen die denken dat ze voor een betere maatschappij stemmen, doe je dat echt? Of stem je toch eigenlijk voor wat je zelf het beste uitkomt?

Voordat je mensen gaat aanvallen op welke partij ze stemmen kijk eens heel goed in de spiegel.
Geen stem is verkeerd, dat is nu eenmaal de democratie.

Wat ik hier zie gebeuren is precies waarom de FvD nu zoveel stemmen gekregen heeft, dat heet demoniseren. Niemand heeft wat geleerd van Pim Fortuyn helaas.

Horseloverl

Avalanche81 schreef:
Chubby schreef:

Dit precies.

Dit is ook een mening

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:05

Horseloverl schreef:
Hiraeth schreef:

Echt. Wauw.

Je realiseert je wel dat je door dit soort denkbeelden die kans niet krijgt in de eerste plaats? :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:05

Horseloverl schreef:
Avalanche81 schreef:
Dit precies.

Dit is ook een mening

Klopt. Dus? Er is een verschil tussen mening hebben en feiten negeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:06

Ilse_123 schreef:
Ik heb D66 gestemd. Ben het eens met de standpunten voor educatie, zorg, klimaat, Europa en het stukje respect. Vooral dat laatste mis ik nogal bij bepaalde partijen.

Veel linkse partijen vind ik niet realistisch, VVD te weinig sociaal, FvD, PVV en PvdD te populistisch en ik wil niet stemmen op een partij met een religieuze insteek.

Natuurlijk ben ik het niet op alle punten eens, maar dat hoeft ook niet. Personen aanvinken vind ik lastiger, dus ik heb de eerste vrouw op de lijst aangevinkt.

Zo doe ik het ook vaak. Soms kom ik dan uit op D66, dit keer op PvdA.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:06

Ik ben ook tegen democratie. Alleen het is dan een beetje twijfelachtig of de andere optie positief of negatief uitpakt :'). Dus dan maar stemmen, wat we gelukkig mogen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:07

Horselover, in jouw opinie is het niet zorgelijk dat baudet aanranding en verkrachting propagandeert?
Je bent 20 zie ik in je profiel, te jong om een serieuze carrière te hebben, mooi dat je ambitie hebt, jouw keuze gaat ervoor zorgen dat je(indien ze in het kabinet komen ooit)4x zo hard moet gaan werken als vrouw om die ambitie waar te kunnen maken.
Veel plezier alvast daarmee!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:08

Wat ik even niet begrijp. We hebben niet gestemd voor de 2e kamer. Hoe kan het dan dat de coalitie zetels verliest? Betekent dit dat ze opnieuw gaan formeren? Of hoe moet ik dat zien?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:09

Firelight schreef:
Hoe kun je stemmen op een partij die de chronisch zieken steeds minder inkomen geeft en steeds hogere onkosten, die er dit jaar niet op vooruit gegaan zijn maar er dik op achteruit. Ik had de hoop dat Nederland iets socialer zou worden, maar helaas.
Voor alle mensen die denken dat ze voor een betere maatschappij stemmen, doe je dat echt? Of stem je toch eigenlijk voor wat je zelf het beste uitkomt?

Voordat je mensen gaat aanvallen op welke partij ze stemmen kijk eens heel goed in de spiegel.
Geen stem is verkeerd, dat is nu eenmaal de democratie.

Wat ik hier zie gebeuren is precies waarom de FvD nu zoveel stemmen gekregen heeft, dat heet demoniseren. Niemand heeft wat geleerd van Pim Fortuyn helaas.

Denk je dat FvD de zorg of uitkeringen van chronisch zieken gaat verbeteren?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:09

Wildgirl schreef:
Horselover, in jouw opinie is het niet zorgelijk dat baudet aanranding en verkrachting propagandeert?
Je bent 20 zie ik in je profiel, te jong om een serieuze carrière te hebben, mooi dat je ambitie hebt, jouw keuze gaat ervoor zorgen dat je(indien ze in het kabinet komen ooit)4x zo hard moet gaan werken als vrouw om die ambitie waar te kunnen maken.
Veel plezier alvast daarmee!

Waar lees je dit? Geef me feiten.

Bedankt heh!!! Im gonna Make it

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:10

Marjoow schreef:
Wat ik even niet begrijp. We hebben niet gestemd voor de 2e kamer. Hoe kan het dan dat de coalitie zetels verliest? Betekent dit dat ze opnieuw gaan formeren? Of hoe moet ik dat zien?

Zetels in de 1e Kamer....