Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:06

‘Domestic’ betekent in dit geval ‘binnenlands’, een veelgebruikte term in de US.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:12

Ja, dat is wel een soort logisch idd

Het ging mij meer om de andere definitie

“ International, meaning a foreign terrorist organization influences or directs the attacks. Domestic, meaning social or political objectives influence the attacks in the terrorist's home country”
Dus of het “geweld” tegen tesla wel of geen binnenlands terrorisme is volgens de wet zeg maar.. en of het ideology driven is of niet

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:18

_San87_ schreef:
Ik doelde op acties tegen Musk en Tesla als terrorisme labelen :=.

Hilarisch. Moet ie nog veel vaker doen! De hele wereld lacht zich een breuk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:20

Als satire nog niet uitgevonden was, had het nu niet meer nodig geweest.

Wat daar in real life gebeurt gaat verder dan de meest satirische satiricus bij elkaar gefantaseerd kan krijgen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:24

Femke_Tweety schreef:

Wat daar in real life gebeurt gaat verder dan de meest satirische satiricus bij elkaar gefantaseerd kan krijgen...

_O- heel treffend dus!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:26

Femke_Tweety schreef:

The lunatics, behalve dat je daar nog om kon lachen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:26

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:
Ik doelde op acties tegen Musk en Tesla als terrorisme labelen :=.

Hilarisch. Moet ie nog veel vaker doen! De hele wereld lacht zich een breuk.

Want geweld tegen een bedrijf vanuit idealisme (if so) noemen ze daar ..?

De Nederlandse definitie lijkt wat uitgebreider dus volgens die standaard zou het geen terrorisme zijn.. ik vond ook geen verschil tussen binnenlands en extern terrorisme, voor Nederland

https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn/def ... ing%2520te

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:31

Spullen vernielen is niet goed, vandalisme. Een automerk aanprijzen voor het Witte Huis door trump is ronduit lachwekkend. Deed vw met Hitler trouwens ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:34

Ben ik het mee eens, daar had ik het iig niet over :) ik reageerde op de posts over terrorisme :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:38

Femke_Tweety schreef:

Het positieve hieraan is, hopelijk, dat steeds meer Republikeinen gaan inzien welke fout ze hebben gemaakt.
Hopelijk kunnen ze het snel rechtzetten. {:)-:(
Afbeelding

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:39

Nado schreef:
‘Domestic’ betekent in dit geval ‘binnenlands’, een veelgebruikte term in de US.

De VS is ineens een hele berg homegrown terrorists rijker.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 07:19

BigOne schreef:
Spullen vernielen is niet goed, vandalisme. Een automerk aanprijzen voor het Witte Huis door trump is ronduit lachwekkend. Deed vw met Hitler trouwens ook.

Scherp je vergelijking.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:14

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:20

Dat was wel duidelijk, behalve voor Trump maar misschien dat die Amerikanen nu de schellen van de oven vallen en ze volop Oekraïne gaan steunen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:56

Mja....dat zou je doen als je iets zou geven om gerechtigheid. Maar Trump wil gewoon dat de oorlog klaar is. Het maakt hem geen zak uit hoe en onder welke voorwaarden. Als hij er de komende 4 jaar maar vanaf is.

En als Putin die tijd dan gebruikt om weer op volle oorlogssterkte te komen en er een democratische president komt, dan kunnen de R-en weer mooi roepen dat het de schuld is van de democraten "onder Trump zou dit nooit gebeuren" en het hele riedeltje nog een keer over doen. Dat vinden ze ook best interessant denk ik.

Maargoed ik hoop dat Trump zijn fragiele ego wint en dat hij pissig wordt dat Putin niet naar hem luistert.
Of dat er wat ruggengraten een opleving krijgen ofzo, waardoor de USA toch ineens de tanden aan Rusland gaat laten zien.

Maar het zou mij echt niets verbazen als Trump zegt dat Ukraïne maar akkoord moet gaan met de eisen van Putin, want "they don't have the cards" en ze willen toch zeker ook dat de oorlog stopt en er niet nog meer Ukraïners dood gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:00

Ik denk niet dat Trump wil dat Oekraïne akkoord gaat met wat de Russen willen. Die willen de Donbasregio namelijk hebben, raad eens waar de waardevolle stoffen in de grond zitten waar Trump op aast...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:11

Ja maar dat onderhandelt hij er dan wel uit met Rusland... dat hij ook iets wil natuurlijk zoals het een maffia baasje betaamt :j

Maargoed ik zit een beetje in een negatieve vibe. Ik hoop dat Trump pissed wordt op Putin.
Maar die kans lijkt gewoon niet zo heel groot.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:20

_San87_ schreef:
Ik denk niet dat Trump wil dat Oekraïne akkoord gaat met wat de Russen willen. Die willen de Donbasregio namelijk hebben, raad eens waar de waardevolle stoffen in de grond zitten waar Trump op aast...

Er zijn oplossingen voor dat probleem: Russen laten ontginnen (Putin kan electoraal profiteren van de economisch heropleving en werkgelegenheid) en dan bv via India inkopen.

De handelsembargo' s tegen Rusland hadden een gelijk effect: allerlei Europese producten zoals vb peren werden dan 'omgekat' via oa. Wit-Rusland, Turkije etc. Enkel de prijs voor de modale consument ging omhoog, maar wie ligt er nu ook wakker van kiesvee? :roll:

Onze enige hoop is idd dat Putin zijn vriend uit de sjokoladefabriek tegen de schenen stampt en dat die mislukte oempaloempa dan -:(- wordt.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:21

Ondertussen weer nieuwe tariffs:

The European Union, one of the most hostile and abusive taxing and tariffing authorities in the World, which was formed for the sole purpose of taking advantage of the United States, has just put a nasty 50% Tariff on Whisky. If this Tariff is not removed immediately, the U.S. will shortly place a 200% Tariff on all WINES, CHAMPAGNES, & ALCOHOLIC PRODUCTS COMING OUT OF FRANCE AND OTHER E.U. REPRESENTED COUNTRIES. This will be great for the Wine and Champagne businesses in the U.S.

Voor Trump z'n rijke vriendjes maakt het niet uit of ze extra betalen voor een glaasje champagne, die voelen dat echt niet in hun portemonnee. Maar voor de doorsnee Amerikaanse burger wordt een Franse of Italiaanse wijn wel onbetaalbaar.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:22

Want Califonië (wijnbouw) kreunt niet onder die hoax van een klimaatsverandering...
Straks organiseert Trump vanzelf een nieuwe drooglegging.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:25

Misschien wil hij ze allemaal aan de Amerikaanse whiskey hebben, nu de Canadezen die boycotten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:27

Straks moeten we nog voor een X hoeveelheid whiskey kopen anders legt hij de hulp aan Ukraïne weer plat :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:31

De beste whisky's komen toch uit Schotland en Japan heb ik me laten vertellen :)).

Maar, dit gaat nog wel problemen geven, voor Europa, maar nog meer voor de VS.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:32

foxy80 schreef:
_San87_ schreef:

Er zijn oplossingen voor dat probleem: Russen laten ontginnen (Putin kan electoraal profiteren van de economisch heropleving en werkgelegenheid) en dan bv via India inkopen.

De handelsembargo' s tegen Rusland hadden een gelijk effect: allerlei Europese producten zoals vb peren werden dan 'omgekat' via oa. Wit-Rusland, Turkije etc. Enkel de prijs voor de modale consument ging omhoog, maar wie ligt er nu ook wakker van kiesvee? :roll:

Onze enige hoop is idd dat Putin zijn vriend uit de sjokoladefabriek tegen de schenen stampt en dat die mislukte oempaloempa dan -:(- wordt.

Vraag me af of Trump daarmee akkoord gaat, want dan lijdt hij toch wel gezichtsverlies.

Maar wie weet hoe de hersens van een gek werken, he.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:35