Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:11

HTM schreef:
jiehaaa schreef:

Maar ook op planten moet je niet gaan zitten. :+

_O- _O- _O-

Dat doe ik dus fout :')

:j :')

_Saar

Laatst bijgewerkt door _Saar op 04-07-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

HTM schreef:
xSlvna schreef:

Worden perfect verzorgd, onder het beste licht en met de beste lucht en voedingsstoffen :j

Gewoon in de tuin kunnen ze ook, alleen bij mij niet...
Gingen dood :')

Hier waren ze 2 meter hoog, twee meter breed (gewoon in de grond gestopt), alleen een dag voor de oogst waren ze gestolen :x

(was in de tijd dat je er nog een stuk of 5 in de tuin mocht hebben hè).
Maar zelfs daar mocht je niet op zitten nee :n

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:12

Ik hoop dat mensen trots zijn op zichzelf dat meewerken aan het systematisch ruïneren van iemands leven over iets wat jaren geleden heeft afgespeeld. Bravo.

Het zou goed zijn om te realiseren hoe ernstig je hier iemand mee kapot maakt. En niet alleen sociaal, maar vooral mentaal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:12

_Saar schreef:
Dit vind ik wel heel erg.

http://nos.nl/artikel/525888-familie-po ... onder.html

Sorry als het al geplaatst was, ik heb het nog niet zien staan.

Jeetje sommige mensen gaan echt te ver. Je gaat toch niet voor eigen rechter spelen (kan me dat alleen voorstellen als je het live ziet gebeuren dat je ingrijpt, maar zo?)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:13

_Saar schreef:

Edit: Het zal je vader zijn..

Inderdaad, word je zo half opgejaagd omdat je zo iets triest in de familie hebt, mislukkelingen (sorry, dat vind ik haar) zijn niet zo gemaakt, die zijn zo of die zijn zo niet, kan niemand in de omgeving wat aan doen. :n

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:14

xSlvna schreef:
Hier waren ze 2 meter hoog, twee meter breed (gewoon in de grond gestopt), alleen een dag voor de oogst waren ze gestolen :x

(was in de tijd dat je er nog een stuk of 5 in de tuin mocht hebben hè).
Maar zelfs daar mocht je niet op zitten nee :n

Das wel balen als ze gejat worden.

Ik had planten gekregen, wist ik veel wat het was, dus in de tuin gezet bij mijn ouders, maar met paar weken dode planten -O-

Maar zal weer ontopic gaan :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:15

_Saar schreef:

Edit: Het zal je vader zijn..

Ik wilde het ook al net zeggen, dat vind ik vreselijk. Je kan er toch helemaal niets aan doen als je een familielid hebt die jààren geleden een hele zware fout heeft begaan? Erg voor die mensen en vreselijk dom van degene die er nog komen inbreken en vernielen, alsof dat iets oplost :x .

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:17

_lautje_ schreef:
Ik hoop dat mensen trots zijn op zichzelf dat meewerken aan het systematisch ruïneren van iemands leven over iets wat jaren geleden heeft afgespeeld. Bravo.

Het zou goed zijn om te realiseren hoe ernstig je hier iemand mee kapot maakt. En niet alleen sociaal, maar vooral mentaal.

Er wordt hier over de filmpjes, maar ook over de foto's welke op een andere site nog steeds online staan.
want mag hem hier niet plaatsen.

Er worden hier geen namen genoemd, alleen wat er verder openbaar genoemd is.
Daarbij heeft de persoon zelf aangegeven de tekst op bokt te willen laten staan, dus waarom mag er hier niet over gesproken worden?

En nee het is niet om iemand de grond in te stampen, of kapot te maken (verwensingen worden verwijderd) dus zie het probleem wat jij met dit topic hebt niet zo...
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 04-07-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stuk tekst tegen de regels verwijderd

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:22

_lautje_ schreef:

Ik wil het niet goedpraten dat mensen die er zelf niets mee te maken hebben worden geruïneerd. Dat allereerst voorop.

Maar moeten we dit dan maar allemaal laten gaan omdat het zich jaren geleden heeft afgespeeld en niet gisteren? Sinds wanneer maakt het jaartal dat je een dier hebt mishandeld uit voor hoe erg het is? Mensen zijn - terecht - geschokt door deze filmpjes. Dat er een ware heksenjacht ontstaat, gaat wat ver, maar heel eerlijk kan ik geen medelijden hebben met de mensen die hieraan meegewerkt hebben. Dat mensen dieren zoiets walgelijks aan kunnen doen...echt, m'n maag draait ervan om.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:24

Weinig met dit topic te maken, maar op FB gaan de mensen lekker door. En de mensen hier weten er het meeste van en gaan dus met z'n allen door en dat is dus het probleem.

Bedreigingen naar haar, haar paard erbij betrekken. Laat dat aan de mensen over die er voor geleerd hebben. We zitten niet in de middeleeuwen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:36

mylittlejoy schreef:
_lautje_ schreef:

Ik wil het niet goedpraten dat mensen die er zelf niets mee te maken hebben worden geruïneerd. Dat allereerst voorop.

Maar moeten we dit dan maar allemaal laten gaan omdat het zich jaren geleden heeft afgespeeld en niet gisteren? Sinds wanneer maakt het jaartal dat je een dier hebt mishandeld uit voor hoe erg het is? Mensen zijn - terecht - geschokt door deze filmpjes. Dat er een ware heksenjacht ontstaat, gaat wat ver, maar heel eerlijk kan ik geen medelijden hebben met de mensen die hieraan meegewerkt hebben. Dat mensen dieren zoiets walgelijks aan kunnen doen...echt, m'n maag draait ervan om.

ik denk eigelijk alleen wat die arme pony heeft moeten lijden....die mensen waren bij hun volle 'verstand' toen ze dit filmden en bedachten.
Sexuele 'afwijkingen' helemaal prima....maar betrek er geen diren en kinderen bij :(

unihorses

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:36

is het andere topic nu van de aardbodem verdwenen ?

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:38

Het is verschrikkelijk dat dit gebeurt en waarschijnlijk zullen er altijd zo'n viezerikken blijven bestaan maar diegene die onschuldige gaan lastig vallen zijn net zo erg. Misschien wel erger en om nu een heksen jacht te openen heeft ook geen zin.
De politie is er toch al mee bezig.
Heeft misschien meer zin om met zijn allen te streven naar strengere wetten maar elke keer weer valt me op dat hier op bokt men mooi kan schrijven maar als het puntje bij het paaltje komt valt het stil...

Net zoals toen het drama op de loosdrechtse plassen.. grote mond hier op bokt maar op mijn oproep om met zijn allen er heen te gaan en een statement te maken kwam geen gehoor want wat had het voor zin om er met een pakje hooi te gaan staan.

Het gaat om het idee om je stem te laten horen bij diegene waar je moet zijn.. Dus laat onschuldige mensen met rust ga niet als kippen zonder koppen achter de daders aan maar streef naar betere wetten. Maar waar moeten we daar voor zijn?

Zijn toch wel bokkers die verstand van het recht systeem hebben, zodat we met zijn allen onze stem kunnen alten horen.
Namelijk strengere wetten voor daders die dieren iets aan doen zowel geestelijk als lichamelijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:40

Ik kan er gewoon echt niet met mijn verstand bij dat je op zo'n moment als volwassen vrouw, hoe zwaar je geldnood ook was, je niet in staat was om simpelweg "nee zoiets doe ik niet!" te zeggen, zeker niet als je ook nog eens een paardenliefhebster bent en zou moeten weten(!) wat voor erge dingen je doet...echt niet. Dat je niet verwacht dat het filmpje meer dan tien jaar later opeens opduikt en je leven verwoest, dat snap ik nog. Maar dat je het überhaupt hebt gemaakt? Gewoonweg niet te vatten...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:41

_lautje_ schreef:

Tja, ik heb het filmpje niet gedeeld op FB, maar moet wel zeggen dat het mij niet zoveel uitmaakt of een dader iets recent heeft gedaan of een aantal jaar geleden. Feit blijft dat het schandalig is wat dat mens gedaan heeft (en iedereen die hier aan mee gewerkt heeft). Dus wat mij betreft: aanpakken die handel!!! Geldnood? Hou toch op........ zelfs dan doe je zoiets niet!!! Dan verzin je iets, waar je een ander niet mee lastig valt (in dit geval een dier). K.tsmoes!!

Myrddin, wat was er ooit op de Loosdrechtse Plassen? (woon ik namelijk zeer vlakbij). Dat heb ik even gemist namelijk..... ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:42

Ik vind de heksenjachten echt belachelijk, laat dat duidelijk zijn. Het is niet nodig om iemand een trap na te geven. Ze voelen zich al beroerd genoeg denk ik.
Maar ook ik snap niet hoe je dit kunt doen als volwassen vrouw. Hoe erg je ook in geldnood zit, je mag kinderen en dieren nooit de dupe laten worden, en dat is in dit geval dus met dieren gebeurd. Daar is geen enkel excuus voor.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:44

Twiggy2008 schreef:
Myrddin, wat was er ooit op de Loosdrechtse Plassen? (woon ik namelijk zeer vlakbij). Dat heb ik even gemist namelijk..... ;)

Paarden en andere beesten die dood gingen van de honger

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:46

HTM schreef:
Twiggy2008 schreef:

Paarden en andere beesten die dood gingen van de honger

Waar dan en wanneer? Even uit nieuwsgierigheid, want het gaat om mijn eigen dorp........ En wat doen paarden op de Loosdrechtse Plassen dan? Daar is alleen maar water. :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:50

Heksenjachten zijn heel erg omdat ze niet alleen het leven van de dader tot een ware hel maken maar ook iedereen in de nabije omgeving. Zie maar dat ze al bij familie gaan inbreken en familie. Mensen die er totaal niks aan kunnen doen. Plus dat er ook door de hysterie pijlen worden gericht op totaal verkeerde mensen. Las net ergens een oproep om een vrouw met rust te laten. Iemand op internet had gepost dat ze erg veel op het meisje leek, nieuws verspreidde zich als een lopend vuurtje en die vrouw krijgt nu dus ook doodsbedreigingen. Terwijl zij het niet eens is op het filmpje! Helaas is dit de donkere kant van sociale media. Zonder waren de daders misschien nog lang niet gevonden maar nu gaan dingen ook extremer en verder dan ze zouden moeten gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:52

Ach meiden, jullie bedoelen waarschijnlijk de OOSTVAARDERSPLASSEN bij Almere. Daar liepen (lopen) inderdaad wilde paarden rond (in dat natuurgebied), die in de extreem koude winters verhongeren. Ik dacht, al de Loosdrechtse Plassen? Vond het al zo'n raar verhaal....... Daar woon ik zelf en daar loopt geen wild paard en zeker geen paarden, die honger hebben, hoor. ;)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:52

Dit doet me denken aan de rel over paardenvlees wat in het rundvlees zat.
Resultaat is dat er nu meer vraag is naar paardenvlees voor consumptie ( dat was toch echt volgens mij de bedoeling niet )
Ik ben bang dat de rel over dit soort filmpjes en gestoorde dierenmishandeling , de vraag naar dit soort filmpjes alleen maar laat toenemen.
De man van wie de pony was had gisteravond al gratis reclame voor zijn filmpjes op de televisie omdat hij zelf aangaf dat het zijn pony was en dat zij pony's en andere dieren kunnen leveren voor filmpjes ..........
Hij had zich ook zelf gemeld bij de politie , nog meer aandacht voor het geheel .................

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:54

Ik ken 1 van de dames goed en heb haar al een paar keer gesproken vandaag en als je weet wat dit met iemand doet... Het is zo gemakkelijk om te roepen ik heb geen medelijden. Jullie leven gaat weer lekker door en je gaat zo eten en slapen. Maar voor een vriendin van mij is het leven voor altijd kapot. Waarom omdat ze met haar 50kilo op een shet heeft gehost. En natuurlijk het mag niet gebeuren, maar laten we eerlijke zijn wat haar nu wordt aangedaan is veeeele malen erger.

Jullie hebben geen idee hoe zij er nu aan toe is. En ik ben net zo goed geschokt door de filmpjes, maar nog veel geschokter ben ik door de beesten van mensen.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 04-07-13 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:54

Rizette schreef:
Dit doet me denken aan de rel over paardenvlees wat in het rundvlees zat.
Resultaat is dat er nu meer vraag is naar paardenvlees voor consumptie ( dat was toch echt volgens mij de bedoeling niet )
Ik ben bang dat de rel over dit soort filmpjes en gestoorde dierenmishandeling , de vraag naar dit soort filmpjes alleen maar laat toenemen.
De man van wie de pony was had gisteravond al gratis reclame voor zijn filmpjes op de televisie omdat hij zelf aangaf dat het zijn pony was en dat zij pony's en andere dieren kunnen leveren voor filmpjes ..........
Hij had zich ook zelf gemeld bij de politie , nog meer aandacht voor het geheel .................

Mensen die niets van dit soort filmpjes af weten en het toch leuk vinden (zacht uitgedrukt) om te zien die worden inderdaad getriggerd om dit soort filmpjes te gaan bekijken :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:56

ik ben blij dat al die pony's niet kunnen vertellen wat dit soort praktijken met hun hebben gedaan...