Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:22

Ik denk dat de Wildersaanhangers meestal niet eens weten wat een zogeheet assimilatiecontract is.... Maar wel roepen dat het zo geweldig is.... :n :r

Wilders draait altijd om de vragen heen die hem gesteld worden, geeft nooit direct een antwoord op de gevraagde vraag. Erg jammer want veel voor mensen zou het allemaal een stuk duidelijker zijn als Wilders nu eens werkelijk zijn argumenten met goede feiten e.d. zou ondersteunen ipv zomaar dingen te blaten en in een filmpje te zetten.

Ik vond het overigens geweldig dat hij Groot Brittanië niet in mocht. Eindelijk mensen die snappen wat voor nare idolistische man dit is.

Ptries

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:56

Precies, er wordt van alles geroepen, maar geen concrete oplossingen, argumenten en feiten.

Op de website van de PVV staan wel een uitgangspunten geformuleerd, maar geen concreet beleid, hoe moeten de uitgangspunten gerealiseerd worden, zijn er onderzoeken die de bevindingen van Wilders staven etc.

Wat Wilders doet is imo gewoon inspelen op de xenofobische gevoelens in onze samenleving.

Vond dit wel een mooi stukje:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/columns/j ... ml?cid=rss

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:00

resistance is futile :D :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:06

Men klaagt dat Wilders alle allochtonen over een kam scheert maar dat doen ettelijke dames in dit topic ook met betreffende de Wilders stemmers. Als je nou echt overtuigend wilt over komen zul je zelf ook de manier waarop je reageert even onder de loep moeten nemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:07

iemand spiegel kopen???

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:12

Ik neem aan dat je o.a mij bedoelt horssie. Ik wil toch even duidelijk vermelden dat ik me op dat moment heel bewust heb verlaagd tot het niveau van Wilders en ik dat er ook expliciet bij heb gezet.

Kim, heb je ook nog wat toe te voegen behalve zogenaamd grappige losse flodders? Ik vind het een beetje jammer dat je je wel probeert te mengen in het gesprek, maar geen mening geeft (of durft te geven?).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:14

mijn meningen staan in de afgelopen 40 pagina's lies :D :D

wat moet ik nou voor een zinnigs zeggen op dit soort losse flodder geblaat van beide kanten :D :D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:15

Ptries schreef:

Mooi dat laatste stukje;
Citaat:
Maar anders dan alle andere mensen met een fobie, zal de xenofoob zich niet vervoegen bij de psycholoog voor een therapeutische behandeling. Hij koestert zijn probleem en gelooft niet in het motto ’de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest, maar nimmer op komt dagen’. Toch raak ik daar niet van in paniek. Want, mijn eigen vertrouwen gaat uit naar al die vredelievende nieuwkomers. Zij zijn onze therapie.

Kim, je kán ook gewoon niets typen dan he?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:15

KiWiKo schreef:
mijn meningen staan in de afgelopen 40 pagina's lies :D :D

wat moet ik nou voor een zinnigs zeggen op dit soort losse flodder geblaat van beide kanten :D :D

Mening? Als er iemand hier losse flodder blaat dan ben jij dat.
Spiegel kopen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:19

joh ik discusseer al 40 pagina'S mee...........

een poging doen tot lezen kan ook helpen :)

ik heb trouwens wel even getemt op jouw post aimee........... ver beneden peil :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:21

lies schreef:
Ik neem aan dat je o.a mij bedoelt horssie. Ik wil toch even duidelijk vermelden dat ik me op dat moment heel bewust heb verlaagd tot het niveau van Wilders en ik dat er ook expliciet bij heb gezet.

Kim, heb je ook nog wat toe te voegen behalve zogenaamd grappige losse flodders? Ik vind het een beetje jammer dat je je wel probeert te mengen in het gesprek, maar geen mening geeft (of durft te geven?).

Alsjeblieft zeg, als anti Wilders persoon zou je je niet tot zijn niveau moeten verlagen, blijkt maar weer dat jij als niet PVV stemmer ook niet zo'n geweldig persoon bent. Daarbij, als jij vind dat je laag genoeg moet zinken om stemmers van de PVV te veroordelen die niet alleen op Wilders stemmen vanwege zijn anti Moslim uitspraken maar vanwege zijn verkiezingsprogramma je toch zelf ook olie dom bent.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:25

Hmm, volgens mij heb je het niet helemaal begrepen horssie..

Je laatste zin kan ik geen chocola van maken btw.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:39

Wat heb ik dan niet begrepen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:47

Dat ik me bewust heb verlaagd tot het niveau van Wilders om daarmee aan te geven dat hij iedereen over 1 kam scheert.

Ik wil best inhoudelijk discussiëren, maar het werd nogal bemoeilijkt door een aantal die de citaten van Wilders niet serieus nemen. Ik kan me niet herinneren (en heb daar ook naar gezocht) dat Wilders deze citaten heeft laten rectificeren en daarom kan je er gewoon vanuit gaan dat hij ze wél heeft uitgesproken. Als dan vervolgens de discussiepartner(s) zegt(zeggen) dat ze niet kloppen, ben je gauw uitgel*ld.

Edit; Ik bedoel dus te zeggen dat 'wij' (de niet-Wilders-stemmers) ons aan de feiten moeten houden en niet mogen ontkennen dat er problemen zijn met allochtonen (doen 'we' ook niet volgens mij), maar de Wilders stemmers zich niet aan de feiten hoeven te houden door zijn uitspraken te ontkennen. Dan is er geen sprake van een eerlijke discussie, immers het punt waar het om draait (Wilders manier van politiek bedrijven is onacceptabel) wordt van de tafel geveegd door te zeggen; Is niet waar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:53

lies schreef:
Dat ik me bewust heb verlaagd tot het niveau van Wilders om daarmee aan te geven dat hij iedereen over 1 kam scheert.

Ik wil best inhoudelijk discussiëren, maar het werd nogal bemoeilijkt door een aantal die de citaten van Wilders niet serieus nemen. Ik kan me niet herinneren (en heb daar ook naar gezocht) dat Wilders deze citaten heeft laten rectificeren en daarom kan je er gewoon vanuit gaan dat hij ze wél heeft uitgesproken. Als dan vervolgens de discussiepartner(s) zegt(zeggen) dat ze niet kloppen, ben je gauw uitgel*ld.

Edit; Ik bedoel dus te zeggen dat 'wij' (de niet-Wilders-stemmers) ons aan de feiten moeten houden en niet mogen ontkennen dat er problemen zijn met allochtonen (doen 'we' ook niet volgens mij), maar de Wilders stemmers zich niet aan de feiten hoeven te houden door zijn uitspraken te ontkennen. Dan is er geen sprake van een eerlijke discussie, immers het punt waar het om draait (Wilders manier van politiek bedrijven is onacceptabel) wordt van de tafel geveegd door te zeggen; Is niet waar.

Waarop ik vervolgens antwoord. Volgens mij snap jij mij niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:02

Ik begrijp je punt ook niet echt.
Misschien kun je het nog eens uitleggen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:06

Nee, ik begrijp je inderdaad niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:13

Mijn punt is, dat je tot het niveau verlagen van Wilders zoals je het noemt, alleen omdat je mensen veroordeelt waarvan je niet weet waarom ze op Wilders stemmen oliedom is. Waarom vind je dat je tot zijn niveau moet verlagen? Zou het niet overtuigender zijn als je niet de PVV stemmers over een kam scheert? Want nu kom je gewoon oliedom over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:19

Apart dan, dat Wilders dat zelf ook doet, en hij komt niet dom over.....

Rare wereld toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:20

Flosje446 schreef:
Yamcha schreef:
Waarom heb je dan PVV gestemd?

Omdat ik vind dat er wat gedaan moet worden tegen de criminaliteit en er een strenger immigratiebeleid moet komen.
En omdat ik denk dat jij deze vraag stelt omdat je vindt dat Wilders alle Marokkanen of eigenlijk beter gezegd niet-Westerse allochtonen weg wilt hebben, zoals ik het zie wil Wilders dit helemaal niet.

Je moet niet voor mij in gaan vullen, ik was gewoon benieuwd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:21

Yamcha schreef:
Apart dan, dat Wilders dat zelf ook doet, en hij komt niet dom over.....

Rare wereld toch :D

Dat zeg ik niet, ik vind het juist dom dat omdat als jullie vinden dat hij dat doet, er vervolgens mensen zijn die precies het zelfde doen. Dat is gewoon hypocriet en heeft niks te maken met je tot een niveau te verlagen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:31

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:45

Ik vind het hier offtopic. Het gaat over de verkiezingen.