Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:13

heidy_wilco schreef:
Ik vind Canada bij de EU niet eens zo'n heel gek idee eigenlijk. Het is wel een land wat je er ook goed bij kan hebben. Maar... Waar ga je dan de grens trekken om mensen bij de EU te laten of weg te houden?

Ik wel, het is geen Europees land. Je kunt ook prima op een andere manier een verbond sluiten.

MarlindeRooz

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:17

Ik wil best dat Canada lid wordt van de EU.

Alleen dan wil ik wel dat Trump zijn woedeaanval live gestreamd wordt als hij dit te horen krijgt! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:21

Sowieso is het niet mogelijk. En als de US uit de NAVO stapt, betekent dat niet dat de NAVO ook meteen opgeheven moet worden, die kan prima blijven bestaan en wellicht zelfs uitgebreid worden.

En zodra Trump geen president meer is, keert de US weer terug.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:00

foxy80 schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik vind Canada bij de EU niet eens zo'n heel gek idee eigenlijk. Het is wel een land wat je er ook goed bij kan hebben. Maar... Waar ga je dan de grens trekken om mensen bij de EU te laten of weg te houden?

Die is er al. Blijkbaar moet het grondgebied in Europa liggen. Groenland is ook geen lid van de EU denk ik, terwijl het wel deel van Denemarken is.

Ik denk dat de EU grens niet zo vast ligt. De laatste keer dat ik keek hoorde Aruba, Curaçao en Sint Maarten ook bij Nederland, maar die liggen niet letterlijk binnen de Europese grens. Deze landen hebben daardoor niet direct, maar wel indirect profijt van de Europese unie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:05

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:17

Veronica2 schreef:
En zoals pmarena al aangaf, zat de echte boodschap er ook in verstopt. Het doel is heel simpel: Trump mag best meer en grotere legerbases in Groenland hebben, daar zit niemand mee en daar moet het dus op uitkomen. Hij moet dan wel pacht betalen aan Denemarken, maar dat is voor later.

Klein extra detail is natuurlijk wel dat hij ook de grondstoffen wil :=

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:13

_San87_ schreef:
Sowieso is het niet mogelijk. En als de US uit de NAVO stapt, betekent dat niet dat de NAVO ook meteen opgeheven moet worden, die kan prima blijven bestaan en wellicht zelfs uitgebreid worden.

Dan heb je dus gewoon de EU met Canada en GB.

pmarena schreef:
Veronica2 schreef:
En zoals pmarena al aangaf, zat de echte boodschap er ook in verstopt. Het doel is heel simpel: Trump mag best meer en grotere legerbases in Groenland hebben, daar zit niemand mee en daar moet het dus op uitkomen. Hij moet dan wel pacht betalen aan Denemarken, maar dat is voor later.

Klein extra detail is natuurlijk wel dat hij ook de grondstoffen wil :=

Als we dat nou eens heeeeeel stil houden?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:43

_San87_ schreef:

Je weet dat Trump heeft geroepen dat de VS na 2024 nooit meer verkiezingen hoeft te houden? En dat ie rond 2020 heeft geroepen dat hij een bende mensen met de naam Trump als potentieel president op de reservebank heeft zitten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:23

MarlindeRooz schreef:

Alleen dan wil ik wel dat Trump zijn woedeaanval live gestreamd wordt als hij dit te horen krijgt! :D

Ik niet. Gaat ons alleen maar meer geld kosten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:33

purny schreef:
MarlindeRooz schreef:

Canada heeft een enorm sterke economie Purdy.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:42

Fijn voor Canada maar het gaat ons hoe dan ook extra geld kosten. En er gaat ons nog meer regels en betutteling opgelegd worden

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:55

purny schreef:
Fijn voor Canada maar het gaat ons hoe dan ook extra geld kosten. En er gaat ons nog meer regels en betutteling opgelegd worden

SOms gaat het een stukje verder dan alleen de oppervlakte. Wij hebben nog steeds een gevoelsmatige ereschuld aan Canada, maar tegelijkertijd is dat land sterk verbonden met Europa en dan vooral natuurlijk met GB en Frankrijk. Heel formeel gezien is de koning van GB ook de koning van Canada, vanwege de gemenebest. Behalve die dingen lijkt Canada enorm op ons in NW Europa, veel dezelfde denkbeelden over de wereldvrede etc.

Wat zijn jouw bedenkingen?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 08:22

purny schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hoezo?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 08:35

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

Je weet dat Trump heeft geroepen dat de VS na 2024 nooit meer verkiezingen hoeft te houden? En dat ie rond 2020 heeft geroepen dat hij een bende mensen met de naam Trump als potentieel president op de reservebank heeft zitten?

Ja, en ik weet ook dat Trump wel meer dingen roept die niet per se realistisch zijn. Daar is hij heel goed in.

Of het ook zo ver komt, dat is nog maar de vraag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 08:38

purny schreef:

Oh, nee dat zie ik dan weer niet gebeuren. Canada komt hoe dan ook niet bij de EU. Maar het is gewoon een heel vermogend land, dus hoe dat extra geld gaat kosten zie ik niet meteen. Het is geen Polen (die wél heeel erg veel geld van de EU heeft ontvangen).

Andere verbonden zijn wel prima mogelijk en lijkt me in het voordeel van zowel Canada als Europa.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 08:41

Als Trump dat geroepen heeft dan denkt hij imo om een Trump dynastie op te richten zoals een Koninkrijk waarin via erf opvolging de macht geregeld is. Dat gaat nogal ver. Maar dit soort mensen zeggen nooit iets dat ze in elk geval zelf niet geloven. Dus we gaan het zien. Ik wist dat niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 08:47

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

Ja en 1-2 weken geleden riep Junior al dat hij er aan zat te denken om zich in 2028 verkiesbaar te stellen :r

_San87_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Ja, en ik weet ook dat Trump wel meer dingen roept die niet per se realistisch zijn. Daar is hij heel goed in.

Of het ook zo ver komt, dat is nog maar de vraag.

De manier waarop hij het zei, ook dat zevige "my beautiful Christians you will never have to vote again" of zoiets.... dat was imo wel heel duidelijk dat iemand iets tegen hem gezegd heeft waardoor hij dat zelf wel gelooft dat dat kan gaan gebeuren -O-

Aan de kant van de Dems hebben we Pete Buttigieg die van de week netjes heeft aangegeven dat hij niet mee gaat doen aan de race om Governor te worden van Indiana en dus ook niet voor de senaatrace. En dit zou een mogelijkheid open houden dat hij mee kan doen aan de presidientiële verkiezingen.

Hij is daar imo super geschikt voor. Degelijke vent, komt zeer goed uit zijn woorden. Zowel voor de wat hoger als lager geschoolde medemens. En hij rocked altijd keihard als hij omgeven door Republikeinen zit, bij Fox enzo. Weet zaken heel goed uit te leggen zodat zij snappen dat hij / de democraten gewoon gelijk hebben en snàppen wat er precies aan de hand is en moet gebeuren.

Alleen tja dat hij homo is is natuurlijk wel super balen..... want kunnen daar genoeg mensen overheen stappen..... maarja een AOC of Crockett dat zijn weer vrouwen en ook nog met een kleurtje, dat gaat hem vast ook niet worden.

Welke andere leuke jonge vent zou er dan nog een goede kans maken....? Newsom ofzo....?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:29

MarlindeRooz schreef:

Ik denk dat Canada veel rechtvaardiger, toleranter en verdraagzamer is dan Europa, dus het zou een aanwinst zijn voor Europa, maar een verlies voor Canada zelf. Nee, laat hen nog maar apart, dan heb ik nog een mogelijke optie waar ik heen zou trekken als ik het echt niet meer uithoud in Europa (al blijft het Midden-Oosten nog altijd mijn eerste keuze, en daarna Zuid-Afrika).

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:38

hwn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik denk dat Canada veel rechtvaardiger, toleranter en verdraagzamer is dan Europa, dus het zou een aanwinst zijn voor Europa, maar een verlies voor Canada zelf. Nee, laat hen nog maar apart, dan heb ik nog een mogelijke optie waar ik heen zou trekken als ik het echt niet meer uithoud in Europa (al blijft het Midden-Oosten nog altijd mijn eerste keuze, en daarna Zuid-Afrika).

Dit is zeker waar
Canada is echt een heel fijn land, ik zou daar ook naartoe kunnen emigreren
Familie ( mijn man zijn kant ) woont daar al

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:02

_San87_ schreef:
heidy_wilco schreef:

Ik wel, het is geen Europees land. Je kunt ook prima op een andere manier een verbond sluiten.

precies, net als het Gemenebest van Naties. Dat is ook een verbond van landen over de gehele wereld. (voormalig engelse koloniën?) Zo'n soort verbond zou ook mogelijk moeten zijn voor het geval dat Poetin en Trump wereldveroveraartje willen gaan spelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:09

Weer eens met je Juval

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:55

Ach, als Israël mee mag doen met het Eurovisie songfestival, kan Canada toch wel bij de EU?
:D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:17

Hahahahaha Lieser. Ik ben het ermee eens. En Canada vind ik echt niet verkeerd.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:47

Republikeinen in Minnesota hebben een bill ingediend om Trump Derangement Syndrom, de naam die MAGA graag geeft aan tegenstanders van Trump, te bestempelen als mentale ziekte:

Afbeelding

Maar owee als je MAGA een cult noemt....

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:52

Kunnen ze beter andersom doen. :x

Deze dan van Reportersonline:
Citaat:
De VS voert grote luchtaanvallen uit in Jemen. Trump belooft “overweldigende dodelijke kracht” in te zetten totdat de Houthi’s hun aanvallen op schepen staken.