Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Maar je beseft toch wel dat jouw omgeving hoogstwaarschijnlijk niet representatief is voor alle inwoners van Nederland??
Angelita schreef:Moet ik dit zien als een suggestieve opmerking dat ik generaliseer en evt kortzichtig ben?
Ik geef ze ook allemaal een kans, maar het grootste deel verpest dat vrij wel onmiddelijk. Dan wordt mijn lontje wat dat betreft ook steeds korter, lijkt me logisch.
Als je mijn vorige posts (pagina 40 geloof ik) goed had gelezen kun je zien dat ik ook veel allochtonen regelmatig een pluim geef omdat ze bvb zo goed de taal spreken. Ik geef dus ook iedereen een kans.
Ik denk dat het verschil erin zit dat ik waarschijnlijk meer met ze in contact kom (sta regelmatig in een cheap ass winkel en daar komen ze aan één stuk door).
Angelita schreef:Moet ik dit zien als een suggestieve opmerking dat ik generaliseer en evt kortzichtig ben?
Ik denk dat het verschil erin zit dat ik waarschijnlijk meer met ze in contact kom (sta regelmatig in een cheap ass winkel en daar komen ze aan één stuk door).
Citaat:Ik denk dat het verschil erin zit dat ik waarschijnlijk meer met ze in contact kom (sta regelmatig in een cheap ass winkel en daar komen ze aan één stuk door).
Angelita schreef:Ja dat denk ik ook: ik denk dat ik er vaker mee in contact kom dan de meeste andere mensen. Er zijn er inderdaad een hoop van maar ik spreek ze de hele dag door in de winkel, dat vind ik iets anders dan ze voorbij lopen in een winkelstraat. Dat is een hele andere manier van contact. Dat probeer ik daarmee te zeggen.
Teddy321 schreef:Citaat:Ik denk dat het verschil erin zit dat ik waarschijnlijk meer met ze in contact kom (sta regelmatig in een cheap ass winkel en daar komen ze aan één stuk door).
In deze zin geef je aan te denken dat jij vaker met ze in contact komt. Ik denk dat we allemaal in het dagelijkse leven veel in contact komen met allochtonen.
Er wonen er nu eenmaal veel in Nederland.
Angelita schreef:Ik werd gisteren overigens nog lastig gevallen: ik fietste naar huis, en fietste achter een turkse man (jaar of 30), toevallig kijkt meneer net om als ik eraan kom. Vervolgens word ik aan één stuk door aangekeken alsof ik een of ander lust object ben en hij nog nooit een vrouw heeft gezien. Dus ik zeg ''joh kijk eens voor je'', nee natuurlijk niet... Waarom zouden we ook respect hebben voor anderen.... Dus ik haal hem in: gaat hij nog harder fietsen. Ik ben niet gauw bang maar vond dit toch wel aardig eng. Ben uiteindelijk maar naar een man toegefietst of hij het goed vond dat ik even met hem meefietste ivm die randdebiel. Uiteindelijk heeft hij hem voor me weggejaagd omdat hij alsnog niet weg ging. Is toch belachelijk dat ik me bedreigd moet voelen terwijl ik gewoon naar huis fiets........
Citaat:Tja, bij allochtonen speelt toch vaak mee dat ze in huiselijke kring worden opgevoed met een bepaald vrouwbeeld. Er zijn ook zat Nederlandse mannen die nog met hele rare ideeen over De Vrouw worden grootgebracht, maar bij Islamieten leeft toch wel het soort beeld dat bij ons al enkele generaties geleden bestond.
Ik heb ooit op een site een stuk over 'De moslim en het gezinsleven' zitten lezen, en dat had zo overgeschreven kunnen zijn uit een Katholieke leefgids uit begin jaren 50.
Alle respect voor Moeder de Vrouw, maar wel binnen duidelijk afgebakende kaders. Moeder, echtgenoot, huisvrouw zeg maar.
randalinpony schreef:Ik heb ooit op een site een stuk over 'De moslim en het gezinsleven' zitten lezen, en dat had zo overgeschreven kunnen zijn uit een Katholieke leefgids uit begin jaren 50.
Alle respect voor Moeder de Vrouw, maar wel binnen duidelijk afgebakende kaders. Moeder, echtgenoot, huisvrouw zeg maar.
Hermelientje schreef:Randalinpony je merkte al eerder op dat bij alle geloven de vrouw niet vooraan stond toen de rechten werden uitgedeeld (plichten heeft ze meestal zat).
Omdat ik vond dat het toch ergens bij onze cultuur hoorde ging ik voor mijn jongste dochter toen ze een jaar of zes was een kinderbijbel voorlezen. Na een paar hoofdstukken (je weet wel adam en eva en die appel) zei ze "Hé mam is dit boek soms door een mijnheer geschreven? Ik vind er eigenlijk niet zoveel aan"![]()
Vinden dat de vrouw een andere taak heeft zoals christenen/joden/moslims die streng in de leer zijn is een openlijke vorm van discriminatie. Je weet dan wel waar je aan toe bent, ik ben het er absoluut niet mee eens maar het is wel duidelijk. Zeker zo erg vind ik die verborgen discriminatie, mannen die net doen alsof ze vinden dat vrouwen gelijke rechten hebben maar ze ondertussen helemaal niet serieus nemen. Dat komt in Nederland echt nog zo veel voor, bij banken, bij universiteiten, bij veel bedrijven. Het gevolg is dan dat vrouwen zelf vaak maar wat meer aanrecht kiezen want dat geeft minder frustratie dan maar blijven hopen op die hogere functie die toch echt nooit gaat komen.