Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:51

juval schreef:
klaver kopt direct in dat de politici van pvv bij afwezigheid ook veel salaris krijgen..

over hypocrisie gesproken.

Wat is daar hypocriet aan? Dat is toch zo!

En die gasten van de PVV brengen niets op, de koning daarintegen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:56

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:58

mysa schreef:
irmaz schreef:
Maar ik ben vorige week door meneer Wilders uit zijn X-land geband, waarschijnlijk omdat ik reageerde op iemand die zijn post aanhaalde dat ik het nogal een onfatsoenlijke post van meneer Wilders vond :')

Ik heb ook het woord onbeschoft (en kwaadaardig) gebruikt, ook op een bericht waarin iemand refereerde aan..
Maar hij kan mij niet bannen want ik volg hem niet.

Ik volgde hem ook niet, ik kijk wel uit. Hoef niet iedere dag die drek te zien :n

Libra76

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:08

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:11

Goed zo.

Er is nog fatsoen in de politiek.

(Wat een krankjorum voorstel.)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:14

Benzz schreef:
juval schreef:
klaver kopt direct in dat de politici van pvv bij afwezigheid ook veel salaris krijgen..

over hypocrisie gesproken.

Wat is daar hypocriet aan? Dat is toch zo!

En die gasten van de PVV brengen niets op, de koning daarintegen.

ja dat bedoel ik, (ben het een keer eens met klaver haha)... pvv is hartstikke hypocriet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:16

Juval ik heb een interview voor je geregeld met de Nos. Want is toch wel groot nieuws dat je het eens bent met Klaver +:)+ _O-
Ze staan straks voor je deur en dan kom je bij Nieuwsuur _O-

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:18

juval schreef:
ja dat bedoel ik, (ben het een keer eens met klaver haha)... pvv is hartstikke hypocriet.

Oh!! Sorry, dan las ik het verkeerd!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:21

pien_2010 schreef:
Juval ik heb een interview voor je geregeld met de Nos. Want is toch wel groot nieuws dat je het eens bent met Klaver +:)+ _O-

ok, bedankt voor de waarschuwing, dan doe ik even mijn nette tv kleren aan :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:21

juval schreef:
pien_2010 schreef:

ok, bedankt voor de waarschuwing, dan doe ik even mijn nette tv kleren aan :D

Hahahahaha.......

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:35

Haha Juval en Pien :))

Ik kwam deze podcast trouwens tegen. Heb die van deze week net geluisterd, best interessant om hun mening over eea te horen, ook met de toelichting over hoe het normaliter moet gaan 'achter de schermen' enzo.
Zo werd besproken of we bang moeten zijn voor een kabinetscrisis of niet :j

https://podimo.com/nl/shows/dijkhoff-segers

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:47

Net bij nieuwsuur: Trump fan die aangeeft dat als Trump niet wint ( verkiezingen zijn dan volgens hem gemanipuleerd) dat de hel losbreekt.

Christus, wat voor wereld leven we in op het moment.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:01

Benzz schreef:
Net bij nieuwsuur: Trump fan die aangeeft dat als Trump niet wint ( verkiezingen zijn dan volgens hem gemanipuleerd) dat de hel losbreekt.

Heel naar item. Ik heb er ook pijn van in mijn buik.

Het was bij een vandaag. Het ging over een staatje of stadje in Noord Amerika die is overgenomen door rechts extremisten. Alle mensen die gematigd zijn die hebben geen officiële functies meer. Zijn ontslagen of zo bedreigd dat ze zelf ontslag hebben genomen en hun functies zijn overgenomen door rechts extremisten.
De bedreigingen gaan en gingen ontzettend ver. De wapenwinkel man, die is het hoofd van de beveiliging geloof ik.
Hij en de kapper praten openlijk met trots hoe ze de zaak hebben overgenomen. "De uiterst rechtse man is boos. Heel heel erg boos!
Trump is hun president. Biden en zijn kliek hebben de verkiezingen gestolen. No way dat ze dit nog eens laten gebeuren. Als Harris president wordt dan zal het land eens wat meemaken. ".

Trump heeft een plan 25 geschreven en op dat idée is dit dorp of staatje gebaseerd. Veel Republikeinen willen naar voorbeeld van dit stadje USA in richten. Maar eerst moet Trump de verkiezingen winnen.

Je ziet dat overal in de wereld, haast als een georchastreerd orkest, het web de normaal heid vernietigd en inzet op overheersing, (wapen) geweld, uiterst extreem gedachtengoed met uiteraard de zondebokken.

Ook daar is alles wat normaal Republikein is of nog erger Democraat weggepest etc en wordt weggezet als extreem linkse radicalen (waar kennen we dit van?)
"Dus links is ook daar de schuld van al het kwaad". En links zijn zelfs de eigen Republikeinse partijgenoten die het niet eens zijn met deze hele gang van zaken.

Heel heel eng!!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:05

Libra76 schreef:
Faber's terugkeer borden komen er niet. Het zit de PVV niet mee Gelukkig maar. Eerst de eerste kamer die de asielcrisis wet niet steunt en nu dit.
https://nos.nl/artikel/2540195-kamer-fl ... -bij-azc-s

NSC heeft met de oppositie meegestemd. Wie weet vindt NSC nog eens het kompas terug :)

Maar euh... VVD en BBB vinden die borden wel een goed idee >;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:14

Benzz schreef:

Wat ik daar dan niet helemaal begrijp is dat het uitgezonden moet worden.. ze geven die ideeën dus een platform ..

Dat vind ik overigens ook van social media.. ik denk nog steeds dat er meer mensen niet op zitten dan wel. (Geen idee of dat echt zo is, maar dat denk ik). Plus er zijn zoveel nep account, bots en trolls actief.. ik zou dat niet allemaal in de schoenen van de Nederlanders schuiven..
maar door de bots en de trolls lijkt het veel, en wordt de onrust groter. Kijk maar eens wat voor “angst” het al veroorzaakt over hoe er over anderen gedacht wordt. Ik hoop maar dat mensen zelf hun gezonde verstand bewaren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:17

Janneke2 schreef:
Goed zo.

Er is nog fatsoen in de politiek.

(Wat een krankjorum voorstel.)

Symboolpolitiek. Meer niet. Makkelijk scoren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:20

Trump heeft agenda 2025 niet geschreven. Dat lijkt te veel op werken ;) Dat is geschreven door extreem rechtse lui die net zo op Trump parasiteren als hij op hen. Zij zien in Trump een mogelijkheid om aan de macht te komen / hun denkbeelden door te drukken (zoals verbod op abortus).

En Trump ziet in hen (hun hele extreem rechtse Republikeinse achterban) een groep kiezers die groot genoeg is om hem aan de macht te helpen zodat hij op allerlei manieren geld binnen kan harken en kan genieten van zijn machtspositie als president.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:25

Klopt pmarena. Ik drukte het verkeerd uit. Hij heeft het wel een platform gegeven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:34

Trump weet denk ik nog niet dat als hij al zou aantreden, hij heeeel snel wordt uitgerangeerd ten gunste van de Vance-kliek.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:36

Precies!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:46

prompter schreef:
BigOne schreef:
Ik denk dat, mocht de regering vallen en komen er nieuwe verkiezingen dat het heel simpel is, wil men in een democratie of een autocratie leven!!

Zo denkt een aantal stemmers toch niet, die willen gewoon hun geldzaken op orde krijgen en zo min mogelijk last hebben van criminaliteit. En degene die zegt dat te gaan fixen krijgt hun stem.

Alleen wat vluchtelingen nu precies met mijn geldzaken te maken hebben ontgaat mij eerlijk gezegd.
Ze hebben het alleen nog maar over migratie, migratie en nog eens migratie. Vorig jaar is het kabinet van Rutte gevallen over migratie. Het lijkt wel alsof er niets anders meer bestaat dan migratie.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:49

Door migratie worden de huizen en de zorg onbetaalbaar krijgen we continu te horen. Dat heeft álles met geldzaken te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:56

Wou net zeggen, dat vluchtelingen feitelijk niks te maken hebben met woningnood en stijgende zorgkosten, dat boeit Jan-met-de-pet niet. Het is gewoon een makkelijke zondebok en men trapt er met open ogen in.

Dat werkmigranten, en dan vooral expats, invloed hebben op de huizenprijzen is dan weer wel waar.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:57

Loretta schreef:
prompter schreef:

Zo denkt een aantal stemmers toch niet, die willen gewoon hun geldzaken op orde krijgen en zo min mogelijk last hebben van criminaliteit. En degene die zegt dat te gaan fixen krijgt hun stem.

Alleen wat vluchtelingen nu precies met mijn geldzaken te maken hebben ontgaat mij eerlijk gezegd.
Ze hebben het alleen nog maar over migratie, migratie en nog eens migratie. Vorig jaar is het kabinet van Rutte gevallen over migratie. Het lijkt wel alsof er niets anders meer bestaat dan migratie.

Dat is toch niet zo heel moeilijk voor te stellen? Alles wat wordt besteedt aan migranten, gaat niet naar Henk en Ingrid

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:59

Dat we het te horen krijgen( lijkt zolangzamerhand wel een grijsgedraaide lp ) betekent niet dat het klopt, helaas kijken sommige mensen niet verder dan hun neus lang is.
Borden plaatsen gaat niet door , nsc gaf de doorslag met hun tegenstem. Een stukje van de ruggengraat teruggevonden, nu de rest nog.