Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Dat wil niet zeggen dat ze helemaal geen macht hebben, in de oppositie kunnen ze ook wat bereiken. Dat is wel gebleken..
fransje23 schreef:Wat betreft polarisatie in dit topic.
Eigenlijk valt het mij mee, we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn? Het is een discussie en over het algemeen gaat het best respectvol.
Althans zo ervaar ik het
Benzz schreef:Gnome schreef:In mijn omgeving/vrienden/familie ken ik alleen maar mensen die helaas echt last hebben en daardoor op zulke partijen stemmen dus ik denk dat het probleem groter is dan jij denkt. We wonen ook nog verspreid in het land dus het is niet regio gebonden.
Maar omschrijf die last dan eens? Want ik ken mensen hier in het dorp die ergeren zich al als iemand met een hoofddoek op straat loopt. Of uberhaupt dat iemand moslim is.
Kaja schreef:Nou……………. Laten we netjes blijven en zeggen dat links wel heel veel aan te merken heeft op rechts
Citaat:Benzz schreef:Maar omschrijf die last dan eens? Want ik ken mensen hier in het dorp die ergeren zich al als iemand met een hoofddoek op straat loopt. Of uberhaupt dat iemand moslim is.
Je treft deze mensen random aan in je schuur, in je auto en met een beetje pech in je huis. Wat dus betekent dat je altijd ervoor moet zorgen dat je ramen en deuren gesloten zijn. En ja, ook je achter-/ tuindeur. Ze nemen ook zonder pardon je spullen mee, stelen als de raven. Niet alleen in winkels, ze ‘winkelen’ met hetzelfde gemak bij je thuis. Ze doen hun behoeftes in je tuin. Maken kinderen bang en durven rustig langs de bakrand de pony van een kind een klap te geven. Houden zich op op plaatsen waar het niet gewenst is.
Vallen (jonge) meisjes lastig.
verootjoo schreef:Ook nooit behoeftes in een tuin gevonden.
Kaja schreef:We kunnen dit natuurlijk niet goed gaan praten en af doen als een incident of zeggen dat de overlast van een enkele locatie komt. Kom op, we zijn slimmer dan dat. De ervaringen die ik mee krijg mogen dan voornamelijk van paardenmensen zijn, verspreid door heel Nederland, maar als je bij Google overlast azc in tikt, krijg je onder het kopje nieuws vast alle stukken die in de media zijn verschenen te lezen.
Tenzij je een vermoeden hebt dat dit vast en zeker geschreven moet zijn door rechtse journalisten
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:Overigens persoonlijk heb ik een hekel aan al het extreminisme..heb altijd het gevoel dat dit soort mensen emotioneel niet helemaal in balans zijn. Welke kant het dan ook op is..
Extremisme is "te" en te is nooit goed behalve tevreden.
Kaja schreef:We kunnen dit natuurlijk niet goed gaan praten en af doen als een incident of zeggen dat de overlast van een enkele locatie komt. Kom op, we zijn slimmer dan dat. De ervaringen die ik mee krijg mogen dan voornamelijk van paardenmensen zijn, verspreid door heel Nederland, maar als je bij Google overlast azc in tikt, krijg je onder het kopje nieuws vast alle stukken die in de media zijn verschenen te lezen.
Tenzij je een vermoeden hebt dat dit vast en zeker geschreven moet zijn door rechtse journalisten
Kaja schreef:fransje23 schreef:Wat betreft polarisatie in dit topic.
Eigenlijk valt het mij mee, we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn? Het is een discussie en over het algemeen gaat het best respectvol.
Althans zo ervaar ik het
Nou……………. Laten we netjes blijven en zeggen dat links wel heel veel aan te merken heeft op rechts![]()
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:Dat wil niet zeggen dat ze helemaal geen macht hebben, in de oppositie kunnen ze ook wat bereiken. Dat is wel gebleken..
In de oppositie kunnen je zeker wat bereiken maar het kost meer inzet of je moet gewoon echt een goed voorstel hebben.
Het kabinet bepaald het beleid en heeft, over het algemeende meerderheid van de stemmen in de kamer.
Elisa2 schreef:Ehm misschien even inlezen in wat oppositie voeren inhoudt?
Spannende tijden voor oppositie voeren - NEMO Kennislink https://share.google/NNmLYVwvkPhJswOED
Electra63 schreef:Welke activistische goedbedoelde belangenclubjes bedoel je precies?
- wij zijn de hoofddoekclub?
- we love moslims?
- wij houden van migranten?
Benzz schreef:Gnome schreef:In mijn omgeving/vrienden/familie ken ik alleen maar mensen die helaas echt last hebben en daardoor op zulke partijen stemmen dus ik denk dat het probleem groter is dan jij denkt. We wonen ook nog verspreid in het land dus het is niet regio gebonden.
.
Maar omschrijf die last dan eens? Want ik ken mensen hier in het dorp die ergeren zich al als iemand met een hoofddoek op straat loopt. Of uberhaupt dat iemand moslim is.
verootjoo schreef:Kaja schreef:We kunnen dit natuurlijk niet goed gaan praten en af doen als een incident of zeggen dat de overlast van een enkele locatie komt. Kom op, we zijn slimmer dan dat. De ervaringen die ik mee krijg mogen dan voornamelijk van paardenmensen zijn, verspreid door heel Nederland, maar als je bij Google overlast azc in tikt, krijg je onder het kopje nieuws vast alle stukken die in de media zijn verschenen te lezen.
Ik praat niks goed. Ik vraag alleen van welk AZC jij last hebt![]()
En zeg dat ik veel statushouders als dorpsgenoten heb waar ik geen last van heb. En daar hoor ik niks van in het nieuws.
En daarmee bedoel ik dat ik niet begrijp waarom AZC’s overlast geven en als die mensen eenmaal statushouder zijn, de overlast verdwenen is. Dat is toch gek? Daar zouden er dan naar kunnen kijken hoe dat kan om de overlast van AZC’s te verminderen.
Ook geeft blijkbaar niet elk AZC dezelfde overlast, dan is het toch mooi om te onderzoeken hoe dat kan? Zodat de overlast in andere AZC’s ook minder kan worden
Elisa2 schreef:De overlast door asielzoekers op de asielzoekerscentrums zijn toch regelmatig in het nieuws? (Ter Apel)
Fransje, nee het is niet hetzelfde als wat jij schreef. Oppositie kan dus heel goed plannen tegenhouden en dat is helemaal niet zo moeilijk.