Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:45

Ha, toevallig!

Op vorige school kreeg die van ons 1x in de week gym. Op deze school heeft hij 2 jaar mazzel gehad, dat hij 2x per week gym had. Gymzaal aan andere kant van het dorp dus ook even van en naar school lopen erbij als beweging. Dat was 1x per week een echte gymdocent en 1x per week met de piepjonge meester, die ook gekwalificeerd was daarvoor.

Helaas dit jaar meester weg..... en nu hebben ze nog maar 1x per week gym omdat ze geen gymdocent voor 2 dagen beschikbaar hebben. En gisteren gehoord dat de gymlerares van die ene dag zwanger is, dus ben benieuwd of ze daar dan wel vervanging voor kunnen vinden....

Ze hebben hier op school bedacht om dan die ene gymles langer te maken. En dan op school nog wat meer bewegingslessen te doen. Is op zich natuurlijk sowieso wel goed, wat meer tussendoor bewegen in de klas. Dat deden ze al, maar nu plannen ze nog wat meer in.

Ze doen tegenwoordig ook iets met GymPlus ofzo, de bladiebla scan (ben naam even kwijt), dat elk jaar een clubje gymdocenten meekijkt vanuit een regionaal initiatief en voor elk kind beoordeelt of die het okee doet qua motorisch kunnen. En als daar wat aan mankeert dan bieden ze extra GymPlus lessen aan buiten schooltijd.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:26

Ik heb zelf niet al te beste herinneringen aan mijn gymlessen van destijds, ik zou het toen helemaal niet erg gevonden hebben als het gestopt was :=

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:30

prompter schreef:
Ik heb zelf niet al te beste herinneringen aan mijn gymlessen van destijds, ik zou het toen helemaal niet erg gevonden hebben als het gestopt was :=

Haha, hetzelfde hier hoor. Maar ik gok dat zowel jij als ik bij de generaties horen die nog buiten speelden enzo :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:32

Met name voor actieve kinderen zoals bv mijn kleinkinderen en ikzelf is gym tussendoor geweldig. Even alles fysiek kunnen geven want zelfs nu nog kan ik niet een uur achter elkaar zonder lopen tussendoor op "mijn stoeltje" blijven zitten. Ik doe het wel ,als het moet, want ben volwassen maar het blijft een vreselijk iets en zeer onnatuurlijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:33

Friesfanaat schreef:
prompter schreef:

Haha, hetzelfde hier hoor. Maar ik gok dat zowel jij als ik bij de generaties horen die nog buiten speelden enzo :+

Jazeker, step en fiets werden ook goed gebruikt, maar de gymlessen waren zowat goed voor nachtmerries (bokspringen, touwklimmen, klimrek - alles drama :D )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:42

pien_2010 schreef:
Met name voor actieve kinderen zoals bv mijn kleinkinderen en ikzelf is gym tussendoor geweldig. Even alles fysiek kunnen geven want zelfs nu nog kan ik niet een uur achter elkaar zonder lopen tussendoor op "mijn stoeltje" blijven zitten. Ik doe het wel ,als het moet, want ben volwassen maar het blijft een vreselijk iets en zeer onnatuurlijk.

Het interessante was dat de gymles juist uit meer wachten bestond dan de meeste andere lessen. (Allemaal in rij voor de bok, of wachten op je beurt bij het eindeloze slagbal - tot het punt dat mijn mening over slagbal genuanceerd was omdat je er werkelijk nooit iets hoefde te doen en er dan dus ook niemand kritiek ging geven op wat je deed. Maar dat was dus heel beslist geen sport - dat was afwisselend staan en op het bankje zitten, verder niks.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:45

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:51

Wat staat er in?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:54

Klik het aan dan kun je het lezen .

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:57

Shadow0 schreef:
pien_2010 schreef:

Het interessante was dat de gymles juist uit meer wachten bestond dan de meeste andere lessen. (Allemaal in rij voor de bok, of wachten op je beurt bij het eindeloze slagbal - tot het punt dat mijn mening over slagbal genuanceerd was omdat je er werkelijk nooit iets hoefde te doen en er dan dus ook niemand kritiek ging geven op wat je deed. Maar dat was dus heel beslist geen sport - dat was afwisselend staan en op het bankje zitten, verder niks.)

nou ja, degene die de bal wél kon raken mocht wel een stukje rennen toch? :) ...
daar hoorde ik niet bij iig

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:10

BigOne schreef:
Interessant draadje/artikel over de huidige toestand met Wilders en zijn bedoelingen;

https://threadreaderapp.com/thread/1810 ... 90903.html

Zo mee eens! Eerder hier door verschillende mensen al aangegeven..Er wordt bewust chaos gecreëerd, "het beest", de chaos, wordt gevoerd om zo de volgende verkiezing winst te vergroten.
Het is totaal niet democratisch of fijn wat Wilders voor ogen heeft. "Een wolf in schaapskleren" noemde ik hem al.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:12

BigOne schreef:

Op bokt is nog steeds de regel vat de link samen voor diegene die het niet willen of kunnen aanklikken. Het is niet de bedoeling alleen maar links zonder uitleg neer te zetten

Vandaar de vraag ook

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:19

karuna schreef:
BigOne schreef:

Op bokt is nog steeds de regel vat de link samen voor diegene die het niet willen of kunnen aanklikken. Het is niet de bedoeling alleen maar links zonder uitleg neer te zetten

Vandaar de vraag ook

Je hebt gelijk Karuna.

Het artikel legt uit dat Wilders bewust chaos creëert omdat hij zelf de grootste wil worden. Journalisten en anderen zijn te naïef om dat te zien. Adhv voorbeelden wordt dat aangetoond.

Tevens over de BBB wordt ook aangegeven dat de BBB ook opzettelijk bezig is met de kleine boeren niet uit te willen kopen dast denBBB alleen voor de grote boeren gaat en totaakngeen belangen heeft dus bij geld betalen aan de kleine boer en ik vul daarbij aan de biologische boer.
Ook dit wordt met voorbeelden gestaafd. Het is een lang draadje.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:23

BigOne schreef:
Interessant draadje/artikel over de huidige toestand met Wilders en zijn bedoelingen;

https://threadreaderapp.com/thread/1810 ... 90903.html

Dat heb ik al vaker voorbij zien komen en geloof er ook wel in.

Maar als VI je gaat afbranden, dan gaat die zetelwinst echt naar beneden. VI was wel zijn platform.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:31

karuna schreef:
BigOne schreef:

Vandaar de vraag ook

Dit artikel is zo lang dat ik het wel kan samenvatten met de woorden zoals Pien ( dank) doet echter denk ik dat het belangrijk is dat het helemaal gelezen wordt, juist omdat een kleine samenvatting niet voldoende is.
Wilders en zijn bedoelingen zijn niet alleen met het woord chaos te vangen, er zit veel meer achter.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-10-24 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:32

Ik vind het wel ''groots'' om te zeggen dat journalisten het probleem niet zien. Zover ik weet is het beroep van journalist vooral gericht op het brengen van feiten. Niet op het analyseren van (bijvoorbeeld) de geestesgesteldheid of de achterliggende redenen voor gedrag van politici?

De analyse van de gedeelde schrijver kan volgens mij net zo goed waar, als niet waar zijn. We moeten niet vergeten dat wij echt maar een fractie meekrijgen van wat er op het (internationale) politieke toneel afspeelt. Volgens mij kun je dan nooit heel stellig zeggen: "het doel van politicus x is a of b'' als dat op basis van gedragingen is.

Hoe kijken jullie daar tegenaan? Denken jullie dat je iemand helemaal kan doorgronden op basis van wat hij publiekelijk doet of nalaat?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:32

Journalisten zien het probleem echt wel. Kijk naar de talkshows.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:35

Ik luister graag naar de podcasts "de Stemming" van de parlementaire verslaggevers Vullings en Van der Wulp, die doen echt hun best om de zaken objectief te brengen zonder al te veel stelling te nemen, maar moeilijkheden gaan ze ook niet uit de weg.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:36

Benzz schreef:
Journalisten zien het probleem echt wel. Kijk naar de talkshows.

Denk ik ook hoor. Ik denk dat journalisten vooral ook niet te uitgesproken willen zijn. Dat is volgens mij hun rol simpelweg ook niet

996981

prompter schreef:
Ik luister graag naar de podcasts "de Stemming" van de parlementaire verslaggevers Vullings en Van der Wulp, die doen echt hun best om de zaken objectief te brengen zonder al te veel stelling te nemen, maar moeilijkheden gaan ze ook niet uit de weg.

Die luister ik sinds kort ook. Informatief en ze zijn leuk om naar te luisteren

BigOne

Ik denk dat, mocht de regering vallen en komen er nieuwe verkiezingen dat het heel simpel is, wil men in een democratie of een autocratie leven!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:38

BigOne schreef:
Ik denk dat, mocht de regering vallen en komen er nieuwe verkiezingen dat het heel simpel is, wil men in een democratie of een autocratie leven!!

Zo denkt een aantal stemmers toch niet, die willen gewoon hun geldzaken op orde krijgen en zo min mogelijk last hebben van criminaliteit. En degene die zegt dat te gaan fixen krijgt hun stem.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:43

prompter schreef:
BigOne schreef:

Zo denkt een aantal stemmers toch niet, die willen gewoon hun geldzaken op orde krijgen en zo min mogelijk last hebben van criminaliteit. En degene die zegt dat te gaan fixen krijgt hun stem.

Inderdaad... Veel mensen denken helemaal niet zo groots als democratie vs autocratie. Voor veel mensen in NL is democratie sowieso een gegeven. Denk dat heel veel mensen niet eens beseffen dat er andere vormen zijn en wat de inhoudt voor hen als burger

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:44

BigOne schreef:
Dit artikel is zo lang dat ik het wel kan samenvatten met de woorden zoals Pien ( dank) doet echter denk ik dat het belangrijk is dat het helemaal gelezen wordt, juist omdat een kleine samenvatting niet voldoende is.
Wilders en zijn bedoelingen zijn niet alleen met het woord chaos te vangen, er zit veel meer achter.

Dit klopt en het is bovendien belangrijk om te beseffen dat een groot deel van het PVV electoraat zich niet breed informeert. Ze geloven de leider omdat ze zich afkeren van informatie die meer balans zou kunnen brengen in de gedachtengang. Dit betekent niet dat elke kiezer van nature hetzelfde gedachtengoed heeft, maar ze worden als het ware gevangen door opvallende punten. Er wordt niet uitgelegd hoe het in de diepte werkt en wat de gevolgen zijn en zodoende is dat overzicht er binnen die groep niet. Dat kun je die mensen niet kwalijk nemen. De PVV gaat op den duur stemmen verliezen en de kans is aanzienlijk dat die stemmen verloren gaan omdat ze niet meer gemotiveerd zijn om te stemmen. Totdat er weer een nieuwe populist opstaat, met iets wat belangrijk lijkt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:51