De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:25

Vergeet niet de lijsttrekker van de PVV van Den Haag, die stond naast GW de zaal op te jutten met klappen en meeroepen.

Net is op het nieuws dat voornamelijk raadsleden, fractieleden, medewerkers van de fractie enz. aanwezig waren in die zaal. Dat zijn volksvertegenwoordigers.

gohyaJarig

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:27

quote:Vergeet niet de lijsttrekker van de PVV van Den Haag, die stond naast GW de zaal op te jutten met klappen en meeroepen.

Dat was dus niet Wilders zelf die stond te roepen en te klappen!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:31

Peperkroket schreef:
JA hij heeft ze daartoe aangezet. Geen directe invloed, geloof je daar nou echt zelf in? Wat denk je dat hij verwachtte dat er zou gebeuren :+

Hoe dan? Wat heeft hij gedaan behalve de vraag gesteld?

En dan feitelijk, niet insinuaties of bedenkselen maar echt feitelijk. Want zo gaat een rechter ernaar kijken, ook met de aangiftes die nu gedaan zijn, die zijn kansloos.

Had hij die vraag niet mogen stellen? Is het stellen van zo een vraag strafbaar? Immoreel? Wat is er mis met het stellen van zo een vraag?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:39

Het gaat vooral om zijn antwoord: dan gaan we dat regelen.

Heel Nederland (en buitenland) valt er over heen en sommige bokkers praten het nog goed, dat vind ik onvoorstelbaar. Zelfs PVV-kamerleden stappen uit de fractie.
Persoonlijk vind ik dit op hetzelfde niveau als "kopvoddentax" en "koran verbranden". Dat is dan wel een volksvertegenwoordiger die door ons belastinggeld wordt betaald.

Ach Henk Bres verdedigt GW, dat zegt mij genoeg :D :D

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:41

Heel Nederland weet toch dat hij dit nóóit kan regelen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:53

gohya schreef:

En dan moet je zijn uitspraken maar gedogen? Goed vinden? Ook als je PVV stemt, kan je wel afstand nemen van dit soort opmerkingen.
Hij roept dus maar wat, wat hij niet kan waarmaken, op kosten van ons?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:02

Electra63 schreef:
gohya schreef:

En dan moet je zijn uitspraken maar gedogen? Goed vinden? Ook als je PVV stemt, kan je wel afstand nemen van dit soort opmerkingen.
Hij roept dus maar wat, wat hij niet kan waarmaken, op kosten van ons?

Er zijn er véél meer in de politiek die zomaar wat roepen en uitspraken doen! die het ook nóóit waar kunnen maken.Dat gebeurt ook op kosten van ons.
De hele politiek is een corrupt zootje,ze liegen en bedriegen allemaal.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:05

Het begon al met Fitna...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:11

gohya schreef:
Er zijn er véél meer in de politiek die zomaar wat roepen en uitspraken doen! die het ook nóóit waar kunnen maken.Dat gebeurt ook op kosten van ons.
De hele politiek is een corrupt zootje,ze liegen en bedriegen allemaal.

Zeker, je kan het nooit iedereen naar zijn zin maken. Onze regering is altijd een combinatie van partijen met verschillende achtergronden en moeten compromissen sluiten.

Maar wat heeft en kan de PVV nu ooit bereiken? Het zaait alleen maar onrust en draagt helemaal niets bij, in mijn ogen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:16

Als je logisch nadenkt,weet je dat de PVV zulke rare dingen nóóit kan waarmaken,niets ermee kan bereiken.
En tóch blijven er mensen die in hem geloven.Hoe dat komt? puur uit wanhoop.Dit zijn vaak mensen die nare dingen hebben mee gemaakt of nog meemaken met Marokkanen.Uit pure wanhoop blijven ze achter de PVV lopen en erin geloven.Dit is heel erg triest,maar ik snap zulke mensen dus wel.
Ik ben ook zo'n mens geweest,ik geloofde in de PVV,maar had het al heel snel door.Ben nu voor de SP,dat vind ik nog de meest betrouwbare,in Roemer zit geen greintje kwaad.Helaas kan ook hij niet alles waarmaken wat hij wil en zegt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:29

Toch wel grappig dat de pvv stemmer continu als 'wanhopig' wordt bestempeld in dit topic.
Alsof deze partij maar 1 punt heeft, deze over marokkanen.
Laat een ander lekker in zijn waarde :r. Zo doe je hetzelfde als mijnheer wilders en ben je dus geen haar beter.

Trouwens ze banketstaaf allemaal uit hun nek.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:35

Toch bijzonder dat je zelf al aangeeft dat meneer Wilders mensen niet in hun waarde laat, maar dat je er wel op stemt. Dat snap ik niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:42

Ik vind Wilders gewoon te ver gaan en een racistische partij. Niet voor niets lopen er Tweede Kamerleden weg uit zijn fractie. Iemand die zich zo opstelt tegenover een bepaalde bevolkingsgroep heeft het recht niet om te regeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:49

Poiuytrewq schreef:
Toch wel grappig dat de pvv stemmer continu als 'wanhopig' wordt bestempeld in dit topic.
Alsof deze partij maar 1 punt heeft, deze over marokkanen.
Laat een ander lekker in zijn waarde :r. Zo doe je hetzelfde als mijnheer wilders en ben je dus geen haar beter.

Trouwens ze banketstaaf allemaal uit hun nek.

Ik hoor Geert anders bijna alleen maar over de Marokkanen (voorheen de islam). Soms over "Europa uit" en "de gulden terug". Meer hoor ik hem eigenlijk niet. De andere PVV-leden mogen niet deelnemen aan programma's of zich uiten, behalve Fleurtje soms. Dus ja...........
Een serieuze oppositiepartij zou proberen reële standpunten binnen te halen, maar ja, dan moet Geert straks verantwoording nemen, dat wil hij helemaal niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:54

Idd Electra, ik heb W niet meer gehoord over betaalbare zorg en woningen voor starters en banen creëren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:07

purny schreef:
Idd Electra, ik heb W niet meer gehoord over betaalbare zorg en woningen voor starters en banen creëren.

Misschien over 2 maanden, als er Europese verkiezingen zijn? Maar ik denk dat hij dan begint over Nederland uit de EU en terug naar de gulden :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:08

lieveli schreef:
Nikass schreef:
En ze zou zéker overeenkomsten hebben gezien

Heb je het dan over de vergelijking Hitler-Wilders of Bejaarden-Joden?

Hitler - Wilders
En de massa die zich op laat jutten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:09

En waar zijn Henk en Ingrid eigenlijk gebleven? Niet met pensioen aangezien ze de AOW leeftijd aan het verhogen zijn :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:15

purny schreef:
En waar zijn Henk en Ingrid eigenlijk gebleven? Niet met pensioen aangezien ze de AOW leeftijd aan het verhogen zijn :+

Ja die harde belofte: pensioenleeftijd 65 jaar liet hij binnen 10 minuten gaan, bij de verkiezingen in 2010.

Het is een zooitje in Den Haag.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:19

gohya schreef:
Hij heeft de zaal niet uitgedaagd. Natuurlijk wist hij dat de zaal minder,minder zou roepen,het zijn immers zijn aanhangers.

Je begript dat wat je hier schrijft elkaar tegen spreekt?
Door de vraag zo te stellen kon hij heel goed inschatten wat de reactie was, dat is dus uitdagen ;)

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:22

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:26

Ceriadwen schreef:
Heb ik het nou goed begrepen dat het enige wat er feitelijk gebeurd is, is dat Wilders in een kroeg de vraag heeft gesteld:
"willen jullie meer of minder marrokanen?"

??

Woogy schreef:
ja daar komt het wel op neer ja...

Enige probleem is dus als je bekend bent en je laat ene scheet dat iedereen al vind dat je biochemische oorlog aan het voeren bent...

Het ENIGE?

Onbegrijpelijk dat jullie zo reageren... Natuurlijk kan je zo een uitspraak bagetaliseren maar dat is toch jezelf voor de gek houden?

Maar goed miisschien willen mensen die voor de PVV gaan dat ook wel: voor de gek gehouden worden. Anders ga je niet geloven dat een niet-democratishe partij een nuttige bijdrage kan leveren aan de demoratie.
Geloof je niet in oplossingen die wettelijk niet mogelijk zijn, geloof je niet dat de de gulden ooit terug kan komen etc.

Verder is het natuurlijk ook papegaaien van GW om te zeggen dat andere partijen er niets aan doen.

GW houd van zijn underdog-positie en houd die graag in stand. Is toch makkelijker om overal tegen aan de schoppen en te schreeuwen dan ook daadwerkelijk de handen uit de mouwen te steken en verantwoordelijkheid te nemen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:36

huppelz schreef:

Heb geinteresseerd gekeken en geluisterd maar het blijft een typisch praatje van GW zonder ook daadwerkelijk ergens echt op in de te gaan. Bij wat lastigere vragen gooi je het snel over een andere boeg etc.

Zag net op de Belgische tv het filmpje van Ali B voorbij komen Willen jullie meer of minder Wilders.. Minder, minder, minder :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:37

fransje23 schreef:
Ceriadwen schreef:
Heb ik het nou goed begrepen dat het enige wat er feitelijk gebeurd is, is dat Wilders in een kroeg de vraag heeft gesteld:
"willen jullie meer of minder marrokanen?"

??

Woogy schreef:
ja daar komt het wel op neer ja...

Enige probleem is dus als je bekend bent en je laat ene scheet dat iedereen al vind dat je biochemische oorlog aan het voeren bent...

Het ENIGE?

Onbegrijpelijk dat jullie zo reageren... Natuurlijk kan je zo een uitspraak bagetaliseren maar dat is toch jezelf voor de gek houden?

.

Nou nou!! Ik stel alleen een vraag over wat er nou feitelijk gebeurd is. Ik ben nou eenmaal niet het type dat achter welke massa dan ook aanholt met mijn mening. Ik trek graag mijn eigen conclusies. Om mij dan achter een "jullie" te scharen vind ik nogal overdreven eigenlijk.

Maar het is een knap staaltje achter de massa aanrennen om flink kritiek te hebben over het stellen van een vraag, dat dan weer wel.

Het stellen van die vraag is niet strafbaar, is niet discriminerend en is zelfs niet moraal verwerpelijk. Bij de reactie van de zaal heb ik wel mijn bedenkingen, maar ook dat is niet strafbaar. In mijn ogen wel verwerpelijk. Het antwoord van GW "dat gaan we regelen" is wel verwerpelijk, en misschien zou dat zelfs wel strafbaar kunnen zijn zou je wet heel absoluut uitvoeren.

De reactie van de zaal is niet strafbaar omdat deze in besloten kring heeft plaatsgevonden en niet door een publiek figuur. Dit geldt ook voor de uitspraak van Wilders, met dien verschil dat GW een publiek figuur is en dat hij moet weten dat zijn uitspraken in het openbaar niet tot een besloten kring horen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:39

Ceriadwen schreef:
fransje23 schreef:
Het ENIGE?

.

Nou nou!! Ik stel alleen een vraag over wat er nou feitelijk gebeurd is. Ik ben nou eenmaal niet het type dat achter welke massa dan ook aanholt met mijn mening. Ik trek graag mijn eigen conclusies. Om mij dan achter een "jullie" te scharen vind ik nogal overdreven eigenlijk.

Jullie zijn in dit geval jij en Woogy ;)