Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 22:29

Dat wil niet zeggen dat ze helemaal geen macht hebben, in de oppositie kunnen ze ook wat bereiken. Dat is wel gebleken..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 22:38

Elisa2 schreef:
Dat wil niet zeggen dat ze helemaal geen macht hebben, in de oppositie kunnen ze ook wat bereiken. Dat is wel gebleken..

In de oppositie kunnen je zeker wat bereiken maar het kost meer inzet of je moet gewoon echt een goed voorstel hebben.

Het kabinet bepaald het beleid en heeft, over het algemeende meerderheid van de stemmen in de kamer.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 22:57

fransje23 schreef:
Wat betreft polarisatie in dit topic.
Eigenlijk valt het mij mee, we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn? Het is een discussie en over het algemeen gaat het best respectvol.
Althans zo ervaar ik het :)

Nou……………. Laten we netjes blijven en zeggen dat links wel heel veel aan te merken heeft op rechts :D

Benzz schreef:
Gnome schreef:
In mijn omgeving/vrienden/familie ken ik alleen maar mensen die helaas echt last hebben en daardoor op zulke partijen stemmen dus ik denk dat het probleem groter is dan jij denkt. We wonen ook nog verspreid in het land dus het is niet regio gebonden.

Maar omschrijf die last dan eens? Want ik ken mensen hier in het dorp die ergeren zich al als iemand met een hoofddoek op straat loopt. Of uberhaupt dat iemand moslim is.

Je treft deze mensen random aan in je schuur, in je auto en met een beetje pech in je huis. Wat dus betekent dat je altijd ervoor moet zorgen dat je ramen en deuren gesloten zijn. En ja, ook je achter-/ tuindeur. Ze nemen ook zonder pardon je spullen mee, stelen als de raven. Niet alleen in winkels, ze ‘winkelen’ met hetzelfde gemak bij je thuis. Ze doen hun behoeftes in je tuin. Maken kinderen bang en durven rustig langs de bakrand de pony van een kind een klap te geven. Houden zich op op plaatsen waar het niet gewenst is.
Vallen (jonge) meisjes lastig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:03

Kaja schreef:
Nou……………. Laten we netjes blijven en zeggen dat links wel heel veel aan te merken heeft op rechts :D

Rechts heeft toch ook veel aan te merken op links?
Lijkt me ook logisch, als een rechts iemand niks aan te merken had op links was ie zelf wel links en andersom.

Citaat:
Benzz schreef:
Maar omschrijf die last dan eens? Want ik ken mensen hier in het dorp die ergeren zich al als iemand met een hoofddoek op straat loopt. Of uberhaupt dat iemand moslim is.

Je treft deze mensen random aan in je schuur, in je auto en met een beetje pech in je huis. Wat dus betekent dat je altijd ervoor moet zorgen dat je ramen en deuren gesloten zijn. En ja, ook je achter-/ tuindeur. Ze nemen ook zonder pardon je spullen mee, stelen als de raven. Niet alleen in winkels, ze ‘winkelen’ met hetzelfde gemak bij je thuis. Ze doen hun behoeftes in je tuin. Maken kinderen bang en durven rustig langs de bakrand de pony van een kind een klap te geven. Houden zich op op plaatsen waar het niet gewenst is.
Vallen (jonge) meisjes lastig.

Welk AZC is dit dan?
Ik heb dit echt nog nooit gemerkt.

Hier wonen nu veel statushouders, maar ze vallen echt niet op. Je ziet ze amper en ze komen je huis niet in en stelen ook niks tot nu toe en onze deur is altijd open. Ook nooit behoeftes in een tuin gevonden. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:05

Ik hoor in mijn directe omgeving ook overlast van AZC’s.

Maar ook mensen die er weinig last van hebben. Dus het is altijd lastig om de situatie van 1 locatie aan te nemen als “het is overal zo”.

Ik woon in een Bible Belt dorp. In een mini complex waar 2 van de 14 huizen door “Nederlanders” wordt bewoond. Een ervan ben ik. Er woonden nog eerst een Nederlands stel en die gaven verreweg het meeste overlast. Ze leken echt op een soort van oudere Rinus en Romana. Inclusief scootmobiels en shagje op de lip. :=

Maar van internationale studenten heb ik wel zo gruwelijk veel overlast gehad vroeger. :x

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:13

We kunnen dit natuurlijk niet goed gaan praten en af doen als een incident of zeggen dat de overlast van een enkele locatie komt. Kom op, we zijn slimmer dan dat. De ervaringen die ik mee krijg mogen dan voornamelijk van paardenmensen zijn, verspreid door heel Nederland, maar als je bij Google overlast azc in tikt, krijg je onder het kopje nieuws vast alle stukken die in de media zijn verschenen te lezen.

Tenzij je een vermoeden hebt dat dit vast en zeker geschreven moet zijn door rechtse journalisten :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:33

Dat zeg ik niet toch. Dat maak jij er van. Maar niet alle asielzoekers zijn criminelen en / of overlastveroorzakers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:40

Het aandeel geregistreerde verdachten van een misdrijf is de afgelopen decennia fors gedaald. De daling was het sterkst bij de in Nederland geboren tweede generatie met twee in het buitenland geboren ouders. In deze groep is het percentage verdachten nog wel het hoogst, met 2,8 procent in 2023. Bij de tweede generatie met één in het buitenland geboren ouder is dat 1,2 procent, bij migranten 1,1 procent. Het aandeel verdachten is het laagst bij mensen van Nederlandse herkomst (0,6 procent).

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:54

verootjoo schreef:
Ook nooit behoeftes in een tuin gevonden. :=

Hier wel, maar dan in een stukje gemeentelijk groen. Het waren 2 blonde kindjes van een jaar of acht, duidelijk nakomelingen van moderne, welvarende ouders. Waarom die kindertjes niet gewoon thuis naar de wc gingen is nog een raadsel.

Kaja schreef:
We kunnen dit natuurlijk niet goed gaan praten en af doen als een incident of zeggen dat de overlast van een enkele locatie komt. Kom op, we zijn slimmer dan dat. De ervaringen die ik mee krijg mogen dan voornamelijk van paardenmensen zijn, verspreid door heel Nederland, maar als je bij Google overlast azc in tikt, krijg je onder het kopje nieuws vast alle stukken die in de media zijn verschenen te lezen.

Tenzij je een vermoeden hebt dat dit vast en zeker geschreven moet zijn door rechtse journalisten :+

Het ging eerder nog over moslims en nu gaat het over azc-bewoners?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:26

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:
Overigens persoonlijk heb ik een hekel aan al het extreminisme..heb altijd het gevoel dat dit soort mensen emotioneel niet helemaal in balans zijn. Welke kant het dan ook op is..

Extremisme is "te" en te is nooit goed behalve tevreden. :)

Al die "goedbedoelende" activistische belangenclubjes met hun schreeuwerige acties hebben meer kapot gemaakt voor het doel waarvoor ze gestreden hebben dan dat ze bereikt hebben.

Ze gaan er met een gestrekt been in en vervolgens gaat de andere kant er ook met een gestrekt been in en wordt er niet meer naar elkaar geluisterd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:32

Welke activistische goedbedoelde belangenclubjes bedoel je precies?

- wij zijn de hoofddoekclub?
- we love moslims?
- wij houden van migranten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:43

Kaja schreef:

Ik praat niks goed. Ik vraag alleen van welk AZC jij last hebt :)

En zeg dat ik veel statushouders als dorpsgenoten heb waar ik geen last van heb. En daar hoor ik niks van in het nieuws.
En daarmee bedoel ik dat ik niet begrijp waarom AZC’s overlast geven en als die mensen eenmaal statushouder zijn, de overlast verdwenen is. Dat is toch gek? Daar zouden er dan naar kunnen kijken hoe dat kan om de overlast van AZC’s te verminderen.

Ook geeft blijkbaar niet elk AZC dezelfde overlast, dan is het toch mooi om te onderzoeken hoe dat kan? Zodat de overlast in andere AZC’s ook minder kan worden :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:11

Kaja schreef:
fransje23 schreef:
Wat betreft polarisatie in dit topic.
Eigenlijk valt het mij mee, we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn? Het is een discussie en over het algemeen gaat het best respectvol.
Althans zo ervaar ik het :)

Het is een discussietopic,we hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn.
Links en rechts mogen hun mening geven. Veel wordt onderbouwd met doorverwijzingen naar weblinks.

Vanuit een meer midden of links oogpunt is er ook veel aan te merken op radicaal rechts.
Maar is dat omgekeerd anders? In hoeverre is dat erg in een discussie?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:22

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:

In de oppositie kunnen je zeker wat bereiken maar het kost meer inzet of je moet gewoon echt een goed voorstel hebben.

Het kabinet bepaald het beleid en heeft, over het algemeende meerderheid van de stemmen in de kamer.

Ehm misschien even inlezen in wat oppositie voeren inhoudt?

Spannende tijden voor oppositie voeren - NEMO Kennislink https://share.google/NNmLYVwvkPhJswOED

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Onze grootste oppositiepartij van de laatste jaren was en wordt de PVV.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

Elisa2 schreef:
Ehm misschien even inlezen in wat oppositie voeren inhoudt?

Spannende tijden voor oppositie voeren - NEMO Kennislink https://share.google/NNmLYVwvkPhJswOED

Wat staat daar anders in dan wat ik schrijf? :)

Momenteel heeft de eerste Kamer nog geen rechtse meerderheid waardoor het lastig is wetgeving er door te krijgen vanuit rechts.
Maar in maart 2027 gaan we weer stemmen en kan de dat anders worden.
Waarschijnlijk de reden waarom de PVV de eerste Kamer weg wil hebben?

Al denk ik dat als we nu weer een kabinet met PVV gaan krijgen we voor die tijd al wel weer tweede kamer verkiezingen hebben gehad.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Electra63 schreef:
Welke activistische goedbedoelde belangenclubjes bedoel je precies?

- wij zijn de hoofddoekclub?
- we love moslims?
- wij houden van migranten?

Niet een specifieke club.
Maar soms vliegen belangengroepen uit de bocht en dan zijn de groep waar ze voor streden er achteraf slechter bij af dan daarvoor.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

leuk artikel, dank voor het delen,

wilde er op reageren maar bij een kopje koffie dacht ik niet doen, sparren is lastig want het valt te snel op een mening, maar juist om een mening te vormen moet je sparren of ondertussen luisteren naar dit intervieuw van Arno Grumberg in Buitenhof. (wel en jaar oud)

vanaf 4.00
https://www.youtube.com/watch?v=YEXRzzHKDRU
Laatst bijgewerkt door mce op Gisteren, 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Klopt Mce , veel inheemse stammen doen daar volop aan mee!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

Benzz schreef:
Gnome schreef:
In mijn omgeving/vrienden/familie ken ik alleen maar mensen die helaas echt last hebben en daardoor op zulke partijen stemmen dus ik denk dat het probleem groter is dan jij denkt. We wonen ook nog verspreid in het land dus het is niet regio gebonden.

.

Geen kaartjes kopen voor het ov. In mijn regio zelfs zo erg dat er iedere trein beveiliging aanwezig is die ik iedere rit dat ik erin zit in actie heb zien komen. Daarna worden ze uiteraard uitgemaakt voor racist. Verder nog diefstal, bedreigen, intimidatie.

Dus wel echt verkeerde dingen en niet zoiets als wel of geen hoofddoek dragen. Daar hoor ik ze nooit over.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:07

verootjoo schreef:
Kaja schreef:

Ik praat niks goed. Ik vraag alleen van welk AZC jij last hebt :)

En zeg dat ik veel statushouders als dorpsgenoten heb waar ik geen last van heb. En daar hoor ik niks van in het nieuws.
En daarmee bedoel ik dat ik niet begrijp waarom AZC’s overlast geven en als die mensen eenmaal statushouder zijn, de overlast verdwenen is. Dat is toch gek? Daar zouden er dan naar kunnen kijken hoe dat kan om de overlast van AZC’s te verminderen.

Ook geeft blijkbaar niet elk AZC dezelfde overlast, dan is het toch mooi om te onderzoeken hoe dat kan? Zodat de overlast in andere AZC’s ook minder kan worden :)

Degenen die uiteindelijk mogen blijven zijn over het algemeen ook niet de overlastgevers. Overlast komt voornamelijk uit de groep die sowieso amper kans maakt op een verblijfsvergunnings. Dat je geen overlast ervaart van statushouders is dan ook helemaal niet raar, maar juist heel logisch. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

Maar een statushouders zit eerst in een AZC en die worden allemaal hier wel op 1 hoop gegooid.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:36

De overlast door asielzoekers op de asielzoekerscentrums zijn toch regelmatig in het nieuws? (Ter Apel)

Fransje, nee het is niet hetzelfde als wat jij schreef. Oppositie kan dus heel goed plannen tegenhouden en dat is helemaal niet zo moeilijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:10

Elisa2 schreef:
De overlast door asielzoekers op de asielzoekerscentrums zijn toch regelmatig in het nieuws? (Ter Apel)

Fransje, nee het is niet hetzelfde als wat jij schreef. Oppositie kan dus heel goed plannen tegenhouden en dat is helemaal niet zo moeilijk.

Nieuws kan relatief kleine gebeurtenissen natuurlijk ook ontzettend uitvergroten zodat het lijkt alsof het vaker voorkomt dan het daadwerkelijk is…