pien_2010 schreef:Nico welke cultuur heerst daar volgens jou?
Ik zag nl een tijd geleden een opname binnen bezet gebied, en een vrouw vertelde dat iedereen daar niet v oor Zelensky hadden gestemd, maar dat ze daar nu zo'n spijt van had, daar die Russen, die ze altijd als vriend had beschouwd, nu opeens hun vijand bleken te zijn en nogal te keer ging. Ze was trots, zo vertelde ze op TV, op haar jonge president Zelensky een mening die volgens haar gedeeld werd door meerdere mensen die ook niet op hem gestemd hadden. HEt is maar één interview, maar dat zou toch wel kunnen dat dit zo is.
Dus ik ben benieuwd waar jij het over hebt.
Cultuur in het oosten van Oekraïne. Op basis van vluchtelingen die ik persoonlijk heb gesproken. Communicatie Engels, ook gevraagd wat is de mening van jou ouders die erbij waren maar waar ik niet mee kon communiceren. Tevens op basis van kennissen die in Oekraïne geboren zijn en hier al jarenlang wonen en de Nederlandse nationaliteit hebben. Baseer mijn mening op totaal 20 personen en de mening is helaas pro Russisch.
De mening is: Het oosten van Oekraïne is vrijwel 100% Russisch kwa taal en cultuur. Dat eveneens in Oost Kiev. Daar bedoel ik mee dat velen de Oekraïense taal niet spreken, wel hun kinderen. Op school is Oekraïense taal.Er wordt hoofdzakelijk naar de Russische TV gekeken en dat beïnvloedt de mensen. Vooral ouderen hebben niets met Oekraïne ondanks hun Oekraïense nationaliteit.
Ze voelen zich verdrukt wegens taal en de kranten niet meer in het Russisch.
Gesprekken zijn moeilijk omdat men liever niet voor mening wil uitkomen, vooral niet omdat ik niet pro Russisch ben.