Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:57

Ik ben zijn nummers eens gaan luisteren en het krijgt een hele andere dimensie...
"Smooth criminal" " Man in the mirror" (take a look at yourself and make that change...hoe vaak zal hij dat gedacht hebben?), "Bad" (you know I'm bad i m bad, you know it)" Behind the mask", "The way you make me feel", "Give in to me" (Don't try to understand me, just simply do the things I say. Love is a feeling, give it when I want it)…...en al dat grijpen naar zijn kruis....In de clips waar hij vrouwen aanraakt, vond dat er vroeger al heel awkward uitzien en nu voelt het nog nepper dan nep.

Popstra

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:07

Ach, gewoon de nummers van voor die tijd luisteren, die waren toch het leukst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:08

fargo schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=iZ0B4jjNdjM
Grrr derde keer intypen. Tweede documentaire over Michael Jackson door Bashir nadat jongen en Michael over love en sharing a bed hadden gehad en er een case werd aangespannen door die jongen. Michael Jackson geeft ze oa alcohol en noemt dit jezusjuice. Heel veel herkenning en overlap en navraag bij Michael.
Jimmy komt er al in voor. Michael Jackson's secret world.

Zoooooo veel jongentjes... %)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:35

manubres schreef:
Ik ben zijn nummers eens gaan luisteren en het krijgt een hele andere dimensie...
"Smooth criminal" " Man in the mirror" (take a look at yourself and make that change...hoe vaak zal hij dat gedacht hebben?), "Bad" (you know I'm bad i m bad, you know it)" Behind the mask", "The way you make me feel", "Give in to me" (Don't try to understand me, just simply do the things I say. Love is a feeling, give it when I want it)…...en al dat grijpen naar zijn kruis....In de clips waar hij vrouwen aanraakt, vond dat er vroeger al heel awkward uitzien en nu voelt het nog nepper dan nep.

Wat dacht je van deze:

Pretty Young Thing:

I want to love you (P.Y.T.)
Pretty young thing
You need some loving (T.L.C.)
Tender love and care
And I'll take you to the max.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:55

Ze hebben ons doen geloven dat de liefdes liedjes over vrouwen ging, dat was al weinig geloofwaardig. Maar nu weten we waar het wel over ging...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:59

Nou dat heb ik al nooit geloofd. :+ Maar een pedo die over seks zingt vind ik toch te ranzig om aan te horen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:59

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:24

Beetje reversed: She's says that's okay, Hey baby do what you want, I'll be your night lovin' thing, I'll be the freak you can taunt, And I don't care what you say, I want to go too far, I'll be your everything, If you make me a star...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:40

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:40

Blame it on the boogy? Lekker makkelijk...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:01

Interview latoya over geschreven boek over mishandeling op alle vlakken in Zweden in 1991. Wat een disfunctional family indeed.
https://m.youtube.com/watch?v=vMRzNhiyg4A

Expliciet dat manager haar nergens toe dwingt, haar getrouwd heeft zodat ze veilig was van kidnap acties door familie...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:13

Je kunt ook achter elke songtekst iets zoeken natuurlijk...
Wat dan van Bruce Springsteen? En drank en drugs verheerlijken is wel tof in liedjes??

Ik geniet nog steeds van zijn muziek .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:19

corine1981 schreef:
Je kunt ook achter elke songtekst iets zoeken natuurlijk...
Wat dan van Bruce Springsteen? En drank en drugs verheerlijken is wel tof in liedjes??

Ik geniet nog steeds van zijn muziek .

Noem eens een nummer van Bruce... Ik geloof dat zijn muziek een dieper liggende gedachte heeft dan drank en drugs :P

Born in the USA gaat over vietnam veteranen en is alles behalve optimistisch, wat het hier en daar wel doet vermoeden.
Veel van de nummers van Bruce Springsteen hebben een maatschappelijke insteek.

Het gaat ook niet om het iets zoeken achter een songtekst, anders zou I'm on Fire vreselijk zijn natuurlijk. Als je het letterlijk vertaalt, waar mensen soms wel heel erg goed in zijn. :roll: Gebrek aan begrijpelijk lezen in het Engels.
Het gaat er om dat mensen de nummers en de teksten nu met heel andere dingen connecten. Dat vind ik vrij begrijpelijk. Pretty Young Thing? Seriously? >;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:21

fargo schreef:
Interview latoya over geschreven boek over mishandeling op alle vlakken in Zweden in 1991. Wat een disfunctional family indeed.

Expliciet dat manager haar nergens toe dwingt, haar getrouwd heeft zodat ze veilig was van kidnap acties door familie...

Maar haar manager/voorheen partner was ook geen fijne vent. Ze weet regelmatig in elkaar geslagen door hem.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:21

Ik ken genoeg andere artiesten die nog veel foutere songteksten als Michael hadden. Jammer dat er nu idd bij ieder nummer en ieder zinnetje een verband word gelegd.
Nog meer reden voor mij om de docu niet te kijken.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:24

Shaggy09 schreef:
Ik ken genoeg andere artiesten die nog veel foutere songteksten als Michael hadden. Jammer dat er nu idd bij ieder nummer en ieder zinnetje een verband word gelegd.

Dit dus. I rest my case.
Je kunt de nummers van Bruce vast ook anders uitleggen, en bij Michael hebben ze ineens allemaal een dubbele bodem?
Wat een gezeur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:26

corine1981 schreef:
Shaggy09 schreef:

Dit dus. I rest my case.
Je kunt de nummers van Bruce vast ook anders uitleggen, en bij Michael hebben ze ineens allemaal een dubbele bodem?
Wat een gezeur.

Noem eens iets wat Bruce heeft gedaan, waardoor je een REDEN(!!!!) hebt om er anders naar te gaan kijken.
Noem dat eens bij een andere artiest...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:26

Drank en drugs vergelijken met kindermisbruik _O- Doe even normaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:27

Cayenne schreef:
fargo schreef:

Maar haar manager/voorheen partner was ook geen fijne vent. Ze weet regelmatig in elkaar geslagen door hem.

Maarja, dat is bekend, dus dat zoek je op...
Heel stereotype helaas voor slachtoffers.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:30

Nies_ schreef:
Drank en drugs vergelijken met kindermisbruik _O- Doe even normaal.

Vul jij ff in, dat zeg ik namelijk niet.

Maar ook dat vind ik niet normaal.

Begrijpend lezen is hier kennelijk zó moeilijk.

Ik wens jullie hier nog veel plezier met de heksenjacht.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:33

fargo schreef:

Alle misbruikers en mishandelaars zeggen je leven te redden, en als ze het maar vaak genoeg zeggen, geloof je het ook nog.

Mijn ex zei dat hij me zooooveel had gegeven...... Yep, heeft me een flinke PTSS gegeven. En bedankt nog. Die paniekaanvallen, herbelevingen en nachtmerries zijn echt een genot......

Ook elke dag in angst leven, zo fijn..... Goh, ja, hij heeft me echt veel gegeven. Hield ook vol dat hij zoveel van me gehouden heeft. Tuurlijk. Je gaat ook echt mensen pijn doen als je zoveel van ze houdt.

Ik zei ook altijd dat hij me nergens toe dwong. Ik moest dat wel zeggen, want anders was het huis te klein.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:36

corine1981 schreef:
Ik wens jullie hier nog veel plezier met de heksenjacht.

Vind ik dan weer erg jammer... En makkelijk...

Jammer dat je niet met goede argumenten komt...
Het helpt ook wel eens om even twee keer na te denken over wat je gaat typen. Want je begrijpt natuurlijk dat MJ en Bruce Springsteen vergelijken in songteksten en waar deze over gaan, nergens op slaat. Het enige raakvlak dat ze hebben is dat ze artiesten zijn. Het was dus al een non-argument voordat je er over begon.
Had MJ en R. Kelly met elkaar vergeleken. Veel realistischer...
Of vraag mensen hoe ze nu naar de Lost Prophets luisteren...

Drank en drugs zijn niet te vergelijken met misbruik. Die eerste twee doe je voornamelijk jezelf aan en dat laatste doe je een ander aan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:00

Cayenne schreef:
fargo schreef:

Dat was niet mijn punt in 1991 ruim voor 1993 geeft zij aan dat zij alle misbruikt zijn, ze schrijft er boek over.
Niet door of voor haar man. Ik geloof dus ook dat latere statements van haar zelf zijn en niet van hem of door hem in1993 over Michael.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:03

Dank voor je uitleg, fargo :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:04

Als Bruce Springsteen zo’n fervent drugsgebruiker is als wordt gesteld (ik weet daar verder het fijne niet van), zouden er toch ook connecties worden gemaakt met zijn muziek als een van zijn liedjes V. W. P. (Very White Powder) zou heten?
Niet meer dan logisch is het bij de liedjes van Michael, die van origine soms al een dubieuze tekst hadden. Vind dat verre van een heksenjacht maar eerder gewoon logisch connecten.