Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:21

Naam verdachte circuleert al overal rond. Lees ook dat hij levensgevaarlijk is en dat hij trots was op zijn eerdere zaken. Dat het een droom was dat uitkwam. Wtf.... En dát loopt dan toch weer los?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:22

Zijn zojuist twee auto's van de forensische opsporings unit aangekomen en auto's van technische recherche!
Staat in/op snelste nieuws van Amersfoort.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:23

Hoe je het ook went of keert, wanneer Anne nog in leven is dan is dan is het te hopen dat ze aan water kan komen. Want ze is al 10 dagen spoorloos.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:24

Ik vind het vreemd dat een persoon als deze gewoon doorgaat met zijn leven en openlijk vertelt dat hij trots is en geen spijt heeft. Ik las in een artikel van naar ik meen NOS, dat hij een psychiatrisch onderzoek geweigerd heeft. In mijn ogen moet iemand die 'kickt' op deze daden, geen onderzoek mogen weigeren. :n

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:24

Koper schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Ik lees dat alles rond de kliniek is afgezet met linten.

Is dat omdat ze sporen van de verdachte zoeken of verwachten ze Anne daar te vinden?
Want op zo'n terrein iemand levend kunnen verbergen :\

Ja. Speculeer er maar weer op los.

Verootjoo kijk nou zelf nog eens even naar wat je geschreven hebt.

Echt hoor. Moet er dan een mod ingrijpen voordat jullie dit soort berichten niet meer plaatsen?

Koper ik snap niet wat je probleem is. Herken helemaal niet wat je zegt en stoor me er dus ook niet aan.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:25

Op Twitter circuleert al de volledige naam van de verdachte :\

Je zal naamgenoot zijn...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:25

Alpha89 schreef:
Naam verdachte circuleert al overal rond. Lees ook dat hij levensgevaarlijk is en dat hij trots was op zijn eerdere zaken. Dat het een droom was dat uitkwam. Wtf.... En dát loopt dan toch weer los?

Hij had al ruim 6 jaar gezeten, best lang toch voor een tweevoudig verkrachter?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:26

chanicha schreef:
Zijn zojuist twee auto's van de forensische opsporings unit aangekomen en auto's van technische recherche!

Bah,gvd, dat is slecht nieuws.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:27

Dames, zullen we afspreken dat als we iets zeggen over het onderzoek, we dit ten alle tijden onderbouwen met een LINK naar het nieuwsartikel/twitterbericht waar je dit in gelezen hebt?
Dat zou een hoop gekibbel schelen hier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:27

Diablo schreef:
Alpha89 schreef:

Ik mag toch hopen dat je dit sarcastisch bedoelt?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:28

Diablo schreef:
Alpha89 schreef:

Niet als meneer zegt geen spijt te hebben en trots te zijn op zijn daden. Dat maakt hem, imo, kanshebber op recidive. Dat moeten we niet willen. Als er dan ook nog eens geen TBS opgelegd kan worden omdat meneer het niet behaagt om psychisch onderzocht te worden... Kom nou toch. Dan bepaalt hij in zekere zin zijn eigen straf.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:29

Memories schreef:
Die man van de facebookanalyse heeft alsnog een hoop aannames gedaan. Het idee dat er rond Den Dolder gezocht moet worden is nog niet zo gek, maar het verhaal eromheen, mwoah.

Hij heeft geen aannames gedaan maar veronderstellingen. Dat is wezenlijk wat anders.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:29

Jester_ schreef:
danzzz schreef:
Dus als iedereen in zijn reactie zegt dat ze de opgepakte man bedoelen die nog niet schuldig bevonden is (wat best een lang zinnetje is als je gewoon de opgepakte man bedoelt) dan is het goed genoeg voor jou?

Met andere woorden dus gewoon: De verdachte en niet de dader

op het moment dat justitie iemand dagenlang in de gaten houdt kan je er wel vanuit gaan dat de verdenking meer dichtgetimmerd is dan "hij zou het wel eens kunnen zijn" er komt een officier van justitie aan te pas voordat dit soort methodes ingezet mogen worden en die worden niet ingezet omdat zijn kleur schoenen niet in de mode zijn.

Men kan er dus wel vanuit gaan dat er voor 95% zekerheid is dat de verdachte ook de dader is. Kunnen we allemaal heel hysterisch roepen dat er nog altijd 5% kans is dat, blabla maar ik ben nou eenmaal meer van de realiteit dan van de wat alsen en if thens. Daarnaast ben ik nooit te beroerd om sorry te zeggen zou ik het fout hebben gehad.

Niemand wordt ermee geschaad dat we de verdachte dader noemen, we weten niet wie de persoon is. En als we nou allemaal weer "effe normaal" doen, dan verzand dit topic niet in een katfight over zo iets banaals als de 5 % dat de verdachte niet de dader zou kunnen zijn.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:31

bigone schreef:
Ik mag toch hopen dat je dit sarcastisch bedoelt?

Ja natuurlijk.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:32

Aanname en veronderstelling is voor zover ik weet en na een snelle Google nogal synoniem aan elkaar Coloured? :?

Politie lijkt in ieder geval nog druk bezig te zijn, op verslagen en foto's op oa twitter afgaande.

Sunnda

bigone schreef:
chanicha schreef:

Bah,gvd, dat is slecht nieuws.

Dat kan meer zijn als aantreffen van...
Nu er een verdachte in beeld is ,moeten er op meerdere plekken onderzoek worden gedaan naar sporen.

Alpha89

Filmpje van de verdachte nu ook los op social media. Is dat ook niet strafbaar?

Babootje

bigone schreef:
Hoe je het ook went of keert, wanneer Anne nog in leven is dan is dan is het te hopen dat ze aan water kan komen. Want ze is al 10 dagen spoorloos.

Met zo'n verdachte die op het punt stond om vrijgelaten te worden, kun je er wel vanuit gaan dat ze is omgebracht.
Bah, bah, bah.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:33

Chiave schreef:
Niet als meneer zegt geen spijt te hebben en trots te zijn op zijn daden. Dat maakt hem, imo, kanshebber op recidive. Dat moeten we niet willen. Als er dan ook nog eens geen TBS opgelegd kan worden omdat meneer het niet behaagt om psychisch onderzocht te worden... Kom nou toch. Dan bepaalt hij in zekere zin zijn eigen straf.

Sarcasme Chiave, natuurlijk meen ik dat niet serieus.
Naar mijn mening had hij nooit weer los gelaten mogen worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:34

Nanne schreef:
Je bent simpelweg niet verplicht om mee te werken aan je eigen vervolging. Zo'n onderzoek kan en zal tegen je gebruikt worden mocht daar iets uit komen. Vandaar dat het geweigerd kan en mag worden.
Dat is simpel op te lossen door bij niet meewerken standaard de maximumstraf op te leggen. Pas als een verdachte volledig meewerkt, kun je dan eventueel, op basis van de uitkomsten van een dergelijk onderzoek, de straf naar beneden bijstellen. Zou een hoop schelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:35

Chiave schreef:

Ik hoop dat op dat punt eens iets wordt veranderd aan de wetgeving rond lang gestraften. Niet meewerken aan onderzoek moet betekenen geen kans op vrijlating.
Het is niet de eerste keer dit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:36

Alpha89 schreef:
Filmpje van de verdachte nu ook los op social media. Is dat ook niet strafbaar?

Als het gaat om een man met een zandkleurige broek: dat is iig niet de verdachte, die man hoort bij de recherche.

Zie de info bij het beeld op Het snelste nieuws van Amersfoort op FB (heb even geen link bij de hand, zit mobiel).

Alpha89

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:38

Nee is een filmpje van een jongen op een scooter en die dan valt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:39

xChanelx schreef:
Verdachte zat een gevangenisstraf uit, TBS kon niet geëist worden, omdat hij heeft geweigerd mee te werken aan psychiatrisch onderzoek.
Dus TBS was hierbij niet aan de orde, zoals ik lees in de beschikbare informatie.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/9 ... erkrachter

Ik ken al erg lang het gezegde 'dat misdadigers een hekel hebben aan TBS'.
Uiteraard mag je onderzoek weigeren.
Ten eerste zou ik niet willen dat binnen het strafrecht de mensenrechten niet gelden.
2e, puur practische bezwaar: hoe je een onwillige verdachte zou moeten onderzoeken...?
Observatie kan wel, in datzelfde Pieter Baan centrum.

Maar "dat de rechter geen TBS kan opleggen" - ik geloof dat eigenlijk niet.
Een psychiater kan zeggen dat hij geen stoornis heeft waargenomen (maar dat lijkt me bij deze meneer niet aan de orde) en zou dat zo zijn dan heeft "behandeling" weinig zin - maar een rechter heeft volgens mij gewoon de bevoegdheidom TBS op te leggen.

Overigens: geen TBS betekent doorgaans een hogere straf.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 09-10-17 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:39

Memories schreef:
Aanname en veronderstelling is voor zover ik weet en na een snelle Google nogal synoniem aan elkaar Coloured? :?

Als dat al zo is, wat is dan het probleem? Wat is er dan mis met aannames? En zeker als ze redelijk onderbouwd zijn. Bij reconstructies wordt hier toch altijd gebruik van gemaakt? Ook om een tijdlijn en een scenario te kunnen schetsen?

Verder is de lading van het woord aanname anders dan van het woord veronderstelling, maar dat heeft met (wellicht persoonlijk?) taalgevoel te maken.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 09-10-17 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt