Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:05

Nee want die geloven deze verhalen niet. Zij vinden dat de terrein beheerder dit zelf bedenkt omdat hij graag op een wolf wil schieten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:14

Die ouders is wat mee. Dit interview klopt niet.
Je maakt mij niet wijs dat je zo reageert als je kind aangevallen is.

Daar is iets mee, ik weet niet wat maar het klopt niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:16

Anne_GTI schreef:

Die schamen zich misschien wel

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:17

Het lijkt me ook wel dat niet iedere jager staat te springen om deze opdracht. Hoe zeker ben je er bijvoorbeeld van dat jouw gegevens niet op straat komen te liggen. En wat als je toch de verkeerde af schiet. Uiteraard gaat de faunabescherming en Animal rights er dan alles aan doen om jou voor de strafrechter te krijgen. En daarvoor zijn toch joow NAW gegevens nodig.

In Nederland is dit de eerste keer en we hebben bij hele andere zaken al wat vaak gezien dat NAW gegevens van bijvoorbeeld een getuige bij mensen terecht kwam waarvan je niet wilt dat ze jouw adres hebben. Nederland heeft in het verleden al vaak laten zien bijzomder slordig met dit soort vertrouwelijke gegevens om te gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:19

Anne_GTI schreef:

Ze kunnen toch ook wel gewoon altijd heel pro wolf geweest zijn. En dan moet dit toch echt wel even bezinken.
Ze hebben jarenlang gehoord dat dit alleen maar in sprookjes als Roodkapje voorkomt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:23

Femke_Tweety schreef:
GW3237m (Bram) lijkt sowieso ook een redelijke vast rondje te hebben dat hij regelmatig loopt.

In het dorp weet men precies waar je hem in de ochtendschemering regelmatig tegen komt en waar in de avondschemering.

Vínden gaat het probleem echt niet zijn.
Veilig, 100% zeker goed raak in 1x en zonder enige twijfel GW3237m bínnen het vergunninggebied en zónder verstoorders maakt dat het niet meteen lukt.

Sowieso heb je wisselsporen waar ze overheen trekken. Ik denk dat Van Maanen wel weet wat zo’n beetje de routes zijn. Een loopt er over de weilanden van een koeienboer in Woudenberg weet ik vanuit de podcast Geleidenwolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 10:28

Anne_GTI schreef:

Kans is zeer groot dat zij een bepaald verhaal móeten vertellen.
Dat moesten die ouders van dat meisje vorig jaar ook.
Die moesten het afzwakken.

Ik vind eerlijk gezegd heel bijzonder of juist niet dat mensen uit de stad schijnbaar of blijkbaar geen weet hebben van wat er gebeurd op korte afstand van hun woonplaats.
En hoe de wolvenproblematiek in de regio speelt.

josien_m_

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:48

Ik verbaas me enorm over het feit dat je schijnbaar geen "wolf" mag zeggen als je een wolf heb gezien maar dat je hebt te wachten op dna onderzoek. Wat een onzin! Als je een ree ziet of een haas, weet je toch ook wat je hebt gezien? Beetje ver doorgeslagen dit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:04

Ik vond de moeder ook wel érg kalm overkomen, maar ik kan me ook indenken dat als je te horen krijgt wat er over je heen kán komen als je je meer laat gaan dat je dan wel in bindt.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:09

DubbelFun schreef:
Ik vond de moeder ook wel érg kalm overkomen, maar ik kan me ook indenken dat als je te horen krijgt wat er over je heen kán komen als je je meer laat gaan dat je dan wel in bindt.

Het is toch absurd ! Als die volwassenen het jongetje eventjes niet gezien hadden, was die nu opgegeten. En dan zeggen de pro wolvers ‘ nee hoor, vermist, .., geen bewijs etc. ‘.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:12

Mensen geloven het juist niet door de manier waarop het nu gebracht wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:14

Dan zou het zo alleen maar beter zijn toch :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:14

Maar de andere dna bewezen gevallen geloven ze ook niet..

Denk dat sommige het nog steeds niet geloven als het voor hun neus gebeurt.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:18

Wolf besprong kind vanaf bankje, vertelt vader: 'Geweld nodig om hem te verjagen'

Daar ben ik weer. 33 minuten geleden geplaatst op rtl.

Ouders weer aan t woord over de aanval op zoon.
En niet achter een betaalmuur.

Geen idee waarom de link niet gekopieerd kan worden.
Laatst bijgewerkt door jammes op 31-07-25 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:19

Die ouders zitten natuurlijk ook nog deels met de schok van wat er gebeurd is en wat er had kunnen gebeuren (kind dood)

Vanuit die situatie kan je soms heel anders overkomen dan wanneer je in totale nuchtere rust bent.

(En ja ze zitten heel rustig, maar bij meer mensen zíe je stress en shock aan buitenkant nauwelijks. Ik ben er ook zo een)

Ik zou de ouders niet te hard afvallen hier.
Die hebben echt gewoon iets heel heftigs mee gemaakt.

En als je in de stad woont krijg je écht veel minder mee van de wolvenproblemen.
Ze waren bewust al níet in het stuk gekomen waarvan ze dachten dat het probleemgebied was (het stuk dat vorig jaar afgesloten was)
Dit was letterlijk bij een toeristische attractie.

Dat wij als mensen die de wolvenproblemen zeer actief volgen zoiets niet onverwacht vinden, maakt niet dat mensen die zich er nauwelijks mee bezig houden dit hadden zien aankomen.

Zeker ook gezien het beeld in de media dat er eigenlijk niet zo veel risico is.

Ik vind dit oprecht heel sneu voor kind, broertje, ouders en ook de mensen die het hebben zien gebeuren.

Die zijn in deze slachtoffer van de wolf én van de slechte communicatie in de media over de risicos.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:21

sterregoud schreef:
DubbelFun schreef:

Het is toch absurd ! Als die volwassenen het jongetje eventjes niet gezien hadden, was die nu opgegeten. En dan zeggen de pro wolvers ‘ nee hoor, vermist, .., geen bewijs etc. ‘.

Dat had waarschijnlijk niemand gemist.

Het kind zal niet stil fluisterend met die wolf meegegaan zijn ;)

Geloof echt maar dat daar geschreeuw gehuil en paniek bij was.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:23

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:24

Loretta schreef:
tienus63 schreef:
Ik vrees vooral de verstoorders die het lastig maken.

Zijn die verstoorders zich er wel van bewust dat ze zelf ook nog weleens als avondeten kunnen eindigen voor hun geliefde wolvenfamilie?

Lijkt mij helemaal prima. Misschien geloven ze dan de escalatie ladder en stopt toch minstens de helft van de actievoerders.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:25

Femke_Tweety schreef:
Die ouders zitten natuurlijk ook nog deels met de schok van wat er gebeurd is en wat er had kunnen gebeuren (kind dood)

Vanuit die situatie kan je soms heel anders overkomen dan wanneer je in totale nuchtere rust bent.

(En ja ze zitten heel rustig, maar bij meer mensen zíe je stress en shock aan buitenkant nauwelijks. Ik ben er ook zo een)

Ik zou de ouders niet te hard afvallen hier.
Die hebben echt gewoon iets heel heftigs mee gemaakt.

En als je in de stad woont krijg je écht veel minder mee van de wolvenproblemen.
Ze waren bewust al níet in het stuk gekomen waarvan ze dachten dat het probleemgebied was (het stuk dat vorig jaar afgesloten was)
Dit was letterlijk bij een toeristische attractie.

Dat wij als mensen die de wolvenproblemen zeer actief volgen zoiets niet onverwacht vinden, maakt niet dat mensen die zich er nauwelijks mee bezig houden dit hadden zien aankomen.

Zeker ook gezien het beeld in de media dat er eigenlijk niet zo veel risico is.

Ik vind dit oprecht heel sneu voor kind, broertje, ouders en ook de mensen die het hebben zien gebeuren.

Die zijn in deze slachtoffer van de wolf én van de slechte communicatie in de media over de risicos.

Mee eens inderdaad. Mijn hond is eens aangevallen door een KBH ras en een andere hond. Ik zat stijf van de adrenaline de hele dag. Op het paniekerige af, dus dat die mensen daar niet in normale doen zitten, lijkt mij ook logisch en er zal ook wel flink aan ze getrokken worden. Om nog maar niet te spreken over de schrik, dan naar het ziekenhuis, de politie...dus oordeel idd niet te hard.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:28

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:33

Wintu schreef:
jammes schreef:

De mevrouw in het filmpje heeft het nog niet helemaal door geloof ik ..

Ignorance is a blessing

En ook nog “ik heb m’n hond bij me”. Zoals gebleken zijn de wolven daar best wel van onder de indruk.

De enige persoon in t filmpje die t snapt is die man. “Afschieten”

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:35

In groep wolf lees je ook reacties dat de ouders dom waren dat ze hier heen gingen. Anderen wijzen er vervolgens weer op dat deze mensen wel pro wolf zijn dus dat vinden ze daar weer positief.

De algehele mening daar is dat mensen uit het gebied weg moeten blijven. Wat natuurlijk een naief standpunt is. Want dan kun je over een paar jaar helemaal nergens meer heen. En het economische aspect boeit daar uiteraard helemaal niemand. Als alle recreatieondernemers over een paar jaar de tent kunnen sluiten dan betekend dat een behoorlijke economische klap. Natuurbeheer wordt dan wel een hele dure hobby op die manier. En dan hebben we het nog niet over de economische gevolgen voor veehouderij en dan met name de zo gewilde extensieve veehouderij. Ook begrazingsprojecten worden steeds moeilijker waardoor bepaalde biodiversiteit heel moeilijk te behouden blijft. En dat dan allemaal voor slechts 1 diersoort.

Maar ach, ik verwacht ook niet van de gemiddelde bezoeker dat daar schrijft dat ze het IQ hebben om zover na te denken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:38

Ik heb zo'n vermoeden dat er op zijn minst flink op die mensen ingepraat is. Het klopt gewoon niet. De lichaamshouding en de woordkeuze. Zo reageer je niet als een paar uur daarvoor je kind aangevallen is. Daar is wat aan vooraf gegaan en ik vraag mij af wat en waarom.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:44

Anne_GTI schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat er op zijn minst flink op die mensen ingepraat is. Het klopt gewoon niet. De lichaamshouding en de woordkeuze. Zo reageer je niet als een paar uur daarvoor je kind aangevallen is. Daar is wat aan vooraf gegaan en ik vraag mij af wat en waarom.

En ook door wie

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:52

Zo kun je dus wél reageren.

Ik ben ook zo.

Pas als er échte rust en ruimte is donder ik in elkaar met complete jankbuien en andere heftige emoties.

Niet zolang er nog druk op staat.