Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:17

Rinske schreef:
Superwoman: zoals je in de tabel kunt zien wordt het leven voor mensen zonder topinkomen onbetaalbaar.
En de bijstand voor alleenstaande oudere omlaag, want die kunnen nog wel wat missen?????

Ik zie dat niet gebeuren, die plannen worden echt niet doorgezet.
Ze zullen toch met meerdere partijen moeten regeren en ik geloof nooit dat die mensen een te laag inkomen krijgen.
Dat wordt weer gecomperseerd met subsidies en regeltjes.

gohya

Als je stemt neem je áltijd een gok.Wie verzekert jou ervan dat ze ook idd. hun standpunten na komen?
Helemaal niemand dus.

sarabande

Nee maar als je niet weer Rutte wilt (die dus met het CDA wil en niemand uitsluit, let wel niemand ook de PVV niet) is strategisch stemmen nu niet zo dom.

Stel dat de VVD de grootste wordt en dan na veel gezeur toch met D66 en de PVDA een paars kabinet gaat vormen, dan zal Rutte atijd van de hoge toren blijven blazen zelfs met maar een zetel meer. Dus het is voor de verhoudingen binnen zon kabinet veel beter als Samsom de baas wordt en Rutte een toontje lager gaat zingen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:20

Babsiej schreef:
Weeeer een conclusie ... Jij VINDT het misschien niet goed wil niet zeggen dat het niet goed is..

Weeeeer niet goed gekeken Babsiej: hoe moeten mensen 350 euro eigen risico + 150 euro eigen bijdrage + huisartsenbezoek onder het eigen risico + zorgtoeslag lager nog betalen?.

Vertel mij maar eens hoe bijstandsmoeders (die ook nog gekort gaan worden door de VVD hierdoor nog het hoofd boven water moeten kunnen gaan houden.

En ja: dat gaat dus ten koste van de zorg, omdat mensen geen geld meer hebben voor de ziektekosten.

Maar we kunnen ze ook gewoon dood laten gaan, scheelt weer bijstandsuitkeringen....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:24

Maar: nog steeds voor die schoonmaker die 1300-1500 euro verdient bij volle werkweek: nog meer zorgkosten (hoe hoog wil de VVD en CDA de premies nou eigenlijk maken, en is die 400 euro bij de pvda nou écht de zorgpremie, of het eigen risico??) hoe moet die dat dragen bij geliberaliseerde huren? En wat betekenen de WWversobering en bijstandversobering en versoepeld ontslagrecht voor mensen in dit soort banen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:24

gohya schreef:
Als je stemt neem je áltijd een gok.Wie verzekert jou ervan dat ze ook idd. hun standpunten na komen?
Helemaal niemand dus.

Idd. Die standpunten, dat is nog zo variabel.
Vooral hun koers is belangrijk en imo zullen de scherpe kantjes van de standpunten eraf gaan.
Is die koers dan wat je wilt?
Zo zie ik het iig.

Ik ga iig niet investeren op langer termijn wanneer ik geen geld heb
én de markt op het ogenblik erg onstabiel is waardoor de kans dat ik mijn investering er niet uit krijg groot is en in de schulden beland.
Een partyij die dat wel doet, is een partij waar ik iig niet op ga stemmen. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:25

superwoman schreef:
Daarbij willen ze de rekeningen weer leggen bij de hogere inkomens (die over het algemeen al het meeste betalen in verhouding) ,

In verhouding betalen de hogere inkomens nou juist niet meer.
En specifiek aan zorg betalen hogere inkomens zelfs minder in verhouding, omdat de zorgtoeslag alleen gedeeltelijk de premie dekt, terwijl eigen risico, eigen bijdrage en onvergoede zorg voor iedereen hetzelfde is.

Citaat:
Nederland mág niet te duur worden!

Nederland mag ook geen land worden waar goede zorg niet meer voor iedereen bereikbaar is. En dat is op dit moment wel aan het gebeuren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:28

superwoman schreef:
gohya schreef:
Helemaal niemand dus.

Idd. Die standpunten, dat is nog zo variabel.
Vooral hun koers is belangrijk en imo zullen de scherpe kantjes van de standpunten eraf gaan.
Is die koers dan wat je wilt?
Zo zie ik het iig.

én de markt op het ogenblik erg onstabiel is waardoor de kans dat ik mijn investering er niet uit krijg groot is en in de schulden beland.
Een partyij die dat wel doet, is een partij waar ik iig niet op ga stemmen. ;)

Nee precies, investeren.... dat doe je alleen als het goed gaat... apart bedrijfsmodel heb je dan. Crisis: koers herbepalen, wereld rondom je proberen te peilen, vaststellen welke richting je uit wilt gaan. Maar dat gaat echt niet gratis. Wel kostenbeheersing, geen kostenvermijding.
Afstoten van onrendabele bedrijfstakken, ja, wellicht. Kijken waar in eigen bedrijf de kosten te reduceren zijn zonder de slagkracht te verminderen, ja beslist! (ik blijf erbij dat er in semioverheid en overheid zeer veel te winnen is.)

Niet investeren betekent alleen maar dat schip Nederland B.V. stuurloos blijft dobberen, is dat een goed idee?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:42

Rinske schreef:
Superwoman: zoals je in de tabel kunt zien wordt het leven voor mensen zonder topinkomen onbetaalbaar.
En de bijstand voor alleenstaande oudere omlaag, want die kunnen nog wel wat missen?????

Ik doe de bewindvoering van mijn zusje. Zat ook in de bijstand begin dit jaar nog. 1 kindje.

931 euro bijstand.
263 euro huurtoeslag
70 euro zorgtoeslag
80 euro kindgebonden budget
60 euro kinderbijslag.

Alimentatie krijgt ze niet daarvoor in de plaats is hij 3 dagen per week bij zn vader die zelf de zorgkosten daarvoor draagt.

Totaal 1404 euro. wat ze maandelijks kreeg.

Daar moest ze van betalen 505 euro huur, 97 zorgpremie, gas water en licht 156 euro, internet tv 38 euro, en leefgeld 200 euro.

Blijft er maandelijks 408!!! euro over hoor. En mijn salaris van 100 euro werd vergoed uit de bijzondere bijstand!

Dus zooooooo slecht hebben ze het niet hoor, als er 200 over blijft lijkt me dat ook voldoende. :')
Mijn zusje heb ik persoonlijk aan t werk geschopt, en toen kon t ineens wel..
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 09-09-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:44

Rinske schreef:
Babsiej schreef:
Weeeer een conclusie ... Jij VINDT het misschien niet goed wil niet zeggen dat het niet goed is..

Weeeeer niet goed gekeken Babsiej: hoe moeten mensen 350 euro eigen risico + 150 euro eigen bijdrage + huisartsenbezoek onder het eigen risico + zorgtoeslag lager nog betalen?.

Vertel mij maar eens hoe bijstandsmoeders (die ook nog gekort gaan worden door de VVD hierdoor nog het hoofd boven water moeten kunnen gaan houden.

En ja: dat gaat dus ten koste van de zorg, omdat mensen geen geld meer hebben voor de ziektekosten.

Maar we kunnen ze ook gewoon dood laten gaan, scheelt weer bijstandsuitkeringen....

Mijn schoonouders beide aowtjes redden het ook.... Mensen willen niet meer betalen voor goede zorg, dat moet allemaal zo min mogelijk kosten..

Edit of de mensen die veel verdienen moeten t betalen natuurlijk :')

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:49

Shadow0 schreef:
In verhouding betalen de hogere inkomens nou juist niet meer.
En specifiek aan zorg betalen hogere inkomens zelfs minder in verhouding, omdat de zorgtoeslag alleen gedeeltelijk de premie dekt, terwijl eigen risico, eigen bijdrage en onvergoede zorg voor iedereen hetzelfde is.

En de belasingen dan, die betalen toch mooi een hele andere schaal.
Nederland verdient het meeste aan belasting van die hogere inkomens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:51

superwoman schreef:

Toch werkt het vaak niet zo.

Als je bedoelt: ik ga niet investeren in een dure nieuwe auto terwijl ik een prima auto heb... dan is dat logisch en absoluut verstandig. :j
Maar investeer je in bijvoorbeeld onderhoud van de auto die je al hebt, zodat 'ie langer meekan, kan een buitengewoon verstandige keuze zijn. Veel slimmer dan niet investeren en een jaar later alsnog een nieuwe moeten kopen, omdat de vorige de geest gegeven heeft.
Of als je ziet dat je huidige auto veel te groot en veel te duur is, kan het zinvol zijn om een goedkopere aan te schaffen. De investering van het aankoopbedrag kan na een tijdje geld opleveren door de goedkopere maandlasten.

Die situaties moeten dus goed als geheel bekeken worden - het gaat tenslotte om verhoudingen, om verwachte voordelen en nadelen en op welke termijn die van belang zijn. Maar in sommige situaties is investeren echt het verstandigste. En dat is in het besturen van een land alleen nog maar belangrijker, omdat dat typisch iets is dat ook over de langere termijn gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:55

Babsiej,
omdat toevallig jouw schoonzusje en schoonouders het redden met een minimum inkomen, betekent niet, dat anderen dit ook kunnen, dit is afhankelijk van meerdere factoren (gezinssamenstelling/gezondheidskosten/woonlasten).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:57

superwoman schreef:
En de belasingen dan, die betalen toch mooi een hele andere schaal.
Nederland verdient het meeste aan belasting van die hogere inkomens.

Het belastingstelsel als geheel (dus inkomstenbelasting, btw, sociale verzekeringen, accijnzen, waterschappen, aftrekposten etc) leidt ertoe dat de gemiddelde belastingdruk voor iedereen min of meer hetzelfde is, ongeveer 40%. Lage inkomens hebben op bepaalde gebieden voordelen, hogere inkomens op andere.
http://esbonline.sdu.nl/esb/images/698k ... 613491.pdf

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:58

Electra63 schreef:
Babsiej,
omdat toevallig jouw schoonzusje en schoonouders het redden met een minimum inkomen, betekent niet, dat anderen dit ook kunnen, dit is afhankelijk van meerdere factoren (gezinssamenstelling/gezondheidskosten/woonlasten).

Het is mn zusje. Nee omdat ze het niet willen.. vakanties etc zijn belangrijker. Nou als je in de bijstand zit heb je t hele jaar door vakantie :+ Kan je vakantiegeld mooi weer besteden om je jaarlijkse eigen risico van te betalen :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:00

Babsiej schreef:
en leefgeld 200 euro.

Blijft er maandelijks 408!!! euro over hoor. .

leefgeld 200 is dat per maand?????? eten, kleren, schoenen, vervoer, luiers baby/kinder voedsel etc

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:03

Nee per week, nou goed :')

Ja klopt 50 euro per week, en nee hij zit niet in de luiers, en ook geen babyvoeding. Hij is namelijk 5.
Vervoer heeft ze een fiets. ( en die mocht ze laatst laten maken voor 25 euro, hoefde niet van haar huishoudgeld :') )

Broeken koopt ze voor 3-4 euro per broek. Zlfde als shirtjes en truien. Beetje zoeken en dan lukt het allemaal wel hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:04

Babsiej schreef:
Electra63 schreef:
Babsiej,

Het is mn zusje. Nee omdat ze het niet willen.. vakanties etc zijn belangrijker. Nou als je in de bijstand zit heb je t hele jaar door vakantie :+ Kan je vakantiegeld mooi weer besteden om je jaarlijkse eigen risico van te betalen :')

Wat ik mij eigenlijk afvraag is, waarom jij een salaris moet ontvangen voor het helpen van je zusje? Ik doe heel veel voor mijn zus, gratis! Gewoon omdat ik het (financieel) een stuk beter heb en zij mijn zus is, daar doe ik iets voor uit liefde!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:04

Toch is het opmerkelijk. Als er gesproken wordt over topfunctionarissen die zichzelf verrijken terwijl ze het bedrijf naar de knoppen helpen (met controleerbare voorbeelden), wordt er tegenin gebracht dat het incidenten zijn, en dat het verder toch echt over het algemeen hardwerkende nederlanders zijn.

Als iemand echter een zusje kent in de bijstand die... dan is dat blijkbaar representatief voor alle bijstanders en wordt die groep wel over 1 kam geschoren.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:08

Electra63 schreef:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is, waarom jij een salaris moet ontvangen voor het helpen van je zusje? Ik doe heel veel voor mijn zus, gratis! Gewoon omdat ik het (financieel) een stuk beter heb en zij mijn zus is, daar doe ik iets voor uit liefde!

Ik doe het nu ook gratis, omdat het niet vergoedt wordt uit de bijzondere bijstand omdat ze aan t werk is gegaan... Pakken waar je recht op hebt! Zoveel rechten heb je al niet als je meer verdiend.. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:09

Babsiej schreef:
Electra63 schreef:

Ik doe het nu ook gratis, omdat het niet vergoedt wordt uit de bijzondere bijstand omdat ze aan t werk is gegaan... Pakken waar je recht op hebt! Zoveel rechten heb je al niet als je meer verdiend.. :D

Goede mentaliteit +:)+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:11

Ja vind ik ook , daardoor heb ik het nu goed :D

Het kostte mijn zusje geen cent, mooi geregeld toch ?
En ik heb er ook wat voor gedaan hoor, mijn zusje had torenhoge schulden, die heb ik allemaal voor dr afgelost :') ( 11000 euro )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:13

Shadow0 schreef:
superwoman schreef:

Toch werkt het vaak niet zo.

Als je bedoelt: ik ga niet investeren in een dure nieuwe auto terwijl ik een prima auto heb... dan is dat logisch en absoluut verstandig. :j
Maar investeer je in bijvoorbeeld onderhoud van de auto die je al hebt, zodat 'ie langer meekan, kan een buitengewoon verstandige keuze zijn. Veel slimmer dan niet investeren en een jaar later alsnog een nieuwe moeten kopen, omdat de vorige de geest gegeven heeft.
Of als je ziet dat je huidige auto veel te groot en veel te duur is, kan het zinvol zijn om een goedkopere aan te schaffen. De investering van het aankoopbedrag kan na een tijdje geld opleveren door de goedkopere maandlasten.

Die situaties moeten dus goed als geheel bekeken worden - het gaat tenslotte om verhoudingen, om verwachte voordelen en nadelen en op welke termijn die van belang zijn. Maar in sommige situaties is investeren echt het verstandigste. En dat is in het besturen van een land alleen nog maar belangrijker, omdat dat typisch iets is dat ook over de langere termijn gaat.

Idd, dat bedoelde ik dus ook.
Geen nieuwe investering doen vóór de onbekende toekomst, maar juist kijken wat je hebt en dat indien mogelijk verbeteren en onderhouden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:15

superwoman schreef:
Geen nieuwe investering doen vóór de onbekende toekomst, maar juist kijken wat je hebt en dat indien mogelijk verbeteren en onderhouden.

Nou ja, het punt is dat verbetering en onderhoud ook 'investeren' is. En dat je dus niet automatisch kunt zeggen dat alle investering fout is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:16

Shadow0 schreef:
Nou ja, het punt is dat verbetering en onderhoud ook 'investeren' is. En dat je dus niet automatisch kunt zeggen dat alle investering fout is.

Klopt, mijn fout om dat niet beter te formuleren.
Ik vind dat echter vanzelfsprekend, anders kom je juist in de schulden