Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:13

Niet waar cavaletti; het gaat hier om alle mogelijke vormen van een uitkering; ww / wia / iva / wajong en bijstand. Maar wanneer is iemand dan volgens jou een profiteur? Bij welke uitkering?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:16

ohjajoh6 schreef:
Maar dan noem jij dus dat soort mensen, die dus een paard hebben met een uitkering, want daar heb je het tenslotte zelf dus blijkbaar over, maar wel even in een moeite door profiteurs. Vind ik toch niet kunnen eigenlijk.

Ik vind zoveel niet kunnen. Een uitkering blijft een uitkering, Soms terecht uitgegeven en soms onterecht. Met een uitkering zul je bepaalde behoeftes moeten laten maar dat is ook niet meer dan normaal. Dat moet iedereen met een verandering of beperking in het leven.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:19

ohjajoh6 schreef:
Niet waar cavaletti; het gaat hier om alle mogelijke vormen van een uitkering; ww / wia / iva / wajong en bijstand. Maar wanneer is iemand dan volgens jou een profiteur? Bij welke uitkering?

Profiteurs zijn dat soort mensen in mijn eerste stukje zie onder en mensen die wel kunnen maar niet willen werken.

Citaat:
Onze buren: 11 pony´s, 2 kinderen, 2 auto´s, 2 Motoren, 2 honden, 1 Tractor. Beide een H4 (bijstand) uitkering, willen niet werken, kennen zich precies uit met eronder uit komen. Krijgen huurtoeslag en allerlei andere toeslagen wonen een leuk boerderijtje, werken zwart zoveel als ze kunnen. Kinderen gaan op kosten van de staat op vakantie (want is zo zielig). Fokken met katten en paarden en verdienen daarmee ook nog een lekker zwart centje bij. Hebben alles nieuwer en groter in huis....... Dus ja ik vraag me af waarom een uitkering blijkbaar zo hoog is dat dit allemaal kan en waarom er niet beter gecontroleerd word. Wij werken 6 a 7 dagen in de week, kunnen en gaan niet op vakantie, roken en drinken niet en werken ons dood tot we erbij neervallen. En mocht het zo zijn dat wij niet uitkomen met ons verdiende geld dan moet ik eerst mijn huis, mijn auto´s, paarden en alles wat we bezitten verkopen om een uitkering te krijgen. Dus eerlijk gezegd ben ik die uitkeringsprofiteurs meer dan zat en hoop dat er aan al deze profiteurs snel een einde komt. Mensen die ziek zijn, onterecht werkeloos enz. daar praat ik niet over maar er zijn meer uitkeringstrekkers die profiteren als die werkelijk terecht een uitkering krijgen en graag weer aan het werk willen. En nee zulke mensen zouden geen paard moeten/mogen kunnen hebben want dat geeft een rare smaak in de mond dat iemand blijkbaar niet werkt en de hele dag lekker de tijd heeft om hobby´s te betalen en uit te voeren. Terwijl ik s avonds te moe ben van het werken om mijn paard te doen.

Oh ja en zeggen doodleuk dat ze elke maand zelfs nog geld over hebben.

Maar dat is het profiteurverhaal. Ik blijf erbij dat wie dan ook met een uitkering bepaalde dingen niet meer kan hebben en vooral niet kan maken tegenover andere mensen. Het gaat om het principe. Een paard is een luxe en zelfs werkende mensen kunnen zich vaak deze luxe niet veroorloven.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 18-05-15 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Aleydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:20

Ik ben even een stille mee lezer geweest maar wil toch ook mijn situatie even kwijt.
Zelf heb ik een Wajong na een blessure te hebben opgelopen bij mijn opleiding Veiligheid en Vakmanschap, waardoor ik moest stoppen en een lange revalidatie tegemoet moest zien en werkelijk niks kon. Intussen heb ik verzorgpaarden gevonden en een parttime baan met Wajong aanvulling, maar een eigen paard zit er echt niet in. Het geld heb ik er momenteel niet eens voor, en dan komen ook nog de spullen er bij. Ook moet je een paar duizend euro achter de hand hebben voor een dierenarts. Eerst wil ik compleet onafhankelijk worden en ben intussen ook met autorijlessen bezig en ga dan uiteindelijk op zoek naar een Fulltime baan of eventueel weer naar school. Maar een baan vinden is echt niet makkelijk! Ik ben lang op zoek geweest, maar voor bijna alles had je dus een autorijbewijs nodig of ervaring.
Bovendien woon ik ook nog alleen.
Laatst bijgewerkt door Aleydis op 18-05-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:23

Wat die 'buren' doen heeft natuurlijk niets meer met leven van een uitkering te maken. Dat zijn gewoon belastingontduikers die ook nog onterecht een uitkering erbovenop hebben. Dat vind ik weer heeeeeel wat anders.
Zoiets kun je gewoon melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:25

Maar sinds wanneer leven wij om te werken?
Als je moet kiezen tussen of hobby of beperkt werk dan kies je toch voor dat kleine beetje geluk?

Je leeft niet alleen om te werken.

Bizarre uitspraken worden hier gedaan hoor...

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:28

Sizzle schreef:
Wat die 'buren' doen heeft natuurlijk niets meer met leven van een uitkering te maken. Dat zijn gewoon belastingontduikers die ook nog onterecht een uitkering erbovenop hebben. Dat vind ik weer heeeeeel wat anders.
Zoiets kun je gewoon melden.

Och zo zijn er een heleboel hoor, Lees maar terug, De volgende dorpsgenoot is 28 heeft 4 kinderen van 3 verschillende mannen. Krijgt dus (hier in Duitsland) 1000 per maand kindergeld. Werkt niet, wil niet werken heeft 2 paarden voor 3000 euro per paard op de manege staan. Krijgt sociale dienst, kindergeld, huurtoeslag, kindertoeslagen, alimentatie en heeft de kinderen onder jeugdzorg staan. Zoveel voorbeelden en omdat het overal zo makkelijk gemaakt word met een uitkering krijgen en geen controles zul je dit steeds vaker tegenkomen. En wie gaat dat betalen???????????

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:28

Robijntjah schreef:
Als je moet kiezen tussen of hobby of beperkt werk dan kies je toch voor dat kleine beetje geluk?

Als iedereen zo denkt en niemand meer werkt... wie betaald dan jouw uitkering???????

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:29

oh jammer toch...daar gaan we weer "MIJN belastinggeld, IKKE enz enz enz..."
Als ik nu een uitkering zou moeten aanvragen, heb ik daar gewoon RECHT op, ik heb er notabene zelf voor gewerkt en geld voor afgedragen. Hoe komen mensen toch steeds aan die misvattingen over belastinggeld en uitkeringen? Misschien eerst ergens in verdiepen voordat je dingen gaat roepen?
Het komt op mij heel erg over als de klok ergens hebben horen luiden, maar geen idee hebben waar de klepel hangt.

Ik hoop van harte dat jullie nooit zelf in die situatie komen te zitten.
Laatst bijgewerkt door dems75 op 18-05-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:29

Tendance schreef:
Ik heb 2 jaar lang 40 uur per week bij de Mc Donals's gewerkt en daarna 4 jaar lang 36 tot 40 uur bij een snackbar.

Dan heb je mijn respect :+ Alleen ik heb wel ADHD wat het dus wat moeilijker maakt om mij te concentreren en daarbij veel hoofdpijn veroorzaakt. Ik zeg niet dat ik het niet kan, want anders zou ik het niet blijven doen, maar wel dat ik het gewoon soms absoluut niet trek. Het is een behoorlijke opgave om 9,5 uur te werken tot middernacht en gefocussed te blijven. Zelfs al voor een "normaal" persoon, laat staan voor iemand die daar normaal al moeite mee heeft :+

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:31

dems75 schreef:
oh jammer toch...daar gaan we weer "MIJN belastinggeld, IKKE enz enz enz..."
Als ik nu een uitkering zou moeten aanvragen, heb ik daar gewoon RECHT op, ik heb er notabene zelf voor gewerkt en geld voor afgedragen. Hoe komen mensen toch steeds aan die misvattingen over belastinggeld en uitkeringen? Misschien eerst ergens in verdiepen voordat je dingen gaat roepen?

Nee eerst lezen is ook een mogelijkheid. Het gaat hier niet over de mensen die recht hebben op een uitkering. Het gaat erom of je met een uitkering je luxe kunt behouden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:33

Cavaletti, volgens mij ging het in dit topic vooral om mensen die op volledig legale wijze creatief omgaan met financien.
Ik kan me vergissen ?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:34

Sizzle schreef:
Cavaletti, volgens mij ging het in dit topic vooral om mensen die op volledig legale wijze creatief omgaan met financien.
Ik kan me vergissen ?

Als je de beginpost leest denk ik inderdaad dat je je vergist.

dems75

En Cavaletti, jij bepaalt wat een mens mag doen met zijn/haar geld? (en...eerst lezen is ook een mogelijkheid?)

Nogmaals, en dit is al meerdere pagina's ter sprake gekomen, WAAR trek je de lijn? WAT is luxe? En hoe wil je gaan bepalen wat wel en niet "mag"?. Wil je een lijst opstellen met "verboden goederen". Dit mag wel en dat mag niet? Boodschappen doen bij de AH mag niet, dat is luxe, dus die moet je maar bij de Aldi doen? Bodylotion is luxe? alleen water en zeep? Vlees is duur, dus dat mag niet, vakantie hoort niet, dat is luxe.

enz enz enz.

Tendance

lifaya schreef:
Tendance schreef:
Ik heb 2 jaar lang 40 uur per week bij de Mc Donals's gewerkt en daarna 4 jaar lang 36 tot 40 uur bij een snackbar.

Dan heb je mijn respect :+ Alleen ik heb wel ADHD wat het dus wat moeilijker maakt om mij te concentreren en daarbij veel hoofdpijn veroorzaakt. Ik zeg niet dat ik het niet kan, want anders zou ik het niet blijven doen, maar wel dat ik het gewoon soms absoluut niet trek. Het is een behoorlijke opgave om 9,5 uur te werken tot middernacht en gefocussed te blijven. Zelfs al voor een "normaal" persoon, laat staan voor iemand die daar normaal al moeite mee heeft :+

Ik heb ook ADHD, maar ben 31 en werd in die tijd nog niet gediagnosticeerd. Ik moest ermee leren omgaan en dit is mij gelukt. Mensen merken aan mij, dat ik drukker ben dan gemiddeld, maar door veel oefenen hoeft dit absoluut geen belemmering te zijn voor je functioneren. Overigens heb ik ook nooit medicatie gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:36

cavaletti schreef:
Robijntjah schreef:

Als iedereen zo denkt en niemand meer werkt... wie betaald dan jouw uitkering???????

Ik heb het nu puur over mensen in de Wajong die bijvoorbeeld zouden moeten kiezen tussen 8 u per week werken of een hobby hebben... Een hobby mag dus per definitie niet als dat ten koste gaat van welke beperkte mogelijkheid tot werken dan ook?

Ik verdien op dit moment gelukkig mijn eigen geld maar ben me er zeer bewust van dat ook ik terug kan vallen wegens mijn 'ziekte'....

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:37

dems75 schreef:
En Cavaletti, jij bepaalt wat een mens mag doen met zijn/haar geld? (en...eerst lezen is ook een mogelijkheid?)

Nogmaals, en dit is al meerdere pagina's ter sprake gekomen, WAAR trek je de lijn? WAT is luxe? En hoe wil je gaan bepalen wat wel en niet "mag"?. Wil je een lijst opstellen met "verboden goederen". Dit mag wel en dat mag niet? Boodschappen doen bij de AH mag niet, dat is luxe, dus die moet je maar bij de Aldi doen? Bodylotion is luxe? alleen water en zeep? Vlees is duur, dus dat mag niet, vakantie hoort niet, dat is luxe.

enz enz enz.

Nou een paard is behoorlijk luxe of niet dan... Het gaat erom of een iemand met een uitkering zich de luxe kan en mag blijven veroorloven van een paard. Als jullie een paard geen luxe meer vinden dan is het einde zoek. Een auto is al een enorme luxe maar een paard komt toch echt nog een heel stuk verder op de lijst voor als levensbehoeftes.

dems75

cavaletti schreef:
Nee eerst lezen is ook een mogelijkheid. Het gaat hier niet over de mensen die recht hebben op een uitkering. Het gaat erom of je met een uitkering je luxe kunt behouden.

Met de beginpost is dit toch geen vraag meer? Ja dus, er zijn mensen die creatief met geld zijn en zich dus iets van luxe kunnen permitteren.

Ik denk eerder dat de vraag is of het KAN, ik denk dat de vraag is of jij vindt dat het MAG en met bovenstaande posts heb je duidelijk aangegeven dat jij vindt van niet.

MarlindeRooz

Ik heb ook adhd en het is net even wat harder werken dan anderen. Kwestie van structuur in je leven aanbrengen, genoeg slapen en jezelf af en toe even op je donder geven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:39

dems75 schreef:

enz enz enz.

Ik vind, dat als het geld voorziet in de levensbehoeften van de mens (hier hoort paard niet bij) en hier mag best wat toezicht op zijn, want wat al eerder gezegd werd: iemand die gezond leeft, leeft gelukkiger, dit is gewoon bewezen en hiermee komen bepaalde mensen ook weer sneller en beter in de maatschappij, dan moeten ze dit zonder zorgen kunnen, maar aan het einde van dit plaatje hoeft niet 300 euro over te blijven, want dat is absurd.
Meer controle op wat mensen met het geld doen zou naar mijn idee goed zijn.
Je kunt namelijk wel alleen op water en brood gaan leven om een paard te onderhouden, maar de uitkering is bedoeld om mensen gezond te houden in de maatschappij en alleen op water en brood gaat je dit niet lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:40

Dus als je 'ziek' thuis zit mag je ook geen klein beetje plezier hebben in je leven?

Nare bijsmaak krijg ik hier van!

chanicha

Bah, wat een nare uitspraken worden er gedaan! Walk a mile in my shoes zou ik zeggen en niet ik alleen. Mijn dit en mijn dat, ik kan dat niet doen en zij wel, lijkt meer op een kleuterschool. Zeker dat er nog veel te verbeteren valt maar die kift is niet nodig vind ik.

Rennie89

Tendance schreef:
Ik heb ook ADHD, maar ben 31 en werd in die tijd nog niet gediagnosticeerd. Ik moest ermee leren omgaan en dit is mij gelukt. Mensen merken aan mij, dat ik drukker ben dan gemiddeld, maar door veel oefenen hoeft dit absoluut geen belemmering te zijn voor je functioneren. Overigens heb ik ook nooit medicatie gehad.

Even voor de duidelijkheid, ik gebruik het niet als een excuus haha. ADHD is niet per definitie iets dat je leven beperkt in mijn ogen, hooguit wat onverwachte bobbels geeft. Ik ben niet lichamelijk druk, ik ben het nu vooral in mijn hoofd. Ik dwaal vaak af, moeite met focussen en dat word dan nog iets lastiger door mijn oren die niet 100% zijn.

Ik slik overigens ook geen medicatie meer. Ik ben er mee gestopt toen ik mijn rijbewijs kreeg omdat je met die medicatie opeens een heel speciaal geval bent en op een zeer speciale en vooral dure manier moest afrijden :+ Ik heb overigens de diagnose al 20 jaar geleden gekregen, toen het nog niet zo'n "ding" was. Er zijn ook genoeg voordelen aan die stempel :D

Maar ik merk dat ik met dit werk wel dusdanig last ondervind in de zin van hoofdpijn dat het gewoon niet mijn ding is. Gelukkig maar :+ Als het goed is heb ik binnenkort een nieuwe baan, tot die tijd zal ik vanaf 11 juni een WW krijgen. Ben al aangenomen bij die baan onder voorbehoud van screening en diploma etc. Het is werk waar ik totaal niet voor heb gestudeerd, maar het maakt mij niet uit. Het is werk!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:41

Citaat:
Ik heb het nu puur over mensen in de Wajong die bijvoorbeeld zouden moeten kiezen tussen 8 u per week werken of een hobby hebben... Een hobby mag dus per definitie niet als dat ten koste gaat van welke beperkte mogelijkheid tot werken dan ook?

Ik verdien op dit moment gelukkig mijn eigen geld maar ben me er zeer bewust van dat ook ik terug kan vallen wegens mijn 'ziekte'....

Ik vind het sowieso vreemd dat iemand met een Wajong een paard heeft. Wajong betekent toch dat je ziek of gehandicapt bent en niet kan werken. Ik snap dan echt niet dat een paard wel kan. Iemand die een paard kan rijden, poetsen, stallen mesten, opzadelen die kan toch ook vele vormen van werk doen??? Dat je dan niet zo 123 passend werk kan vinden snap ik ook wel maar als iemand Wajong heeft en helemaal niet kan werken is een paard toch zeker ook onmogelijk.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:41

Ok....dus een paard MAG niet van jou.
Een hamster wel? mag je wel skieen? (is ook hobby immers en ook behoorlijk luxe)
Mag je een hond hebben? of houden? een kat? Mag je tennissen?

Anders kunnen we wel terugpakken op de uitkeringskampen in noordoost Groningen. Dan stoppen we iedereen met een uitkering daarin en bepalen WIJ hoeveel, wat en hoe zij eten, zich kleden, leven.