Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:24

Je schikt er ontzettend van omdat het dichtbij is, al helemaal als je hoort dat een leraar bij jou op school de vader is van de dader. Zoiets verwacht je totaal niet.. Idd, iedereen kan het gebeuren en dat ik zeker eng.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:12

gekvanfleur schreef:
Ik vind die discuusie over wel of niet wapens thuis van een schietvereniging zo'n onzin... kan me er echt over opvreten.

Iemand die lid is van een schietvereniging is geen potentiële moordenaar en gebruikt ze ook niet onrechtmatig.Wat er met Tristan is gebeurd heeft niets met zijn lidmaatschap te maken.
ALs ik of wie dan ook een wapen wil hebben heb je echt geen schietclub nodig. Amsterdam Zuid-Oost of anders een Oost Europees land heb je ook binnen notime de beschikking over een leuk wapen. De grens over en hup...

Tristan was ziek in zijn hoofd, daar heeft de vereniging niets mee te maken. En met het verbieden van het thuis houden van wapens los je niets maar dan ook niets op.

De bulgaren in de broekhorst waren ook geen lid van de schietclub.

Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg alleen dat niemand thuis vuurwapens zou moeten hebben liggen.
En of ze nou op elke straathoek verkrijgbaar zijn of niet, dat doet er wat mij betreft niet zoveel toe. Dan kun je ook cocaine wel gaan legaliseren, want als je daaraan wilt komen lukt dat ook heus wel..

Keet

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:38

Dan moeten we autos en motoren ook maar verbieden. Daar vallen dagelijks meer dan zeven doden door en bijna elke idioot kan zijn rijbewijs halen en mag een auto bezitten. Nog minder controle en achtergrond info ;)

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:39

Evelli schreef:
Dan moeten we autos en motoren ook maar verbieden. Daar vallen dagelijks meer dan zeven doden door en bijna elke idioot kan zijn rijbewijs halen en mag een auto bezitten. Nog minder controle en achtergrond info ;)

ja maar een auto heeft veel meer nut , brengt je van A naar B een pistool is gemaakt om mee te schieten lijkt me appels met peren vergelijken dus.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:40

Is dit niet wat offtopic voor dit onderwerp ?

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:43

Ik vind het echt belachelijk dat iemand die zelfmoord wil plegen, onschuldige mensen met hem mee de dood in jaagt. Schiet jezelf dan door je kop & geen onschuldige mensen :\

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:48

WinSel schreef:
Is dit niet wat offtopic voor dit onderwerp ?

ja vind je? ik vond van niet maar als je het niet op zijn plaats vind dan hebben we het er niet meer over ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:51

Alleen nog even dit:

Evelli schreef:

Twee. :) Geen zeven.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:56

Bij Pownews Ned 3 ,zo een stukje over een man die psychotisch is en gewoon een wapenvergunning en wapens heeft. ongelooflijk

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:58

Ik heb net pauw en witteman gezien, daar waaron slachtoffers van de schietpartij. 1 man had echt geluk gehad. Hij is in zijn been en schouder geschoten. Als de kogel van zijn schouder 5mm naar rechts had gezeten had hij het niet na kunnen vertellen vertelde hij. Die kogel zit er ook nog in want het was veel te gevaarlijk om hem weg te halen hij zit vlakbij zijn long.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:54

Jeetje dat is heftig, hij heeft dan zeker geluk gehad....

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:35

En dan zijn ze aanwezig in de studio bij pauw en witteman? Dat snap ik dan weer niet helemaal :o
Ga lekker thuis met je familie vieren dat je nog leeft en het drama verwerken.

Ik had zaterdag ook heel erg het gevoel dat er een aantal mensen daar rondliepen in Alphen die het alleen maar voor de camera's deden.
Of het nu de beelden van RTL, NOS, SBS, of wat dan ook waren. Het was telkens de zelfde vrouw die er voor stond en eigenlijk had ze niks gezien ze had alleen schoten gehoord.. :roll: Maar oh wat was het een drama en wat was ze geschrokken.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:47

Oh.. hebben jullie gelezen dat een van de slachtoffers niet eens is overleden aan de kogels maar aan een hartstilstand? Is zich dus letterlijk doodgeschrokken.. :n

Citaat:
ALPHEN AAN DEN RIJN - Van de zes slachtoffers van de schietpartij in Alphen konden er drie geen kant op om de doodeenvoudige reden dat zij in een scootmobiel zaten. Op die manier waren zij wel heel eenvoudige slachtoffers voor de schutter.

Waar veel andere mensen winkels konden in rennen, zich verschuilen achter toonbanken en winkelstellingen om te ontkomen aan de dodelijke kogelregen, konden de 91-jarige Alie van Doorn, de 80-jarige Frans Deutekom en de 49-jarige Michael Boezaard geen kant op. Overigens overleed Frans Deutekom niet door kogels, maar aan een hartstilstand; hij schrok zich letterlijk dood. De 91-jarige vrouw werd nog wel een winkel binnengereden door te hulp geschoten omstanders, maar was toen al van dichtbij door haar hoofd geschoten.Inmiddels is duidelijk wie verder bij de schietpartij om het leven zijn gekomen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9515 ... html?p=2,1

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:53

Ik denk niet dat mensen daar echt rondlopen voor de camera's.. Het is al erg genoeg dat het gebeurd is en alle ooggetuigen zijn belangrijk, dus ieder zo zijn verhaal, lijkt mij.. En alle beelden van de ooggetuigen worden ook herhaald dus zoveel zijn ze niet voor de camera geweest lijkt mij dan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:55

Er staat ok in dat bericht dat er eentje het wel overleefd heeft maar nooiit meer zou kunnen lopen. En dat er een stel (42 en 49) beide vermoord is.....

bah bah bah krijg er weer rillingen van...

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:00

De vrouw van dat stel (42 en 49), gaf bij ons "les" in de studiezaal en was van de administratie bij ons op school..
Kwam gisteren echt als een grote klap aan!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:04

Hadden ze kinderen?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:08

Ja twee geloof ik...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:10

Wat ontzettend erg voor die kinderen... beide ouders kwijt door die gek......

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:12

Wat ik ergens hier op bokt las waren die kinderen erbij...echt zielig.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:14

Ja ze hadden inderdaad 2 kinderen.
Naar mijn weten was er één kind bij of hun andere kind er bij was weet ik dus niet zeker..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:31

Debbie schreef:
Oh.. hebben jullie gelezen dat een van de slachtoffers niet eens is overleden aan de kogels maar aan een hartstilstand? Is zich dus letterlijk doodgeschrokken.. :n

Citaat:
ALPHEN AAN DEN RIJN - Van de zes slachtoffers van de schietpartij in Alphen konden er drie geen kant op om de doodeenvoudige reden dat zij in een scootmobiel zaten. Op die manier waren zij wel heel eenvoudige slachtoffers voor de schutter.

Waar veel andere mensen winkels konden in rennen, zich verschuilen achter toonbanken en winkelstellingen om te ontkomen aan de dodelijke kogelregen, konden de 91-jarige Alie van Doorn, de 80-jarige Frans Deutekom en de 49-jarige Michael Boezaard geen kant op. Overigens overleed Frans Deutekom niet door kogels, maar aan een hartstilstand; hij schrok zich letterlijk dood. De 91-jarige vrouw werd nog wel een winkel binnengereden door te hulp geschoten omstanders, maar was toen al van dichtbij door haar hoofd geschoten.Inmiddels is duidelijk wie verder bij de schietpartij om het leven zijn gekomen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9515 ... html?p=2,1

Wat ontzettend erg om zo aan je einde te komen... Voor allemaal uiteraard maar als je op die leeftijd op die manier aan je einde komt...
En dat stel... Verschrikkelijk gewoon, heb er gewoon nog een knoop van in mijn maag...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:49

Ik ga er straks heen om weer wat boodschappen te halen. Ik vind dat ik dat verplicht ben aan de winkeliers, maar zie er erg tegen op

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:50

Blijf het bizar vinden, echt ongelofelijk...
Van mij mogen de wapenvergunningen in NL best ongedaan gemaakt worden. Wat moet een 'simpele' burger nou met een wapen?

Ook vreselijk voor zijn ouders...

Benangelique, dat zal best emotioneel worden denk ik...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:58

benangelique schreef:
Ik ga er straks heen om weer wat boodschappen te halen. Ik vind dat ik dat verplicht ben aan de winkeliers, maar zie er erg tegen op

Dapper !!
Zal wel moelijk worden denk ik