zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:27

Naar mijn mening worden we uitgespeeld en opgestookt.
Maar dan neem IK de politieke forums op Bokt als norm.

In het "echte" leven heb ik daar geen last van.

janesmith

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:42

Ik niet op Internet en ook niet in het echte leven. Ik zorg altijd dat ik zelf de touwtjes in handen houd, dan kan niemand je opstoken of manipuleren.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:32

Heino schreef:
Maar je beseft toch wel dat jouw omgeving hoogstwaarschijnlijk niet representatief is voor alle inwoners van Nederland??

Oh dat denk ik juist wel, dat is juist mijn mening over velen die hier reageren die waarschijnlijk amper in aanraking komen met allochtonen. Ik maak ze dagelijks mee, in allerlei situaties en op allerlei plekken. Ik kom echt niet alleen maar in één of andere achterwijk: ik woon in een stad en kom in vrijwel alle delen ervan. Nee mijn omgevnig is juist hartstikke representatief wat dat betreft. :)

En dan wil ik nog een keer benoemen dat ik voorheen het altijd opnam voor allochtonen, totdat ik ze écht leerde kennen en er meer mee in contact kwam. (ik ben niet iemand die zomaar alles klakkeloos overneemt of anderen achterna loopt, in tegendeel)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:36

Tja wat maakt dan dat wij zo verschillend denken over allochtonen? Ik woon midden in een van de slechtste wijken van Den Haag, kom regelmatig in de slechtere wijken van Gouda maar daarnaast ook in andere delen. En toch blijf ik neutraal tov allochtonen en geef ik iedereen die ik tegenkom een eigen kans. Hoe komt dat dan toch?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:38

Ieder mens verdient respect in benadering. Echter, ze moeten dat respect wel waarderen

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:40

Moet ik dit zien als een suggestieve opmerking dat ik generaliseer en evt kortzichtig ben? :?

Ik geef ze ook allemaal een kans, maar het grootste deel verpest dat vrij wel onmiddelijk. Dan wordt mijn lontje wat dat betreft ook steeds korter, lijkt me logisch. :)

Als je mijn vorige posts (pagina 40 geloof ik) goed had gelezen kun je zien dat ik ook veel allochtonen regelmatig een pluim geef omdat ze bvb zo goed de taal spreken. Ik geef dus ook iedereen een kans.

Ik denk dat het verschil erin zit dat ik waarschijnlijk meer met ze in contact kom (sta regelmatig in een cheap ass winkel en daar komen ze aan één stuk door).

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:41

Angelita schreef:
Moet ik dit zien als een suggestieve opmerking dat ik generaliseer en evt kortzichtig ben? :?

Ik geef ze ook allemaal een kans, maar het grootste deel verpest dat vrij wel onmiddelijk. Dan wordt mijn lontje wat dat betreft ook steeds korter, lijkt me logisch. :)

Als je mijn vorige posts (pagina 40 geloof ik) goed had gelezen kun je zien dat ik ook veel allochtonen regelmatig een pluim geef omdat ze bvb zo goed de taal spreken. Ik geef dus ook iedereen een kans.

Ik denk dat het verschil erin zit dat ik waarschijnlijk meer met ze in contact kom (sta regelmatig in een cheap ass winkel en daar komen ze aan één stuk door).

Vandaar ook, ze moeten wel waardering hebben voor het respect

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:44

Angelita schreef:

Eh nee? Waarom denk je dat ik vind dat je kortzichtig bent en generaliseert?

Ik zit er dagelijks mee in de tram, kom ze dagelijks tegen in de winkel en op terrasjes, dus of dat nu het verschil maakt?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:46

Sorry Angelita, je doet net of allochtonen zeer zeldzaam zijn in Nederland.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:52

Ik dacht een lichte ondertoon in je bericht te lezen, vandaar. Ach ja internet he.. :)

Tja dan weet ik ook niet waar het verschil in zit. Waarschijnlijk in mentaliteit: jij geeft ze nog een kans, ik ben het zat na zo'n 100 kleine ergernissen.

Ik werd gisteren overigens nog lastig gevallen: ik fietste naar huis, en fietste achter een turkse man (jaar of 30), toevallig kijkt meneer net om als ik eraan kom. Vervolgens word ik aan één stuk door aangekeken alsof ik een of ander lust object ben en hij nog nooit een vrouw heeft gezien. Dus ik zeg ''joh kijk eens voor je'', nee natuurlijk niet... Waarom zouden we ook respect hebben voor anderen.... Dus ik haal hem in: gaat hij nog harder fietsen. Ik ben niet gauw bang maar vond dit toch wel aardig eng. Ben uiteindelijk maar naar een man toegefietst of hij het goed vond dat ik even met hem meefietste ivm die randdebiel. Uiteindelijk heeft hij hem voor me weggejaagd omdat hij alsnog niet weg ging. Is toch belachelijk dat ik me bedreigd moet voelen terwijl ik gewoon naar huis fiets........

Vond het echt weer een mooi voorbeeld van iets wat ik vrijwel dagelijks zie gebeuren.. Ik word ook wel eens door een Nederlander nagefloten of wat dan ook, maar als ik dan zeg dat ik daar niet van gedient ben is het ook gewoon over. Is niet de eerste keer dan een allochtoon me niet na één tegenwoord met rust kan laten.

Teddy: Huh? Iets meer uitleg graag? :?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:55

Citaat:

In deze zin geef je aan te denken dat jij vaker met ze in contact komt. Ik denk dat we allemaal in het dagelijkse leven veel in contact komen met allochtonen.
Er wonen er nu eenmaal veel in Nederland.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:57

Ja dat denk ik ook: ik denk dat ik er vaker mee in contact kom dan de meeste andere mensen. Er zijn er inderdaad een hoop van maar ik spreek ze de hele dag door in de winkel, dat vind ik iets anders dan ze voorbij lopen in een winkelstraat. Dat is een hele andere manier van contact. Dat probeer ik daarmee te zeggen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:59

Ik woon vlakbij Gouda en ging daar altijd graag winkelen. Nu kom ik er bijna nooit meer, omdat je altijd zeer agressief wordt benaderd door een klein groepje allochtonen dat zijn superioriteit (althans zo voel IK het) tov de Nederlanders wil laten zien. Ze zijn dermate agressief dat zeker ook ouderen daar niet mee heendurven.
Daar blijkt dan weeruit dat weinigen het verpesten voor velen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:00

Angelita schreef:
Ja dat denk ik ook: ik denk dat ik er vaker mee in contact kom dan de meeste andere mensen. Er zijn er inderdaad een hoop van maar ik spreek ze de hele dag door in de winkel, dat vind ik iets anders dan ze voorbij lopen in een winkelstraat. Dat is een hele andere manier van contact. Dat probeer ik daarmee te zeggen.

Ik heb ook met ze gewerkt. In mijn vorige werkkring (Luchtvaart) deed ik vele uitzettingsvluchten naar Marokko. Tevens heb ik Marokanen in mijn vriendenkring.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:04

Teddy321 schreef:
Citaat:

In deze zin geef je aan te denken dat jij vaker met ze in contact komt. Ik denk dat we allemaal in het dagelijkse leven veel in contact komen met allochtonen.
Er wonen er nu eenmaal veel in Nederland.

Ik kan me anders goed herinneren dat er vaak gevraagd werd in andere topics of we uberhaupt wel eens met ze in aanraking kwamen. En dat er in Limburg zoveel PVV gestemd was terwijl er bijna geen allochtonen wonen. Dus heel raar is die gedachte van Angelita niet.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:15

Teddy: Ik beweer helemaal niet dat verder niemand met allochtonen te maken heeft? Alleen het gros wat zegt ''oh maar ze zijn zo lief en ze doen niks en er zijn er maar een paar die vervelend doen'' roept dat imo vaak zonder veel ervaring met ze te hebben in verschillende situaties. Je hoeft echt niet te verdedigen dat andere mensen er ook mee te maken hebben, dat weet ik wel en ik beweer ook helemaal niet dat dat niet het geval zou zijn. :)

Edit: even verduidelijkt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:41

Angelita schreef:
Ik werd gisteren overigens nog lastig gevallen: ik fietste naar huis, en fietste achter een turkse man (jaar of 30), toevallig kijkt meneer net om als ik eraan kom. Vervolgens word ik aan één stuk door aangekeken alsof ik een of ander lust object ben en hij nog nooit een vrouw heeft gezien. Dus ik zeg ''joh kijk eens voor je'', nee natuurlijk niet... Waarom zouden we ook respect hebben voor anderen.... Dus ik haal hem in: gaat hij nog harder fietsen. Ik ben niet gauw bang maar vond dit toch wel aardig eng. Ben uiteindelijk maar naar een man toegefietst of hij het goed vond dat ik even met hem meefietste ivm die randdebiel. Uiteindelijk heeft hij hem voor me weggejaagd omdat hij alsnog niet weg ging. Is toch belachelijk dat ik me bedreigd moet voelen terwijl ik gewoon naar huis fiets........

Het is heel naar als zoiets je overkomt en dergelijk gedrag klopt natuurlijk helemaal niet. Je moet je gewoon veilig kunnen voelen op straat, altijd en overal. Helaas is het gewoon niet altijd veilig en dat komt heus niet alleen door allochtonen. Een vriendin van mij is toen ze op haar brommertje op weg naar huis was na een late dienst aangevallen door een psychopaat. Hij heeft haar zomaar ten val gebracht en met een mes meermaals in haar buik gestoken, haar lever was geraakt. Het was een blanke Nederlands sprekende jongeman. Voor zover wij weten is hij nooit gepakt. Heeft ze nu een hekel aan alle blanke jongemannen? Nee natuurlijk niet, en haar leven is zelfs gered door een andere jongeman die aan de overkant van de brug fietste en haar te hulp is gekomen en haar de weg op heeft getrokken, in de eerste de beste auto heeft geduwd en razendsnel naar de eerste hulp heeft gebracht. Maar weet je wat ik nog het allerergste vond van dat hele voorval... Toen bleek dat ze lichamelijk nooit meer helemaal zou herstellen had ze recht op een uitkering uit een fonds voor slachtoffers. En weet je dat de eikel die de baas was over dat fonds haar uitkering heeft gehalveerd, want ze had volgens hem zelf ook schuld want ze had niet om half twee 's nachts op straat horen te zijn als vrouw alleen.

Een rare houding ten opzichte van vrouwen komt echt overal voor. Er hingen niet voor niets posters wat vrouw en kind te wachten stond als Nederland zou verliezen met voetbal en of het nou om allochtone of autochtone mensen gaat iedereen heeft recht op veiligheid, zowel op straat als in je eigen huis.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:57

Wat ik ook grappig vind, is dat ik regelmatig lees dat allochtonen verschrikkelijke mensen zijn qua winkelgedrag, overal afdingen... nou ding ik niet af op een kropje sla als dat er lep uitziet, dan laat ik het liggen.
Maar in winkels is de prijs van een keuken, auto of zelfs wasmachine wel degelijk onderhandelbaar, of anders de garantietermijnen en wat daar dan onder valt wel.

Doen wij ook, maakt dat ons dan tot vreselijk asociale medelanders?

En wat te denken van de paardenhandel?

Tja, bij allochtonen speelt toch vaak mee dat ze in huiselijke kring worden opgevoed met een bepaald vrouwbeeld. Er zijn ook zat Nederlandse mannen die nog met hele rare ideeen over De Vrouw worden grootgebracht, maar bij Islamieten leeft toch wel het soort beeld dat bij ons al enkele generaties geleden bestond.
Ik heb ooit op een site een stuk over 'De moslim en het gezinsleven' zitten lezen, en dat had zo overgeschreven kunnen zijn uit een Katholieke leefgids uit begin jaren 50.
Alle respect voor Moeder de Vrouw, maar wel binnen duidelijk afgebakende kaders. Moeder, echtgenoot, huisvrouw zeg maar.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:02

Citaat:
Tja, bij allochtonen speelt toch vaak mee dat ze in huiselijke kring worden opgevoed met een bepaald vrouwbeeld. Er zijn ook zat Nederlandse mannen die nog met hele rare ideeen over De Vrouw worden grootgebracht, maar bij Islamieten leeft toch wel het soort beeld dat bij ons al enkele generaties geleden bestond.
Ik heb ooit op een site een stuk over 'De moslim en het gezinsleven' zitten lezen, en dat had zo overgeschreven kunnen zijn uit een Katholieke leefgids uit begin jaren 50.
Alle respect voor Moeder de Vrouw, maar wel binnen duidelijk afgebakende kaders. Moeder, echtgenoot, huisvrouw zeg maar.

De laatste keer dat ik dit zei werd ik beschuldigd van discriminatie

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:07

randalinpony schreef:

En ben je het daar wel of niet mee eens?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 12-07-10 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:09

Goed blijven lezen Jane, ze zegt dat ze dat ergens op een site GELEZEN heeft.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:30

Randalinpony je merkte al eerder op dat bij alle geloven de vrouw niet vooraan stond toen de rechten werden uitgedeeld (plichten heeft ze meestal zat).

Omdat ik vond dat het toch ergens bij onze cultuur hoorde ging ik voor mijn jongste dochter toen ze een jaar of zes was een kinderbijbel voorlezen. Na een paar hoofdstukken (je weet wel adam en eva en die appel) zei ze "Hé mam is dit boek soms door een mijnheer geschreven? Ik vind er eigenlijk niet zoveel aan" :D

Vinden dat de vrouw een andere taak heeft zoals christenen/joden/moslims die streng in de leer zijn is een openlijke vorm van discriminatie. Je weet dan wel waar je aan toe bent, ik ben het er absoluut niet mee eens maar het is wel duidelijk. Zeker zo erg vind ik die verborgen discriminatie, mannen die net doen alsof ze vinden dat vrouwen gelijke rechten hebben maar ze ondertussen helemaal niet serieus nemen. Dat komt in Nederland echt nog zo veel voor, bij banken, bij universiteiten, bij veel bedrijven. Het gevolg is dan dat vrouwen zelf vaak maar wat meer aanrecht kiezen want dat geeft minder frustratie dan maar blijven hopen op die hogere functie die toch echt nooit gaat komen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:34

Hermelientje schreef:
Randalinpony je merkte al eerder op dat bij alle geloven de vrouw niet vooraan stond toen de rechten werden uitgedeeld (plichten heeft ze meestal zat).

Omdat ik vond dat het toch ergens bij onze cultuur hoorde ging ik voor mijn jongste dochter toen ze een jaar of zes was een kinderbijbel voorlezen. Na een paar hoofdstukken (je weet wel adam en eva en die appel) zei ze "Hé mam is dit boek soms door een mijnheer geschreven? Ik vind er eigenlijk niet zoveel aan" :D

Vinden dat de vrouw een andere taak heeft zoals christenen/joden/moslims die streng in de leer zijn is een openlijke vorm van discriminatie. Je weet dan wel waar je aan toe bent, ik ben het er absoluut niet mee eens maar het is wel duidelijk. Zeker zo erg vind ik die verborgen discriminatie, mannen die net doen alsof ze vinden dat vrouwen gelijke rechten hebben maar ze ondertussen helemaal niet serieus nemen. Dat komt in Nederland echt nog zo veel voor, bij banken, bij universiteiten, bij veel bedrijven. Het gevolg is dan dat vrouwen zelf vaak maar wat meer aanrecht kiezen want dat geeft minder frustratie dan maar blijven hopen op die hogere functie die toch echt nooit gaat komen.

Erger nog, tot ver in de jaren 80 werden mannen beter betaald dan vrouwen, en dit terwijl ze dezelfde functie uitoefenden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:35

Volgens mij is dat nog steeds zo in veel functies :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:37

Maar vrouwen gaan daar zelf ook slecht mee om. Ik lees heel veel vrouwen die vinden dat je moet toestaan dat vrouwen om geloofsredenen apart moeten zwemmen, sporten, studeren etc..etc.. Dat zijn verworvenheden waar vrouwen voor ons heel hard voor hebben moeten knokken. En hele groepen zijn bereid omdat er een bepaalde geloofsovertuiging achter zit, deze verworvenheden zo overboord te gooien en in principe discriminatie weer toe te staan. Vrouwen die zich moeten bedekken zodra er andere mannen in de buurt zijn. Het is echt te gek. Aan de ene kant wel eisen stellen zoals o.a. gelijkheid in salaris, promotie, hoge functie's maar aan de andere kant die zomaar op te geven vanwege een geloof. Nog even en we krijgen apart openbaar vervoer.