Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ohjajoh6 schreef:Maar dan noem jij dus dat soort mensen, die dus een paard hebben met een uitkering, want daar heb je het tenslotte zelf dus blijkbaar over, maar wel even in een moeite door profiteurs. Vind ik toch niet kunnen eigenlijk.
ohjajoh6 schreef:Niet waar cavaletti; het gaat hier om alle mogelijke vormen van een uitkering; ww / wia / iva / wajong en bijstand. Maar wanneer is iemand dan volgens jou een profiteur? Bij welke uitkering?
Citaat:Onze buren: 11 pony´s, 2 kinderen, 2 auto´s, 2 Motoren, 2 honden, 1 Tractor. Beide een H4 (bijstand) uitkering, willen niet werken, kennen zich precies uit met eronder uit komen. Krijgen huurtoeslag en allerlei andere toeslagen wonen een leuk boerderijtje, werken zwart zoveel als ze kunnen. Kinderen gaan op kosten van de staat op vakantie (want is zo zielig). Fokken met katten en paarden en verdienen daarmee ook nog een lekker zwart centje bij. Hebben alles nieuwer en groter in huis....... Dus ja ik vraag me af waarom een uitkering blijkbaar zo hoog is dat dit allemaal kan en waarom er niet beter gecontroleerd word. Wij werken 6 a 7 dagen in de week, kunnen en gaan niet op vakantie, roken en drinken niet en werken ons dood tot we erbij neervallen. En mocht het zo zijn dat wij niet uitkomen met ons verdiende geld dan moet ik eerst mijn huis, mijn auto´s, paarden en alles wat we bezitten verkopen om een uitkering te krijgen. Dus eerlijk gezegd ben ik die uitkeringsprofiteurs meer dan zat en hoop dat er aan al deze profiteurs snel een einde komt. Mensen die ziek zijn, onterecht werkeloos enz. daar praat ik niet over maar er zijn meer uitkeringstrekkers die profiteren als die werkelijk terecht een uitkering krijgen en graag weer aan het werk willen. En nee zulke mensen zouden geen paard moeten/mogen kunnen hebben want dat geeft een rare smaak in de mond dat iemand blijkbaar niet werkt en de hele dag lekker de tijd heeft om hobby´s te betalen en uit te voeren. Terwijl ik s avonds te moe ben van het werken om mijn paard te doen.
Oh ja en zeggen doodleuk dat ze elke maand zelfs nog geld over hebben.
Sizzle schreef:Wat die 'buren' doen heeft natuurlijk niets meer met leven van een uitkering te maken. Dat zijn gewoon belastingontduikers die ook nog onterecht een uitkering erbovenop hebben. Dat vind ik weer heeeeeel wat anders.
Zoiets kun je gewoon melden.
Robijntjah schreef:Maar sinds wanneer leven wij om te werken?
Als je moet kiezen tussen of hobby of beperkt werk dan kies je toch voor dat kleine beetje geluk?
Je leeft niet alleen om te werken.
Bizarre uitspraken worden hier gedaan hoor...
Tendance schreef:Ik heb 2 jaar lang 40 uur per week bij de Mc Donals's gewerkt en daarna 4 jaar lang 36 tot 40 uur bij een snackbar.
dems75 schreef:oh jammer toch...daar gaan we weer "MIJN belastinggeld, IKKE enz enz enz..."
Als ik nu een uitkering zou moeten aanvragen, heb ik daar gewoon RECHT op, ik heb er notabene zelf voor gewerkt en geld voor afgedragen. Hoe komen mensen toch steeds aan die misvattingen over belastinggeld en uitkeringen? Misschien eerst ergens in verdiepen voordat je dingen gaat roepen?
lifaya schreef:Tendance schreef:Ik heb 2 jaar lang 40 uur per week bij de Mc Donals's gewerkt en daarna 4 jaar lang 36 tot 40 uur bij een snackbar.
Dan heb je mijn respectAlleen ik heb wel ADHD wat het dus wat moeilijker maakt om mij te concentreren en daarbij veel hoofdpijn veroorzaakt. Ik zeg niet dat ik het niet kan, want anders zou ik het niet blijven doen, maar wel dat ik het gewoon soms absoluut niet trek. Het is een behoorlijke opgave om 9,5 uur te werken tot middernacht en gefocussed te blijven. Zelfs al voor een "normaal" persoon, laat staan voor iemand die daar normaal al moeite mee heeft
cavaletti schreef:Robijntjah schreef:Maar sinds wanneer leven wij om te werken?
Als je moet kiezen tussen of hobby of beperkt werk dan kies je toch voor dat kleine beetje geluk?
Je leeft niet alleen om te werken.
Bizarre uitspraken worden hier gedaan hoor...
Als iedereen zo denkt en niemand meer werkt... wie betaald dan jouw uitkering???????
dems75 schreef:En Cavaletti, jij bepaalt wat een mens mag doen met zijn/haar geld? (en...eerst lezen is ook een mogelijkheid?)
Nogmaals, en dit is al meerdere pagina's ter sprake gekomen, WAAR trek je de lijn? WAT is luxe? En hoe wil je gaan bepalen wat wel en niet "mag"?. Wil je een lijst opstellen met "verboden goederen". Dit mag wel en dat mag niet? Boodschappen doen bij de AH mag niet, dat is luxe, dus die moet je maar bij de Aldi doen? Bodylotion is luxe? alleen water en zeep? Vlees is duur, dus dat mag niet, vakantie hoort niet, dat is luxe.
enz enz enz.
cavaletti schreef:Nee eerst lezen is ook een mogelijkheid. Het gaat hier niet over de mensen die recht hebben op een uitkering. Het gaat erom of je met een uitkering je luxe kunt behouden.
dems75 schreef:En Cavaletti, jij bepaalt wat een mens mag doen met zijn/haar geld? (en...eerst lezen is ook een mogelijkheid?)
Nogmaals, en dit is al meerdere pagina's ter sprake gekomen, WAAR trek je de lijn? WAT is luxe? En hoe wil je gaan bepalen wat wel en niet "mag"?. Wil je een lijst opstellen met "verboden goederen". Dit mag wel en dat mag niet? Boodschappen doen bij de AH mag niet, dat is luxe, dus die moet je maar bij de Aldi doen? Bodylotion is luxe? alleen water en zeep? Vlees is duur, dus dat mag niet, vakantie hoort niet, dat is luxe.
enz enz enz.
Tendance schreef:Ik heb ook ADHD, maar ben 31 en werd in die tijd nog niet gediagnosticeerd. Ik moest ermee leren omgaan en dit is mij gelukt. Mensen merken aan mij, dat ik drukker ben dan gemiddeld, maar door veel oefenen hoeft dit absoluut geen belemmering te zijn voor je functioneren. Overigens heb ik ook nooit medicatie gehad.
Citaat:Ik heb het nu puur over mensen in de Wajong die bijvoorbeeld zouden moeten kiezen tussen 8 u per week werken of een hobby hebben... Een hobby mag dus per definitie niet als dat ten koste gaat van welke beperkte mogelijkheid tot werken dan ook?
Ik verdien op dit moment gelukkig mijn eigen geld maar ben me er zeer bewust van dat ook ik terug kan vallen wegens mijn 'ziekte'....