Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Wat verschrikkelijk Echwel![]()
Net het interview tussen Femke Halsema en Eva Jinek gekeken. Zeer de moeite waard. Heel helder, standvastig en rustig uitgelegd door Halsema. En het kan niet genoeg herhaald worden: tegen het beleid van Israël zijn betekent níet dat je antisemiet bent. Ik snap gewoon niet dat dat onderscheid maar niet gemaakt kan worden, het verscherpt zo het debat hierover. Maar ja, het is wel heel makkelijk…
juval schreef:het is zo moeilijk om een kant te moeten kiezen in de Israël/Palestijnen kwestie. Beide kanten hebben het moeilijk, een oplossing lijkt zo verschrikkelijk ver weg. Al dat geweld en al die doden, zo zinloos en uitzichtloos.
996981 schreef:BigOne schreef:Continu alles melden bij de politie! Die kunnen achterhalen wie de foto’s plaatst. En bij Cidi melding ? Tja daar heb ik een eigen mening over. Zou dit eerder bij de politie melden. En het verhaal over politieagenten die geen joodse objecten wilden bewaken? Blijkt een grove leugen te zijn.
Een grove leugen?
''Er zijn collega's die Joodse objecten of evenementen niet meer willen beschermen", staat er in het interview. "Dan hebben ze het over 'morele dilemma's' en ik zie de neiging ontstaan om daaraan toe te geven. Dat zou echt het begin van het einde betekenen." Leidinggevenden gaan daar volgens de twee politiemensen niet goed mee om. "We zien dat de leiding daarmee worstelt. Zeker nu, met het conflict in het Midden-Oosten, dreigen we af te drijven van waar we als collectief voor moeten staan."
https://nos.nl/artikel/2539361-agent-ma ... or-gesprek
Veronica2 schreef:Plus dat het onmogelijk is om demonstraties te verbieden waarmee de stad Amsterdam geen politieke kant kiest. Daarom dus tegelijkertijd de 7-October gedenkingsmanifestatie op de dam en de pro-palestijnse sit-in in het CS en de pro-Palestina-demonstratie op het Damrak. Het is bijna gelukt om alles en iedereen gescheiden te houden tijdens deze activiteiten en dat op een vrij klein stukje Amsterdam. Hetzelfde geldt en gold voor de overige plekken in ons land waar herdacht en gedemonstreerd werd.
Echwel schreef:Ik weet het inmiddels maar kan daar hier geen info over geven
Citaat:Von der Leyen rondde haar aanval op Orbán af met het aankaarten van migratie, een politiek hot topic en al lang bestaand gespreksonderwerp van de Hongaarse premier, die een dag eerder tijdens een persconferentie betoogde dat zijn land een van de enigen was die vocht voor het behoud van het land. migranten zonder papieren uit de Europese Unie.
‘Ik heb uw woorden gehoord,’ vervolgde Von der Leyen, ‘u zei dat Hongarije de grenzen beschermt en dat criminelen in Hongarije worden opgesloten. Hoe valt dat te rijmen met het feit dat de autoriteiten vorig jaar veroordeelde mensenhandelaars en smokkelaars uit de gevangenis hebben vrijgelaten voordat hun tijd was verstreken?”
BigOne schreef:996981 schreef:
Een grove leugen?
''Er zijn collega's die Joodse objecten of evenementen niet meer willen beschermen", staat er in het interview. "Dan hebben ze het over 'morele dilemma's' en ik zie de neiging ontstaan om daaraan toe te geven. Dat zou echt het begin van het einde betekenen." Leidinggevenden gaan daar volgens de twee politiemensen niet goed mee om. "We zien dat de leiding daarmee worstelt. Zeker nu, met het conflict in het Midden-Oosten, dreigen we af te drijven van waar we als collectief voor moeten staan."
https://nos.nl/artikel/2539361-agent-ma ... or-gesprek
https://www.politie.nl/nieuws/2024/okto ... ewerk.html .
Dit joods politie netwerk heeft ook geprobeerd het wob verzoek van een islamitische organisatie te dwarsbomen. Daar zijn ze niet voor en maakt deze melding ongeloofwaardiger.
Benzz schreef:Ik heb eigenlijk nooit op de twitteraccount van Wilders gekeken, net even gedaan: Wat een bagger komt er uit die man. Niet normaal.
BigOne schreef:Hebben ze dat werkelijk gezegd ? Wanneer dit van de politie zelf zou komen had ik het zonder meer aangenomen, maar ( met het risico om als antisemiet weggezet te worden) deze organisatie neem ik met een korrel zout. Politie heeft regelmatig ( al veel langer dan bvb een jaar geleden) overleg met alle belangenorganisaties van diverse groeperingen, ook met deze.
En ook even nagevraagd bij familie die bij politie werkt, ja er is regelmatig op landelijk en regionaal niveau overleg en aandacht voor.
irmaz schreef:Benzz schreef:Ik heb eigenlijk nooit op de twitteraccount van Wilders gekeken, net even gedaan: Wat een bagger komt er uit die man. Niet normaal.
Erg hè, ik checkte af en toe wel eens om te zien wat voor een soort mensen op zijn tweets reageren (mijn conclusie was dat veel van die enthousiast reagerende accounts waarschijnlijk betaalde bots waren).
Maar ik ben vorige week door meneer Wilders uit zijn X-land geband, waarschijnlijk omdat ik reageerde op iemand die zijn post aanhaalde dat ik het nogal een onfatsoenlijke post van meneer Wilders vond
Benzz schreef:Ik heb eigenlijk nooit op de twitteraccount van Wilders gekeken, net even gedaan: Wat een bagger komt er uit die man. Niet normaal.
Veronica2 schreef:Benzz schreef:Ik heb eigenlijk nooit op de twitteraccount van Wilders gekeken, net even gedaan: Wat een bagger komt er uit die man. Niet normaal.
Het is niet mijn bedoeling om je nachtrust te verpesten, maar zijn publiek, en dus ook stemmers, zijn de mensen die vinden dat hij verwoordt wat zij vinden. Eindelijk iemand die zegt waar het op staat, noemen zijn volgers hem. Het gaat niet goed met de onderbuik van Nederland.
Veronica2 schreef:Benzz schreef:Ik heb eigenlijk nooit op de twitteraccount van Wilders gekeken, net even gedaan: Wat een bagger komt er uit die man. Niet normaal.
Het is niet mijn bedoeling om je nachtrust te verpesten, maar zijn publiek, en dus ook stemmers, zijn de mensen die vinden dat hij verwoordt wat zij vinden. Eindelijk iemand die zegt waar het op staat, noemen zijn volgers hem. Het gaat niet goed met de onderbuik van Nederland.
irmaz schreef:Veronica2 schreef:Plus dat het onmogelijk is om demonstraties te verbieden waarmee de stad Amsterdam geen politieke kant kiest. Daarom dus tegelijkertijd de 7-October gedenkingsmanifestatie op de dam en de pro-palestijnse sit-in in het CS en de pro-Palestina-demonstratie op het Damrak. Het is bijna gelukt om alles en iedereen gescheiden te houden tijdens deze activiteiten en dat op een vrij klein stukje Amsterdam. Hetzelfde geldt en gold voor de overige plekken in ons land waar herdacht en gedemonstreerd werd.
Waar ik moeite mee heb is of de rellen die iedere keer plaatsvinden bij betogingen die politiek gevoelig liggen op dat moment wel echt veroorzaakt worden door degenen die protesteren.
Ik heb met de Covid-rellen heel veel beelden bekeken die bij diverse protesten in verschillende plaatsen in de media verschenen en het bleek dat een aantal relschoppers (herkenbaar aan postuur en soms kleding) in bijna alle relprotesten voorkwamen. Hier in het dorp is op een gegeven moment (een jong) iemand aangehouden op verdenking van rellen en die heeft bekend dat hij alleen maar naar die protesten ging om te rellen.
Ook de voetbalfan-gevechten van een aantal jaar geleden waren georganiseerde evenementen, dus niet een toevallige agressieve ontmoeting tussen 2 rivaliserende teams.
Ik vind het best wel kwalijk dat dat niet goed uitgezocht lijkt te worden door de media.
irmaz schreef:Eigenlijk weiger ik te geloven dat alle mensen die op de PVV hebben gestemd op de hoogte zijn van de meuk die hij op X gooit. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoveel mensen in Nederland zo onfatsoenlijk zijn
irmaz schreef:Maar ik ben vorige week door meneer Wilders uit zijn X-land geband, waarschijnlijk omdat ik reageerde op iemand die zijn post aanhaalde dat ik het nogal een onfatsoenlijke post van meneer Wilders vond