Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Sandeman schreef:Wellicht heeft springert veel nare ervaringen met marrokaanse jongeren net als ik. Heb er dagelijks mee te maken en daarom stem ik dus ook op Wilders.
Ja hoor, in Baexem????? Of in de paardenwereld? Ja, daar val je werkelijk over de Marrokanen.....
Myra schreef:
Electra63 schreef:Springert schreef:Zo is het ook. Mensen die op het platte land wonen hebben echt geen flauw benul wat er speelt in de steden.
Ik weet zeker als ze een jaartje in een van de steden wonen, ze allemaal spontaan Wilders stemmen, maar ik begrijp het wel, wat je niet kent dat begrijp je ook niet. Jij woont in Zandvoort en ik neem aan dat je dus regelmatig op stap gaat naar Amsterdam, dan pas ga je inzicht krijgen hoe ze de boel terroriseren. En het is niet zo dat het maar een paar lastige jongens zijn, ze zijn bijna allemaal zo.
Ook ik heb veel te maken met ze, want heb enkele horecazaken in Amsterdam en weet dus uit ervaring wat het inhoudt.
Nou, ik woon anders in Rotterdam en werk bij een hele grote instelling, waar verschillende mensen werken, maar ik heb nergen last van. Maar ik heb dan ook geen last van vooroordelen en ik behandel iedereen hetzelfde.
Maar, Springert, jij denkt dat Wilders alles kan realiseren, wat er staat in de PVV-visie?
Electra63 schreef:Springert schreef:
Zo is het ook. Mensen die op het platte land wonen hebben echt geen flauw benul wat er speelt in de steden.
Ik weet zeker als ze een jaartje in een van de steden wonen, ze allemaal spontaan Wilders stemmen, maar ik begrijp het wel, wat je niet kent dat begrijp je ook niet. Jij woont in Zandvoort en ik neem aan dat je dus regelmatig op stap gaat naar Amsterdam, dan pas ga je inzicht krijgen hoe ze de boel terroriseren. En het is niet zo dat het maar een paar lastige jongens zijn, ze zijn bijna allemaal zo.
Ook ik heb veel te maken met ze, want heb enkele horecazaken in Amsterdam en weet dus uit ervaring wat het inhoudt.
Nou, ik woon anders in Rotterdam en werk bij een hele grote instelling, waar verschillende mensen werken, maar ik heb nergen last van. Maar ik heb dan ook geen last van vooroordelen en ik behandel iedereen hetzelfde.
Maar, Springert, jij denkt dat Wilders alles kan realiseren, wat er staat in de PVV-visie?
Heino schreef:Springert schreef:Omdat ik zelf mag weten hoe ik dingen zeg. Vrijheid van meningsuiting heet dat.
Daar heb ik van niemand toestemming voor nodig, en welke woorden ik gebruik is geheel mijn keuze.
Of moet ik nu ook al woorden gaan gebruiken die door anderen goedgekeurd zijn?
Je mag van mij zeggen wat je wilt. Ik vraag me alleen af waarom je er voor kiest om mensen van vlees en bloed, mensen met gevoel, familie, vrienden etc. doelbewust pijn te doen. Waarom moet je het zo denigrerend zeggen? Waarom wil je anderen doelbewust kwetsen en pijn doen? Voelt dat nu echt goed? Wat is de meerwaarde van kwetsen?
Electra63 schreef:Nou, ik woon anders in Rotterdam en werk bij een hele grote instelling, waar verschillende mensen werken, maar ik heb nergen last van. Maar ik heb dan ook geen last van vooroordelen en ik behandel iedereen hetzelfde.
Springert schreef:[quote="Ik weet zeker als ze een jaartje in een van de steden wonen, ze allemaal spontaan Wilders stemmen,
jameyskatje schreef:Sandeman schreef:Wellicht heeft springert veel nare ervaringen met marrokaanse jongeren net als ik. Heb er dagelijks mee te maken en daarom stem ik dus ook op Wilders.
dagelijks slechte ervaringen? klinkt dramatisch.. in welke wijk woon jij dan? en hoe stel jij jezelf op in zulke situaties? zie je het op straat gebeuren of ben jij er persoonlijk in betrokken? ik ben wel benieuwd, want je bent of heel erg assertief geworden door al die ervaring, of je hebt jezelf afgesloten voor een bepaalde groep mensen en ben dus eigenlijk heel verwrongen geworden in je gedachten.
ben benieuwd naar jou antwoorden op mijn vragen.
sarabande schreef:Iemand hier blijft herhalen dat ze in een winkel werkt, daar veel last van Marokkanen heeft (zonder dat verder toe te lichten) en daarom op Wilders stemt
Dan denk ik wat denk je dat Wilders daar aan kan doen. Komt hij persoonlijk met zijn 6 door de belastingbetaler betaalde bodyguards jouw winkel beschermen?????
Ik bedoel wat denken al die Wilders stemmers dat Wilders voor ze gaat betekenen. Zijn eerste confrontatie met werkelijk regeren mondde al uit in het terugtrekken van zijn belangrijkste verkiezingspunt.
Fiffill schreef:Toen wij met pech op de weg stonden (een lekke band, kregen de moeren niet los omdat het zo koud was) midden in de winter en heel lang moesten wachten op de ANWB, reden er talloze Nederlandse auto's voorbij (en we stonden gewoon langs de kant van een weg). Van wie kregen we uiteindelijk hulp? Van twee ontzettend vriendelijk Marokkaanse mannen (eind twintig) die binnen een kwartier onze band gewisseld hadden - een behoorlijk inspanning - en er niet eens een vergoeding voor wilden, ze gingen daarna gewoon weer verder en wij konden ook onze reis vervolgen.
Ik heb vaker zulke dingen gehad met buitenlanders, op echte hulp van Nederlands kan je een stuk minder rekenen.