Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Ik zou het beest dan graag k.tbeest noemen.
Maar met een camera op mijn snufferd zou ik misschien wel zo zitten.
Het totale tegenovergestelde van mijn emoties, omdat als ik ze wel toon ze dan even niet tv waardig zijn, om het zomaar te zeggen...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:05

Maar waarom niet zoiets: “Ik heb instructies gekregen om bepaalde dingen niet te zeggen en bepaalde woorden niet te gebruiken. Ik ga me daar niet aan houden. Dit is mijn verhaal”
Ik geloof toch dat ik dat zou doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:07

Ik denk dat je op zo'n moment wel heel sterk in je schoenen moet staan.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

Femke tweety, als dat jongetje zich van de groep afgezonderd zou hebben, voor bijv. het doen van een plasje, was het misschien niet opgevallen. Zeker als de speelgroep luid zou zijn geweest.

En trouwens 1,28. cm is die jongen. Toch aardig groot voor 6 jaar. Ik ben maar ruim 30:cm groter…

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Ik weet niet hoe vaak jullie interviews geven voor camera, meerdere keren per dag met allemaal gekke verhalen terwijl je kind aangevallen werd en je naar het ziekenhuis moest. Ik weet ook niet hoe ik daar dan bij zou zitten hoor. En er is ongetwijfeld met ze gesproken, al zou het alleen maar ter bescherming zijn, waardoor het verhaal ook anders kan over komen…

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Besef ook dat veel mensen tegenwoordig de gewoonte hebben allerlei nare bedreigingen te versturen als je in zo'n situatie iets zegt wat ze niet aan staat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:33

Sanet schreef:
Ik weet niet hoe vaak jullie interviews geven voor camera, meerdere keren per dag met allemaal gekke verhalen terwijl je kind aangevallen werd en je naar het ziekenhuis moest. Ik weet ook niet hoe ik daar dan bij zou zitten hoor. En er is ongetwijfeld met ze gesproken, al zou het alleen maar ter bescherming zijn, waardoor het verhaal ook anders kan over komen…

Snap ik. Ik zeg dan ook dat ik me afvraag wat ik zou doen. Ik veroordeel ze geenszins.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:37

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:52

Wintu schreef:
Happinez schreef:
Klopt hoor , dat verwacht ik ook. Kwestie van tijd.. tikkende tijdbom.
Vandaar ook het 'vooralsnog'.

Hou jij er nu rekening mee in doen en laten?

Mijn paard staat in Wapserveen en die gaat in de nacht naar binnen, daar heb ik de minste zorgen over. Mijn euvel is voornamelijk op pad gaan met de honden. Mn dorp is compleet ingebouwd met mais en hennep en we grenzen aan het bos, waar de wolf met regelmaat rond loopt. Normaliter kan ik nog wel wat ver kijken, maar het zicht is nu compleet weg. Ik merk dat ik gespannen ben, ik ga maar met de aut o naar iets verderop, want daar heb ik zicht, maar ook dat is gewoon bos en wei.

Ja zeker wel , mijn pony's en katten gaan tussen zonsopgang en ondergang allemaal op stal.
Ik wandel nog wel in de schemering/ donker met mijn honden maar dan zorg ik wel dat ik de weg langs de huizen kies en niet te lang loop. Ok die weg is ook direct langs het bos maar ik kan eigenlijk niet anders vanuit huis. Ja dan moet ik met de auto of een weg zonder huizen met op het moment mais er langs...
In het bos lopen doe ik wel, maar op smalle paden houdt ik mijn honden korter bij mij omdat ik geen overzicht heb en daarbuiten mogen ze wat langer aan de lijn maar ik ben wel alert op wat er om mij heen gebeurt.

Nu de aanvallen meer worden merk ik ook wel weer dat ik 's avonds in het donker ook op het erf wel alerter wordt.
Zit er ook aan te denken de boel meer te gaan verlichten dat ik beter kan zien wat er loopt, want voor we het weten zitten we weer in het najaar met korte avonden.

Ik vind de reactie van die ouders niet zo gek hoor, er is wat heftigs gebeurd en dan kan je soms ook gewoon anders reageren. Vind het al dapper dat ze hun verhaal überhaupt doen met al die oliebol die je waarschijnlijk over je heen krijgt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:03

Eigenlijk nog wel knap dat ze zo snel bij de wolf hebben kunnen komen en nog stokken kunnen vinden om hem mee te slaan. Zelfs al zijn ze in een bos. Erg snel van reactie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Sommige mensen hebben die reactie gewoon, anderen bevriezen. Schijnt een overgebleven oerdingetje te zijn :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:09

Bloodymary schreef:
Eigenlijk nog wel knap dat ze zo snel bij de wolf hebben kunnen komen en nog stokken kunnen vinden om hem mee te slaan. Zelfs al zijn ze in een bos. Erg snel van reactie.

Het is gisteren heel veel geluk geweest dat het jongentje het overleefd heeft.

Alleen de echte gladiolen roepen nu nog dat deze wolf met rust gelaten moet worden. Zelfs Glenn Lelieveld is er voor om deze wolf uit de populatie te verwijderen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:11

Mensen reageren nogal snel anders als er een camera op hun gericht staat.
Mocht het hier gebeuren zou ik me ook inhouden met wat ik zeg, zeker als naam en toenaam bekend is.
Hoeveel bedreigingen zijn er al wel niet geweest?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:12

Ik begrijp trouwens ook niet waarom er al twee maanden over gepraat wordt en ze die Bram nog niet te pakken hebben. Dat zou hier in de buurt wel ander gaan vermoed ik zo.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:16

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

DuoPenotti schreef:
Ik zou het beest dan graag k.tbeest noemen.
Maar met een camera op mijn snufferd zou ik misschien wel zo zitten.
Het totale tegenovergestelde van mijn emoties, omdat als ik ze wel toon ze dan even niet tv waardig zijn, om het zomaar te zeggen...

Waarschijnlijk niet, maar die emoties kunnen dan wel dienen als “trainingsdoeleinden” voor journalisten in de dop :+

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

Femke_Tweety schreef:
Een stabij is qua gewicht om mee te nemen ook niet bepaald veel anders dan een peuter/kleuter.

Die dan ook maar aan een lijn en maximaal 60 cm bij 'de baas' vandaan?

Echt, ergens dit jaar of de jaren kort na dit jaar gaan we zeer zwaar gewonde of dodelijke menselijke slachtoffers zien.

En wee degene die dan nog durft te roepen 'Dat doet ie anders nooit' of 'Dat hebben we niet zien aankomen'

Even een berichtje van mezelf in dit topic van een dag of 10 geleden opgezocht...

Ik wíst dat ik ergens al had geschreven dat dit eraan zat te komen...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

De gemeente moet de boel gewoon op slot gooien totdat ze de desbetreffende wolf eruit gehaald hebben. Dat is de verantwoordelijkheid van de burgemeester en die moet gewoon daadkrachtig zijn. Als er een haaienaanval is geweest, dan gaat het strand ook op slot. In het verleden werd er dan een haai gevangen, nu hijsen ze enkel de rode vlag. Punt is dat je sommige mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen, omdat ze zelf daar niet toe in staat zijn. En daar dient de veiligheidsdriehoek voor zorgen.

Nee nu komt er in de media dat bezoekers met knuppels op pad gaan!

https://www.telegraaf.nl/video/bezoeker ... 02839.html
Laatst bijgewerkt door Kaja op Gisteren, 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

Kaja schreef:
De gemeente moet de boel gewoon op slot gooien totdat ze de desbetreffende wolf eruit gehaald hebben. Dat is de verantwoordelijkheid van de burgemeester en die moet gewoon daadkrachtig zijn. Als er een haaienaanval is geweest, dan gaat het strand ook op slot. In het verleden werd er dan een haai gevangen, nu hijsen ze enkel de rode vlag. Punt is dat je sommige mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen, omdat ze zelf daar niet toe in staat zijn. En daar dient de veiligheidsdriehoek voor zorgen.

Nee nu komt er in de media dat mensen met knuppels de bossen intrekken!

Is níet realistisch mogelijk.

Echt, kom een poosje in Austerlitz logeren, en dan wordt vanzelf duidelijk hoe weinig reeel dat is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

Nyaleti schreef:
Mensen reageren nogal snel anders als er een camera op hun gericht staat.
Mocht het hier gebeuren zou ik me ook inhouden met wat ik zeg, zeker als naam en toenaam bekend is.
Hoeveel bedreigingen zijn er al wel niet geweest?

Hoor je eigenlijk wel wat je zegt? Want dit is zelfcensuur...

Precies datgene wat we landen als China en Rusland altijd verweten.

Wat is er dan nog over van vrijheid van meningsuiting?

Klein orkest zong er al over.
Maar wat is nou die vrijheid?
Goed, je mag demonstreren
Maar met je rug tegen de muur
En alleen als je geld hebt
Is de vrijheid niet duur

Ook op het onderwerp wolf is de journalistiek niet objectief. Altijd dezelfde experts die dezelfde fabels oplepelen. Mensen met een afwijkende mening worden gecanceld. Kijk maar eens naar klokkenluiders uit het verleden, dan denk je inderdaad wel 2x na voor je wat zegt.

Maar dat is niet het land waarin ik wil leven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:31

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:39

Citaat:
Volgens Van Maanen en Lelieveld had het incident van gisteren voorkomen kunnen worden als er eerder was ingegrepen, bijvoorbeeld door het dier te zenderen en af te schrikken met een paintballgeweer.
Ze vergeten voor het gemak even dat ze eerder dezelfde mening hadden als die dierenorganisaties die ze nu de zwarte piet toespelen.
En met te roepen dat het hele bos maar afgesloten moet worden hebben ze ook weer precies bereikt wat ze altijd al wilden; de natuur zonder mensen.

Overigens hoop ik dat het niet Bram blijkt te zijn, maar een andere wolf. Buiten dat we dan het hele traject weer krijgen van een afschotvergunning/rechtzaken zal er iig uit blijken dat er meer wolven 'niet binnen de lijntjes kleuren'.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

DubbelFun schreef:
]Ze vergeten voor het gemak even dat ze eerder dezelfde mening hadden als die dierenorganisaties die ze nu de zwarte piet toespelen.

Vorig jaar stonden ze al lijnrecht tegen over elkaar. En daarvoor waren hun verhoidingen al langere tijd niet meer zo eensgezind als in het begin.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

DubbelFun schreef:
Citaat:
Volgens Van Maanen en Lelieveld had het incident van gisteren voorkomen kunnen worden als er eerder was ingegrepen, bijvoorbeeld door het dier te zenderen en af te schrikken met een paintballgeweer.
Ze vergeten voor het gemak even dat ze eerder dezelfde mening hadden als die dierenorganisaties die ze nu de zwarte piet toespelen.
En met te roepen dat het hele bos maar afgesloten moet worden hebben ze ook weer precies bereikt wat ze altijd al wilden; de natuur zonder mensen.

Overigens hoop ik dat het niet Bram blijkt te zijn, maar een andere wolf. Buiten dat we dan het hele traject weer krijgen van een afschotvergunning/rechtzaken zal er iig uit blijken dat er meer wolven 'niet binnen de lijntjes kleuren'.

Eens, met kleine aanpassing...

'niet binnen de lijntjes kleuren die leken verwachten' ;)

Want zowel Geist als iedereen die iets verder nadenkt weet dat je dit in bepaalde situaties wél kunt verwachten.

Het ís géén afwijkend gedrag.

Het is te verwachten gedrag bij grote wolvendichtheid en/of leven dicht bij mensen in drukbevolkt gebied.