Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:05

ruitje schreef:
Ik vond Segers ook altijd een hele goede, CU heeft wel echt een stevige correcte basis vind ik, al jaren :o

Ik ook. Ik luister nu wekelijks naar zijn podcast samen met Klaas Dijkhof.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:07

Mee eens CU vind ik op veel punten een goede partij.

Ik lachte me ook kapot om Wilders! Voor alle Nederlanders... als je maar blank bent.

Maar Dilan is ook een hypocriet imo. Eerst flirten met Wilders en er nu vol tegenin nu hij misschien de grootste wordt
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 21-11-23 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:08

Waarom zit Marijnissen trouwens bij het debat van de grootste partijen?

Janneke2

ruitje schreef:
Ik kijk het debat. Ik vind Wilders wel hilarisch: ik word premier voor alle Nederlanders.

Denk dat de Marokkaanse gemeenschap daar ietsje anders over denkt :+

"Dat zou zo maar eens kunnen."

Maar ik heb oom zo mijn gedachten bij de nestor van de Tweede Kamer.

Ooit riep hij 'dat 65 als pensioenleeftijd voor hem heilig was!!'
En op de verkiezingsfag zelf,
een half uur na het sluiten van de stembureaus,
- nul uitslagen, nog nul berekeningen of onderhandelingen -
herriep hij zijn pensioen-standpunt.

Ik heb bezwaar tegen deze gang van zaken.
Kiezersbedrog van het zuiverste water.

(Als een standpunt tijdens onderhandelingen 'sneuvelt', dat kan. Maar een heilig standpunt lijkt mij een breekpunt.
Wilders geeft het vrijwillig op zodra de stembus gesloten wordt.)

Ik geloof er geen barst van, gebaseerd op 'smans betrouwbaarheid.

(Nog niet eens op zijn Marokkanen standpunten...)

ruitje

Benzz schreef:
ruitje schreef:
Ik vond Segers ook altijd een hele goede, CU heeft wel echt een stevige correcte basis vind ik, al jaren :o

Ja dat was ook altijd een hele realistische gedegen partner. Maar dat Christelijke..........het trekt mij niet, hoe fijn ik die man ook vond.

Eens, ik vond Segers jarenlang de beste politicus om op te stemmen, maar nooit gedaan.

En het gekke is, ik heb wel ooit CDA gestemd :') . Dus waarom ik nou daar het Christelijke niet erg vond zit ik nu te bedenken :') ?

Wat vinden jullie van Bontebal die tegen Omtzicht zegt jij bent ook verantwoordelijk voor het verleden, want jij zat in de kamer en ik niet?
Laatst bijgewerkt door ruitje op 21-11-23 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:09

Tango1979 schreef:
Mee eens CU vind ik op veel punten een goede partij.

Ik lachte me ook kapot om Wilders! Voor alle Nederlanders... als je maar blank bent.

Maar Dilan is ook een hypocriet imo. Eerst flirten met Wilders en er nu vol tegenin nu hij misschien de grootste wordt

Ze wilde niemand uitsluiten en ze kwam erachter dat daardoor Wilders groot werd. Ik snap haar wel. Vind het ook niet hypocriet, maar meer strategie bijstellen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:10

Jessix schreef:
ruitje schreef:

Ik ook. Ik luister nu wekelijks naar zijn podcast samen met Klaas Dijkhof.

Waar kan ik die vinden?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:10

Exitium schreef:
Wintu schreef:
Dan heb jij geen idee wat je van 80.000 euro bruto over houdt. Een leuk bedrag, maar niet dusdanig dat je simpel structureel 1000 aan de kant legt. Over hysterische onwaarheden gesproken.

Dat hangt ook van je vaste lasten en uitgavenpatroon af. Ik verdien beduidend minder en geef met regelmaat ook best wat uit, maar heb dit jaar wel een paar maanden gehad dat ik € 1.000+ over had aan het eind van de maand, bovenop een paar honderd die ik automatisch al spaar.

Precies, het ligt er maar net aan, vaste lasten, pech die je misschien hebt, grootte van je gezin. Dus het is te gemakkelijk gezegd dat men dan maar met gemak structureel 1000 euro over heeft.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:11

Cer schreef:
Maar klimaat is voor de toekomst van de jongeren toch belangrijk.. die zullen dan toch massaal GL gaan stemmen hoop ik?

Of zijn die met te weinig ?

Ik wilde hier op inhaken maar volgensmij ben ik met 26 toch al geen jongere meer. :+

Wat ik om me heen het meeste voorbij zien komen voor jongeren is toch ook studie (Stufie/leenstelsel, rente 0,0, compensatie pechgeneratie.) en wonen. Het is te bizar hoe duur het is om een dak boven je hoofd te hebben zonder afhankelijk te zijn van je ouders.

Het klimaat is zeker niet onbelangrijk maar als je op een houtje moet bijten om rond te komen dan liggen je prioriteiten bij de komende 4 jaar en niet bij de komende 20 jaar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:12

ruitje schreef:
Wat vinden Julie van Bontebal die tegen Omtzicht zegt jij bent ook verantwoordelijk voor het verleden, want jij zat in de kamer en ik niet?

Ik vind Bontebal ook een hele fijne politicus, maar wederom dat christelijke. Wat ik vooral fijn aan hem vond is dat hij zei dat al die veranderingen die iederereen verkondigd, helemaal niet haalbaar zijn om uit te voeren voor de belastingdienst. Dat is pas realisme.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:13

pien_2010 schreef:
Citaat:
Denk dat de Marokkaanse gemeenschap daar ietsje anders over denkt

Voor de Marokkaanse, Turkse en Islamitische gemeenschap zou dit echt een ramp zijn als Wilders we int en premier zou worden. |(

Het zal enorm polariserend werken tussen de bevolkingsgroepen .
Niets zo demotiverend voor mensen om in een land te wonen en werken waar je niet welkom bent, waar je godsdienst bestreden wordt en dit luid en duidelijk verkondigd wordt.
Ik moet er niet aan denken om dat hier in Frankrijk mee te maken.
Dus voor al die jonge, oude mensen en hun kinderen is dit een ramp as les dat gebeurt.

Krijgen wij zo'n verkeerd beeld mee van Frankrijk? Ik zie altijd beelden van rellen in de multiculturele buurten van Frankrijk waardoor ik denk dat het in Frankrijk een stuk slechter gaat wat betreft dit onderwerp?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:14

Nikass schreef:
Oh jij kent mijn situatie en kunt in mijn portemonnee kijken begrijp ik? _O-

996981 het interesseert me niet echt op wie jij stemt.

Dat maak je er zelf van, jij denkt ook dat je weet wat een ander in de portemonnee heeft en hoe het leven van diegene is ingericht, immers jij weet dat ze toch gemakkelijk structureel 1000 weg kunnen zetten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:15

Ik vind flirten een groot woord. Ze heeft herhaaldelijk dezelfde zinnen gezegd. Ik sluit geen kiezers uit en dus ook geen partijen. Niet meer en niet minder. Ook heeft ze steeds gezegd veel in partijprogramma te lezen waar zij zich niet in kan vinden. De pers sprong er maar wat graag bovenop en de andere partijen ook.

En nu weer, want nu heeft zij 'Wilders binnengelaten'.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:17

ruitje schreef:
Waar kan ik die vinden?

Op Podimo.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:17

Benzz schreef:
ruitje schreef:
Ik ben het hier mee eens. Ik vind de laatste pagina's Nikass en Olejon polariserend posten en dat is jammer van dit verder zo constructieve topic i.m.o.

Ik kijk het debat. Ik vind Wilders wel hilarisch: ik word premier voor alle Nederlanders.

Denk dat de Marokkaanse gemeenschap daar ietsje anders over denkt :+

Olejon vind ik altijd al zeer polariserend, dat heb ik bij Nikass nooit gezien. Maar misschien ben ik blind.

Dank je Benzz

Ik weet dat mijn toon wat fel kan worden als ik onwaarheden hoor. Daar kan ik niet zo goed tegen. Het gemak waarmee er leugens gedropt worden alsof het niks is.
Steeds opnieuw de discussie starten over de belasting, en steeds opnieuw onjuiste conclusies als feiten opschrijven.
Migranten de schuld geven van de woningnood etc
Er is bij sommige mensen gewoon geen moreel besef lijkt het.

Ik gebruik dan misschien soms woorden ("sneu") die niet zo aardig overkomen. Ik bekritiseer echter altijd alleen gedrag, ook al noemen mensen het een aanval op de persoon. Dat is echter totaal iets anders.
Het feit dat mensen niet inhoudelijk op mijn opmerkingen ingaan, maar gaan roepen dat het polariseren is, zonder dit te onderbouwen, is imo alleen maar een gebrek aan argumenten.

Wintu: liever mijn woorden niet verdraaien.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:18

ruitje schreef:
Krijgen wij zo'n verkeerd beeld mee van Frankrijk? Ik zie altijd beelden van rellen in de multiculturele buurten van Frankrijk waardoor ik denk dat het in Frankrijk een stuk slechter gaat wat betreft dit onderwerp?

Ruitje, jij zegt wat ik net denk.
Molenbeek België, nog zo'n voorbeeld waar het heel slecht gaat volgens mij.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:18

Nikass schreef:
Wintu: liever mijn woorden niet verdraaien.

Ditto ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:21

Ruitje ik heb het niet over Frankrijk maar over Nederland in mijn post. Frankrijk is moeilijk voor moslims en volgens mensen die ik ken ook racistisch. Op dit moment is er volgens mij in Nederland meer kansen. Zou fijn zijn als dat blijft en met Wilders zie ik dat niet gebeuren (integendeel). Want als mensen uitgesloten worden en geen of weinig kansen krijgen dan worden ze gevaarlijk.
Wel zijn/ waren ze in Parijs erg geïnteresseerd in de aanpak van Rotterdam als het gaat om de probleem wijken. Aboutaleb hebben ze hoog las ik jaren geleden.
Le Pen en Seymour deden en doen het goed. Is niet goed voor het democratische proces.
Gelukkig is Macron gekozen ipv Le Pen. Zijn wij blij mee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:23

Jessix schreef:
Ik vind flirten een groot woord. Ze heeft herhaaldelijk dezelfde zinnen gezegd. Ik sluit geen kiezers uit en dus ook geen partijen. Niet meer en niet minder. Ook heeft ze steeds gezegd veel in partijprogramma te lezen waar zij zich niet in kan vinden. De pers sprong er maar wat graag bovenop en de andere partijen ook.

En nu weer, want nu heeft zij 'Wilders binnengelaten'.

In het begin heeft zij duidekijk met Wilders geflirt om er zelf groter mee te worden. Nu is ze de controle kwijt over de politieke brand die ze zelf heeft aangestoken. De VVD speelt steeds gevaarlijk spel. Eerst Rutte met het laten vallen van het kabinet.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:30

OleJon schreef:
Dit dus.
Zolang vluchtelingen op een Cruise schip zitten met verwarming en lekker eten.
En oudjes in de kou met voor de 3de geen warm eten.
Schept dat inderdaad geen positieve kijk op vluchtelingen

Aaargh, wéér dat cruiseship! Ga anders even zelf op zo'n schip kijken, dan zie je met eigen ogen hoe 'warmpjes' ze erbij zitten! :roll:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:32

Zelf heb ik het idee dat Dilan Yeşilgöz irritatie begint op te roepen over het op geen enkel manier terug willen kijken naar de regerende VVD periode, alsof ze er totaal niets mee te maken had. In het begin werkte dit voor haar, nu tegen heb ik het idee.
Toen ze aangaf dat ze niemand uit zou sluiten, gaf dat een enorme ongewilde broost aan de PVV volgens de analisten.
Iets wat niemand had verwacht. Zo gaat dat soms. Spindokters maken ook foutjes.

Maar er is nog steeds een hele grote kans dat de VVD de grootste wordt. Ze voert een goede campagne.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:34

Goede campagne ? Pien ze wordt aan alle kanten betrapt op onwaarheden .

Loretta

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:37

Het is duidelijk oude strategie met een nieuwe partijleider.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:37

VuurVleugels schreef:
OleJon schreef:
Dit dus.
Zolang vluchtelingen op een Cruise schip zitten met verwarming en lekker eten.
En oudjes in de kou met voor de 3de geen warm eten.
Schept dat inderdaad geen positieve kijk op vluchtelingen

Aaargh, wéér dat cruiseship! Ga anders even zelf op zo'n schip kijken, dan zie je met eigen ogen hoe 'warmpjes' ze erbij zitten! :roll:

Of je steekt geen moeite meer in die discussie. Tegen een bakoven kun je niet gapen. En tegen deze reusachtige bakoven al helemaal niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:38

pien_2010 schreef:
Ruitje ik heb het niet over Frankrijk maar over Nederland in mijn post. Frankrijk is moeilijk voor moslims en volgens mensen die ik ken ook racistisch. Op dit moment is er volgens mij in Nederland meer kansen. Zou fijn zijn als dat blijft en met Wilders zie ik dat niet gebeuren (integendeel). Want als mensen uitgesloten worden en geen of weinig kansen krijgen dan worden ze gevaarlijk.
Wel zijn/ waren ze in Parijs erg geïnteresseerd in de aanpak van Rotterdam als het gaat om de probleem wijken. Aboutaleb hebben ze hoog las ik jaren geleden.
Le Pen en Seymour deden en doen het goed. Is niet goed voor het democratische proces.
Gelukkig is Macron gekozen ipv Le Pen. Zijn wij blij mee.

Ah oke, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry :o