De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:19

Het appartement is verkocht en er wonen gewoon mensen in, zoals in veel (misschien inmiddels wel alle) in het complex. Ze hebben tralies voor het beruchte raam laten maken.

Herhalen heeft geen zin, want het moet altijd ondersteund met ander forensisch bewijs. Vandaar dat ze van alles naar het lab gestuurd heen, zoal stukken tegel enzo.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 05:49

Oke, ik las ergens dat het leeg stond, maar dat zal een oud bericht geweest zijn.

Natuurlijk heeft herhalen zin, als deze honden voor het gerecht als twijfelachtig waren.
En meerdere honden hadden hetzelfde aangewezen, dan kun je niet meer zeggen, dat het toeval was enz, de bewijslast word dan toch wel een stukje zwaarder.


enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:39


Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:27

ThreeFingers schreef:
Oke, ik las ergens dat het leeg stond, maar dat zal een oud bericht geweest zijn.

Natuurlijk heeft herhalen zin, als deze honden voor het gerecht als twijfelachtig waren.
En meerdere honden hadden hetzelfde aangewezen, dan kun je niet meer zeggen, dat het toeval was enz, de bewijslast word dan toch wel een stukje zwaarder.

Nee, het wordt door een rechtbank niet geaccepteerd zonder ondersteunend bewijs, al hadden honderd honden hetzelfde aangewezen.
De politie twijfelt er niet aan, deze honden hadden de beste reputatie, maar ze kunnen hondenvondsten, ongeacht of het 1 of 10 honden zijn, niet aanbrengen als bewijs bij een rechtbank zonder ondersteuning van ander forenesisch materiaal. En dat is naar het lab gegaan en dus terug gekomen als "complex", "niet sluitend" etc. Gewoon niet genoeg, terwijl een normaal mens ziet dat ook al zijn de sporen vermengd met die van anderen, die van Maddie zitten er óók in en de honden geven dingen aan, 1 + 1= 2, maar zo werkt het niet als het gaat om gerechtelijk bewijs. Dan moet het echt onomstotelijk bewezen zijn dát de sporen van de persoon zijn.


Betreffende berichten van de Duitser, het is allemaal nog steeds "zou".

En áls hij haar al zou hebben meegenomen (en wat raar dat hij dan zou zeggen dat hij iets zou moeten doen, van wie dan als je zo´n kind zélf wilt misbruiken?) dan hebben nog de McCanns a: de gelegenheid gecreërd en b: er voor gezorgd dat ze dood moest omdat ze de identificatie via het oog naar buiten brachten zodat ze voor iedereen herkenbaar was.

Kan hier trouwens geen updates vinden betreffende zaak.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-06-20 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:41

Lusitana schreef:
b: er voor gezorgd dat ze dood moest omdat ze de identificatie via het oog naar buiten brachten zodat ze voor iedereen herkenbaar was.


Wat een bizarre redenatie. Je geeft hen dus indirect de schuld als blijkt dat de Duitser er mee te maken heeft?

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:57

Wat ik zeg is dat het arme kind ouders heeft die vreselijke fouten hebben gemaakt. (Tegen waarschuwingen in, betreffende het oog, en onnodig betreffende het alleen laten)

Betreffende Duister, laatste bericht hier was dat het allemaal nog net zo vaag is als in het begin.
Citaat:
Hij is de belangrijkste - en enige - verdachte in de verdwijning van Madeleine McCann. Maar tot dusver hebben de Duitse autoriteiten, die de onderzoekslijn die naar de pedofiel in Duitsland een gevangenisstraf uitzat, als vanzelfsprekend beschouwd, geen bewijs verzameld om een ​​beschuldiging te staven. In de gevangenis zwijgt Christian Bruckener, 43, over Maddie

Ondanks openbare oproepen van de Duitse en Britse politie om meer informatie en getuigen, is de voortgang van het onderzoek niet bekend. En bij de gerechtelijke politie (PJ) zijn volgens JN de afgelopen dagen geen verzoeken om nieuwe onderzoeken ontvangen, zoals huiszoekingen op door Bruckener bezochte plaatsen.

De Duitse officier van justitie, Hans Christian Wolter, heeft echter al bevestigd dat er niet genoeg bewijs is om de verdachte te berechten en te veroordelen. Zelfs niet dat Madeleine dood is, zoals ze eerder had gezegd.

Aangezien werd vastgesteld dat de Duitse en Engelse autoriteiten als verdachte hadden aangemerkt, hebben zij verschillende stappen van de PJ gevraagd, met name in Lagos, de gemeente waar de man woonde toen het meisje in mei 2007 uit een dorp in Praia da Luz verdween.

Het Portugese ministerie (MP) bevestigde dat de stappen zijn gezet in een internationaal samenwerkingskader. Onder hen zijn vragen van mensen die Bruckener hebben gecontacteerd tijdens de periodes dat hij in de Algarve woonde, de identificatie van de voertuigen die hij gebruikte en de huizen waar hij woonde, in Lagos. Naast een van de huizen zijn er putten en een schroot, waarnaar ook werd verwezen door het team van inspecteurs van de rechterlijke macht. Alle informatie
ingezameld is al gedeeld met de Duitse en Britse autoriteiten.

Christian Bruckener begon als verdachte te worden beschouwd toen hij in een bar in Duitsland een documentaire zag over de tien jaar sinds de verdwijning van Madeleine, en een vriend een video liet zien waarin hij een oudere vrouw verkrachtte in Praia da Luz, in 2005, en zei dat hij wist hoe wat er met het meisje was gebeurd. De klacht leidde ertoe dat de Duitse politie de PJ om hulp vroeg, die het DNA-profiel nog steeds in sporen had bewaard in het geval van verkrachting van de oudere vrouw. Dat was de aanleiding tot de arrestatie in 2015 in Milaan en de veroordeling.

Bruckener woonde tussen 1995 en 2007 in de Algarve en reisde verschillende keren tussen Portugal en Duitsland. De mobiele telefoon die hij gebruikte, werd geactiveerd in Praia da Luz in de nacht van 3 mei.

De Duitse politie denkt dat ze mogelijk betrokken zijn bij onopgeloste verdwijningen: René in 1996 in Aljezur en Inga in 2015 in een Duits bos. Beiden waren 6 jaar oud.

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:54


Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:24

Dat verhaal van de McCanns bevestigd alleen maar dat de media op hol zijn gegaan met een horen zeggen verhaal.

Het is wel zo dat, lijkt het, dat het als moordzaak wordt behandeld omdat ze dan meer kunnen dan in een vermissingszaak, als recherche.

Het is in elk geval een feit (want staat op de site van de PJ) dat de politie hier medwerking verleent. Ik weet niet in welke vorm.
Maar er is in elk geval geen enkele vooruitgang.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:04

Jaren geleden dacht ik dat de ouders van Maddie iets te maken hadden met de zaak. Nu lijkt het er toch steeds meer op dat dat niet het geval is geweest en dat ze hebben gelogen om te verbergen dat ze hun kinderen op een bepaalde manier verwaarloosden. Voor Maddie hoop ik, hoe gek het ook kan klinken, dat de theorie zou kloppen dat ze een overdosis slaapmiddel heeft gehad en daaraan is overleden. Het scenario dat ze in handen is gekomen van een pedofiel en vervolgens is vermoord... :n Wat gruwelijk weer. Deze zaak is zo onwijs verdrietig.

Ik volg dit topic om op de hoogte te blijven van wat er speelt. Om eerlijk te zijn vind ik het jammer dat vooral Lusitana in dit topic nog berichten post die allemaal wijzen naar de ouders. Ik snap dat de zaak je bezighoudt, maar het is imo wel erg overheersend. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:16

Met Cinderella eens. Ik snap dat Lusitana haar eigen theorieën heeft en dat mag natuurlijk ook gewoon, maar het komt wat dominant en obsessief over in mijn ogen :o
Ik hoop dat Maddie niets heeft gemerkt van welk lot haar dan ook beschoren was en dat het snel is gegaan..

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:24

Cayenne schreef:
Met Cinderella eens. Ik snap dat Lusitana haar eigen theorieën heeft en dat mag natuurlijk ook gewoon, maar het komt wat dominant en obsessief over in mijn ogen :o
Ik hoop dat Maddie niets heeft gemerkt van welk lot haar dan ook beschoren was en dat het snel is gegaan..


Helemaal eens. Y;( Jij schrijft het beter dan ik.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:36

Ben het helemaal niet met Lusitana eens, en ik heb geen fijn gevoel bij haar beschuldigingen, maar dat neemt niet weg dat zij hier mag plaatsten wat, en hoeveel zij wil. Voorgaande opmerkingen aan haar adres komen op mij over als een persoonlijke aanval, monddood maken. Geloof dat legio mensen het interessant vinden wat ze schrijft dus wanneer je je eraan ergert zou ik doorscrollen of nog rigoreuser, ontstippen, ben je ervan af

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:39

Dus je mag niet aangeven dat iemand overheersend overkomt, want dan maak je diegene monddood? En wat doe jij nu dan? Jij reageert meteen fel op mijn bericht en zegt dat ik het topic dan maar moet ontstippen, terwijl ik imo een nette opmerking maak. Jij maakt de sfeer nu onprettig, door op deze manier te reageren. Dat besef je toch hopelijk wel? :')

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:46

luxx schreef:
Ik ben team McCann, maar ik snap dat er een mogelijkheid is dat de (in mijn ogen gekkies) gelijk hebben, want tja, er is nergens bewijs voor, maar stel nou dat ik team gekkie was, zou ik toch een marge houden voor het geval dat ik geen gelijk heb, al is je marge maar 1%,alleen al voor die ene procent dat je je vergist zou je toch, als je een hart in je flikker hebt tenminste, maar beter je snavel houden ? Alleen de dader weet echt wat er gebeurt is, we hopen allemaal dat die tegen de lamp loopt maar laten we tot die tijd nou iig niet onnodig lijden toevoegen aan de hel die deze mensen doormaken


Ach, ik zag dat we elkaar al eens in dit topic hebben gesproken nav bovenstaande post. :') :') Toen was je ook al zo gezellig.
Ik zal niet meer ingaan op jouw berichten, want dat heeft geen zin en geen toegevoegde waarde. Hopelijk zie je een keer in dat je best eens anders kan reageren.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:52

Wanneer je zegt dat iemand overheersend overkomt, wat bedoel je daar dan mee? Iig niet ga daar vooral mee door, nee, daar bedoel je mee houd daar svp mee op, hou je mond. Wat mij betreft zijn dat opmerkingen die je gewoon binnen kunt houden, dat kun je denken maar dat hoef je niet te melden

Dat ik fel reageer is jouw interpretatie, was niet mijn insteek, en ik zeg niet dat jij iets moet, ik doe alleen een suggestie, je moet zelf weten wat je met die suggestie doet

Lees nu je laatste post, inderdaad, jij reageerde al een keer op een post van mij, grappig dat je die als niet zo gezellig aanmerkt, want dat vond ik jouw reactie toen ook niet, maar daar ben ik maar niet op in gegaan. En jij hoeft, als je daarvoor kiest ook niet meer op mijn posts te reageren, mag, maar hoeft niet, helemaal prima

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:09

Ik ben juist blij met de input van Lusitano :j
Het is aan mij wat ik met de inzichten van anderen doe; ik kan ze als korrel zout nemen, verder onderzoeken etc. Dat doe ik met elk bericht van iedereen; het gebruiken om meer kennis te krijgen en een eigen beeld te vormen.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:17

Ja hoor, gaan we weer. "Vind ik ook, vind ik ook". Dat was al duidelijk!

Alles wat Lusitana post heeft betrekking op de zaak. Blijf dat vooral met ons delen.

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:22

Het zijn geen ‘theorieën van Lusitana’. Zij post de conclusies van zowel de Portugese politie, de Engelse en Interpol. Dat die conclusie mensen niet aanstaat en zij liever afgaan op een mediaspektakel is prima, maar vooralsnog zijn er helemaal geen nieuwe bewijzen tegen die Duitse pedofiel.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:24


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:25

Mavelle schreef:
Ja hoor, gaan we weer. "Vind ik ook, vind ik ook". Dat was al duidelijk!


Dat geldt ook voor de andere kant op :D
Maar niemand heeft gezegd dat de berichten van Lusitano niet mogen. Het is gewoon een openbaar forum.
Maar dat houdt ook in dat ook anderen hun mening mogen geven.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:30

Nog even het laatste over mijn opmerking over Lusitana: ik zeg niet dat ze slechts theorieën oid deelt en ik zeg zeker niet dat berichten niet gedeeld mogen worden. Ik vind het ook interessant om te lezen, maar ik heb zelf het gevoel dat het topic erdoor wordt ondergesneeuwd. Sommigen delen mijn mening wel, anderen niet, dat is toch prima? We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Ik vind het wel erg vervelend als mijn woorden verdraaid of als er dingen voor mij worden ingevuld. Het wordt op deze manier echt enorm opgeblazen. :')

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 17:36

Dat idee heb ik ook niet. Het artikel uit de Portugese krant JN lijkt me heel afgewogen.
Vraag me echt af of er nu meer bewijs is tegen de Duitser dan dat de Portugese politie toen al had. Er was toen niet meer bewijs dan "ja het is een creep" en "ja hij was in de buurt toen Madeleine verdween"
Lusitana zet volgens mij beide op de kaart. Ook de redenen waarom er verdenkingen waren naar de ouders toe. Maar ook daar kreeg men het bewijs niet rond.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:58

Cayenne schreef:
Mavelle schreef:
Ja hoor, gaan we weer. "Vind ik ook, vind ik ook". Dat was al duidelijk!


Dat geldt ook voor de andere kant op :D
Maar niemand heeft gezegd dat de berichten van Lusitano niet mogen. Het is gewoon een openbaar forum.
Maar dat houdt ook in dat ook anderen hun mening mogen geven.

Maar niet op de persoon spelen en dan doen julie wel.

Ik lees ook graag wat ze schrijft ze komt met dingen waar ik nog niet van gehoord heb.

Waar die duitsers mee komen vind ik ook maar vreemd. Heel stellig Maddie is dood maar ze hebben geen bewijzen. Er is aan de ouders een brief gestuurd maar nooit ontvangen?

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 18:56

Cinderella schreef:
Nog even het laatste over mijn opmerking over Lusitana: ik zeg niet dat ze slechts theorieën oid deelt en ik zeg zeker niet dat berichten niet gedeeld mogen worden. Ik vind het ook interessant om te lezen, maar ik heb zelf het gevoel dat het topic erdoor wordt ondergesneeuwd.


Kan me voorstellen dat je dat gevoel een beetje krijgt. Er is niet heel veel te vertellen over deze Duitser, maar wel heel veel over alle gebeurtenissen rond de verdwijning van Madeleine die belangrijk zijn.


Wat mij ook altijd heeft geintrigeerd is wat men in het Engels "The Crying Incident" noemden.
De bovenbuurvrouw, mevrouw Fenn, verklaarde:
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/PAMELA_FENN.htm

She also refers to the day of the 1st May 2007, when she was at home alone, at approximately 22.30 she heard a child cry, and that due the tone of the crying seemed to be a young child and not a baby of two years of age or younger. Apart from the crying that continued for approximately one hour and fifteen minutes, and which got louder and more expressive, the child shouted ?Daddy, Daddy?, the witness had no doubt that the noise came from the floor below. At about 23.45, an hour and fifteen minutes after the crying began, she heard the parents arrive, she did not see them, but she heard the patio doors open, she was quite worried as the crying had gone on for more than an hour and had gradually got worse.
---
When asked, she replied that on 3rd May she did not hear any noise from the McCann apartment, not even the opening of doors. She also said that before hearing the shouts she was watching television, as she often stays up late.

The Crying Incident volgens Kate:
Between the day of the arrival, April 28th, and the time that Madeleine's disappearance was discovered, the interviewee says that she noticed nothing unusual. She reports only one episode where, on the morning of Thursday May 3rd, Madeleine asked the interviewee why she had not come to look in the bedroom when the twins were crying. The interviewee states that she had heard nothing and had therefore not gone into the bedroom. She thought her daughter's comment strange because it was the first time she had talked about it.

Dit doet de volgende vragen rijzen;
1) Gaat dit om 2 afzonderlijke incidenten? Op 2 mei heeft Fenn niets gehoord, terwijl ze elke avond thuis was.
2) Waarom zou Madeleine zoiets voor het eerst aan haar moeder vragen, terwijl zijzelf op 1 mei duidelijk erg overstuur had gehuild en om haar vader had geroepen?
3) Waarom zijn de twee andere kinderen niet ook gaan huilen toen Madeleine zo overstuur was op 1 mei?
4) Waarom besloten de ouders Madeleine die s avonds duidelijk overstuur wakker was geworden de avonden daarna weer alleen te laten.
5) En waarom maakten de ouders in dat geval geen gebruik van de gratis oppas die Mark Warners beschikbaar stelden?
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/LUISA_COUTINHO.htm
That the most viable solution would be to leave the children with a baby sitter, which is the procedure normally adopted by clients. Regarding the question as to the availability of the baby sitting service between 19.30 and 23.30, she confirms that the service exists and that it is free of charge.
When questioned, she says that she does not understand, as the service is free, why the parents of Madeleine McCann did not use it.

Ik kan me herinneren dat 1 van de onderzoeksrichtingen was dat Madeleine eerder dan 3 mei moet zijn overleden, omdat:
1) Een lijkgeur moet de tijd moet hebben om zich te ontwikkelen; in warme landen gaat het relatief snel, maar de tijd is wel erg krap om op de dag zelf - binnen the window of opportunity - een lijk te laten verdwijnen en alle verhalen op elkaar af te stemmen. Dat pleit voor onschuld van de ouders.
2) De window of opportunity zit tussen de tijd dat David Payne (een van de vrienden van de McCanns) Madeleine nog heeft gezien (ik meen iets van 17.30) en het moment dat Kate melding maakte van haar verdwijning. Om 10.00 uur.
3) Laat je de vrienden van de McCanns buiten beschouwing, dan is de "Window of opportunity" aanmerkelijk langer en kan niemand uit de hele lijst getuigen buiten de McCanns, de vriendengroep en de Nanny van Madeleines verklaren dat ze Madeleine tussen 1 en 3 mei hebben gezien.
Ook de creche files waren niet erg betrouwbaar. Mede gegeven het feit dat Kate soms haar meisjesnaam en soms haar mans naam gebruikte.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/CRECHE_ANOMALIES.htm Cat Baker, de cruciale nanny heeft haar verklaringen ook diverse keren aangepast. En is in de periode tussen de verdwijning en het afnemen van de Rogatory's vrij close met de McCanns geweest.

Nog even de stand v.w.b. de Duitser
https://www.telegraaf.nl/video/15746028 ... flinterdun