Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:06

996981 schreef:
Loretta schreef:

Alleen wat vluchtelingen nu precies met mijn geldzaken te maken hebben ontgaat mij eerlijk gezegd.
Ze hebben het alleen nog maar over migratie, migratie en nog eens migratie. Vorig jaar is het kabinet van Rutte gevallen over migratie. Het lijkt wel alsof er niets anders meer bestaat dan migratie.

Dat is toch niet zo heel moeilijk voor te stellen? Alles wat wordt besteedt aan migranten, gaat niet naar Henk en Ingrid

Jammer dat het er dan nooit over gaat hoeveel geld er bij Henk en Ingrid wordt weggehaald en vervolgens aan de allerrijksten wordt uitgedeeld. Daar zit namelijk het echte probleem.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:16

Loretta schreef:
996981 schreef:

Dat is toch niet zo heel moeilijk voor te stellen? Alles wat wordt besteedt aan migranten, gaat niet naar Henk en Ingrid

Jammer dat het er dan nooit over gaat hoeveel geld er bij Henk en Ingrid wordt weggehaald en vervolgens aan de allerrijksten wordt uitgedeeld. Daar zit namelijk het echte probleem.

Dat is natuurlijk aan de andere politieke partijen :)

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:56

Dat wordt door de andere partijen volop gedeeld, maar Henk en Ingrid zijn ziende blind.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 23:02

Henk en Ingrid geven ook liever asielzoekers de schuld, want dat is gewoon een stuk makkelijker dan (willen) begrijpen dat de oorzaken van de problemen vaak complex zijn en oplossingen nog niet altijd zo makkelijk.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 23:21

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 06:29

Schandalig dat we dit niet gewoon goed geregeld krijgen hier in Nederland :n

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 07:20

pmarena schreef:
Schandalig dat we dit niet gewoon goed geregeld krijgen hier in Nederland :n

Het is te bizar voor woorden. De écht belangrijke gesprekken worden gewoon niet gevoerd. Hoe de zorgkosten in 2040 verdubbelt zijn tot 174 miljard per jaar bijvoorbeeld. Wie gaat dat betalen? Dat als we zo blijven doorgaan een derde van alle werknemers in de zorg moet gaan werken. Wie gaat het andere werk doen?

Nl is zo onwijs visieloos. Je ziet het van mijlenver fout gaan op verschillende thema’s. We staan er bij en kijken ernaar

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 07:54

Een burgemeester uit haar ambt zetten wordt belangrijker gevonden als het land besturen. Meer en meer krijg ik het gevoel dat het land willens en wetens de soep ingedraaid moet, als het aan sommige bewindslieden ligt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:29

Ik vind het nare van dat hele (extreem) rechtse populisme ook dat je op een gegeven moment op een punt komt, dat mensen met oprechte, goede bedoelingen geen zin meer hebben om zich in zo'n wespennest te begeven.

Want je wordt toch al snel te kakken gezet, er worden allerlei leugens en onwaarheden over je verteld, dat je niks voor elkaar krijgt door die alles verdraaiende eikels wordt jou aangerekend..... en het volk waar je juist voor wilt "vechten".... prikken daar niet doorheen, doen lelijk tegen je en zien jou als de kwaaie pier -O-

Dan krijg je de situatie dat goede mensen met goede bedoelingen en het hart op de juiste plaats, eieren voor hun geld kiezen en wat anders gaan doen. En steeds meer plekken ingenomen worden door van die manipulerende "alles voor de likes" etterbakken die alleen af en toe even een polariserend filmpje op komen nemen om hun achterbak op te juinen....... -O-

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:24

Niet alleen dat, ook de bedreigingen die geuit worden. Als je alleen al op Instagram leest onder sommige post, de haat die geuit worden naar ambtsdragers. Ik snap heus wel dat je twee keer nadenkt voordat je een functie als ambtsdrager aanneemt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:51

Precies :j Dat bedoel ik met "doen lelijk tegen je". En zeker nu met die digitale wereld wordt dat al snel heel eng en heel bedreigend....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:37

Goede mensen worden zo weggepest. Met Kaag is het al gelukt (je kan zeggen wat je wil, maar is toch echt een zeer kundige, professionele vrouw met een indrukwekkend CV), en met Halsema wordt het nu ook geprobeerd. Smerig pestgedrag.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:38

nps schreef:
Goede mensen worden zo weggepest. Met Kaag is het al gelukt (je kan zeggen wat je wil, maar is toch echt een zeer kundige, professionele vrouw met een indrukwekkend CV), en met Halsema wordt het nu ook geprobeerd. Smerig pestgedrag.

En dan voornamelijk goede vrouwen.

Bah.....

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:41

Lijkt wel of die mannen bang zijn voor krachtige, slimme vrouwen.
( Het zijn meestal mannen die dit gedrag vertonen)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:46

maar aan de andere kant wordt er dan toch weer een vrouw aangesteld als burgemeester van Rotterdam. Dus drie grote steden, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Dat vind ik dan wel weer positief.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:40

pien_2010 schreef:
Benzz schreef:
Net bij nieuwsuur: Trump fan die aangeeft dat als Trump niet wint ( verkiezingen zijn dan volgens hem gemanipuleerd) dat de hel losbreekt.

Christus, wat voor wereld leven we in op het moment.

Heel naar item. Ik heb er ook pijn van in mijn buik.

Het was bij een vandaag. Het ging over een staatje of stadje county in het noorden van California (Noord Amerika) die is overgenomen door rechts extremisten republikeinse ambtenaren. Alle mensen die gematigd zijn democraten die hebben geen officiële functies meer. Zijn ontslagen of zo bedreigd dat ze zelf ontslag hebben genomen en hun functies zijn overgenomen door rechts extremistenrepublikeinen.
De bedreigingen gaan en gingen ontzettend ver. De wapenwinkel man, die is het hoofd van de beveiliging geloof ik.
Hij en de kapper praten openlijk met trots hoe ze de zaak county hebben overgenomen. "De uiterst rechtse man is boos. Heel heel erg boos!
Trump is hun president. Biden en zijn kliek hebben de verkiezingen gestolen. No way dat ze dit nog eens laten gebeuren. Als Harris president wordt dan zal het land eens wat meemaken. ".

Trump heeft een plan 25 Project 2025 geschreven en op dat idée is dit dorp of staatje gebaseerd. Veel Sommige Republikeinen willen naar voorbeeld van dit stadje USA in richten. Maar eerst moet Trump de verkiezingen winnen.
Hier en daar wat aangepast, want het zit ietsjes anders. De Amerikaanse samenleving is niet te vergelijken met de Nederlandse maatschappij en al zeker niet met de Franse. Je hebt daar ook lokale verkiezingen en alles draait om de 2 partijen, er worden nooit coalities gevormd, ook niet in de counties.

pien_2010 schreef:
Je ziet dat overal in de wereld, haast als een georchastreerd orkest, het web de normaal heid vernietigd en inzet op overheersing, (wapen) geweld, uiterst extreem gedachtengoed met uiteraard de zondebokken.

Welke "web"? Bedoel je daarmee internet? In het geval van de gewoontes van republikeinen uit het voorbeeld is dat niet zo.

pien_2010 schreef:
Ook daar is alles wat normaalRepublikein is of nog erger Democraat weggepest etc en wordt weggezet als extreem linkse radicalen (waar kennen we dit van?)
"Dus links is ook daar de schuld van al het kwaad". En links zijn zelfs de eigen Republikeinse partijgenoten die het niet eens zijn met deze hele gang van zaken.

Heel heel eng!!

Alleen democraten en aanhangers van eventuele andere partijen worden als links gezien en bestempeld tot Marxisten en communisten, een republikein eigenlijk nooit.

Het is helemaal niet eng, het is kleinschalig en in dat land redelijk normaal in bepaalde regio's. California is een staat waar de democraten doorgaans winnen en dat zullen ze aankomende keer ook doen. In deze county wordt nadrukkelijk republikeins gestemd en dat zullen ze bij de aankomende verkiezingen ook doen. Hun macht strekt niet ver en we zullen er waarschijnlijk nooit meer iets over horen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:59

juval schreef:
maar aan de andere kant wordt er dan toch weer een vrouw aangesteld als burgemeester van Rotterdam. Dus drie grote steden, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Dat vind ik dan wel weer positief.

Ik ook, maar dat was al besloten voordat het nieuwe kabinet aantrad.

Gisteren was er een (voor vrouwen) interessante motie in de 2e kamer die oproept om meer beleid en middelen beschikbaar te stellen voor medisch onderzoek speciaal op vrouwen gericht (daar ligt nog een wereld van onbekendheid omdat vrijwel alles alleen voor mannen is ondergezocht). Die gelukkig is aangenomen.
Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:02

irmaz schreef:
juval schreef:

Gisteren was er een (voor vrouwen) interessante motie in de 2e kamer die oproept om meer beleid en middelen beschikbaar te stellen voor medisch onderzoek speciaal op vrouwen gericht (daar ligt nog een wereld van onbekendheid omdat vrijwel alles alleen voor mannen is ondergezocht). Die gelukkig is aangenomen.
[ Afbeelding ]

Maar ook hier denk ik weer: waarom stem je tegen? Je hebt het over pakweg 50% van de Nederlandse bevolking.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:03

irmaz schreef:
juval schreef:

[ Afbeelding ]

Goh, wat een verrassing dat FvD tegen stemt :roll:

Van PVV had ik het niet meteen verwacht.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:28

Cowboy55 schreef:
irmaz schreef:
[ Afbeelding ]

Maar ook hier denk ik weer: waarom stem je tegen? Je hebt het over pakweg 50% van de Nederlandse bevolking.

PVV is er voor "de gewone man", niet voor "de gewone vrouw"?
Ze stemmen tegen omdat ze tegen zijn? (En niemand uit hun achterban deze stem verder ziet.)

Maar ga het ze vragen :j

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:47

Een ander onderwerp dat op dit moment in de politiek actief is, is antisemitisme. De coalitie-partijen VVD, PVV en BBB hebben onder andere de NS en de burgemeester van Amsterdam direct of indirect beschuldigd van anti-semitisme ivm de de herdenking/protesten tegen genocide in gaza van 7 oktober. De 3 partijleiders zaten pontificaal vooraan bij de herdenkingsbijeenkomst en Wilders had voor de gelegenheid zelfs een keppeltje opgezet.

Caroline van der Plas heeft antisemitisme inmiddels als het grootste probleem van Nederland benoemd en is de stikstof- en mestcrisis accuut vergeten.
Wat wel heel erg schuurt is dat enige relatie die de 3 hebben, die een beetje gerelateerd is aan het Jodendom, is met Israel en dan specifiek de genocide van Israel op Palestijnen (dat inmiddels voortgezet lijkt te worden in Libanon).
De grote vrienden en voorbeelden van Wilders, zoals een Orban, zijn zelfs antisemitisch te noemen.

Op X schrijft Leo Lewin, zelf overlever van het concentratiekamp Bergen-Belzen tijdens de 2e WO:
Citaat:
Het filosemitisme van protestants-christelijke en uiterst rechtse politici stoort mij bijzonder, minstens zozeer als rechttoe rechtaan antisemitisme.
En op een vraag van iemand wt dat in eenvoudigere bewoording betekent:
Citaat:
Dol zijn op Joden is even fout als een hekel hebben aan Joden. Zo duidelijker?
https://x.com/Krelliooo/status/1844144225614704859

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:00

Kleine kanttekening, een keppel is verplicht bij zulke diensten maar verder ? Zelfs Annabel Nanninga zat er en heeft ook nog op een andere plek een toespraak op uitnodiging van een joodse organisatie gegeven.
Met zulke “ vrienden” heb je geen vijanden meer nodig.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:10

irmaz schreef:
Een ander onderwerp dat op dit moment in de politiek actief is, is antisemitisme.

Er zit een probleem op de punten waar pro-palestijnse standpunten gezien worden als antisemitisch. Of wanneer een neutrale beslissing om pro-palestijnse demonstraties niet te verbieden worden bestempeld als antisemitisch. Neutrale beslissingen zoals de NS die name en zoals de burgemeester van Amsterdam ook deed. Het niet verbieden/toelaten van een demonstratie is namelijk een neutrale beslissing, niet voor en niet tegen. Over de partijleiders van de genoemde politieke partijen kan vooralsnog niet gezegd worden dat ze op dit onderwerp neutraal zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:13

Veronica2 schreef:
pien_2010 schreef:

Heel naar item. Ik heb er ook pijn van in mijn buik.

Het was bij een vandaag. Het ging over een staatje of stadje county in het noorden van California (Noord Amerika) die is overgenomen door rechts extremisten republikeinse ambtenaren. Alle mensen die gematigd zijn democraten die hebben geen officiële functies meer. Zijn ontslagen of zo bedreigd dat ze zelf ontslag hebben genomen en hun functies zijn overgenomen door rechts extremistenrepublikeinen.
De bedreigingen gaan en gingen ontzettend ver. De wapenwinkel man, die is het hoofd van de beveiliging geloof ik.
Hij en de kapper praten openlijk met trots hoe ze de zaak county hebben overgenomen. "De uiterst rechtse man is boos. Heel heel erg boos!
Trump is hun president. Biden en zijn kliek hebben de verkiezingen gestolen. No way dat ze dit nog eens laten gebeuren. Als Harris president wordt dan zal het land eens wat meemaken. ".

Trump heeft een plan 25 Project 2025 geschreven en op dat idée is dit dorp of staatje gebaseerd. Veel Sommige Republikeinen willen naar voorbeeld van dit stadje USA in richten. Maar eerst moet Trump de verkiezingen winnen.
Hier en daar wat aangepast, want het zit ietsjes anders. De Amerikaanse samenleving is niet te vergelijken met de Nederlandse maatschappij en al zeker niet met de Franse. Je hebt daar ook lokale verkiezingen en alles draait om de 2 partijen, er worden nooit coalities gevormd, ook niet in de counties.

pien_2010 schreef:
Je ziet dat overal in de wereld, haast als een georchastreerd orkest, het web de normaal heid vernietigd en inzet op overheersing, (wapen) geweld, uiterst extreem gedachtengoed met uiteraard de zondebokken.

Welke "web"? Bedoel je daarmee internet? In het geval van de gewoontes van republikeinen uit het voorbeeld is dat niet zo.

pien_2010 schreef:
Ook daar is alles wat normaalRepublikein is of nog erger Democraat weggepest etc en wordt weggezet als extreem linkse radicalen (waar kennen we dit van?)
"Dus links is ook daar de schuld van al het kwaad". En links zijn zelfs de eigen Republikeinse partijgenoten die het niet eens zijn met deze hele gang van zaken.

Heel heel eng!!

Alleen democraten en aanhangers van eventuele andere partijen worden als links gezien en bestempeld tot Marxisten en communisten, een republikein eigenlijk nooit.

Het is helemaal niet eng, het is kleinschalig en in dat land redelijk normaal in bepaalde regio's. California is een staat waar de democraten doorgaans winnen en dat zullen ze aankomende keer ook doen. In deze county wordt nadrukkelijk republikeins gestemd en dat zullen ze bij de aankomende verkiezingen ook doen. Hun macht strekt niet ver en we zullen er waarschijnlijk nooit meer iets over horen.

Niet akkoord met je verbetering in rechts extremisten in mijn tekst die jij weer terug veranderd hebt in Republikeinen. Want met normale Republikeinen is niets mis, maar gisteren ging het over gangsters die echt extreem rechts zijn en zich Republikeinen noemen. Dus ook niet akkoord met je verbetering in mijn tekst en doorstrepen van normaal Republikein. Want er zijn wel zeker Republikeinen die anders denken als ik maar waar verder niets mis mee is. Dus graag mijn tekst bij mij laten en daar mag je op reageren door alles van te vinden.

Met het web bedoel ik internet, de bagger op X en andere sites. De bedreigingen die de journalist voorlas aan haar adres. Echt schandalig.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 10-10-24 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:14

Veronica2 schreef:
irmaz schreef:
Een ander onderwerp dat op dit moment in de politiek actief is, is antisemitisme.

Er zit een probleem op de punten waar pro-palestijnse standpunten gezien worden als antisemitisch. Of wanneer een neutrale beslissing om pro-palestijnse demonstraties niet te verbieden worden bestempeld als antisemitisch. Neutrale beslissingen zoals de NS die name en zoals de burgemeester van Amsterdam ook deed. Het niet verbieden/toelaten van een demonstratie is namelijk een neutrale beslissing, niet voor en niet tegen. Over de partijleiders van de genoemde politieke partijen kan vooralsnog niet gezegd worden dat ze op dit onderwerp neutraal zijn.

moeten partijen neutraal zijn?