verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:48

Nou, de eerste knokpartij in Duitsland is een feit * zie nieuws gisteren*
Kos is al kort en klein geslagen en de eerste IS vlaggen zijn ook al gesignaleerd in Europa

Grenzen dicht....had eerder gemoeten!!.

Zeker negen mensen zijn dinsdag gewond geraakt bij een vechtpartij in een aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ellwangen in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg.

Twee groepen van in totaal zo'n 150 mensen gingen met elkaar op de vuist toen het eten werd uitgedeeld.

Vluchtelingen kregen ruzie met elkaar, omdat iemand was voorgedrongen in de rij. De ruzie draaide uit op een vechtpartij nadat steeds meer mensen zich ermee bemoeiden. Zeven gewonden moesten naar het ziekenhuis.

De politie rukte grootscheeps uit om de gemoederen tot bedaren te brengen. Dertig politieauto's en honderd agenten kwamen op de ruzie af. Er kwam zelfs versterking vanuit de naastgelegen deelstaat Beieren.

Salzburg

Op het centraal station in het Oostenrijkse Salzburg is het dinsdag onrustig geweest vanwege de onverwachte komst van honderden vluchtelingen. Mensen liepen op het spoor om de trein naar Duitsland te halen, waardoor het treinverkeer korte tijd werd stilgelegd.

Veel vluchtelingen waren naar het station gekomen met de taxi en met particulieren die hen een lift hadden gegeven. Het station was op een gegeven moment overvol.

Vrouwen en kinderen mochten instappen, maar sommige jonge mannen niet. Dat leidde tot boze reacties. 's Avonds vertrokken uiteindelijk zevenhonderd vluchtelingen richting Duitsland.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:53

Bovenstaande bedoel ik dus met dat we zulke grote groepen mensen ( die van een andere cultuur zijn en getraumatiseerd zijn en moe zijn...) niet in de hand kunnen houden.

En klaar ben je, als er in NL een ASZ naast je deur komt.
En dat de gemeente het dan probeert te sussen omdat ze ook hulp moeten bieden.
Ik zou mij niet meer veilig voelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:57

ravellie schreef:
Nou, de eerste knokpartij met 125 vluchtelingen in Duitsland is een feit * zie nieuws gisteren*
Kos is al kort en klein geslagen

Joh! Wat een drama! Daar heb je vast links en foto's van dan....zo'n heel eiland aan gort! Zo dan!

ravellie schreef:
en de eerste IS vlaggen zijn ook al gesignaleerd in Europa

Oh no! Dus dan hebben we die vlag EN Palestijnse vlag bij Gretta Duysenberg EN de Confederate Battle Flag bij de gemiddelde hillbillie motorclub. Volgens mij zag ik ook nog ergens een Piratenvlag! DRAMA!

ravellie schreef:

Hoe? Hekken? Wachttorens? Kosten? Makkelijk roepen, maar maak het eens concreet. Nederland heeft 1027 km grens over land en 451 km watergrenzen. Dier laatste moet je ook dicht proppen want volgens Geert komt er een Tsunami aan....dat u het maar weet en bang wordt/blijft.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:04

Sammie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:19

Er breken bijna elk weekend wel vechtpartijen uit in Nederland of Duitsland. Dit komt alleen in het nieuws omdat het vluchtelingen betreft.

Men is ook niet eenduidig in hun optreden. Vrouwen en kinderen ophalen en dus scheiden van hun man (duh.. dan wordt je boos). Of iedereen terugsturen of zelf brengen of gestructureerd iedereen meenemen. Als je iets roept en vervolgens doe je iets anders geef je mensen valse hoop. In Hongarije ook, duizenden mensen voor de grens in de hoop dat ie toch weer opengaat. Een enkele loopt nu via Kroatië naar Oostenrijk. Servië wil er enkel vanaf, dus hoopt die mensen alsnog door te sluizen naar Hongarije.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:31

Cowboy55 schreef:
ravellie schreef:
Nou, de eerste knokpartij met 125 vluchtelingen in Duitsland is een feit * zie nieuws gisteren*
Kos is al kort en klein geslagen

Joh! Wat een drama! Daar heb je vast links en foto's van dan....zo'n heel eiland aan gort! Zo dan!

ravellie schreef:
en de eerste IS vlaggen zijn ook al gesignaleerd in Europa

Oh no! Dus dan hebben we die vlag EN Palestijnse vlag bij Gretta Duysenberg EN de Confederate Battle Flag bij de gemiddelde hillbillie motorclub. Volgens mij zag ik ook nog ergens een Piratenvlag! DRAMA!

ravellie schreef:

Hoe? Hekken? Wachttorens? Kosten? Makkelijk roepen, maar maak het eens concreet. Nederland heeft 1027 km grens over land en 451 km watergrenzen. Dier laatste moet je ook dicht proppen want volgens Geert komt er een Tsunami aan....dat u het maar weet en bang wordt/blijft.....

Doe er maar lekker cynisch over hoor, whatever.
Dat ben ik wel gewend in mijn omgeving, lekker je kop in het zand steken.
Let maar op hoe gezellig het straks gaat worden

En idd, het is makkelijk praten, grenzen dicht...hoe dan?.
Nou, er dus niet alleen een Europees probleem van maken.
Daarom al duidelijk communiceren naar die landen toe dat de grenzen dicht gaan wegens een te grote stroom aan mensen

Maar goed, ga jij vooral gezellig verder met je 'piraten vlag'.....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:34

Sammie schreef:
Er breken bijna elk weekend wel vechtpartijen uit in Nederland of Duitsland. Dit komt alleen in het nieuws omdat het vluchtelingen betreft.

Men is ook niet eenduidig in hun optreden. Vrouwen en kinderen ophalen en dus scheiden van hun man (duh.. dan wordt je boos). Of iedereen terugsturen of zelf brengen of gestructureerd iedereen meenemen. Als je iets roept en vervolgens doe je iets anders geef je mensen valse hoop. In Hongarije ook, duizenden mensen voor de grens in de hoop dat ie toch weer opengaat. Een enkele loopt nu via Kroatië naar Oostenrijk. Servië wil er enkel vanaf, dus hoopt die mensen alsnog door te sluizen naar Hongarije.

Ik hoor ze toch niet dagelijks voorbij komen hoor...vechtpartijen met 150 man.
( of het moet weer zo'n zinloos voetbal gebeuren zijn, maar dat komt wel in het nieuws)
Maar blijf vooral om feiten roepen hoor.

En idd ze moeten gezinnen niet scheiden, 1 lijn trekken voor iedereen

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:36

Waarom beantwoord je geen vragen? Kom nou gewoon met je plaatjes van het vernietigde Kos en je plan om mensen buiten te houden! Weet je wat, vergeet dat plan, laat me alleen even plaatjes zien van het gesloopte Kos. Makkelijk, toch? Je was immers zo stelling......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:37

Van een vechtpartij op een Grieks eiland heb ik inderdaad beelden van gezien zien. Niet recent, trouwens. Denk al zeker een maand oud. En dat gedrag is echt niet misselijk. Dat is ook absoluut niet goed te keuren, maar een vechtpartij als je gezinnen uit elkaar trekt. Dat is toch logisch.. Je gaat samen op reis dan wil je niet uit elkaar gehaald worden. Niet wetende wanneer je elkaar weer ziet. Dat is gewoon goed bedoeld dom gedrag. Een dergelijke grote mensenmassa even onder controle denken te houden is erg naïef.

ravellie schreef:
Sammie schreef:
Ik hoor ze toch niet dagelijks voorbij komen hoor...vechtpartijen met 150 man.
Dagelijks? Ik had het over bijna elk weekend.. Dat is wat anders dan dagelijks. En logisch dat er om feiten gevraagd wordt. Iemand stelt iets.. dan moet je daar ook een bron van hebben :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:42

De vechtpartij op Kos is idd enige tijd geleden.
Maar een 'cowboy' is ook vast wel in deze tijden uitgerust met internet en een zoekfunctie zoals bijvoorbeeld google.
En de link van de ruzie in Duitsland is te vinden via NU.nl
En anders makkelijk aan te klikken via en link in een van bovenstaande reacties

Anyway, gaat er om dat zoveel mensen van een andere cultuur en met een trauma niet met zulke enorme aantallen bij elkaar moeten worden 'opgehokt' ( ja, want dat is wat we nu doen en ongeacht wie je bent en wat je hebt meegemaakt, dat gaat dus gewoon fout)

Meer spreiding en de pijlen van Europa halen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:43

Ach ja, bij de Efteling slaan ze elkaar met een breekijzer de hersens in omdat iemand de weg af sneed... Waren geen vluchtelingen bij....
In grote groepen mensen gaat het wel vaker fout, of dat nou een groep vluchtelingen, voetbalsupporters of concert gangers is

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:49

ravellie schreef:
De vechtpartij op Kos is idd enige tijd geleden.
Maar een 'cowboy' is ook vast wel in deze tijden uitgerust met internet en een zoekfunctie zoals bijvoorbeeld google.
En de link van de ruzie in Duitsland is te vinden via NU.nl
En anders makkelijk aan te klikken via en link in een van bovenstaande reacties

Anyway, gaat er om dat zoveel mensen van een andere cultuur en met een trauma niet met zulke enorme aantallen bij elkaar moeten worden 'opgehokt' ( ja, want dat is wat we nu doen en ongeacht wie je bent en wat je hebt meegemaakt, dat gaat dus gewoon fout)

Meer spreiding en de pijlen van Europa halen.

Neeneee, niks 'een vechtpartij'! Jouw claim was dat het eiland Kos 'kort en klein' is geslagen! Dan wil ik dat zien en dat kun je me niet laten zien omdat het eiland Kos NIET kort en klein is geslagen. Lastig roeptoeteren he, als je je kretologie echt moet onderbouwen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:53

Ligt er wel aan wat je bedoelt met kort en klein :+ Ik heb ze in die video aan lantarenpalen en stoplichten zien hangen.. komt aardig in de buurt. ;) Ik heb overigens geen idee of dat op Kos was, maar ergens op een eiland.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:58

Ja volgens mij was het Kos Sammie.
Maar goed, punt is gemaakt.

Ik zie er in iedergeval wel de ernst van in ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:02

Grote groepen zorgen per definitie voor onrust. Dat lijkt me geen verrassing.
Zou daar dan ook niet graag in de buurt wonen.
Maar dat geldt ook voor voetbal en evenementen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:21

ravellie schreef:
Ik zie er in iedergeval wel de ernst van in ;)

Als je een forse vechtpartij verwart met het kort en klein slaan van een eiland snap ik dat wel.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:25

Sizzle schreef:

bij concerten zitten ook vaak grote groepen mensen,gaat gewoon goed.
Waarom het bij een concert van Andre Rieu dan goed gaat en bij ajax feyenoord fout is mij een raadsel.
Misschien toch het type mens?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:30

Nee, het gaat meestal fout zodra er sprake is van een meningsverschil of bij een vonkje paniek.
Als iemand bij Andre Rieu hysterisch gaat gillen dan kan net zo goed alles verkeerd gaan (alleen richten handtasjes minder schade aan dan een jonge mannen vuist :+ ).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:08

geerke schreef:
Sizzle schreef:

bij concerten zitten ook vaak grote groepen mensen,gaat gewoon goed.
Waarom het bij een concert van Andre Rieu dan goed gaat en bij ajax feyenoord fout is mij een raadsel.
Misschien toch het type mens?

Wedstrijden van het Nederlands Elftal gaan ook altijd goed.En dan zitten echt álle suporters bij elkaar,Ajax en Feyenoord naast elkaar. Das toch wel raar he.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:13

gohya schreef:
Wedstrijden van het Nederlands Elftal gaan ook altijd goed.En dan zitten echt álle suporters bij elkaar,Ajax en Feyenoord naast elkaar. Das toch wel raar he.

Maar dat zijn dan ook gewoon voetbalfans en (dus) geen hooligans.
Als ik de media mag geloven (o.a. wat Paul van Gageldonk hierover schrijft) 'leeft' Oranje niet onder de hooligans. Wat op zich jammer is: een verblijf in een gevangenis in Kazachstan, Letland of Tsjechie kan best 'louterend' werken...... :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:21

Als je googled op vechtpartij komen in de afgelopen 2 dagen ook twee vechtpartijen in eetcafe's (os en Kaarsheuvel) bovenaan de zoekopdracht.
Vroegere vrienden van mijn broer hadden ook ieder weekend wel weer problemen met uitgaan.

Ik wil het alles behalve goedpraten overigens. Maar ik denk niet dat het onverwacht is dat in onzekere situaties mensen op de vuist gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:33

Dan ben ik wel benieuwd naar het aantal incidenten en het aantal deelnemers aan de vechtpartijen..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:37

Denk slechts even aan het drama in Duitsland vorig jaar bij een festival.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:51

daarom zeg ik, het aantal incidenten over een bepaalde periode en of dat significant verhoogt ja of nee. Wellicht valt t mee, wellicht niet..
maar ik vind beide kanten net zo misleidend, qua media..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:05

Ik heb in 2004 de slachte maraton gelopen (wandeltocht dus)..
door de slechte organisatie, waren er wat 'kleine probleempjes' aan de finish

lees: finish op een plek waar de mensenmassa slecht weg kon stromen, plus koud weer waardoor vermoeide wandelaars ineens andere personen werden (hee.. klinkt bekend niet.. in een hoek gedreven worden en niet weten wanneer je weg kunt)..

mensen verdrukten elkaar om bij de bussen te komen en gingen met elkaar op de vuist..

wij hadden geluk, de buchauffeur durfde niet meer bij de grote massa te stoppen en reed ietsjes door, waar wij net kwamen aanwandelen.. Wij wisten niet hoe snel we die bus in moesten duiken, want de kudde losgeslagen woeste hollandse waterbuffels was al aan een stormloop begonnen..

En dit was na slechts 42.5 km wandelen met pure gezelligheid onderweg, waarbij pas laat in de middag het weer omsloeg..

een paar duizen oerhollandse mensen.. geen woord afrikaans of holiganees bij. gewone normale rustige Nederlanders, type wandelaar.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 16-09-15 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt