Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Sammie

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:31

Nooit gehoord van trias politica… ?

Ik denk dat enige kennis van zaken belangrijker is dan een dikke huid.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:34

maar wie zegt dat een PVV stemmer geen kennis van zaken heeft

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:39

Niemand, maar waarom is het nodig dat een PVV stemmer zichzelf in een zielig hoekje stopt. Ik ben PVV stemmer dus ik ben stom, ik heb een dikke huid nodig, ik snap het niet, mijn iq is -30.

En vervolgens wel vragen waarom er iets als een eerste kamer bestaat en iets roepen over zes lagen politiek?

Het tweede vragen is ergens nog geen eens een probleem, maar als het eerste daaraan voorafgaat stop je jezelf wel in een lastig hoekje.

Weten waarom en hoe er een scheiding is van machten vind ik wel een belangrijk punt. Juist vanwege de mogelijke gevolgen als die er niet zouden zijn.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:50

Sammie schreef:
Niemand, maar waarom is het nodig dat een PVV stemmer zichzelf in een zielig hoekje stopt. Ik ben PVV stemmer dus ik ben stom, ik heb een dikke huid nodig, ik snap het niet, mijn iq is -30.

En vervolgens wel vragen waarom er iets als een eerste kamer bestaat en iets roepen over zes lagen politiek?

Het tweede vragen is ergens nog geen eens een probleem, maar als het eerste daaraan voorafgaat stop je jezelf wel in een lastig hoekje.

Weten waarom en hoe er een scheiding is van machten vind ik wel een belangrijk punt. Juist vanwege de mogelijke gevolgen als die er niet zouden zijn.

_O_

helemaal mee eens

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:51

Op de PVV stemmen om het programma is inmiddels gebleken de grootste banketstaaf te zijn

Alles in het programma dat niet met Islam of immigratie te maken heeft is inwisselbaar. Als je de eerste kamer als partij overbodig vindt moet je er niet in gaan zitten, dat is een positie innemen en niet voor de macht en het geld toch overal aan meedoen.
PVV is zon beetje de enige partij waar mensen dubbel vangen voor overheidsbanen omdat ze en in de gemeente en in een van de kamers of beide kamers of provinciaal bestuur en EU zitten, daar hoor ik nooit een PVVer over klagen.
Van werkelijk besturen kan zo geen sprake zijn, als ze er maar zijn als ergens tegen gestemd moet worden dat is de werkelijke taak.

Als je PVV stemt, stem je dus op Wilders omdat je die zo geweldig vindt, maar dat klinkt natuurlijk niet zo goed.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:53

Ik heb de vorige keer ook PVV gestemd en misschien ga ik het wel weer doen :+
Het kabinet is één grote poppenkast, het maakt geen fluit uit waar je op stemt. Misschien wel Christen Unie of de Partij voor de Dieren, doe eens gek! Misschien ga ik wel helemaal niet stemmen en gewoon emigreren naar buiten de EU :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:57

Ik stemde idd. op Wilders omdat ik hem geweldig vónd.Maar ook om zijn programma,waar hij totaal nix van waar maakte.
Maar iedereen kan toch wel eens een vergissing maken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:00

gohya schreef:
Maar ook om zijn programma,waar hij totaal nix van waar maakte.

Dan is het toch geen vergissing?
Heb jij ze meegemaakt daarro die wél wat waar maakten van hun programma?

Het is enkel zieltjes winnen en als puntje bij paaltje komt dan maakt niemand meer wat waar en worden de plannen ineens omgegooid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:05

Quellian schreef:
Ik heb de vorige keer ook PVV gestemd en misschien ga ik het wel weer doen :+
Het kabinet is één grote poppenkast, het maakt geen fluit uit waar je op stemt. Misschien wel Christen Unie of de Partij voor de Dieren, doe eens gek! Misschien ga ik wel helemaal niet stemmen en gewoon emigreren naar buiten de EU :+

Het kabinet is één grote poppenkast

Kijk van zon uitspraak krijg ik echt jeuk
Wat bedoel je daar nu mee, het kabinet dat zich in alle bochten moest wringen om tegemoet te komen aan de chantage van Wilders, waar ze nu allemaal afstand van nemen, ja dat is poppenkast en dat was aan Wilders te danken.

Dus als je van poppenkast houdt stem je dus op Wilders die voortdurend staat te acteren, maar geef niet anderen de schuld van het wanbestuur.

OP je 2e opmerking. Niets waarmaken van je programma ook al had hij daar de kans voor (zorg, veiligheid etc) betekent dat het loze beloftes zijn
Kijk eens wat GL in 3 dagen heeft binnengehaald voor hun steun PGB weer hersteld etc, maar Wilders geeft geen zier om de mensen die op hem stemmen en in wat voor positie ze zitten

Het is wellicht goed om je eerst ergens in te verdiepen alvorens kreten te slaken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:06

sarabande schreef:
Wat bedoel je daar nu mee, het kabinet dat zich in alle bochten moest wringen om tegemoet te komen aan de chantage van Wilders,

Daar krijg ik dan weer jeuk van :+

Ik snap dat jij anti Wilders bent, is je goed recht, maar kom kom... wie heeft er nou wél wat betekend voor het Nederlandse volk?
Ik me er niet in verdiept? Schei toch uit, het is 1 grote aanfluiting.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:10

Quellian schreef:
gohya schreef:
Maar ook om zijn programma,waar hij totaal nix van waar maakte.

Dan is het toch geen vergissing?

Het is enkel zieltjes winnen en als puntje bij paaltje komt dan maakt niemand meer wat waar en worden de plannen ineens omgegooid.

Degene die iets waar willen maken krijgen geen kans,hebben te weinig zeggenschap,te weinig zetels.
Als ze met hun programma komen vliegen de 'grote' er opaf met NEE.Tja zo kan niemand zijn standpunt waar maken.
Wilders heeft de DP waar kunnen maken,maar gewoon in ruil.Zo van;als jullie met mij meegaan in dit punt,ga ik mee in jullie punt.En toen werden de PGBers ingeruilt tegen de DP.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:11

Quellian schreef:

http://ruttesrapport.rtlnieuws.nl/
Toch goed op weg dacht ik?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:12

Quellian schreef:
sarabande schreef:
Wat bedoel je daar nu mee, het kabinet dat zich in alle bochten moest wringen om tegemoet te komen aan de chantage van Wilders,

Daar krijg ik dan weer jeuk van :+

Ik snap dat jij anti Wilders bent, is je goed recht, maar kom kom... wie heeft er nou wél wat betekend voor het Nederlandse volk?
Ik me er niet in verdiept? Schei toch uit, het is 1 grote aanfluiting.

Vadertje Drees :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:13

Winged schreef:

Hoef je ook niet echt blij mee te zijn, dacht ik zo.
Als het aan het merendeel van de Nederlanders ligt komt VVD niet meer aan top. En dat heeft vooral met Rutte te maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:17

Quellian schreef:
Als het aan het merendeel van de Nederlanders ligt komt VVD niet meer aan top. En dat heeft vooral met Rutte te maken.

En als het aan het overgrote deel van de Nederlanders en politici ligt komt Wilders nooit meer in de buurt van de macht, gelukkig

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:20

Quellian schreef:
Winged schreef:

Volgens mij, behoort de VVD nog steeds bij de grootste partijen van Nederland.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:22

sarabande schreef:
En als het aan het overgrote deel van de Nederlanders en politici ligt komt Wilders nooit meer in de buurt van de macht, gelukkig

Inderdaad gelukkig, maar dit geldt niet alleen voor Wilders. Oók gelukkig ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:00

Quellian schreef:
Inderdaad gelukkig, maar dit geldt niet alleen voor Wilders. Oók gelukkig ;)

Nou dat weet ik niet. Na het debacle met Wilders zijn partijen veel meer geneigd om het eens te worden, het over de eigen schaduw heen springen, werd opeens een begrip in de fracties, liever dat dan de totaal onbetrouwbare Wilders is het credo

Wat dat betreft heeft hij toch wat goed gedaan :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:29

ah ok als PVV stemmer moet ik me dus onderbouwen Prima..

ik stem PVV puur om de standpunten over de Islam je word hier doodgegooid met moskees en ik moslim landen staat geen 1 kerk van ons hoofddoekjes sorry maar wij moeten chago kijken op pasfoto's alles zichtbaar maar stel ik was moslim had ik me doek op mogen houden, en dat heet intergratie? affijn nee het is niet alleen maar om de islam.

ook geld sturen naar ontwikkelingslanden kom op mensen we hebben hier zelf steeds meer voedselbanken nodig! los dat eerst op en help dan de andere landen, Griekenland...die maken er zelf een gigantisch zooitje van en wij moeten het oplossen met geld wat er niet is.

en ga zo maar door, ik moet toegeven en sorry daarvoor moet het programma nog goed doorlezen maar vooralsnog vind ik de PVV of de SP het best passen bij mijn eigen denkwijze.

En ik zeg niet dat andere stemmers verkeerd stemmen laat iedereen in zijn waarde,

Weet je wat het is met Wilders...hij heeft hele goede standpunten en hele goede ideeen ok sommige gaan wat ver maar het komt wel rot zijn strot uit, niet als politicus maar als een burger zoals jij en ik en dat is de fout die hij maakt hij moet het anders brengen en anders formuleren en niet als een persoon die het heeft gemunt op de islam..
maar als je door zijn onvolwassen gedrag heen kijkt zie je toch echt te standpunten wel.

kijk bijvoorbeeld in zweden daar hebben ze een Islam wet aangenomen voor de hele bevolking, zover wil ik het echt niet laten komen!

Klein voorbeeld nog onze dochter veel te vroeg geboren veel te klein en lichtg 540 gram en 29cm ze lag bijna 6 maanden in het ziekenhuis in het ziekehuis op de intensive care komt een moeder haar ook te vroeg geboren kindje bekijken hoe? door een spleetje van de boerka dat stak mij heel erg wij hadden gigantische hygiene regels daar maar zij mocht haar boerka aan/op houden wat voor viezigheid heeft ze wel niet de intensive care mee opgenomen? als de verplging wat wou vragen over haar kind en haar zelf antwoorde hij , dan kan men zeggen dat is haar eigen keus...nee ik zag de blik in haar ogen het was 1 en al verdriet.
ik ben toch zo misschien in jullie ogen onvolwassen geweest maar zo zie ik het niet om te vragen of onze dochter op een plek verder mocht ligggen dan ipv naast het kindje van de vrouw met de boerka puur om de hygiene, dit vond de verpleging geen probleem want je merkte in alles dat de verpleging zich totaal niet op hun gemak voelde bij dat hele boerka gebeuren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:32

Sparky10 schreef:

ik stem PVV puur om de standpunten over de Islam je word hier doodgegooid met moskees en ik moslim landen staat geen 1 kerk van ons hoofddoekjes sorry maar wij moeten chago kijken op pasfoto's alles zichtbaar maar stel ik was moslim had ik me doek op mogen houden, en dat heet intergratie? affijn nee het is niet alleen maar om de islam.

ook geld sturen naar ontwikkelingslanden kom op mensen we hebben hier zelf steeds meer voedselbanken nodig! los dat eerst op en help dan de andere landen, Griekenland...die maken er zelf een gigantisch zooitje van en wij moeten het oplossen met geld wat er niet is.

en ga zo maar door, ik moet toegeven en sorry daarvoor moet het programma nog goed doorlezen maar vooralsnog vind ik de PVV of de SP het best passen bij mijn eigen denkwijze.

En ik zeg niet dat andere stemmers verkeerd stemmen laat iedereen in zijn waarde,

Weet je wat het is met Wilders...hij heeft hele goede standpunten en hele goede ideeen ok sommige gaan wat ver maar het komt wel rot zijn strot uit, niet als politicus maar als een burger zoals jij en ik en dat is de fout die hij maakt hij moet het anders brengen en anders formuleren en niet als een persoon die het heeft gemunt op de islam..
maar als je door zijn onvolwassen gedrag heen kijkt zie je toch echt te standpunten wel.

kijk bijvoorbeeld in zweden daar hebben ze een Islam wet aangenomen voor de hele bevolking, zover wil ik het echt niet laten komen!

Klein voorbeeld nog onze dochter veel te vroeg geboren veel te klein en lichtg 540 gram en 29cm ze lag bijna 6 maanden in het ziekenhuis in het ziekehuis op de intensive care komt een moeder haar ook te vroeg geboren kindje bekijken hoe? door een spleetje van de boerka dat stak mij heel erg wij hadden gigantische hygiene regels daar maar zij mocht haar boerka aan/op houden wat voor viezigheid heeft ze wel niet de intensive care mee opgenomen? als de verplging wat wou vragen over haar kind en haar zelf antwoorde hij , dan kan men zeggen dat is haar eigen keus...nee ik zag de blik in haar ogen het was 1 en al verdriet.
ik ben toch zo misschien in jullie ogen onvolwassen geweest maar zo zie ik het niet om te vragen of onze dochter op een plek verder mocht ligggen dan ipv naast het kindje van de vrouw met de boerka puur om de hygiene, dit vond de verpleging geen probleem want je merkte in alles dat de verpleging zich totaal niet op hun gemak voelde bij dat hele boerka gebeuren.

Ik weet niet of jij nog bij op je plaats bent bij de PVV hoor. De moslims zijn ingewisseld voor de Grieken en toen voor de Polen. Nu heeft Geert het alleen nog maar over Brussel en hoe de AOW-ers gepakt worden. Ik hoor hem niet meer over moslims, ja in de USA, omdat hij daar nog voet aan de grond wil krijgen. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:33

Sparky10 schreef:

.

als je het topic enigszins hebt gevolgd zie je dat er eigenlijk altijd om onderbouwing word gevraagd...
beetje jammer dat mensen gelijk in een slachtofferrol kruipen terwijl er "for discussie sake" gewoon om onderbouwing word gevraagd

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:35

Sparky10 schreef:

dit vond de verpleging geen probleem want je merkte in alles dat de verpleging zich totaal niet op hun gemak voelde bij dat hele boerka gebeuren.

Overigens staan er in veel Moslim landen wel kerken

Hoeveel Moskeeën zijn er in Dronten, dat je zegt er mee dood gegooid te worden.
Naar mijn weten is er een Marokkaanse en een Turkse Moskee, hetgeen jouw woorden wel in een perspectief zetten.

Dat die verpleegsters aan jouw verzoek voldoen zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ze geen gezeur van jou willen hebben, het is maar hoe je tegen de dingen aankijkt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:35

in een discussietopic moet je je standpunten gewoon kunnen onderbouwen , anders valt er weinig te discussiëren :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:39

sarabande schreef:
Sparky10 schreef:

dit vond de verpleging geen probleem want je merkte in alles dat de verpleging zich totaal niet op hun gemak voelde bij dat hele boerka gebeuren.

Overigens staan er in veel Moslim landen wel kerken

Hoeveel Moskeeën zijn er in Dronten, dat je zegt er mee dood gegooid te worden.
Naar mijn weten is er een Marokkaanse en een Turkse Moskee, hetgeen jouw woorden wel in een perspectief zetten.

Dat die verpleegsters aan jouw verzoek voldoen zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ze geen gezeur van jou willen hebben, het is maar hoe je tegen de dingen aankijkt

Ik woon in Rotterdam, ik struikel of de kerken en de moskees en ik heb met beiden niets. Het zal mij een zorg wezen. ;)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:40

Sparky10 heeft net uitgebreid een onderbouwing gegeven..... Daar werd toch om gevraagd? dan is het toch klaar?

Ik vind het overigens niet zo gek dat men "in de slachtofferrol" (zoals Sonja-vR dat wil noemen) kruipt, aangezien soms niet zozeer gewoon om onderbouwing, maar om keiharde verdediging wordt gevraagd waar vervolgens toch wel weer korte metten mee wordt gemaakt.

Reageren met onderbouwing is volgens mij meer kanonnenvoer geworden, dan dat het geaccepteerd en gerespecteerd wordt ongeacht of iemand het er mee eens is.