Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:04

shilady schreef:
Mensen zijn niet verplicht te reageren :)

Nee dat niet, maar als je een best groot bericht plaatst met het tegenovergestelde van de rechtse stemmer, dan verwacht je toch wel een reactie, of natuurlijk niet want ze weten dat mijn bericht klopt en ze weten er niks tegen te beginnen. Toch wel jammer, had gehoopt op een goede reactie.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:13

Frantic schreef:
ik ontken wel degelijk dat de weerstand tegen andere mensen iets te maken heeft met de groei van de PVV.....

Mijn mening is gewoon dat de PVV de zoveelste populistische partij is die ff snel veel stemmen wint door met propaganda te strooien zonder zelf ooit een vinger uit te steken naar het oplossen van problemen.

Integendeel, als ze ooit iets oplossends zouden doen, dan lopen er kuddes mensen weg die eigenlijk gewoon racistisch blijken te zijn en gewoon geen anderen in hun straatje moeten hebben!

Dat zijn dan wel racisten die eerst bij andere partijen zaten. Dat houdt in dat een groot deel van die partijen ook hun bestaansrecht ontlenen aan die 'racistische' kiezers. Of meen jij dat de stemmers op de PVV uit de lucht zijn gevallen en voorheen geen andere partij stemden?
Aan het verlies te zien van de diverse partijen, afgezet tegen de winst van de PVV, kun je niet anders dan concluderen dat er heel wat racisten zaten bij de PVDA, CDA en SP. Dat zijn namelijk DE grote verliezers en die stemmen zijn toch ergens heen gegaan. Waarom werden die stemmers voorheen niet aangevallen op hun vermeend racisme? Omdat ze toen nog hun stem uitbrachten op de volgens links gewenste partijen?

Het is toch wel komisch, dat anti-PVV of anti-Wilderskamp. Veelal lees en zie ik her en der anti-PVV stukjes of zie ik anti-PVV fragmenten of interviews in de doorgaans linkse media. Logisch de gretigheid van Hilversum om Wilders & aanhangers zwart te maken daar Wilders de hele publieke omroep op de schop wil, althans grof wil reorganiseren. De goedbetaalde bobo’s in Hilversum zitten daar niet echt op te wachten. De Anti-PVV betogen zijn met name populair onder linksmenschen.

Wat verder opvalt in de anti-PVV of anti-Wilders commentaren die ik op diverse fora lees is dat deze bij gebrek aan beter volstrekt inhoudloos zijn. Elke stok wordt aangegrepen op Wilders of de PVV te bashen met de grootst mogelijke inhoudloze argumenten bij gebrek aan beter. In plaats van een inhoudelijke discussie aan te gaan komen ze niet verder dan het glas van Brinkman in een hotel ergens overzees, het kapsel van Wilders of dat Wilders een organisatie in het leven roept, de IFA waar hij zijn eigen naam aan verbind. Alsof het een unicum is dat een persoon zijn naam verbind aan een organisatie, talloze organisaties zijn Wilders voorgegaan. Zelfs sommige politiek overspannen idolaten checken uit wanhoop zelf heel diens stamboom na, die van Wilders of die van Brinkman om maar “iets” te vinden om de PVV te kunnen bashen.

Het anti-PVV kamp lijdt aan gebrek aan beter; inhoudelijk, op partijpunten gaan ze de discussie niet aan. Sterker nog, als het over punten van veiligheid gaat, ouderenzorg, gezondheidszorg, onderwijs, vrijheid van meningsuiting zijn ze het stilletjes met Wilders wel eens doch zijn bang dat ze door andere linksmenschen volledig onterecht het predikaat racist opgestempeld krijgen. Ik ben overigens af en toe geschokt hoe laag een mens kan zaken door Wilders te verwensen dat hij naar Israël moet. Vooral dit soort uitspraken werpen bepaalde associaties bij mij op.

Kritiek op een politieke partij, diens standpunten, partijpunten, voornemens, plannen etc. is prima, maar kom wel to-the-point en lever inhoudelijke kritiek of juist niet op deze punten, met de nadruk op “inhoudelijk“. Het uitvergroten van het kapsel van Wilders, het glas van Brinkman, de familiegeschiedenis van wie dan ook binnen de PVV is niets meer dan een inhoudloze en zielige vertoning van de PVV bashers

Bron

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:23

Anne_GTI schreef:
Ik stop met deze discussie. Door de modopmerking heb ik zoiets van laat maar. Het is me geen ow waard want ik weet dat als ik langer doorga met posten in dit topic ik toch af en toe off topic ga. In mijn ogen is dat inherent aan een discussie.

Op de keper beschouwd is de post boven mij een logisch gevolg van allerlei zaken die in dit topic al besproken zijn maar anderzijds als je naar de opening kijkt behoorlijk off topic.

Als ik er nu op in ga, wat ik graag wil, wordt dat beschouwd als negeren van een mod-opmerking.

Die meeting ergens in een weiland zonder internet lijkt me leuk en ook gezellig, ondanks dat we totaal verschillen van politieke keuze.

Als die er komt wil ik graag via pb een uitnodiging ontvangen want ik ga niet meer posten op NM.

:evaw:

Jammer, want jij was wel een gewaardeerde discussiepartner. Aan de andere kant is het wel makkelijk om stellingen en meningen te poneren zonder dat er tegengas gegeven wordt. In de rechtspraak word je bij verstek veroordeeld als je als partij jezelf niet komt verweren. Of je gelik hebt, of niet, je verliest de zaak en de wel aanwezige wordt als winnaar aangewezen.
Waar het om gaat is dat er inhoudelijk geschreven moet worden, en niet over de kleur haar van iemand, of hij/zij wel of niet op haar ava lijkt of niet onderbouwde meningen en beschuldigingen over of iemand een schaduwaccount heeft, of niet. Laat staan de beledigingen en scheldpartijen!
Zodra die door spelregels niet meer mogen, blijken er nog maar weinigen daadwerkelijk iets toe te kunnen voegen. Waarmee ze indirect aangeven wat hun eigenlijk beweegreden en bedoeling was in topics als deze.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:49

shilady schreef:
Mensen zijn niet verplicht te reageren :)

En dat maakt discussiëren erg lastig, als inhoudelijke posts genegeerd worden...

Anne, mocht het er ooit van komen krijg je die PB ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:52

Citaat:
Dat zijn dan wel racisten die eerst bij andere partijen zaten. Dat houdt in dat een groot deel van die partijen ook hun bestaansrecht ontlenen aan die 'racistische' kiezers. Of meen jij dat de stemmers op de PVV uit de lucht zijn gevallen en voorheen geen andere partij stemden

Waarheid als een koe , ben benieuwd naar de reactie

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:52

Dat betekent niets meer of niets minder dat er toch wel racisten zijn in Nederland.

Wilders is een logisch gevolg van het negeren van een stuk samenleving. Mensen lopen er langer mee dat ze ergens ontevreden over zijn, maar waar precies over??

Wilders zegt "nou dat zal ik jullie vertellen, daar en daar over"
En de mensen die zich genegeerd voelen door de Nederlandse politiek (niet perse racisten) die denken :j inderdaad :j die vent pakt nou net, wat ik bedoel :j

Echter als Wilders een meer gematigd standpunt had gehad had hij nooit zover kunnen komen.
Want alle partijen zijn in mijn ogen populisten uiteindelijk, alleen de een doet het erger dan de ander en om er tussen te komen, tussen de gevestigde orde, kan je niet gematigd zijn, dan wordt je duidelijk niet gehoord.
Kijk maar er waren tig andere partijtjes die er nooit doorheen zijn gekomen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:56

.... En hier is meteen waarom ik niet de PVV-stemmers in de 'stoute' hoek wil zetten, 'we' mogen ook niet zeggen "alle Marokkanen" of "alle buitenlanders" of "alle Christenen" zijn zo en zo, maar 'we' mogen wel "alle PVV'ers zijn zo en zo" zeggen?
Nee ook die hebben een mening en mogen gehoord worden en staan niet allemaal met een gouden ketting en een biertje in hun hand Andre Hazes mee te brullen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:16

Nicolletje schreef:
.... En hier is meteen waarom ik niet de PVV-stemmers in de 'stoute' hoek wil zetten, 'we' mogen ook niet zeggen "alle Marokkanen" of "alle buitenlanders" of "alle Christenen" zijn zo en zo, maar 'we' mogen wel "alle PVV'ers zijn zo en zo" zeggen?
Nee ook die hebben een mening en mogen gehoord worden en staan niet allemaal met een gouden ketting en een biertje in hun hand Andre Hazes mee te brullen.

Uh wat is daar nou weer mis mee , Hazes fans vallen ook in de categorie dom ?
ik ben fan van Hazes en van Wilders , dubbeldom ?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:30

Eh....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:31

Misschien snapte je mijn idee niet maar ik probeerde juist de stereotiep te ontkrachten door naar individuen te luisteren.
En wat er soms gebeurt is dat individuen op een grote hoop geveegd worden - de PVV-hoop.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:36

sjonnie48 schreef:
Nicolletje schreef:

Uh wat is daar nou weer mis mee , Hazes fans vallen ook in de categorie dom ?
ik ben fan van Hazes en van Wilders , dubbeldom ?

Ik ook. Heerlijk, Helder, Hazes. _O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:38

Tja ik luister zelf ook soms Hazes en drink bier.
Misschien wordt mijn boodschap niet begrepen :=

Blackflag

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:52

@ Janesmith, aan jou heb ik wel een vraagje, aangezien ik wel een reactie had verwacht over mijn bericht. Kun je mij vertellen hoe meneer Wilders zijn partij financieert?

Ben erg benieuwd naar je antwoord.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:58

Iris_safarii schreef:
@ Janesmith, aan jou heb ik wel een vraagje, aangezien ik wel een reactie had verwacht over mijn bericht. Kun je mij vertellen hoe meneer Wilders zijn partij financieert?

Ben erg benieuwd naar je antwoord.

Die kan ik alleen beantwoorden met een wedervraag. Wat maakt het uit hoe hij zijn partij financiert?
Voor de standpunten maakt het geen enkel verschil hoe hij de rekeningen betaalt.
Misschien heeft hij een rijke oom of tante. Misschien heeft hij sponsors. Het is in mijn ogen onbelangrijk.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:59

Nicolletje schreef:

Jawel. Ik begreep precies hoe je het bedoelde en dat dat niet negatief was, maar meer om een punt te maken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:00

Voor zover ik heb kunnen lezen financiert iemand uit het buitenland het en je kan ook doneren :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:15

Het is voor het grootste gedeelte zelfs een fabeltje dat door links de wereld in is geholpen. De PVV had helemaal niet zoveel campagnegeld dit jaar. En de vraag om transparantie is een lachertje omdat juist D66 en Groen Links zelf helemaal geen openheid geven van waar hun geld vandaan komt. Alle giften boven de €500 zijn anoniem wat deze twee partijen betreft.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:16

janesmith schreef:
Nicolletje schreef:

Jawel. Ik begreep precies hoe je het bedoelde en dat dat niet negatief was, maar meer om een punt te maken.

Maar het was wel interessant dat iemand meteen dacht dat ik het was die diegene 'aanviel', in een hokje plaatste, terwijl het misschien die persoon zijn onbewuste angst is dat iemand dat vindt, omdat we dat toch "allemáál" vinden??

Zo komt het tot stand dat vooroordelen een plaats in je leven krijgen en ook mensen zonder vooroordeel ervan verdacht worden een vooroordeel te hebben.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:18

janesmith schreef:
De vergelijking van Wilders met het fascisme is door links op inhoudelijke argumenten niet te winnen, maar het voortdurend in verband brengen met het fascisme is een strategie die links om een aantal redenen niet kan laten liggen.

Aha, dus als ik dit lees is de vergelijking door rechts dus wel te winnen?

Ik ben absoluut niet links, ik kan alleen absoluut niet op de PVV stemmen zolang die door blijven melken over foute marokkanen en over een foute islam. Simpelweg omdat dat tegen mijn liberale principes ingaat. De economische ideologie van de PVV is op zichzelf nog niet helemaal verkeerd (hoewel de PVV wel wat onnozel is geweest vwb de pensioenleeftijd). Dat de VVD met links in zee is gegaan is wat mij betreft gewoon een foute gedachte, want veel CDA stemmers hebben juist VVD gestemd omdat ze bang waren voor een regering met links. Overigens hebben GL en D66 ook wel wat liberale gedachten, maar worden er nogal wat veel denkfouten in hun program gemaakt.

Maar nogmaals: ik kan me goed voorstellen dat PVV stemmers zich aangevallen voelen en ik denk als de mensen diep in hun hart kijken, dan komt dat omdat de aanvallers op een aantal punten gelijk hebben. Dit land heeft een rechtse regering nodig, maar niet eentje die a priori begint om de schuld neer te leggen bij mensen van een bepaald geloof of een direkte etnische afkomst.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:22

@ Joostvangestel

Waarom vind je dat Nederland een rechtse regering nodig heeft?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:38

joostvangestel schreef:
Overigens hebben GL en D66 ook wel wat liberale gedachten, maar worden er nogal wat veel denkfouten in hun program gemaakt.

Zoals?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:40

joostvangestel schreef:
janesmith schreef:
De vergelijking van Wilders met het fascisme is door links op inhoudelijke argumenten niet te winnen, maar het voortdurend in verband brengen met het fascisme is een strategie die links om een aantal redenen niet kan laten liggen.

Aha, dus als ik dit lees is de vergelijking door rechts dus wel te winnen?

Ik ben absoluut niet links, ik kan alleen absoluut niet op de PVV stemmen zolang die door blijven melken over foute marokkanen en over een foute islam. Simpelweg omdat dat tegen mijn liberale principes ingaat. De economische ideologie van de PVV is op zichzelf nog niet helemaal verkeerd (hoewel de PVV wel wat onnozel is geweest vwb de pensioenleeftijd). Dat de VVD met links in zee is gegaan is wat mij betreft gewoon een foute gedachte, want veel CDA stemmers hebben juist VVD gestemd omdat ze bang waren voor een regering met links. Overigens hebben GL en D66 ook wel wat liberale gedachten, maar worden er nogal wat veel denkfouten in hun program gemaakt.

Maar nogmaals: ik kan me goed voorstellen dat PVV stemmers zich aangevallen voelen en ik denk als de mensen diep in hun hart kijken, dan komt dat omdat de aanvallers op een aantal punten gelijk hebben. Dit land heeft een rechtse regering nodig, maar niet eentje die a priori begint om de schuld neer te leggen bij mensen van een bepaald geloof of een direkte etnische afkomst.

Voor rechts is dat geen kwestie van winnen want die verlagen zich niet eens tot zo'n vergelijking.
Hoe wil jij een rechtse regering zonder de PVV maken? Dat zou namelijk DE oplossing voor deze impasse zijn.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:19

janesmith schreef:
Hoe wil jij een rechtse regering zonder de PVV maken? Dat zou namelijk DE oplossing voor deze impasse zijn.

Heel simpel: als niemand meer op de PVV stemt, dan hebben we vanzelf een rechtse regering zonder de PVV. Stemt tot nadenken. Er is dus echt een alternatief voor de PVV stemmer.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:41

joostvangestel schreef:
janesmith schreef:

Heel simpel: als niemand meer op de PVV stemt, dan hebben we vanzelf een rechtse regering zonder de PVV. Stemt tot nadenken. Er is dus echt een alternatief voor de PVV stemmer.

Volgens mij kom je dan nog steeds een stemmetje of wat te kort. VVD en PVV hebben geen meerderheid, dus welke rechtse partij hebben we dan nog? Het enige dat daarbij zou passen is CDA en die zijn middenkader. Buiten dat lees ik zo vaak dat 76 zetels geen stabiele meerderheid is.
Maar dat is een als verhaal. De praktijk is dat er wel op de PVV gestemd wordt, en niet zo'n beetje ook. Gelukkig maar. And we are here to stay, die zijn niet zomaar weg. Ze zijn sinds de oprichting iedere verkiezing groter geworden. Dat is geen toeval.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:55

Als het geen PVV is dan komt er weer een ander. En wie weet wie die ander is dan.
Blijkbaar is er (veel) vraag naar een PVV-iets.