13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:03

Fleurtje100 schreef:
KellyZ schreef:
Iemand zij ergens dat er geen regels gelden voor zeilen, wat een onzin, er gelden zeker wel regels voor zeilen!

Regels op het water

Tot 12 jaar: geen motorboot besturen.
Vanaf 12 jaar: varen met een open motorboot van minder dan 7 meter, die maximaal 13 km/u kan varen.
Vanaf 16 jaar: alle motorboten, die maximaal 20 kmlu kunnen varen.
Vanaf 18 jaar: motorboten die harder kunnen varen dan 20 km/u en/of motorboten die langer zijn dan 15 meter.

Vaarbewijs: verplicht voor motorboten die sneller kunnen dan 20 km/u en~ bij schepen langer dan 15 meter. ,

Verplichte registratie: voormotorboten die sneller kunnen dan20 km/u. Daarbij verplicht aan boord: brandblusser, dodemansknop en zwemvest voor iedere opvarende

Natuurlijk zijn er ook voorrangsregels maar die zijn op de oceaan niet echt van toepassing denk ik. :+

Proest, regels voor zeilen? Ik zie hier vooral het woord motor voorkomen, en die gebruik je niet met zeilen.

Een zeilboot heeft ook een motor en mag niet zoveel vermogen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:04

Dus als 14 jarige jongen ben je geen kind meer, begrijp ik dus uit de reakties?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:04

Ook in Nederland is Laura al eens tegengehouden door de autoriteiten toen zij alleen op het ijsselmeer zeilde.

Kijk er komen steeds meer verhalen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:05

Pfff, wat een pagina's zeg!
Ik vind het nogal een verantwoordelijkheid voor zo'n jong meisje.
Ze moet in d'r uppie kennis hebben van verschillende talen, techniek, overleving etc.
Als het mijn dochter was, had ik het wel geweten :=

Wiwabalia

Yinnar schreef:
Fleurtje100 schreef:
Proest, regels voor zeilen? Ik zie hier vooral het woord motor voorkomen, en die gebruik je niet met zeilen.

Sommige zeilboten hebben een motortje.

Een zeilboot zal wel een motor moeten hebben want je mag niet zeilend in een haven aankomen en je mag er ook niet zeilend uit gaan... ;)

Wiwabalia

Yinnar schreef:
Ook in Nederland is Laura al eens tegengehouden door de autoriteiten toen zij alleen op het ijsselmeer zeilde.

Jij word nog eens goed! :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:06

russel schreef:

Is er dan een 14 jarige gozer de wereld over gezeild?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:06

Waar vinden jullie die posten? Ga ik ook even kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:07

KellyZ schreef:
russel schreef:

Ja, hij was 14 en nu dus 15 en komt binnenkort in Engeland aan, is een Amerikaan.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:07

russel schreef:
Yinnar schreef:
Het feit dat het een klein kind is en ouders haar moeten beschermen ipv pushen dingen te doen die zij haar graag zien doen had bij jou al alarmbelletjes moeten doen rinkelen Russel. ;)

Vind ik aanvallende post. Alsof ik niet weet wat ik zeg...
Maar ben niet boos hoor.

Als zij het zelf wil en kan, en velen in de zeilwereld vinden dat, dan heeft het niets met de vader te maken, misschien aard ze wel naar haar vader en laat hij haar daarbij in zijn/haar waarde. Heeft het niets met pushen te maken, maar haar in zijn voetsporen laten treden. Wie zal het zeggen.

Een knipoogje erbij zegt jou dus niks. Het is goed Russel als jij elk woordje of zinnetje van mij op een weegschaaltje wilt leggen moet je dat vooral doen. Als ik je had willen aanvallen had ik dat wel anders gedaan. Dus als jij dit al aanvallend vindt zal je waarschijnlijk helemaal uit je dak gaan als ik echt attack! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:08

Dus het kan nog erger? Oke, dan zal ik gaan schuilen, hou niet zo van dergelijke gesprekjes, zal mij koest houden, oke??

We doen toch maar discussiëren en proberen met feitelijkheden elkaar te overtuigen? Hoeven we toch niet persoonlijk te worden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:09

Yinnar schreef:

Aanvulling:
Nederlands Dagblad schreef:
De Lange [haar advocaat, B_E] benadrukt dat Laura eerder door de autoriteiten is tegengehouden, toen zij alleen op bijvoorbeeld het IJsselmeer of langs de Nederlandse kust zeilde. ,,Maar dat leverde nooit een probleem op, want het is niet illegaal.’’

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:11

KellyZ schreef:
Een zeilboot zal wel een motor moeten hebben want je mag niet zeilend in een haven aankomen en je mag er ook niet zeilend uit gaan... ;)

Ligt er maar net aan bij welke haven je bent. Al is het natuurlijk altijd handig. Maar dan nog nog hebben deze regels in principe niets met zeilen te maken.

Wiwabalia

russel schreef:
Ja, hij was 14 en nu dus 15 en komt binnenkort in Engeland aan, is een Amerikaan.

Haha dan hoeft ze niet eens meer te gaan voor het wereldrecord, want dat red ze waarschijnelijk niet eens meer.

Yinnar

KellyZ schreef:
russel schreef:

russel schreef:

Yep die Engelse jongen. Vind ik ook belachelijk. Veel te jong ook. Dat is dat jochie wat zich een paar dagen in zijn kajuitje (zo heet dat toch?) heeft moeten opsluiten met een geladen pistool omdat hij werd bedreigd door piraten. Je kan mij niet recht aankijken en zeggen dat dit geen impact heeft gehad op hem. En anders komt dat nog wel zodra hij zijn normale leventje weer oppakt. En het feit dat hij een pistool bij zich had vind ik helemaal not done. 14 jaar...omg wat een randdebielen heb je toch op deze aardkloot. En dat die maar kinderen mogen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 27-08-09 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:12

Als een zeilboot een motor aan heeft staan, dan is het officieel een motorboot. Maar gezien z'n lengte zal die boot echt niet harder dan 13 km per uur kunnen op de motor. Die nederlandse autoriteiten waren een paar brug- en sluiswachters die moeilijk deden. Je kan de situatie ook opblazen natuurlijk.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:12

Fleurtje100 schreef:
KellyZ schreef:

Ligt er maar net aan bij welke haven je bent. Al is het natuurlijk altijd handig. Maar dan nog nog hebben deze regels in principe niets met zeilen te maken.

In geen een haven mag je zeilend binnenkomen of in de haven er zeilend uitgaan, dat is levensgevaarlijk.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:13

russel schreef:
Dus het kan nog erger? Oke, dan zal ik gaan schuilen, hou niet zo van dergelijke gesprekjes, zal mij koest houden, oke??

We doen toch maar discussiëren en proberen met feitelijkheden elkaar te overtuigen? Hoeven we toch niet persoonlijk te worden?

Nogmaals het is niet persoonlijk. Dat vat jij zo op. En nu hou ik erover op anders wordt ik echt persoonlijk. :(

Wat een gezeur om niets zeg.

Huertecilla

Karl66 schreef:
Eén dezer dagen komt een jongen weer in Engeland aan, die dan de jongste wereldomzeiler ooit is. Die is als veertienjarige in z'n eentje een engelse haven uitgevaren en dan niet voor de oversteek van de Noordzee. Daar hebben ze nooit deze discussie gehad of het wel vertrouwd was, of het wel toegestaan moest worden etc. Als hij wilde gaan, dan moest hij gewoon gaan.

Het idee dat ze in het geval van Laura er in Engeland zo'n groot probleem mee hebben is op z'n minst lichtelijk overtrokken.

..en in de Congo lopen 10 jarige jochies met een AK47 en is hun 12-jarige zusje de ontspanning voor de hele groep.

NL is een zorgstaat en dat houdt in dat de staat ´zorgt´, waakt over de rechten, voor de zwakkeren en dus kinderen. Die staat heeft de plicht kinderen eventueel tegen de ambities van hun ouders te beschermen.
Hoe dit in een ander land is, is irrelevant.
Als je die zorgstaat niet wil, ga dan weg.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 27-08-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Is die jongen van 14 er dan geen voorbeeld van dat het levensgevaarlijk is?
In mijn ogen kan niemand meer argumenten gebruiken om haar wel te laten gaan... :=
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 27-08-09 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:14

Lees dat haar ouders gescheiden zijn, zou kunnen dat de ouders elkaar tegenwerken. Er staat ook dat Engeland mogelijk een tip vanuit Nederland kreeg, kan de moeder zijn geweest.

Want je zou toch denken dat ze gewoon zou zijn gegaan, maar nu ineens komen de autoriteiten om de hoek kijken, dat zou dan toch aanhangig gemaakt moeten zijn door iemand?

HC ze gaat ook weg uit Nederland.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:15

russel schreef:
Lees dat haar ouders gescheiden zijn, zou kunnen dat de ouders elkaar tegenwerken. Er staat ook dat Engeland mogelijk een tip vanuit Nederland kreeg, kan de moeder zijn geweest.

Want je zou toch denken dat ze gewoon zou zijn gegaan, maar nu ineens komen de autoriteiten om de hoek kijken, dat zou dan toch aanhangig gemaakt moeten zijn door iemand?

Zou goed kunnen van die moeder en ik geef haar groot gelijk!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:15

russel schreef:
Als zij het zelf wil en kan, en velen in de zeilwereld vinden dat, dan heeft het niets met de vader te maken, misschien aard ze wel naar haar vader en laat hij haar daarbij in zijn/haar waarde. Heeft het niets met pushen te maken, maar haar in zijn voetsporen laten treden. Wie zal het zeggen.

Maar dat weet niemand of zij het wil en of zij het kan. Uit alle artikelen blijkt dat vooral de vader het wil en denkt dat ze het kan. Het is en blijft een 13 jarige.

Wiwabalia

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:16

Voor de duidelijkheid: we praten hier over een kind!
En dat kind horen we te beschermen tegen de gekke ideeën van haar vader!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:16

russel schreef:

Uitgehuwelijkte meiskes ook. Toch heeft de zorgstaat daar een taak in :)*

hc