Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Elisa2 schreef:
De overlast door asielzoekers op de asielzoekerscentrums zijn toch regelmatig in het nieuws? (Ter Apel)

Fransje, nee het is niet hetzelfde als wat jij schreef. Oppositie kan dus heel goed plannen tegenhouden en dat is helemaal niet zo moeilijk.

Ter Apel is maar een AZC die regelmatig in het nieuws komt. Van andere AZC’s zie ik dat eigenlijk niet. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Daarom de spreidingswet!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

Haha ja zo kun je alles wel weg redeneren wat wel en niet in het nieuws komt en waarom. :D

Of gewoon mensen serieus nemen die overlast ervaren en in gesprek blijven aangezien niet alle AZC,s overlast geven kan er ook gekeken worden waar dat verschil dan vandaan komt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

Ik denk dat er best veel dingen regelmatig niet (meer) in het nieuw komen, zoals bijv overlast. Misschien in het lokale krantje nog, maar vaak zelfs dat niet eens.

Dat maakt denk ook dat mensen die verder weg wonen menen dat er niks aan de hand is want het is geen nieuws..

Zijn bijv de autobranden in Delft in het nieuws? Of de schermutselingen met boa’s hier in Den Haag, of gezeik in de tram etc

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Sommige zaken worden ook bewust uit het nieuws gehouden, daar ben ik wel achter gekomen met de komst van de wolf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

Ik ben op maandag vaak verbaast over het lokale nieuws van het weekend … er is echt meer aan de hand dan ik meekrijg

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

Elisa2 schreef:
Sommige zaken worden ook bewust uit het nieuws gehouden, daar ben ik wel achter gekomen met de komst van de wolf.

Ik moet zeggen dar het mij ook verbaast dat er maar zo weinig over de aanvallen van wolven in het nieuws komt.

Aan de andere kant is dat ook wel weer de realiteit van nu. Er gebeurt zo veel in de wereld, nieuws verandert met de dag. We hebben de aandachtsspanne van een goudvis met z'n allen. Vorige maand was Lisa nog hoofdonderwerp, nu is iedereen haar vergeten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:59

Elisa2 schreef:
Haha ja zo kun je alles wel weg redeneren wat wel en niet in het nieuws komt en waarom. :D

Of gewoon mensen serieus nemen die overlast ervaren en in gesprek blijven aangezien niet alle AZC,s overlast geven kan er ook gekeken worden waar dat verschil dan vandaan komt.

Dat is toch precies wat ik zeg in mijn voorgaande posts? :=

Waarom geeft de ene AZC wel veel overlast en waarom de andere niet en wat kunnen we ervan leren :)*

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:37

verootjoo schreef:
Elisa2 schreef:

Dat is toch precies wat ik zeg in mijn voorgaande posts? :=

Waarom geeft de ene AZC wel veel overlast en waarom de andere niet en wat kunnen we ervan leren :)*

Volgens mij heb ik diezelfde vraag ook al eens gesteld.

Lisa is niet vergeten, maar die gebeurtenis verandert niks aan de asielplannen van de stad waar het gebeurde: https://www.at5.nl/artikelen/235057/ams ... FW762N6RFA

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:57

Weer zo'n bericht waarbij ik denk terwijl ik het lees. Waarom willen in godsnaam zoveel mensen rechts beleid?

https://www.patientenfederatie.nl/nieuw ... acceptabel

Zijn die dan allemaal zo rijk dat ze lachend een ton op kunnen hoesten als ze ziek worden of zo?
Volgens mij kunnen maar weinigen dat. En toch wil men koste wat kost rechts beleid.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:03

En dan even een overzicht van de partijen waar het over gaat.

Patiëntenorganisaties waarschuwen: goede zorg wordt iets voor de rijken - https://nos.nl/l/2586989

Tot mijn verbazing zitten er ook een paar partijen bij die cultureel meer links zijn. Maar sociaal economisch kneiter rechts.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Loretta schreef:
Weer zo'n bericht waarbij ik denk terwijl ik het lees. Waarom willen in godsnaam zoveel mensen rechts beleid?

Zijn die dan allemaal zo rijk dat ze lachend een ton op kunnen hoesten als ze ziek worden of zo?
Volgens mij kunnen maar weinigen dat. En toch wil men koste wat kost rechts beleid.

Omdat mensen meer bezig zijn met migranten en asielzoekers dan met zorg, onderwijs of de woningnood.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

Omdat mensen meer bezig zijn met migranten en asielzoekers dan met zorg, onderwijs of de woningnood.

Het gewoon tunnelvisie dat alleen maar bezig zijn met migranten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

Gnome schreef:
Geen kaartjes kopen voor het ov. In mijn regio zelfs zo erg dat er iedere trein beveiliging aanwezig is die ik iedere rit dat ik erin zit in actie heb zien komen. Daarna worden ze uiteraard uitgemaakt voor racist. Verder nog diefstal, bedreigen, intimidatie.

Dus wel echt verkeerde dingen en niet zoiets als wel of geen hoofddoek dragen. Daar hoor ik ze nooit over.

Er zijn toch zat Nederlandse jongeren die dat ook doen?

Ik zie meer een rode lijn in: het zijn meestal jongens.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:11

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

In jouw ogen misschien, maar dat maakt het tegelijkertijd een aanname.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:13

Benzz schreef:
Gnome schreef:
Geen kaartjes kopen voor het ov. In mijn regio zelfs zo erg dat er iedere trein beveiliging aanwezig is die ik iedere rit dat ik erin zit in actie heb zien komen. Daarna worden ze uiteraard uitgemaakt voor racist. Verder nog diefstal, bedreigen, intimidatie.

Dus wel echt verkeerde dingen en niet zoiets als wel of geen hoofddoek dragen. Daar hoor ik ze nooit over.

Maar natuurlijk, na mannen zijn nu de jongens aan de beurt.

Dat komt op hetzelfde neer als kijken naar opsporing verzocht en dan concluderen dat het wel erg vaak personen van kleur zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:22

Veronica2 schreef:
Lisa is niet vergeten, maar die gebeurtenis verandert niks aan de asielplannen van de stad waar het gebeurde: https://www.at5.nl/artikelen/235057/ams ... FW762N6RFA

Amsterdam is sowieso goed bezig op het moment. Het zorgen dat asielzoekers zo snel mogelijk mogen werken en hun begeleiden naar werk. Ik zag daar bij Nieuwsuur een mooi stukje over afgelopen week.

Voor onze nieuwkomers ook vele malen fijner dat ze gelijk mee mogen doen met de samenleving en hun stukje mogen bijdragen. Het gros wil dat ook graag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Kaja schreef:
Electra63 schreef:

In jouw ogen misschien, maar dat maakt het tegelijkertijd een aanname.

Nou vertel, geef eens een voorbeeld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Benzz schreef:
Gnome schreef:

Ik zeg toch ook niet dat Nederlandse jongeren dat niet doen? Ik zeg alleen dat degene die ik, familie en vrienden, het zien doen, geen Nederlanders zijn. En als het wel Nederlanders zijn, zou je dat er niet uit halen. En dát schept wel het beeld dat het 'altijd' buitenlanders zijn. Ik weet niet hoe het elders is, ik weet alleen hoe het hier is en daar baseer in m'n mening logischerwijs op.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:57

Gnome schreef:
Ik zeg toch ook niet dat Nederlandse jongeren dat niet doen? Ik zeg alleen dat degene die ik, familie en vrienden, het zien doen, geen Nederlanders zijn. En als het wel Nederlanders zijn, zou je dat er niet uit halen. En dát schept wel het beeld dat het 'altijd' buitenlanders zijn. Ik weet niet hoe het elders is, ik weet alleen hoe het hier is en daar baseer in m'n mening logischerwijs op.

Maar vind je het niet een beetje oneerlijk om een hele bevolkingsgroep de schuld te geven van een klein groepje etters?
Als een nederlandse jongen iets uitvreet geef je toch ook niet alle nederlanders de schuld ervan?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:58

En om de woorden van Aboutaleb maar eens te gebruiken: Wanneer ben je een Nederlander? 3de en 4de generatie mensen die hier hun hele leven al zijn, we blijven ze buitenlander noemen. Hoe denk je dat het voor die groep voelt? Stelselmatig blijven horen: Jij hoort er niet bij.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

En met een Nederlands paspoort zijn het gewoon Nederlanders. Moet er wel naar een oplossing gekeken worden. Maar wegsturen is geen reële optie

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

Benzz schreef:
Gnome schreef:

Maar vind je het niet een beetje oneerlijk om een hele bevolkingsgroep de schuld te geven van een klein groepje etters?
Als een nederlandse jongen iets uitvreet geef je toch ook niet alle nederlanders de schuld ervan?

Ik geef ook niet alle buitenlanders de schuld van die naarlingen toch? Ik zeg alleen dat het zo'n beeld kan scheppen dat het altijd dezelfden zijn als dat het enige is dat je ziet om je heen. Dat moeten we ook niet ontkennen vind ik. Ook als het in je eigen buurt (gelukkig) helemaal niet zo is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Benzz schreef:
En om de woorden van Aboutaleb maar eens te gebruiken: Wanneer ben je een Nederlander? 3de en 4de generatie mensen die hier hun hele leven al zijn, we blijven ze buitenlander noemen. Hoe denk je dat het voor die groep voelt? Stelselmatig blijven horen: Jij hoort er niet bij.

Ik schaar mensen die doen alsof ze geen Nederlands spreken, zich niet willen legitimeren, en KK Nederlanders zeggen, niet onder Nederlander. Misschien zijn ze het wel maar dan mag je wat mij betreft wel opnieuw inburgeren.