Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Benzz schreef:
Veronica2 schreef:
Gaan er nog mensen naar het debat kijken, strakjes op RTL4?

Ja, ik geloof steeds minder in Timmermans...

Vind hem hier ook niet sterk maar SP net ook niet over die zorgkosten. Dat alleen hun eigen berekening de kosten zou dekken, kwam op mij niet echt lekker over.

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:19

Nee, maar die heb ik nooit sterk gevonden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:04

Benzz schreef:
Veronica2 schreef:
Gaan er nog mensen naar het debat kijken, strakjes op RTL4?

Ja, ik geloof steeds minder in Timmermans...

Heb ik het goed verstaan dat hij zei dat het eigen risico omlaag kan en de premie tegelijkertijd ook en dat de kosten dan wel solidair gedragen moeten worden door de maatschappij, dus door ons? Hij is steeds vaker veel te vaag over waar de rekeningen komen te liggen en daardoor vind ik hem en zijn partij niet sterk overkomen.

Eloya

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:15

Ik raak soms wel beetje moe van onze politiek. Understatement.

Want ze laten elkaar niet eens uitpraten. Het is chaotisch en moeizaam te volgen dit debat.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:18

Electra63 schreef:
Ik woon naast een Christelijke middelbare school, waar 95% van de jongeren wit is.
Ik hoor heel de dag het woord kanker.... er wordt in het pad achter mijn huis geblowd en bier gedronken. Er wordt bizar veel vuurwerk afgeschoten en dingen gesloopt en vooral in de fik gestoken.
Er is weinig verschil met toen ik tot een paar jaar geleden in Rotterdam naast een openbare middelbare school woonde; behalve dat daar 90% een kleurtje had.

Het woord kanker heeft weinig betekenis voor jongelui.

Ach dat is enkel en alleen jouw ervaring. Wellicht ben je er teveel mee bezig en zie je alleen de negatieve kanten van deze jongeren. Dat zegt niets over het gros van de jongeren. Toch?!
Shadow0 schreef:
Hou mij er buiten aub. Hoe IK het graag zou zijn is heel anders dan hoe jij het zou zien, want ik zou hopen dat we ons uiteindelijk kunnen scharen achter beginselen in de Grondwet, binnen een respectvolle democratische rechtstaat, terwijl bv Wilders dat soort integratie stelselmatig ondermijnt.

Dat ondermijnen werkt twee kanten op.

Shadow0 schreef:
Dat ga ik toch vertellen. En het is moeilijk, want onze regering, onze kamerleden, onze politici, trappen die normen en waarden dagelijks aan gort. Maar ondanks dat doen de meeste ouders hun best om hun kinderen op te voeden en respect mee te geven, het beste te bieden aan hun kinderen.

Vanuit wiens perspectief?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:24

Veronica2 schreef:
Heb ik het goed verstaan dat hij zei dat het eigen risico omlaag kan en de premie tegelijkertijd ook en dat de kosten dan wel solidair gedragen moeten worden door de maatschappij, dus door ons? Hij is steeds vaker veel te vaag over waar de rekeningen komen te liggen en daardoor vind ik hem en zijn partij niet sterk overkomen.

Dat heb ik ook verstaan, maar misschien ben ik doofstomme....