Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:39

Hij verkocht eigenlijk altijd de boodschap dat hij DE vredesduif ging zijn die het allemaal effe ging regelen, die grondstoffen zijn er pas later bijgekomen

Dus zolang hij kan zeggen dat er vrede is gekomen dankzij hem en dat US daardoor de steunkraan dicht kan draaien, zal Jan Modaal hem nog steeds geweldig vinden "want hij doet wat hij belooft".

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:42

De ellende is dat het vaak ook moeilijk in te schatten is waar hij het meeste profijt van zal hebben.

Je weet dat hij zal kiezen voor het meeste persoonlijke gewin. Maar de ene keer is dat geld. De andere keer dat hij op kan snoeven. Dan weer dat hij lekker cosy kan doen met een dictator waar hij tegenop kijkt.

Het is lastig om te voorspellen wat hij liever heeft als je achter deur 1 de optie geeft van Putin die hem wel op schoot wil hebben. Deur 2 de held spelen die de oorlog heeft beëindigt. Deur 3 waar hij het meeste geld aan overhoudt. En dat kan dan ook weer toegepast worden op die eerste 2 opties.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:43

Mjelleke schreef:
Ondertussen weer nieuwe tariffs:

The European Union, one of the most hostile and abusive taxing and tariffing authorities in the World, which was formed for the sole purpose of taking advantage of the United States, has just put a nasty 50% Tariff on Whisky. If this Tariff is not removed immediately, the U.S. will shortly place a 200% Tariff on all WINES, CHAMPAGNES, & ALCOHOLIC PRODUCTS COMING OUT OF FRANCE AND OTHER E.U. REPRESENTED COUNTRIES. This will be great for the Wine and Champagne businesses in the U.S.

Voor Trump z'n rijke vriendjes maakt het niet uit of ze extra betalen voor een glaasje champagne, die voelen dat echt niet in hun portemonnee. Maar voor de doorsnee Amerikaanse burger wordt een Franse of Italiaanse wijn wel onbetaalbaar.

Ik zeg: laten we een front vormen en samen ZUIPEN VOOR EUROPA! _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:49

Which was formed for the sole purpose of taking advantage of the United States

Lekker delusional :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:52

Citaat:
The European Union, one of the most hostile and abusive taxing and tariffing authorities in the World,

"one of the most" ? >;)
we are the most, the best, the greatest .. :+ (of misschien dat ie daar ook vind dat de US bovenaan staat :D )

Ach, in de US hebben ze over het algemeen niet superveel smaak qua drank (of eten) , dus hou die zooi maar .. :))

Citaat:
Which was formed for the sole purpose of taking advantage of the United States

uhu...
Ik ga toch eens googlen hoe hij denkt dat dat werkt dan .. :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:53

Cowboy55 schreef:

ZUIPEN VOOR EUROPA, BLIJF HIER TOT IK DOODGA :)ddd

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:54

Als EU zeker 1 vuist gevormd om (uit ons oogpunt) beter te kunnen (onder)handelen met de US of A, ofzo....? Of dat we meer concurrerend konden zijn, zeker met het invoeren van de Euro...?

Nou aan mij heb je niks met dat zuipen, die 2x per jaar dat ik een scheurtje wijn door het eten doe _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:56

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:00

Als Trump onder ogen krijgt dat de Russen willens en wetens de VS opzetten tegen Europa , uitspelen en verzwakken, dan weet ik nog niet of dit allemaal wel zo gunstig uitpakt voor de Russen en zo slecht voor Amerika.
Trump, zo verwacht ik, is niet de man om dit te gaan pikken.
Ik volg het nog steeds met belangstelling. Waarbij voor mij de interessante vraag op tafel ligt:" wie heeft dit gelekt, of dit lek veroorzaakt als het zo'n vreselijk geheim stuk zou zijn". Of hoort dit ook weer bij allerlei rookgordijnen en is dit willens en wetens gelekt.
Of is het een compleet verzonnen verhaal.

Dit blijft ik wel nauwlettend volgen maar het stuk roept vooral heel veel vragen op.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:18

foxy80 schreef:
Cowboy55 schreef:

:D :D :D :D :D

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:02

pmarena schreef:
Als EU zeker 1 vuist gevormd om (uit ons oogpunt) beter te kunnen (onder)handelen met de US of A, ofzo....? Of dat we meer concurrerend konden zijn, zeker met het invoeren van de Euro...?

Toen de voorloper van de EU, de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal, werd opgericht hadden de landen wel wat meer aan hun hoofd dan de VS uit de markt concurreren. Het ging toen vooral over het voorkomen van oorlog tussen Frankrijk en Duitsland.

https://www.eumonitor.eu/9353000/1/j9vv ... 7doush0hzs

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:03

Het is meer dat ik me hardop afvraag wat zijn gedachtengang zou kunnen zijn, als reactie op Cer :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:10

pmarena schreef:
Het is meer dat ik me hardop afvraag wat zijn gedachtengang zou kunnen zijn, als reactie op Cer :)

Amerika als bedrijf uitgangspunt, dan is dit uitschakelen/zwart maken concurrentie.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:10

Zijn gedachtengang is telkens hetzelfde geloof ik: de hele wereld is erop uit om Amerika een poot uit te draaien. En Dat Is Niet Eerlijk Hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:14

Jep. En al die waardeloze voorgaande presidenten hebben het maar laten gebeuren.
En dan blijkt regelmatig dat hij zelf ook gewoon allerlei overeenkomsten ondertekent heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:15

Hij gedraagt zich als Calimero, elke keer wanneer ik hem zie bedenk ik een grote eierschaal op z’n kop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:17

Oh ik heb niet eens de kracht om iets te bedenken, alle power gaat naar afkeer :=

Ik vind het wel heel tof hoe Mary Trump op YouTube het soms ergens over heeft waarbij ze een stukje van "Uncle Donald" laat zien en ze dan het stemmetje heel cartoonachtig laten klinken :))

Dat is dan nog soort van te hebben, als je dan niet die zelfingenomen kop met die boosaardige varkensoogjes erbij ziet.....

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:56

pmarena schreef:
Oh ik heb niet eens de kracht om iets te bedenken, alle power gaat naar afkeer :=

Ik vind het wel heel tof hoe Mary Trump op YouTube het soms ergens over heeft waarbij ze een stukje van "Uncle Donald" laat zien en ze dan het stemmetje heel cartoonachtig laten klinken :))

Dat is dan nog soort van te hebben, als je dan niet die zelfingenomen kop met die boosaardige varkensoogjes erbij ziet.....

Ik had iets soortgelijk ik kon Brent Sparr niet bezig zien in The office. Ik weet dat het een acteur is, en een rol, maar ik al een soortgelijke baas gehad en echt, ik wou iets naar de TV smijten.

Even die importtarieven in perspectief: ik heb nu een dossier met import in Turkije met import rate van 133%. Nee, geen vuitton, maar een voedingsadditief. Om binnenlandse markt te bevorderen en import van oa China te verminderen. Trump maar dreigen met 25%...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:58

foxy80 schreef:

EUROPAPAAAA hik EUROPAPAAA hik

:D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:03

pmarena schreef:
Jep. En al die waardeloze voorgaande presidenten hebben het maar laten gebeuren.
En dan blijkt regelmatig dat hij zelf ook gewoon allerlei overeenkomsten ondertekent heeft.

Nadat hij zelf in 2018 het nuclear akkoord met Iran op blies, gaat hij een nieuwe nucleaire deal onderhandelen - ondertussen heeft Iran nog meer verrijkt uranium in bezit natuurlijk. Maar dat zal vast wel uit te leggen zijn in Trump logica. Iemand een poging?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:04

foxy80 schreef:
pmarena schreef:

Ik had iets soortgelijk ik kon Brent Sparr niet bezig zien in The office. Ik weet dat het een acteur is, en een rol, maar ik al een soortgelijke baas gehad en echt, ik wou iets naar de TV smijten.

Even die importtarieven in perspectief: ik heb nu een dossier met import in Turkije met import rate van 133%. Nee, geen vuitton, maar een voedingsadditief. Om binnenlandse markt te bevorderen en import van oa China te verminderen. Trump maar dreigen met 25%...

Zo dan.... 133% :oo
Ja dan ben je maar een amateur met je 25% :))

Ik weet nog wel van 20 jaar geleden toen ik werkte in de klimaatbeheersing van stallen, dat het zo'n drama was om spullen naar klanten in Rusland en aanleunend gebied te krijgen, je werd echt doodgegooid met allerlei vervelende regeltjes en documenten en gezeik dat je een berg papierwerk in moest vullen en door een berg hoepels moest springen waar je eng van werd :=

foxy80 schreef:
pmarena schreef:

Nadat hij zelf in 2018 het nuclear akkoord met Iran op blies, gaat hij een nieuwe nucleaire deal onderhandelen - ondertussen heeft Iran nog meer verrijkt uranium in bezit natuurlijk. Maar dat zal vast wel uit te leggen zijn in Trump logica. Iemand een poging?

Ik zet 5 euro op dat het Biden zijn schuld is O:)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:05

Ik durf wel 10 euro in te zetten. :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:09

Maar 200% aan heffingen op wijn en champagne :?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:12

foxy80 schreef:
pmarena schreef:

Iran is buitengewoon vijandig richting alles wat met de VS te maken heeft, het kan nog lastig worden om daar een nieuw akkoord mee te sluiten. Misschien als hij belooft om nooit meer te proberen iets over Gaza te zeggen?

Cowboy55 schreef:
Mjelleke schreef:
Ondertussen weer nieuwe tariffs:

The European Union, one of the most hostile and abusive taxing and tariffing authorities in the World, which was formed for the sole purpose of taking advantage of the United States, has just put a nasty 50% Tariff on Whisky. If this Tariff is not removed immediately, the U.S. will shortly place a 200% Tariff on all WINES, CHAMPAGNES, & ALCOHOLIC PRODUCTS COMING OUT OF FRANCE AND OTHER E.U. REPRESENTED COUNTRIES. This will be great for the Wine and Champagne businesses in the U.S.

Voor Trump z'n rijke vriendjes maakt het niet uit of ze extra betalen voor een glaasje champagne, die voelen dat echt niet in hun portemonnee. Maar voor de doorsnee Amerikaanse burger wordt een Franse of Italiaanse wijn wel onbetaalbaar.

Buiten Frankrijk bestaat er geen champagne, duuuus: meer voor ons!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:13

Benzz schreef:
Maar 200% aan heffingen op wijn en champagne :?

Hij wil gewoon iedereen aan de Budweiser.