Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:16

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:16

996981 schreef:
Cer schreef:
Maar klimaat is voor de toekomst van de jongeren toch belangrijk.. die zullen dan toch massaal GL gaan stemmen hoop ik?

Of zijn die met te weinig ?

Ik kan me voorstellen dat Timmermans niet de meest aansprekende politicus is voor jongeren

Ik had graag voor GL willen stemmen, maar als Timmermans alleen maar mee wil doen omdat hij een kans ziet president te worden, dan heb ik niet zoveel vertrouwen in die man. Meer omdat ik dan denk, doe je het dan nog wel voor de burger? Hetzelfde gebeurde bij de Europese Commissie, hij kreeg niet de hoogste positie, dus had hij er geen zin meer in en gaat hij maar proberen president van NL te worden.

Voor nu heb ik nog 1 dag om na te denken en ik weet het nog steeds niet. -O-

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:17

Maren schreef:
En over de 42.000 internationale studenten die afgelopen jaar naar Nederland zijn gekomen en vervolgens weer huiswaarts gaan zonder directe waarde toe te voegen aan de Nederlandse maatschappij hoor je niemand. Of de arbeidsmigranten, die ons vuile werk op komen knappen, maar ook met zijn allen ‘onze’ huizen bezetten. Werk wat óók door vluchtelingen gedaan zou kunnen worden, die staan te springen om een baan, of onderdak.

Dat klopt niet wat je hier zegt, die buitenlandse studenten ging het een aantal keren over in diverse debatten, en dat is bijv. door Omtzigt telkens aangehaald.
Er word ook gepleit om meer opleidingen dan in de Nederlandse taal aan te bieden, om hier grip op te krijgen.

Ook over de arbeidsmigranten trouwens...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:18

Movement schreef:
[

Ik had graag voor GL willen stemmen, maar als Timmermans alleen maar mee wil doen omdat hij een kans ziet president te worden, dan heb ik niet zoveel vertrouwen in die man. Meer omdat ik dan denk, doe je het dan nog wel voor de burger? Hetzelfde gebeurde bij de Europese Commissie, hij kreeg niet de hoogste positie, dus had hij er geen zin meer in en gaat hij maar proberen president van NL te worden.

Voor nu heb ik nog 1 dag om na te denken en ik weet het nog steeds niet. -O-

Hij heeft al gezegd dat hij gewoon in de kamer gaat zitten als hij niet de grootste wordt. Dus hij vertrekt niet als hij geen MP wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:18

Tja, wanneer Wilders wint en mp wordt dan worden we net zo’n leuk land als Hongarije. En is Oekraïne ook slachtoffer net als alle medelanders met een kleur.
Wanneer dit uitkomt zijn we niets meer dan een grote egoïstische klote maatschappij geworden.
Ikke ikke en de rest kan stikken .

Exitium

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:21

mce schreef:
het gevecht om het torentje!!, iets te gretig geweest!!! bizar, donderdag zal veel duidelijk maken, hoe lang b.v. de formatie gaat duren

Donderdag gaat niet veel duidelijkheid brengen. Als Omtzigt bij z'n woorden blijft om niet met de PVV te gaan regeren is er zowel over links als over rechts geen meerderheid. De sleutel komt volledig in zijn handen, hij is voor beide kanten nodig. Ik verwacht dat de enige coalitie met een meerderheid in dat geval VVD, NSC en PvdA/GL is, en dat er anders een minderheidskabinet komt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:25

Exitium schreef:
mce schreef:
het gevecht om het torentje!!, iets te gretig geweest!!! bizar, donderdag zal veel duidelijk maken, hoe lang b.v. de formatie gaat duren

Donderdag gaat niet veel duidelijkheid brengen. Als Omtzigt bij z'n woorden blijft om niet met de PVV te gaan regeren is er zowel over links als over rechts geen meerderheid. De sleutel komt volledig in zijn handen, hij is voor beide kanten nodig. Ik verwacht dat de enige coalitie met een meerderheid in dat geval VVD, NSC en PvdA/GL is, en dat er anders een minderheidskabinet komt.

D66 erbij en je zit op een meerderheid.

Cer

BigOne schreef:
Tja, wanneer Wilders wint en mp wordt dan worden we net zo’n leuk land als Hongarije. En is Oekraïne ook slachtoffer net als alle medelanders met een kleur.
Wanneer dit uitkomt zijn we niets meer dan een grote egoïstische klote maatschappij geworden.

Er zijn echt ook nog mensen die het anders willen hoor… en ik identificeer mij zeker niet met de egoïstische klote maatschappij

Loretta

BigOne schreef:

Dat wordt echt een ramp. In Hongarije is het ook een ramp. Wat ik ook heel zorgelijk vind is dat de kans nog steeds aanwezig is dat Yeşilgöz toch met Wilders gaat regeren. Een land worden als Hongarije is echt een kans die er nu in zit.

Kiezers hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:31

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... itspraken-

Wilders over uitspraken Yeşilgöz: paniek bij de VVD

DEN HAAG (ANP) - Op uitspraken van VVD-leider Dilan Yeşilgöz dat ze niet in een coalitie wil met de PVV als Geert Wilders premier wordt, reageert de PVV-leider dinsdag met: "Paniek bij de VVD. De PVV wordt te groot voor ze. Ze slaan nu wild om zich heen."

Desgevraagd zei Yeşilgöz op NPO Radio 1 in Wilders geen leider te zien voor Nederland, dat volgens haar een verbinder nodig heeft en iemand die ons land internationaal kan aanvoeren.

Op X zegt Wilders daar verder over: "Er is maar één gepast antwoord: maak de PVV de grootste partij."

Lijsttrekker Rob Jetten van D66 zegt over de kwestie op X: "Aha. Nu komt de aap uit de mouw! Mevrouw Yeşilgöz wil regeren met Wilders, maar dan moet ze wel zélf de premierspost krijgen." Volgens hem zien mensen hier doorheen, zegt hij vervolgens. "Maak D66 groot. Optimistisch aan de slag voor het klimaat, onderwijs en een land waar iedereen thuis is."

Eigenbelang of landsbelang, het is aan de kiezer.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:36

NOS:

Citaat:
PVV en FvD grootste bij scholieren en studenten mbo

Bij de scholierenverkiezingen hebben de PVV en Forum voor Democratie de meeste stemmen gekregen. Als de stemming onder jongeren echte verkiezingen zouden zijn geweest, zou de PVV 25 zetels hebben gekregen en FvD 21.

De derde partij is de VVD. Bij de vorige scholierenverkiezingen in 2021 was de partij nog het populairst met 32 zetels, nu blijft de VVD steken op 17 zetels. Vlak achter de VVD eindigden GroenLinks-PvdA en D66. Nieuw Sociaal Contract, de partij van Pieter Omtzigt, krijgt de stem van 2,8 procent van de deelnemende scholieren. Het is daarmee wel de grootste nieuwe binnenkomer.

HOE DAN.

8)7

(Het is hún/onze toekomst! Klimaat! Leefbaarheid! Hoe dan!)
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 21-11-23 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:38

VuurVleugels schreef:
NOS:

Citaat:

Bij de scholierenverkiezingen hebben de PVV en Forum voor Democratie de meeste stemmen gekregen. Als de stemming onder jongeren echte verkiezingen zouden zijn geweest, zou de PVV 25 zetels hebben gekregen en FvD 21.

De derde partij is de VVD. Bij de vorige scholierenverkiezingen in 2021 was de partij nog het populairst met 32 zetels, nu blijft de VVD steken op 17 zetels. Vlak achter de VVD eindigden GroenLinks-PvdA en D66. Nieuw Sociaal Contract, de partij van Pieter Omtzigt, krijgt de stem van 2,8 procent van de deelnemende scholieren. Het is daarmee wel de grootste nieuwe binnenkomer.

HOE DAN.

8)7

TikTok..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:39

VuurVleugels schreef:
NOS:

Citaat:

HOE DAN.

8)7

(Het is hún/onze toekomst! Klimaat! Leefbaarheid! Hoe dan!)

Omdat ze Geertje en baudet gewoon grappig vinden. Vooral baudet heeft zich de laatste tijd echt geprofileerd als een grappige vent op het internet. Help zeker mee.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:39

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:43

Raineri schreef:
Omdat ze Geertje en baudet gewoon grappig vinden. Vooral baudet heeft zich de laatste tijd echt geprofileerd als een grappige vent op het internet. Help zeker mee.

Ik kan me dat niet voorstellen eigenlijk -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:45

BigOne schreef:

Klopt. Mogen de stemmers trots op zijn.

Citaat:
hij kreeg niet de hoogste positie, dus had hij er geen zin meer in en gaat hij maar proberen president van NL te worden.

Dit is niet waar. 3 of 4 jaar geleden kreeg Ursula Leyten de hoogste positie. Timmermans kreeg een positie in dienst van haar.
Hij heeft dat prima uitgevoerd!

Nu is hij geswitcht. En dat mag. Maar niet omdat hij zo nodig de belangrijkste functie in de EU commissie niet kreeg. Dat is pertinent niet waar en wederom op de persoon!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:48

Cer schreef:
Raineri schreef:

Ik kan me dat niet voorstellen eigenlijk -O-

Helaas heb ik ook wel eens om baudet gelachen :') maar zal vast een bewuste tactiek zijn. een investering in de toekomst voor hem

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:53

Ik denk dat mensen een hoop minder zouden klagen over immigranten, als ze zelf in de winter niet met de kachel op 12 hoeven te zitten, de kinderen een huis kunnen kopen/ huren. Men fatsoenlijk boodschappen kan doen. Als lasten van burgers alleen maar stijgen en stijgen en kwaliteit van leven daarmee achteruit loopt, dan gaat men niet positief naar immigranten kijken. Wil je een positieve bevolking over immigranten, dan moet je zorgen dat ze niet te veel te klagen hebben. Maar hoe hier in dit land maar exorbitant overal belasting op geheven wordt, dat is de burger de portemonnee kaal plukken en dan gaat men niet positief zijn over immigranten die in hun beleving alles maar gratis krijgen, zorg, huis en eten en zakgeld. Maar zoveel geld de grens over, terwijl er hier op vele randzaken beknibbeld wordt, de rekening altijd bij de burger en het MKB ligt en amper bij de overheid zelf of bij de enorme ondernemingen, op die manier ga je geen zieltjes winnen voor een positieve kijk op immigranten.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:53

Benzz schreef:
Hij heeft al gezegd dat hij gewoon in de kamer gaat zitten als hij niet de grootste wordt. Dus hij vertrekt niet als hij geen MP wordt.

Dat is fijn, maar als je eerste gedachte gaat naar die kans om president te worden en dat je doel maakt, dan gaat er toch iets mis. Je eerste gedachte zou in mijn ogen moeten zijn, ik zit in de tweede kamer om iets te betekenen voor het land.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:57

Movement schreef:
Benzz schreef:

Dat is fijn, maar als je eerste gedachte gaat naar die kans om president te worden en dat je doel maakt, dan gaat er toch iets mis. Je eerste gedachte zou in mijn ogen moeten zijn, ik zit in de tweede kamer om iets te betekenen voor het land.

Hij kan nog heel goed MP worden als je naar de peilingen kijkt.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 21-11-23 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:58

PvdA/ Groen links is voor bescherming van de wolf.
Het verbaast mij dat zovelen met weidedieren hier langs heen kijken, of doen alsof je je dieren wel effectief kunt beschermen.
In mijn gemeente staat soms een groepje wolven bij de dorpsgrens. Het zorgt ervoor dat een manier van leven met buitendieren verdwijnt.

Voor mij een reden om er niet op te stemmen. Vorige keer zelfs BBB ervoor gestemd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:58

Wintu schreef:
Ik denk dat mensen een hoop minder zouden klagen over immigranten, als ze zelf in de winter niet met de kachel op 12 hoeven te zitten, de kinderen een huis kunnen kopen/ huren. Men fatsoenlijk boodschappen kan doen. Als lasten van burgers alleen maar stijgen en stijgen en kwaliteit van leven daarmee achteruit loopt, dan gaat men niet positief naar immigranten kijken. Wil je een positieve bevolking over immigranten, dan moet je zorgen dat ze niet te veel te klagen hebben. Maar hoe hier in dit land maar exorbitant overal belasting op geheven wordt, dat is de burger de portemonnee kaal plukken en dan gaat men niet positief zijn over immigranten die in hun beleving alles maar gratis krijgen, zorg, huis en eten en zakgeld. Maar zoveel geld de grens over, terwijl er hier op vele randzaken beknibbeld wordt, de rekening altijd bij de burger en het MKB ligt en amper bij de overheid zelf of bij de enorme ondernemingen, op die manier ga je geen zieltjes winnen voor een positieve kijk op immigranten.

Nederlanders die niet zeuren en klagen om het klagen? Dan moeten ze denk ik allemaal emigreren :+ :+

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:59

pien_2010 schreef:
Nu is hij geswitcht. En dat mag. Maar niet omdat hij zo nodig de belangrijkste functie in de EU commissie niet kreeg. Dat is pertinent niet waar en wederom op de persoon!

Excuus, ik had hier overheen gelezen. Dit is niet iets wat ik nu zelf zeg, maar in een artikel had gelezen een tijdje terug. Ik moest even zoeken maar hier staat de quote in.

"Onder aanvoering van lijsttrekker Timmermans werd de PvdA verrassend de grootste Nederlandse partij in Europa, maar tot zijn diepe teleurstelling greep Timmermans na ingewikkelde onderhandelingen naast de 'hoofdprijs': hij werd geen Commissievoorzitter, maar bleef eerste vicepresident. Naar verluidt kon hij dat aanvankelijk maar moeilijk verkroppen. Die functie geeft hij binnenkort dus op."

https://nos.nl/collectie/13944/artikel/ ... timmermans

Maar als dit niet waar is dan zou dat mooi zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:00

Movement schreef:
Benzz schreef:

Ambitie is niets mis mee. Groot starten is een strategie. Maar die man wil echt wat betekenen voor het land en de wereld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:01

sterregoud schreef:
PvdA/ Groen links is voor bescherming van de wolf.
Het verbaast mij dat zovelen met weidedieren hier langs heen kijken, of doen alsof je je dieren wel effectief kunt beschermen.
In mijn gemeente staat soms een groepje wolven bij de dorpsgrens. Het zorgt ervoor dat een manier van leven met buitendieren verdwijnt.

Voor mij een reden om er niet op te stemmen. Vorige keer zelfs BBB ervoor gestemd.

Omdat er meer overwegingen een rol spelen bij de stemkeuze. De wolf is daar slechts 1 van.