Nikass schreef:Dank je Benzz
Ik weet dat mijn toon wat fel kan worden als ik onwaarheden hoor. Daar kan ik niet zo goed tegen. Het gemak waarmee er leugens gedropt worden alsof het niks is.
Steeds opnieuw de discussie starten over de belasting, en steeds opnieuw onjuiste conclusies als feiten opschrijven.
Migranten de schuld geven van de woningnood etc
Er is bij sommige mensen gewoon geen moreel besef lijkt het.
Ik gebruik dan misschien soms woorden ("sneu") die niet zo aardig overkomen. Ik bekritiseer echter altijd alleen gedrag, ook al noemen mensen het een aanval op de persoon. Dat is echter totaal iets anders.
Het feit dat mensen niet inhoudelijk op mijn opmerkingen ingaan, maar gaan roepen dat het polariseren is, zonder dit te onderbouwen, is imo alleen maar een gebrek aan argumenten.
Wintu: liever mijn woorden niet verdraaien.
Inhoudelijk:
Over die belasting, ik vind het een enorm belangrijke en boeiende discussie geweest. Als ik zie wat mensen hier hebben berekend en wat de discusssie bracht: Dat is waarom ik op Bokt zit, dat had ik zelf nooit allemaal kunnen begrijpen. Ik vind het niet terecht dat daar zo geirriteerd over gedaan wordt, het staat toch in het programma dat ze daar aan willen gaan sleutelen, dan is het toch alleen maar goed dat dat uitgezocht en besproken word?
Over jouw manier van discussieren:
Iemand betichten van geen moreel besef omdat hij/zij anders denkt, verbaasd mij eigenlijk van iemand die pretendeert zo sociaal te zijn? Je sluit een hele groep mensen uit denk ik dan? Wat is de reden dat je zoiets zegt? Wat wil je daar mee bereiken? Want het zorgt ervoor dat ik niet meer met je in discussie ga.
Je laatste alinea: Slaat die op mij, omdat ik aangaf dat je polariseerd? Want ik denk dat je mij niet kan betichten van niet inhoudelijk op zaken ingaan, ik geef ziek vaak bronnen, zoek artikelen, probeer altijd iets te leren van de linkse stemmers hier.
En ik vind het eerlijk gezegd wat ironisch dat jij zegt dat mensen niet met argumenten komen, want eerlijk gezegd: ik zie jou nou vaak niet hele lappen tikken, maar alleen maar op iemand waar je het mee oneens bent een oneliner neergooien met een negatieve smiley.
Nouja, ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit typ, ik ben gewoon heel erg benieuwd waarom je doet wat je doet. Wat je wil bereiken in een discussie?
Want op dit moment ben jij voor mij eigenlijk het wandelende voorbeeld van : Practise what you preach... Laten we nou met elkaar in dialoog blijven.
Wat zeiden ze net in het debat: een debat moet je winnen, een dialoog moet je voeren.