wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:59

Heino schreef:
ladylay schreef:
Idd, mooi dat je dat aanhaald. Hij heeft idd een buitenlands vrouw !

Mja en dat toont exact hoe hypocriet hij is.

In jouwn ogen idd, hoe jij naar hem kijkt. Wat niet gebaseerd is op zijn punten, maar op zijn personage in de media.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:59

pvv heeft imo wel een aantal goeie punten, maar hij is vooral bezig geweest met het creeeren van een "wij tegen zij" plaatje, alleen maar zeggen wat de mensen willen horen (tot aan het onrealistische aan toe). het laten vallen van een breekpunt direct na de stemmingen, vind ik ook echt kiezersbedrog.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:00

Ladylay, inderdaad Wilders discrimineert.. niet zoals jij het aankaart overigens.. bovendien heeft hij een hoop 'feiten' aangehaald die geen feiten waren.. (generaliseren) en opmerkingen als kopvoddentax, en de film Fitma waren ook discriminatie. Gewoon feitelijk..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:00

superwoman schreef:
Krips schreef:
Over Halsema. Wat ontzetttttend flauw zeg, kinderachtig sorry. Maar heeft Halsema ooit verkondigd dat we allemaal terug moesten naar oertijd en niet meer vliegen, autorijden en alle apparaten weggooien? Nee absoluut niet. We moeten er alleen verantwoordelijk mee omgaan en zo min mogelijk belastend zijn wanneer wij energie gebruiken. Duurzaamheid.

Ja, maar zonder geld kom je er niet en halsema heeft niet zo'n sterk plan ten opzichte van de economie want die zet het millieu voorop.. (zover zij denkt, want sommige onderzoeken spreken elkaar bijzonder hard tegen en lijkt het meer op het millieu als melkkoe)

Ik ben voor de natuur hoor en ook voor duurzaamheid, maar wel op een manier dat het millieu hier ook echt wat aan heeft.
Als voorbeeld: de windmolens draaien op subsidie ipv wind zoals rutte al zo mooi had geformuleerd.

Ik weet niet wat jou bron is? :) Maar het economisch beleid is wel heel goed geformuleerd en ze zijn bijvoorbeeld de banen kampioen, de berekeningen van het partijprogramma was heel positief. Wat een verkeerd idee is dat duurzaamheid en economie een keuze moet zijn. Maar GL laat zien dat duurzaamheid juist ook economische voordelen kan opleveren en dat het zeker samengaat!

Dat over die windmolens. Heel mooi geformuleerd van Rutte, tikkeltje populistisch. Maar ik weet daar niet genoeg van om daar nu iets over te zeggen. En zo'n one-liner ga ik mijn standpunt niet op baseren. Ik ga even googlen, of misschien kun jij uitleggen hoe dat precies zit. Want het lijkt me sterk :)

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:01

Heino schreef:
Kimbaie schreef:
Als er enkel al over allochtonen gepraat wordt ben je ineens discriminerend bezig. :?

Dan volg jij een andere discussie dan ik :+

Nou, nee.
Toch duidelijk in dit topic.
En allochtonen denkt men voornamelijk moslims.
Maar euhm...polen, mensen uit frankrijk, marokanen zijn ook allochtonen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:01

superwoman schreef:
of je niet begrijpt waar hij voor staat.

Dat begrijp ik prima. En ik vind het hypocriet om mensen te dwingen zich aan te passen aan de Nederlandse cultuur, en ondertussen wel een Hongaarse vrouw te hebben (met nog een dubbel paspoort ook meen ik gelezen te hebben)

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:02

CtjeLief schreef:
Ladylay, inderdaad Wilders discrimineert.. niet zoals jij het aankaart overigens.. bovendien heeft hij een hoop 'feiten' aangehaald die geen feiten waren.. (generaliseren) en opmerkingen als kopvoddentax, en de film Fitma waren ook discriminatie. Gewoon feitelijk..

Hoofddoekentax is idd krom.
Film Fitna is feitelijk gebaseerd.

Ariebombarie

mijn vriend die in Nederland geboren is, vloeiend nederlands spreekt, maar een spaans paspoort heeft. sja, dat is dus ook een allochtoon :+

Ariebombarie

Heino schreef:
superwoman schreef:

Dat begrijp ik prima. En ik vind het hypocriet om mensen te dwingen zich aan te passen aan de Nederlandse cultuur, en ondertussen wel een Hongaarse vrouw te hebben (met nog een dubbel paspoort ook meen ik gelezen te hebben)

ja!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:03

Heino schreef:
ladylay schreef:
Idd, mooi dat je dat aanhaald. Hij heeft idd een buitenlands vrouw !

Mja en dat toont exact hoe hypocriet hij is.

Buitenlands is geen synoniem voor Moslim.

Tivoli

Ariebombarie schreef:
mijn vriend die in Nederland geboren is, vloeiend nederlands spreekt, maar een spaans paspoort heeft. sja, dat is dus ook een allochtoon :+

Nou,hou hem maar lekker bij je dan :D :))
Sorry,kon het niet laten :Y)

Kimbaie

ladylay schreef:
Kimbaie schreef:

Hoorde enkel vanochtend nog een stukje dat veel mensen niet durfde te zeggen dat ze op wilders gingen stemmen, bang om als iemand die discrimineerd bestempeld te worden. Dat vond ik echt triest. Vrijheids van meningsuiting.

Als er enkel al over allochtonen gepraat wordt ben je ineens discriminerend bezig. :?

Idd.

En Wilders discrimineert ? Omdat hij punten aanhaald wat feiten zijn ? Wauw ! Bizarre gedachtegang.

Nee, mijn zin stond er nogal krom. Ik bedoel dat mensen bang zijn er voor uit te komen dat ze voor Wilders stemmen omdat ze anders door hun omgeving als discriminerend worden bestempeld.

Heino schreef:
Dan volg jij een andere discussie dan ik

Nee, ging over de zin die er boven stond (zie gehele post). Dat mensen bang zijn om al discriminerend te worden bestempeld omdat ze voor wilders stemmen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:04

Tivoli schreef:
Ariebombarie schreef:

Nou,hou hem maar lekker bij je dan :D :))
Sorry,kon het niet laten :Y)

hahahahahhhahahaha :D :D :D
:* :*
maar goed, tis wel een van de redenen dat we dus in spanje wonen, en hij niet terug wil naar NL :n

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:04

Aah okay, misinterpetatie ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:05

ladylay schreef:
CtjeLief schreef:

Niet dus.. de citaten die hij zogenaamd uit de Koran gebruikte voor de film zijn allen onjuist vertaald.. en zo gedraaid om het gewelddadig te doen laten lijken.. Dit hebben verschillende professoren aangetoond..
Dus helaas voor je: NIET feitelijk gebaseerd.. En daarom dus: discriminatie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:05

Heino schreef:
superwoman schreef:

Hongarije is gewoon een EU land :) Hoe moeilijk is dat nu te begrijpen dat er in EU landen vrij gereisd en geemigreerd mag worden?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:06

_San87_ schreef:
Heino schreef:

Hongarije is gewoon een EU land :) Hoe moeilijk is dat nu te begrijpen dat er in EU landen vrij gereisd en geemigreerd mag worden?

ja en toch blijf je een buitenlander hoor, als je je in een ander land vestigt. ben nu zelf de buitenlander :=

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:07

CtjeLief schreef:

Niet dus.. de citaten die hij zogenaamd uit de Koran gebruikte voor de film zijn allen onjuist vertaald.. en zo gedraaid om het gewelddadig te doen laten lijken.. Dit hebben verschillende professoren aangetoond..

Jaja........

Nee dus.

Peeps, ik hou het voorgezien.

Toedels !

guccio

Breekt ff in: ter info. windmolens zijn idd de eerste 5 jaar subsidieafhankelijk de tientallen jaren die ze daarna draaien is zonder subsidie.

RoodZonnetje

ladylay schreef:
En dat staat niet in zijn punten !
Maar dat het tijd is om het nu wel dicht te gooien en tijd word om voor het land zelf op te komen, omdat daar nogal wat aan schort.
Niet meer dan gewoon, nationaliteit is positief. Kijk alleen al maar naar de oudere.

Sorry maar na deze post kan ik je niet meer serieus nemen.
Je hebt zijn programma niet gelezen, anders had je dit niet gezegd.
http://pvv.nl/images/stories/drukwerk/f ... and-A5.pdf

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:08

CtjeLief schreef:

maar is het niet zo dat veel moslims die de koran lezen de koran ook verkeerd interpreteren? en naar hun eigen hand zetten?
sorry, in amsterdam gewoond, dan krijg je er een andere kijk op. en nee ik ben totaal niet iemand die discrimineert maar in hun eigen waarde laat. maar wel overal mn vraagtekens bij zet :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:08

Ladylay, geloof wat je wilt geloven.. maar het is wel degelijk discriminatie.. Feiten zijn feiten

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:10

Heino schreef:
ladylay schreef:
En dat staat niet in zijn punten !
Maar dat het tijd is om het nu wel dicht te gooien en tijd word om voor het land zelf op te komen, omdat daar nogal wat aan schort.
Niet meer dan gewoon, nationaliteit is positief. Kijk alleen al maar naar de oudere.

Sorry maar na deze post kan ik je niet meer serieus nemen.
Je hebt zijn programma niet gelezen, anders had je dit niet gezegd.
http://pvv.nl/images/stories/drukwerk/f ... and-A5.pdf

Hoeft ook niet, ik heb ook geen behoefte om jouw mijn mening op te dringen.
En ik heb wel degelijk zijn programma doorgenomen :)
Ik heb zo ook nog mijn eigen mening, voor alle duidelijkheid.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:11

Krips schreef:
Nicolletje: Maar de keuze voor Obama vind ik ook logisch. Dus wat wil ze uitstralen? Iemand die puur en alleen voor het milieu staat of ook iemand die staat voor internationale samenwerking en verantwoordelijkheid over de wereld?

Ik weet het niet. Mij lijkt Femke echt heel aardig en niet wereldvreemd, alleen wat zij wil lijkt mij onhaalbaar in ons landje.

Ik snap best wel dat om gehoord te worden, je soms hard moet brullen.
En dan kan je later op je gebrul afgerekend worden. Zo werd zij vaak 'afgerekend' op het feit dat haar vriend of man (?) een oldtimer rijdt terwijl ze zelf vaak milieu dit en auto's dat roept.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:11

waar je geloof hebt, heb je interpretaties, dat heb je binnen ieder geloof, en een ieder die daar misbruik van maakt en daar wettelijk foute dingen mee doet moet je natuurlijk straffen.. Maar wat Wilders deed was dmv Fitna angst en haat zaaien, maar wel met behulp van verdraaide citaten, die gewoon niet klopten! Extremisten heb je binnen ieder geloof en dat moet aangepakt worden.. Maar alles moslims over 1 kan scheren, daarmee zet je verschillende groepen alleen maar mee tegenover elkaar..