Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:49

En ik vind Nederland wel degelijk vol.
We zijn al een klein volgebouwd landje ( want let's face it, iedere groene stip op de kaart is de aangewezen plek voor een huizenprojectje).

En dan stromen er opeens duizenden mensen het land binnen, familie moet nog volgen.
En daar is nu al geen plek voor, dus noem maar een lege plek en daar komt opvang.
Gelukkig laat inmiddels een grote groep mensen een tegengeluid horen.

In R'dam willen ze nu ( ik geloof in Beverwaard) een mannetje of 500 opvangen
We hebben het dan al over een 'wat zwakkere buurt'.....
In Zwijndrecht wilden ze in huizen die op de nominatie staan voor sloop mensen opvangen, maar in die huizen wonen mensen en die willen er niet uit ( en terecht) dus op naar het volgende projectje

En het COA maar roepen: 'Er kan nog meer bij, er kan nog meer bij'......

-O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:53

ravellie schreef:
In R'dam willen ze nu ( ik geloof in Beverwaard) een mannetje of 500 opvangen
We hebben het dan al over een 'wat zwakkere buurt'.....
In Zwijndrecht wilden ze in huizen die op de nominatie staan voor sloop mensen opvangen, maar in die huizen wonen mensen en die willen er niet uit ( en terecht) dus op naar het volgende projectje

En het COA maar roepen: 'Er kan nog meer bij, er kan nog meer bij'......

-O-

Eerlijk is eerlijk: Ik ben blij dat er 'in het westen' eens een tegenbericht komt dat ook daar mensen worden opgevangen tov hier in het noorden met de mega-aantallen. Vroeg mij al bijna af of wij 'nuchtere noordelingen die de bek toch niet zomaar opentrekken' iedereen moeten opvangen in onze plaggenhutten :Y)

Overigens: Vergelijking met de oorlog en tulpenbollen: Toen ging eten op de bon, dat is wel een behoorlijk verschil met het eten nu.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:58

Feit is dat mensen in de oorlog zelf veel initiatief toonden en op zoek gingen naar eten, zelf bij boeren langsgingen en ook produkten aten die wij onze dieren nog niet voorzetten.

En als ik nu het nieuws volg, tegenkrommend
Een golf aan op en aanmerkingen.
Protestacties,dreigen met hongerstakingen...
Heel snel een reis terug plannen zou ik zeggen!.

Hier in de Drechtsteden word het eten door een cateraar verzorgd.

:+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:03

ravellie schreef:
Feit is dat mensen in de oorlog zelf veel initiatief toonden <KNIP>

En nog steeds. Damascus-Dordrecht: 4.005 km. 801 uur wandelen volgens google......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:07

ravellie schreef:
We zijn al een klein volgebouwd landje ( want let's face it, iedere groene stip op de kaart is de aangewezen plek voor een huizenprojectje).

Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen Ravellie, maar dat kun je dus niet samenvatten in “Nederland is vol”. Dat is een term die ooit bedacht is door Fortuyn, maar even doordenken is Nederland helemaal niet vol. Er zijn nog hele stukken natuurgebied en kernen met bevolkingskrimp, dus echt ruimte zat wat dat betreft. Als Nederland vol zou zijn kunnen er inderdaad geen baby’s meer bij en onze bevolking groeit op dit moment nog. En een éénkindbeleid in Nederland zal er voorlopig niet aankomen.

Qua en enkel puur mensenaantallen kunnen we deze mensen wel hebben, ware het niet dat onze opvang gewoon niet capabel genoeg is.. Dus dat is al punt één. Op sociaal, cultureel en financieel gebied evenals in de huizen- en banenmarkt zorgt deze toename voor problemen. En dat is punt twee. En dat laatste vind ik veel belangrijker, want dit zorgt voor de wrijving die er ontstaat.

Ik vind het toch wel bijzonder dat het COA aardig wat idiote opvangplekken weet te vinden. Minusculen kernen proppen we vol met een veelvoud aan asielzoekers, in de bossen of in de middle of nowhere of we zoeken achterstands- of andere moeilijke wijken op. Ik vraag mij dan of ze of vervolgens verbaasd zijn van de protesten? Evenals dat Mark Rutte gisteren heel droog verklaarde niet kon vermoeden dat er zoveel mensen zouden komen.. Jemig.. Dit wordt al een heel jaar aangekondigd.. Ik wist het al in het voorjaar.. :')

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:22

Wat mij gisteren opviel in het debat op tv, is dat veel politici niet lijken in te zien dat zij zelf het vacuüm creëren waar Wilders op in springt en gebruik van maakt. Ze lijken erg ver van de realiteit en van het leven van alledag van de Nederlandse bevolking af te staan. Pechtold die alleen maar steeds roept over 'haatzaaierij' en die alleen maar lijkt te vinden dat alle genoemde aantallen absurd zijn. Hij lijkt de angstgevoelens die er onder mensen leeft niet te willen erkennen. Dat is niet slim denk ik (en ik ben echt niet voor Wilders).

Klaver die eventueel terugkeerbeleid lijkt af te laten hangen van de houding van de asielzoekers; als ze eenmaal een baan/kinderen hebben hoeven/kunnen ze niet terug, in plaats van de asielzoekers zelf verantwoordelijk te houden voor het effect van een tijdelijke verblijfsvergunning: je weet immers dat je terug moet, wanneer je toch hier aan kinderen begint (wat natuurlijk mag), weet je ook dat jouw kinderen ook weer over x tijd terug moeten gaan.

En over dat stuk wat ik hier las, over dat ieder mens evenveel rechten heeft, dat waar je wieg staat niets zegt over jouw rechten, dat de wereld van iedereen is. Dat is een mooi streven, maar werkt imo juist averechts en helpt alleen maar om het draagvlak voor vluchtelingenopvang af te breken. Wanneer je wil dat je bevolking anderen gaat helpen, is het juist belangrijk om ze het gevoel te geven dat er juist voor hen goed gezorgd wordt. Ik denk dat veel mensen echt wel willen delen en willen helpen bij de opvang (maar misschien denk ik te optimistisch). Wel denk ik dat dat alleen kan als die mensen het gevoel hebben dat er ook naar hen omgekeken wordt door de overheid, en dat er in hun behoeften wordt voorzien. Ik denk toch dat het belangrijk is dat de overheid alle lagen van de Nederlandse bevolking het gevoel geeft dat er 'eerst' voor hen gezorgd wordt. En ik denk dat daaruit en veel groter draagvlak zou ontstaan voor de vluchtelingenopvang.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:32

Sammie schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen Ravellie, maar dat kun je dus niet samenvatten in “Nederland is vol”. Dat is een term die ooit bedacht is door Fortuyn, maar even doordenken is Nederland helemaal niet vol. Er zijn nog hele stukken natuurgebied en kernen met bevolkingskrimp, dus echt ruimte zat wat dat betreft. Als Nederland vol zou zijn kunnen er inderdaad geen baby’s meer bij en onze bevolking groeit op dit moment nog. En een éénkindbeleid in Nederland zal er voorlopig niet aankomen.

Qua en enkel puur mensenaantallen kunnen we deze mensen wel hebben, ware het niet dat onze opvang gewoon niet capabel genoeg is.. Dus dat is al punt één. Op sociaal, cultureel en financieel gebied evenals in de huizen- en banenmarkt zorgt deze toename voor problemen. En dat is punt twee. En dat laatste vind ik veel belangrijker, want dit zorgt voor de wrijving die er ontstaat.

Ik vind het toch wel bijzonder dat het COA aardig wat idiote opvangplekken weet te vinden. Minusculen kernen proppen we vol met een veelvoud aan asielzoekers, in de bossen of in de middle of nowhere of we zoeken achterstands- of andere moeilijke wijken op. Ik vraag mij dan of ze of vervolgens verbaasd zijn van de protesten? Evenals dat Mark Rutte gisteren heel droog verklaarde niet kon vermoeden dat er zoveel mensen zouden komen.. Jemig.. Dit wordt al een heel jaar aangekondigd.. Ik wist het al in het voorjaar.. :')

Op het risico af dat ik een "Waaaaaaaaat?!?!?"-reactie krijg: en dan valt het hier NOG mee qua verwerking van de stroom. In Duitsland loopt het echt uit de klauw. Totale mismatch van hulpverleners vs vluchtelingen. Men werkt zich 3 slagen in de rondte maar krijgt het gewoon niet verwerkt. Mensen slapen buiten. Er zitten (nachweisslich ->aantoonbaar) mensen al 57 dagen te wachten voor de 1e registratie, zijnde registratie waarbij je je eerste pakketje formulieren krijgt dat ingevuld en gecontroleerd leidt tot een eerste slaaplaats! Zie ook: http://moabit-hilft.com/ (Pas op: 100% in de Duitse taal).

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:33

Tcm62 schreef:
Jij bent dus iemand die heel de wereld op zijn nek wil nemen...2/3 van de wereld heeft het niet goed en dat heeft met verschillende redenen te maken, waar onder andere ook een stukje eigen verantwoording in mee speelt..
Jij denkt echt dat de staatskas een oneindige kassa is....het geld moet ergens verdient mee worden en dat heet economie en werkende mens die belasting betaald.

Ik vind het wel schattig zoals jij een wereldbed hebt...

Iederen heeft recht op een mooi leven, maar dat mooie zit m niet in luxe en geld..

Wat mensen een naar gevoel in deze kwestie heeft gegeven is dat er in natuurgebieden plekken worden vrijgemaakt, al is het een beschermd waterwingebied, velen zullen maar wat graag daar willen wonen....
De kwestie in dit hele gedoe draait nl om luxe en geld, veel geld en niet in eerste plaats om veilige opvang, maar meteen een bijstandsuitkering.....en alles is niet goed genoeg....

Als je veilig bent en er wordt voor je gezorgd, de rest komt nog..maar hier is het meteen kritiek..

Misschien omdat ik buitenland ervaring heb met werken aldaar dat ik realistischer ben.....

En het mooie van het leven is iets wat je zelf maakt....als je dat afhankelijk laat zijn van een ander?
Het mooie van het leven zit ook in bv natuur, klimaat, en niet alleen in een huis met bijstandsuitkering in sociale woningwetbuurt.....en dan denk ik even aan de landen waar ze doorheen gereist zijn, wat was daar niet mooi, veilig en een mooi fijn bestaan? De luxe misschien van geen bijstandsuitekring van 1000 euro per maand?

Het is de hele sfeer er om heen. De groep kiest bewust en is kieskeurig, waar gaat het dan om? En juist dat maakt mensen boos....vergeet niet dat er genoeg zjn die de 2e WO hebben meegemaakt en ook dat is een grote groep geweest die binnen kwam, daar waren geen eisen zoals nu, ook daar zijn dingen niet goed gegaan hoor...en laat ik nu naoorlogse generatie zijn met familie die van uit voormalig Indonesie gevlucht zijn omdat de bevolking alles uitmoorde wat niet indonesier was.....dat ging geruislozer en ook niet echt met open armen, maar zeker niet zoals het binnen deze groep gaat en zeker niet met zoveel inzet van vrijwilligers en overheid en geld...

Overigens hebben we een extra probleem, de cultuusclashes en vergeet niet waar de oorlog daar om draait, juist ....verschil in geloofs interpretaties en hoe ongelovigen daar op de kaart gebracht worden al bij geboorte af aan....en juist daarom willen de meesten deze groep in de regio opgevangen laten worden en guess, de antie doneren dan ook hoor!! Elke benefiet en donatie akties brengen in Nederland enorm veel geld op.....en waarom?? Omdat Nederlanders zeker wel hulpvaardig zijn..
Maar ondertussen ook moe van alle randproblemen.

Ennne...het hele pensioenverhaal??. Nou hoofdbrekens nu voor velen hoe ze hun huis blijven betalen met minder zelf betaald pensioen wat wellicht over 15 jaar gehalveerd is, als het er nog is...omdat uit deze pot flink gegraaid wordt al jaren lang...en guess?? Ik werk al ruim 35 jaar....en leef zuinig en ja ik wil OOK een goed leven en wil dat graag blijven houden, wil niet delen en bedoel dus mijn inkomen op waar ik voor heb gewerkt verliezen, maar ben zeker bereid om te schenken, maar wel binnen de perken...en dat RECHT heb ik nl inderdaad ja....vanaf mij 16e ben ik nl,al belastingbetaler en daardoor heb ik rechten opgebouwd..ik heb altijd mijn eigen broek opgehouden en guess ook armoe gekend...op een manier die jij nooit hebt meegemaakt....

Nuance, moeilijk, dat snap ik...
Zo werkt dat nl ook in de wereld...

Maar ik denk dat dat een ver van mijn bedshow is voor jouw en dat snap ik want dat was het ooit ook voor mij...

Vroegah kende men mij als "geen gezeik, iedereen rijk" :D ...maar dat zie ik nu echt wel genuanceerder...

Dat er 10 miljoen uit oorlogsgebieden komen is een Wereldprobleem die we met bv in eerste instantie binnen Europa moeten gaan oplossen....en dat betekent niet dat die groep migranten gaan kiezen voor Nederland en Duitsland, maar dat Europa een verdeling maakt...wil je dan nog verkassen, dan gelden de immigratie regels zoals voor iedereen!!

Dat is wat er moet gebeuren en dat betekend dat die mens waarvan jij mij beschuldigd dat die geen goed leven mag hebben, een eigen verantwoording heeft om dat goed leven bv in Hongarije gaat opbouwen met ook een eigen inspanning en als deze mens een prachtige positie binnen Nederland vind en solliciteert en wordt aangenomen, gaat hij emigreren naar Nederland, maar dan zonder op voorrang vrijgemaakte huurwoning met dito bijstand en subsidies...gewoon zoals iedereen zijn kansen in het leven zoekt en vindt!

+:)+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:59

Sammie schreef:
ravellie schreef:

Juist, dat zijn de kernpunten die ik bedoel :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:01

In Duitsland hebben we het ook over een ietsje pietsje meer mensen :o

Mevr Merkel heeft een slordige miljoen mensen op de been gebracht.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:09

Wat mij opvalt met het meelezen iscdat de meesten hier roepen geen Wilders fan te zijn. Ben ik ook niet, maar op het gevaar af weggehonnd te worden, roep ik wel dat ik hoop dat hij de verkiezingen wint! Dat gaat waarschijnlijk maar 3 a 4 maanden duren, maar dan zijn wel de ogen van de gevestigde orde eens geopend! En laten we eerlijk zijn, meer schade dan dit kabinet kan ie niet aanrichten.

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:19

Dat is echt een utopische gedachtegang.. Dat werd bij Fortuyn ook geroepen. Ik stem op hem, want hij roept 1 ding waar ik het mee eens bent. Vervolgens ging iedereen op een dode lijsttrekker stemmen waar vervolgens pistolen bij getrokken werden…. Op een partij stem je omdat je het eens bent met de meerderheid van hun punten, niet om een andere partij wakker te schudden. Dat werkt niet.. dat gebeurt niet.. Ik vind het zelfs ronduit dom... Niet op 1 partij stemmen omdat hij of zij 1 ding roept waar je het mee eens bent. Het leven bestaat uit meer. En daar kunnen de gedachtegangen wellicht heel anders zijn.. En een partij wordt tegenwoordig nooit zo groot dat ie alleen kan reageren. Zelfs al zou de PVV winnen qua omvang kan de partij gewoon in de oppositie belanden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:29

Ben ik niet met je eens Sammie. Met zn vluchtelingenbeleid ben ik het juist niet eens. Er zijn een aantal andere punten, ouderenbeleid en zorg, waar ik me wel in kan vinden. Verder staan er meer dingen in het beleidsplan die me wel aanspreken. Het enige waar ik me zorgen over maak is de schade die hij Internationaal Nederland kan aandoen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:33

Als je grotendeels met hun standpunten eens bent moet je stemmen op hun, maar niet vanwege enkel een punt en al helemaal niet enkel om een andere partij wakker te schudden..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:40

Moos99 schreef:
zag laatst een leuk plaatje voorbij komen op fb. Er stond, ja buitenlanders stelen jullie banen, maar als iemand met geen netwerk en geen beheersing van de Nederlandse taal jouw baan kan inpikken, ben je wellicht niet zo goed. Alleen was het plaatje iets minder netjes. :D kon er toch wel om lachen.

Erg grappig ook voor de mensen die een wat lagere opleiding hebben en/of een baan hebben waarbij de Nederlandse taal van ondergeschikt belang is.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:42

En laten we eerlijk zijn, zag van de week een interview met Roemer en Pechtold, en dan denk ik.....wanneer zijn deze lui van huis gegaan? Sjee zeg, iedereen die kanttekeningen plaatst bij de aantallen vluchtelingen is direct a sociaal in de ogen van deze heren. Ongelovelijk, ze weten echt niet war er in de samenleving leeft of sluiten daar bewust de ogen voor.

Zoals het stukje wat ik een aantal pagina's geleden plaatste, ik denk dat vele Nederlanders op 2 gedachten hinken en in enorme tweestrijd verkeren. Aan dit alles helpt de media ook niet echt mee; je bent of een knuffelaar of een racist.

Mooi voorbeeld was de Telegraaf. Er werd over de crisis geschreven met een ondertoon die impliceerde dat allen economische vluchtelingen waren, totdat....er vrijdagavond in kou en regen er ineens een vluchtelingengezin op de stoep stond bij hen (sublieme actie van betreffende taxichauffeur!) De toon in de krant werd ineens heel anders en het was ach en wee. Dit duurde wel 2 dagen! Daarna waren het weer gelukszoekers.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:49

Voor een gezin doe ik ook open...voor een knaap van 30 met grote bek niet...

Sterker nog wij zijn serieus bezig geweest om te kijken of we een.minderjarige wees konden adopteren...en dat kan dus niet omdat wij niet uit die ethnische samenleving komen..ook krom toch??

Maar alle pro's hebben te weinig ruimte in huis, toch? Zoals ze zelf zeggen...

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:37

De NOS, ook onbetrouwbaar?

Met verbazing heb ik vanavond gekeken naar het Nos journaal , dat binnen 10 dagen tig van nieuwbouw woningen gebouwd worden voor de Asielzoekers ter waarde van ruim 300.000 euro , De regering moet zich de ogen uit de kop schamen, talloze daklozen zijn er in Nederland, waarvan er soms geen plek is bij het leger des heils , Maar nee hoor daar wordt niet nagekeken, want de overheid krijgt 600 euro per persoon, voor elke vluchteling , maar van welk geld betalen ze dat überhaupt, deze woningen, want altijd maar roepen er is crisis er moet bezuinigd worden etc, 40 euro per dag p.p. naar de vluchtelingen , geen zorgkosten, ze krijgen inboedel, inburgeringscursus, fietsen, en over een tijd zeker ook gratis onderwijs, en wij maar dokken, in het verleden was ik er trots op om Nederlander te zijn, maar dat gevoel wordt steeds minder, en dan vooral te bedenken dat er kinderen met honger naar school gaan.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:40

Teddy321 schreef:
Wat mij opvalt met het meelezen iscdat de meesten hier roepen geen Wilders fan te zijn. Ben ik ook niet, maar op het gevaar af weggehonnd te worden, roep ik wel dat ik hoop dat hij de verkiezingen wint! Dat gaat waarschijnlijk maar 3 a 4 maanden duren, maar dan zijn wel de ogen van de gevestigde orde eens geopend! En laten we eerlijk zijn, meer schade dan dit kabinet kan ie niet aanrichten.

Ook al wint hij,word hij eerste [Wilders] dan nog komt hij nooit aan 76 zetels.En die heb je toch echt nodig om te mogen regeren.Aangezien geen enkele andere partij met hem wil regeren,zal hij nooit aan de macht komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:40

wie betaalt die 600 euro dan aan de overheid? Heb de NOS gisteren niet gezien.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:42

Ik denk Europa Sammie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:54

De EU.. dat kan.. betalen we het alsnog (deels) zelf :')

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:56

gohya schreef:
Ik denk Europa Sammie?

Eh wij zelf dus of komt het geld van de EU ineens uit de lucht vallen

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:59

gohya schreef:
De NOS, ook onbetrouwbaar?

Met verbazing heb ik vanavond gekeken naar het Nos journaal , dat binnen 10 dagen tig van nieuwbouw woningen gebouwd worden voor de Asielzoekers ter waarde van ruim 300.000 euro , De regering moet zich de ogen uit de kop schamen, talloze daklozen zijn er in Nederland, waarvan er soms geen plek is bij het leger des heils , Maar nee hoor daar wordt niet nagekeken, want de overheid krijgt 600 euro per persoon, voor elke vluchteling , maar van welk geld betalen ze dat überhaupt, deze woningen, want altijd maar roepen er is crisis er moet bezuinigd worden etc, 40 euro per dag p.p. naar de vluchtelingen , geen zorgkosten, ze krijgen inboedel, inburgeringscursus, fietsen, en over een tijd zeker ook gratis onderwijs, en wij maar dokken, in het verleden was ik er trots op om Nederlander te zijn, maar dat gevoel wordt steeds minder, en dan vooral te bedenken dat er kinderen met honger naar school gaan.

dat heb ik ook gohya,
zo scheef allemaal.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:09

En dan las ik hier ook ergens een post, dat Saoedie-Arabia miljoenen aan ons "doneert" voor opvang. Zit al 2 dagen te spiteen om de waarheid van dat bericht te achterhalen.....maar nee, geen bron van te vinden! Het Oosten en ook de US houden zich angstvallig stil.