Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:53

donjalover13 schreef:
Sunrise19 schreef:
Weet je wat ik erg vind? Dat er net een moslim vriend hier komt en zegt vandaag zo erg te zijn aangekeken. Haat in ogen, alleen omdat hij "anders" is.

Dat doet mij echt pijn.. Hoe kan je zo zijn?! Hoe kan je iemand beoordelen op zijn buitenkant?!

dit vind ik ook heel erg... er word zoveel verpest voor de mensen die WEL goed zijn! er is zo veel discriminatie etc, als je niet weet hoe een persoon is moet je ook geen conclusies trekken.

ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd een tikje zenuwachtig word als er een groep van 3 of meer islamitische (mannen) bij elkaar loopt.. maar dat komt dus om waar hun geloof zo door bekend staat.. en dat is eigenlijk gewoon diep triest..

En dat is gewoon jammer... Ik heb alleen maar lieve moslims om mij heen. Zorgzaam, lief en staan altijd voor je klaar. Altijd welkom zijn, je liefdevol ontvangen en alles doen om het naar je zin te maken. Overigens hebben de meeste ook nog eens een nederlandse vrouw/vriendin. Die zij met respect behandelen, die niks te kort komen, die niet hoeven werken etc.. Mooiste kleding krijgen ze al dan met of zonder hoofddoek. Die keuze is aan de vrouw zelf. Ik ken ook moslims die wat anders denken naar vrouwen, maar ook die zullen mij nooit zonder respect behandelen. Ze kijken mij gewoon aan en geven mij een hand. Ook is dit bij hun eigen vrouw niet gewenst. Hun respecteren mijn geloof en ik die van hen.

Ik ben opgegroeid met nederlandse criminelen, maar zoveel anders zijn die niet dan criminelen van een ander ras/soort/geloof. Dat de een een tasjesdief is, de ander een coke dealer, wiet teler of inbreker is maakt niet uit. In elk ras/soort/geloof zitten rotte appels. Niet elke antiliaan/marrokaan is een loverboy.. Net zoals niet elke nederlander gierig is of wat voor soort vooroordeel er ook aan hangt.

Mensen moeten hun ogen openen en openstaan voor een frisse blik..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:53

piezze schreef:
Volgens mij gaat het niet over geloof maar over verschuiving van de wereldmacht. Heel lang lag die macht bij het rijke westen/amerika doordat die voorsprong hadden qua ontwikkeling/kennis en met de macht over het geld, de beurzen de rest van de wereld zo'n beetje in bedwang had. Nu china, india etc welvarend zijn geworden, door internet en mobieltjes de hele wereld een zelfde zucht naar rijkdom heeft, de wereldbevolking groter dan ooit is, voedselbronnen uitgeput raken kijk eens hoe in sneltreinvaart bijvoorbeeld de zee wordt leeggevist. Ook een chinees lust wel eens een paling, ik noem maar wat. Nuraakt het westen haar voorsprong kwijt. Ik verwacht meer gevaar van hongersnoden door onze mensenmanier van uitbuiten van de planeet dan grote sterfte door IS bloedbaden eerlijk gezegd. Heel gemakkelijk heeft de mensheid de afgelopen decennia afscheid genomen van regenwouden/diersoorten. Er zijn gewion teveel monden im te voeden op deze aarde. En waar honger en armoede is, zal onvrede en oorlog komen.

Kwa voeding..
Dat is niet geheel waar.
Op dit moment produceren we in totaliteit meer dan genoeg voedsel voor alle mensen op aarde.
Zegt niet dat ze er ook toegang toe hebben. Maar genoeg, dat is er zeker. Nu nog zorgen dat iedereen ontvangt..

Voor de rest ben ik het met je eens.
De leegroof van zeeën, wouden, dieren..
Brr

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:55

Ik ben 'n keer geslagen door een islamitische jongen op mijn achterhoofd, zij waren met 3 en kwamen mij lastig vallen... Maar zo iemand kan ook tussen de Nederlanders zitten. Ik moest daar wel overheen komen voor ik die gedachte kon hebben en het kon loslaten dat ze niet allemaal rot zijn. Het was een heel vervelend moment maar verder niks meegemaakt.
Gelijke kansen voor iedereen. Ik vind het moeilijk om met sommige mensen hierover te discussiëren omdat ze zo standvastig zijn (misschien wat lager IQ......). Grenzen dichtgooien is schijnbaar de oplossing voor velen... Als je zegt dat je het daar niet mee eens bent, ben je een landverrader....... Voor zo ver een discussie op Facebook.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:56

Ik kan me niet voorstellen namelijk dat als de wereld samenwerkt de IS niet in toom gehouden kan worden. Maar de vraag is hoeveel belang de wereldleiders er bij hebben. Misschien komt het ze wel goed uit dat het rijke westen verzwakt

piezze

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:59

Je weet alleen niet hoe het voedsel soms geproduceerd wordt hoor. Je wil het niet weten ook. Alleen op die manier kan er genoeg worden geproduceerd. Leegplunderen van de aarde

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:02

Batlow schreef:
.
Gelijke kansen voor iedereen. Ik vind het moeilijk om met sommige mensen hierover te discussiëren omdat ze zo standvastig zijn (misschien wat lager IQ......)

Afbeelding

Dat is misschien ook wel wat het nare gevoel in mijn buik geeft. Ik weet ook niet hoe ik met zulke mensen om moet gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:03

LindyH schreef:
Ik wil graag even iets anders delen met jullie waar ik mee zit.

Hier op Bokt verschillen de meningen, maar zijn toch over het algemeen vrij redelijk, zeker nu op de tweede dag. Ook in mijn omgeving zie ik mensen die in eerste instantie vooral heel erg geschrokken waren en dingen gingen roepen als 'grenzen dicht!', maar die daar nu een beetje van terugkomen.
Daar gaat het mij op zich niet om. Ieder zijn mening. Er zitten zo veel kanten aan dit hele probleem dat je het onmogelijk over alles eens kunt zijn.

Maar ik zie ook een enkeling die echt compleet in de haat schiet en (in mijn ogen) complete onzin uitkraamt. En dat maakt mij pas echt bang. Want dat zijn mensen in mijn directe omgeving. In feite zijn ze aan het radicaliseren en worden ze bij elke gebeurtenis een beetje radicaler, en ik zie dat onder mijn ogen gebeuren.

(EDIT: Voor de duidelijkheid, ik heb het over radicalisering richting extreem rechts.)

In het echte leven ga ik wel de discussie aan. Op FB gooi ik ze soms uit mijn vriendenlijst. Maar door sommige mensen word ik positief verrast en anderen roepen zulke idiote dingen, dat ik daar afstand van neem.
Ik probeer met zulke mensen in gesprek te gaan, maar ze zijn totaal niet voor rede vatbaar. Alsof het zwart voor hun ogen is. Daar krijg ik een heel naar gevoel van in mijn buik, waar ik ook niet van kan slapen.

Sorry..... quoten is mislukt
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 15-11-15 01:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:03

Yes. Echt walgelijk.
Totale uitbuiting van mens en dier oa :(
Wat dat betreft twijfel ik wel eens over de aard van de mens in essentie...

Ik ben benieuwd als we een enquete houden hoe de gewone burger denkt over het westen. In landen als Syrië,Irak,afhanistan, etcetera. Volgebfsmij hebben ze totaal een afwijkend beeld..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:04

Precies dat. Ik ben het gaan negeren. Ben gestopt met reageren, want dat werkt toch niet, al zeg je het vriendelijk; jouw keus, maar mijn keus... Daar is geen respect voor. Dat plaatje beschrijft het precies.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:05

en uiteraard gaat het niet alleen om de islamitische criminelen. natuurlijk heb je net zo goed nederlandse criminelen of van welk ander geloof. crimineel is crimineel, en eigenlijk heb ik een hekel aan alle criminelen, ongeacht ras, geslacht, gender of wat dan ook

alleen toevallig is het nu de IS die alle aandacht opeist en het dus over het islamitische geloof gaat. maar verder vind ik elke crimineel net zo slecht. maar het valt wel op dat er veel criminaliteit is onder de buitenlanders hier in nl

edit: er word hier nu vuurwerk afgeschoten, had me even het hart in mn keel zitten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:09

@Electra63, Ik snap 'm. :)

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die zulke mensen soms van Facebook afgooit, want ik zie dat eigenlijk wel als een persoonlijke nederlaag.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:16

Op de Facebook van het belang van Limburg staat een artikel over dat Disneyland tot dinsdag gesloten blijft. Gaat daar iemand zeuren dat haar kinderen teleurgesteld zijn omdat ze gingen en een ander vind dit nie kunnen, want al die kinderen die zouden gaan...

Komop zeg als je Disneyland voor de kids belangrijker vind...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:20

Zoe_97 schreef:
Op de Facebook van het belang van Limburg staat een artikel over dat Disneyland tot dinsdag gesloten blijft. Gaat daar iemand zeuren dat haar kinderen teleurgesteld zijn omdat ze gingen en een ander vind dit nie kunnen, want al die kinderen die zouden gaan...

belachelijk.. waar is respect voor de medemens gebleven? ik zou niet met een gerust hart door disneyland kunnen lopen wetende dat nog geen 100 km verderop 7 aanslagen zijn gepleegd en er meer als 100 doden zijn gevallen. plus dat ik me zelf niet veilig zou voelen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:26

LindyH schreef:
@Electra63, Ik snap 'm. :)

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die zulke mensen soms van Facebook afgooit, want ik zie dat eigenlijk wel als een persoonlijke nederlaag.

Ik gooi "verre" kennissen van FB af, als ze echt racistische berichten schrijven. Dat noem ik geen nederlaag, maar ik wil niet met zulke mensen geassocieerd worden.

Met familie of goede vrienden ga ik de discussie aan. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar hele groepen uitmaken voor tuig, daar kan ik niet tegen. Er zijn wel mensen waar ik bewust wat afstand van heb genomen, om die reden.
Vaak is dit dan wel de druppel en waren er al wat irritaties.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:30

Zoe_97 schreef:

Idd waar is het misgegaan dat we hier zo verwend zijn ger.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:36

47 pagina's ben ik niet door gaan lezen.

Wat weer een vreselijke gebeurtenis. Ik snap niet dat je zo harteloos kunt zijn.

op Facebook reageer ik ook nergens meer op. A. Ik ben dat discussie gedoe en gezeik zat B. Ik weet niet wat voor een risico ik loop. Gelukkig heb ik weinig mensen op Facebook die echt rare berichten plaatsen. En anders dan lees ik er gewoon overheen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:42

Vreselijke gebeurtenis. Volgens mij kent iedereen wel iemand die mogelijk in Parijs was en heeft iedereen de angst gevoeld.

Wat facebook betreft, ik reageer maar nergens meer op, je kan beter tegen een muur praten dan tegen iemand met een mening op facebook. Ik heb dan ook heel wat mensen verwijderd vandaag. Extremisme is nooit goed en sommige uitspraken gaan zo ver.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:27

*komt onder meelees steen vandaan*

Mijn broer zit in het leger. Hij zegt dat we het hadden kunnen verwachten. Frankrijk en Engeland zijn het daar namelijk allemaal aan het bombarderen ofzo. Tenminste hebben ze oorlog daarmee. En hij zei, dat als je zoiets doet, dat je ook antwoord gaat krijgen. Dat heeft Frankrijk nu dus ook gekregen. Je moet het accepteren dat ze zo'n dingen gaan doen als je daar ook aan het rommelen bent. En natuurlijk is het erg dat er ongeveer 130 doden en 200 gewonden zijn. Maar dat is in principe niks vergeleken met de tienduizenden doden die daar vallen. Dankzij Frankrijk en Engeland. En nu moeten wij denk ik ook op onze hoede zijn dat er bij ons ook iets gaat komen nu dat Rutte de oorlog heeft verklaard.

*kruipt weer terug*

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:34

Spoiler:
drawerlover schreef:

Mijn broer zit in het leger. Hij zegt dat we het hadden kunnen verwachten. Frankrijk en Engeland zijn het daar namelijk allemaal aan het bombarderen ofzo. Tenminste hebben ze oorlog daarmee. En hij zei, dat als je zoiets doet, dat je ook antwoord gaat krijgen. Dat heeft Frankrijk nu dus ook gekregen. Je moet het accepteren dat ze zo'n dingen gaan doen als je daar ook aan het rommelen bent. En natuurlijk is het erg dat er ongeveer 130 doden en 200 gewonden zijn. Maar dat is in principe niks vergeleken met de tienduizenden doden die daar vallen. Dankzij Frankrijk en Engeland. En nu moeten wij denk ik ook op onze hoede zijn dat er bij ons ook iets gaat komen nu dat Rutte de oorlog heeft verklaard.

*kruipt weer terug*

Wauw.. ik ben speechless..
Er wordt gevochten tegen een gestoorde organisatie. Een organisatie die zoveel mensen uitmoordt. "Rommelen" noem je dat dan...
Ik denk dat je beter onder je meelees steen kunt blijven.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:36

drawerlover schreef:

*kruipt weer terug*

Tienduizenden doden door Frankrijk en Engeland is wel wat kort door de bocht :')

Maar wel is het inderdaad jammer hoe nu de hele westerse wereld in rouw is om 150 doden in Parijs, terwijl het dagelijks raak is in arabische landen, waar een groot deel van de bevolking niet om cared...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:40

Thesserd schreef:
drawerlover schreef:

*kruipt weer terug*

Tienduizenden doden door Frankrijk en Engeland is wel wat kort door de bocht :')

Maar wel is het inderdaad jammer hoe nu de hele westerse wereld in rouw is om 150 doden in Parijs, terwijl het dagelijks raak is in arabische landen, waar een groot deel van de bevolking niet om cared...

Juist. Ik ben het dus wel eens met mijn broer. En gewoon omdat er in Frankrijk ineens antwoord is geweest gaat Nederland zich er ook mee bemoeien. Straks moet mijn broer donderdag naar Syrië in plaats van naar Afghanistan. Dat hoop ik toch niet. Ik vind het al erg dat hij een half jaar weg gaat

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:54

Cinderella schreef:
Spoiler:
drawerlover schreef:

*kruipt weer terug*

Wauw.. ik ben speechless..
Er wordt gevochten tegen een gestoorde organisatie. Een organisatie die zoveel mensen uitmoordt. "Rommelen" noem je dat dan...
Ik denk dat je beter onder je meelees steen kunt blijven.

Ze drukt het wat tactloos uit, maar ze heeft wel een punt. Die aanslagen hier in Europa zijn te verwachten. IS heeft er genoeg mensen voor gebrainwashed en getraind helaas.. Wie weet wat er nog komt. We kunnen echt bijna niet anders dan er tegen te vechten..

Al mogen we ons niet laten bang maken, hoe moeilijk het ook is. Ben nu vanavond naar een concert in Brussel geweest (vorst nationaal). Er was veel politie, wat me gerust stelde. Maar moest toch wel regelmatig denken wat er zou gebeuren moest er plots iemand schieten.. Maar ik ga me echt niet laten terroriseren!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:59

Zie dit topic nu net, maar moest hier toch even op reageren..

drawerlover schreef:

*kruipt weer terug*

Je vergeet voor het gemak even dat IS anders gerust iedereen daar zelf uitmoord? Of dat Assad zijn eigen volk uitmoord? Of dat het Syrische Vrije leger aanhangers van Assad uitmoorden? Ook zonder ingrijpen zouden er dus duizenden doden vallen. (Nog sterker, die vielen er al voordat het westen ingreep). Wat betreft het ingrijpen; de landen zelf kunnen het probleem niet aan en hebben om hulp gevraagd, o.a. Frankrijk heeft op deze hulpvraag gereageerd. Syrië (Assad) wilde geen 'hulp'. Maar om IS te bestrijden zijn landen ook in Syrië gaan vechten.

Ook als wij niets hadden gedaan hadden wij alsnog aanslagen in Europa kunnen verwachten, de IS wilt namelijk het kalifaat tot aan Spanje uitbreiden en zien ons hoe dan ook als mensen die zondigen en gestraft moeten worden. Puur door onze levensstijl.

Wat in Parijs is gebeurd is verschrikkelijk, ik heb daar echt geen woorden voor.. Maar ik hoop niet dat mensen nu allemaal massaal tegen de vluchtelingen keren, want vele vluchten voor veel extremere omstandigheden dan wat er nu in Parijs is gebeurt. Ik hoopte ook heel erg dat het niet om extremisten zou gaan die via de vluchtelingenstroom de EU binnen zijn gekomen, puur omdat dit olie op het vuur zou zijn bij veel rechts-denkenden.. Helaas..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 03:35

Klopt.

Het eerste wat ik dacht was vluchteling. Maar nee het was de IS. Kijk het is super erg dat die in zo'n situatie verkeren. Maar van de andere kant zijn ze ons wel arm aan het maken. Zoveel vluchtelingen kan Nederland niet aan denk ik. En daarbij valt de kans wel dat er een verkeerd iemand bij zit. Voor je het weet is het te laat. Maar ja dat is off-topic

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 04:28

TammyVN schreef:
Je vergeet voor het gemak even dat IS anders gerust iedereen daar zelf uitmoord? Of dat Assad zijn eigen volk uitmoord? Of dat het Syrische Vrije leger aanhangers van Assad uitmoorden? Ook zonder ingrijpen zouden er dus duizenden doden vallen. (Nog sterker, die vielen er al voordat het westen ingreep). Wat betreft het ingrijpen; de landen zelf kunnen het probleem niet aan en hebben om hulp gevraagd, o.a. Frankrijk heeft op deze hulpvraag gereageerd. Syrië (Assad) wilde geen 'hulp'. Maar om IS te bestrijden zijn landen ook in Syrië gaan vechten.

Dat Assad geen hulp wilde is in deze ook weer (deels) de westerse landen te verwijten, wij roepen al jaren dat die man een dictator is en dat ie weg moet, waarom zou hij nu dan ineens hulp aan ons gaan vragen?
Bovendien, zijn er meerdere rapporten en uitspraken van de USA en consorten die bewijzen dat zij in eerste instantie dachten dat de IS in 'ons voordeel' zou kunnen werken.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend, dus hebben we ze wapens en financiele steun gegeven in de hoop dat ze alleen Assad aan zouden vallen.

Toen bleek dat dat dus niet het geval was, is er een hele poos om de hete brei heen gedraaid en hebben we gezegd dat we Assad niet konden helpen want als we IS zouden aanvallen zou de hele situatie in Syrie er anders uitzien, zoiets van 'tja maar als we jou dr mee helpen, doen we t toch liever niet'

En nu... nu nemen we IS serieus want het is geen ver van ons bed show meer.
En wijzen heel veel mensen naar Syrie en Assad als boeman.

tja....

----

Voor de hele religieuze discussie hieromheen, Islam is slecht e.d. Om het even in vergelijking te stellen omdat een hoop van ons onze geschiedenis vergeten zijn, ook in de naam van de bijbel is enorm veel bloed verspilt. En er zijn, ook al is dat ook een ver van ons bed show, nog steeds bevolkingsgroepen die met de gevolgen daarvan worstelen.

Zoals je de bijbel, koran, elk oud religieuze tekst leest, staan er dingen in die geweldadig zijn. De truck is om dat niet te letterlijk te nemen, en dat doen deze terroristen/extremisten wel. Daar kun je de rest van degenen die die religie volgen niet de schuld van geven.