Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:31

Animal Rights beweert nu ook dat dit buiten het gebied waarvoor de vergunning geldt plaats vond.

Maar goed. Als dat dan waar is. Zo kun je gewoon geen roofdieren beheren. Je mag snachts niet jagen.
Het gebied waarvoor de vergunning geldt is heel klein.
Je moet bang zijn om de verkeerde af te schieten.
De hele vergunningsverlening is zo of zo veel te complex waardoor het veel te lang duurt.
Ligt er dan eenmaal een vergunning dan krijg je eerst nog een bezwaar procedure.

Allemaal veelnte stroperig en te bureaucratisch. Dat kan gewoon niet met grote predatoren. En dat bewijst maar weer eens de Nederland totaal ongeschikt is om met dit soort dieren om te gaan. Hiervoor moet je snel en adequaat kunnen optreden. Niet vervallen in langdurige ambtenarij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:45

Moeder verteld hoe het gegaan is

Ouders over bijtincident met vermoedelijke wolf: 'Zoon is vastgepakt en meegesleurd' - https://nos.nl/l/2577017

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:09

"Het beest"

Nee. Een WOLF.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:15

Nyaleti schreef:
Pijl kan ook vanaf een afstand. Hoever en wat het verschil is tov geweer weet ik niet. Wordt ook wel mee geschoten vanuit een helikopter (voor verdoving dan).

Ik zit wat te denken.. Bram is dan toch ook gewoon een domme wolf? Die had daar vorig jaar ook al z'n nest, is daar enorm verstoord door alle drukte met stress en aanvallen tot gevolg. Vervolgens zit hij daar dit jaar opnieuw.
Dat zegt toch ook gewoon heel veel hoe vol het is in dit land? Zowel met mensen als met wolven. Dat zij geen andere plek hebben gevonden om 'in rust' te werpen?
Of zijn die dieren zo enorm honk vast dat ze no matter what terug keren naar hun hol?
Is Den Treek op de verkeerde momenten afgesloten geweest misschien?

Ik weet zo niet meer precies wanneer het vorig jaar was afgesloten, maar vanuit Bram zijn perspectief, ik lees nu dat hij klappen heeft gehad, maar daarvoor zijn alle momenten van agressie nog uitgepakt op rust als ik het zo lees. Na incidenten werd het gebied afgesloten. Of was men toch even weer alert.

Nou ja goed ik weet het natuurlijk niet zeker maar zo zou het ook kunnen zijn. Al vraag ik mij af of dit agressie of prooigedrag was..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:20

zullen ze het weer afsluiten vraag ik me af, en dan eet die wat verderop waar het wel open is wel iemand.

Een kudde dieren vallen ze natuurlijk ook aan en dan pakke. Ze het zwakke volwassen of jonge dier uit de kudde

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:33

Dan moeten ze nu het wel een heel stuk van de heuvelrug afsluiten want dit is gebeurd buiten het landgoed wat vorig jaar tijdelijk was afgesloten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:44

Maar nu schijnt de wolf dus naast het gebied waarvoor de afschotvergunning geldt te lopen. Dat betekend dus weer ellenlange procedures. En vervolgens weer een rechtzaak.

En zo blijf je dus achter de feiten aan lopen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:47

Loretta schreef:
Maar nu schijnt de wolf dus naast het gebied waarvoor de afschotvergunning geldt te lopen. Dat betekend dus weer ellenlange procedures. En vervolgens weer een rechtzaak.

Hopelijk leren rechters hiervan en mogelijk de provincies ook (bij het opstellen van de vergunningsaanvraag). Want wat is nou in vredesnaam de logica achter een beperkt gebied opleggen? Als die wolf daarbuiten is dan is het geen probleemwolf meer ofzo? Ga toch weg, dit gedrag zit in die wolf, die wolf moet afgeschoten en waar dat gebeurt maakt natuurlijk niets uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:49

Captain schreef:
"Het beest"

Nee. Een WOLF.

Nee, gewoon een beest. Zo mag je het echt wel noemen. Je zegt dit ook over mensen die verschrikkelijke dingen doen.
We moeten het nu niet weer tot een lieverdje gaan maken. Dat ze het beest een naam hebben gegeven is eigenlijk al erg, want dat laat het minder gevaarlijk lijken.

Er moet nu gewoon gehandeld worden, afschieten die hap en niet eerst rechtzaken en weet ik veel wat.

Maar de wolvenknuffelaars vinden vast dat het kind maar aangelijnd had moeten zijn, een andere tui aan had moeten doen, een betere kapper had moeten zoeken, of gewoon helemaal uit het bos moeten blijven.

De mens is ook gewoon een dier wat ruimte nodig heeft en ook wij hebben recht op het cultuurlandschap in Nederland, want echte natuur hebben we niet eens.

In 1800 kon de mens als niet samenleven met de wolf en nu lukt dat ook niet, dat is wel duidelijk.
Men zou het bij 1 of 2 roedels ergens op de veluwe moeten houden en die goed moeten bewaken. Dan zou de overlast beperkt blijven. Nu is niets meer veilig als je in de buurt van Austerlitz woont.
Laatst bijgewerkt door germie op Gisteren, 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

Christiene schreef:
zullen ze het weer afsluiten vraag ik me af, en dan eet die wat verderop waar het wel open is wel iemand.

Een kudde dieren vallen ze natuurlijk ook aan en dan pakke. Ze het zwakke volwassen of jonge dier uit de kudde

Zie het kaartje dat ik plaatste.

Dan moet je eigenlijk het héle gebied rond Austerlitz afsluiten.

De bijna dagelijkse waarnemingen heb ik er niet ingezet, maar zijn veelal ten zuiden van Austerlitz.

Ik zal het kaartje zo nog even opnieuw neerzetten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:53

In Florida ruimen ze alligators op die te gevaarlijk dicht bij mensen komen. In Mexico doen ze dat met krokodillen in cenotes.
Dat zouden ze hier ook moeten doen met wolven.

En door dit klotebeest zie ik het ook wel weer gebeuren dat een reeds uitgestelde trailrun straks weer niet doorgaat omdat men hardlopers niet single in de buurt van wolven wil hebben. Terwijl notabene de start al gespreid is tussen 9 en 2 uur 's middags om zo de 'druk op de 'natuur' te beperken. Ik vertik het om te blijven buigen voor dat geneuzel wat ze steeds weer verzinnen. Eerst die coronaleugens en dan mensen opsluiten en dan zeker nu dit weer. De mens heeft ook gewoon recht op buiten zijn. En ook op buiten zijn in 'de natuur' (lees cultuurlandschap). Daar betalen we tenslotte belasting genoeg voor.
Laatst bijgewerkt door germie op Gisteren, 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:54

Captain schreef:
"Het beest"

Nee. Een WOLF.

Ik denk dat ze van de interviewers dat woord nog niet mocht gebruiken (zolang geen DNA uitslag) en dat dit de logische vervanger was ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Wintu schreef:
Mijn euvel is voornamelijk op pad gaan met de honden. Mn dorp is compleet ingebouwd met mais en hennep en we grenzen aan het bos, waar de wolf met regelmaat rond loopt. Normaliter kan ik nog wel wat ver kijken, maar het zicht is nu compleet weg. Ik merk dat ik gespannen ben, ik ga maar met de aut o naar iets verderop, want daar heb ik zicht, maar ook dat is gewoon bos en wei.

Ik wandel niet meer met ze buiten het erf. Godzijdank staat er geen mais om ons land dit jaar, dus vanuit de wei nog goed zicht aan meerdere kanten.
Maar dan nog, we zitten direct aan het bos...

Echt idioot hoe mensen maar blijven roepen dat je uit wolvengebied moet blijven (ook hier, dat die mensen zelf zo stom zijn om daar te lopen). De roedels hebben territoria van 250km2. Denk toch eens na zeg. De helft van NL ís wolvengebied.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Even vooropgesteld dat ik zeker niet vind dat het de oplossing is hoor. Mijn opmerking was meer bedoeld als dit het probleem voor de wolf vorig jaar op dat moment heeft geholpen, dan is dat niet dom van de wolf, meer van hoe er mee om gegaan wordt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Tja, en dan zijn er nog plaatsen waar men wolven traint om mee te wandelen en dat soort dingen (die waren er al voordat de wolf terugkwam overigens) dragen wel bij aan het idee dat een wolf lief kan zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:04

GDG schreef:
Echt idioot hoe mensen maar blijven roepen dat je uit wolvengebied moet blijven (ook hier, dat die mensen zelf zo stom zijn om daar te lopen). De roedels hebben territoria van 250km2. Denk toch eens na zeg. De helft van NL ís wolvengebied.

Als die straks in het dorp toe slaat dan is dat ook opeens wolvengebied.

Als je een paar jaar geleden zei "straks pakt die een kind" Dan werd je uitgelachen en voor Roodkapje uit gemaakt.
Valt me wel op dat pro wolf het bijna nooit meer over Roodkapje heeft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:06

germie schreef:
Captain schreef:
"Het beest"

Nee. Een WOLF.

Nee, gewoon een beest. Zo mag je het echt wel noemen. Je zegt dit ook over mensen die verschrikkelijke dingen doen.
We moeten het nu niet weer tot een lieverdje gaan maken. Dat ze het beest een naam hebben gegeven is eigenlijk al erg, want dat laat het minder gevaarlijk lijken.

Er moet nu gewoon gehandeld worden, afschieten die hap en niet eerst rechtzaken en weet ik veel wat.

Maar de wolvenknuffelaars vinden vast dat het kind maar aangelijnd had moeten zijn, een andere tui aan had moeten doen, een betere kapper had moeten zoeken, of gewoon helemaal uit het bos moeten blijven.

De mens is ook gewoon een dier wat ruimte nodig heeft en ook wij hebben recht op het cultuurlandschap in Nederland, want echte natuur hebben we niet eens.

In 1800 kon de mens als niet samenleven met de wolf en nu lukt dat ook niet, dat is wel duidelijk.
Men zou het bij 1 of 2 roedels ergens op de veluwe moeten houden en die goed moeten bewaken. Dan zou de overlast beperkt blijven. Nu is niets meer veilig als je in de buurt van Austerlitz woont.

Ik bedoel dat ze het niet willen benoemen omdat het volgens NOS nog steeds 'mogelijk' een wolf was.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:26

Captain schreef:
"Het beest"

Nee. Een WOLF.

Je ziet duidelijk dat ze er bij na moet denken dat ze beest moet zeggen ipv wolf. Uiteindelijk lukt het haar niet helemaal en zegt ze toch wolf.
Dus ik denk dat ze geïnstrueerd is geweest.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:33

Als je objectief het nieuws wilt verkondigen, moet je het wel zo doen.
Net zo als iemand 'verdachte' wordt genoemd tot hij/zij schuldig verklaard is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:34

Als dat zo is dan vind ik dat wel heel vreemd.

Maar bij RTV Utrecht zei ze ook dat ze voor vorstander van de wolf was en vond dat de provincie het gebied had moeten afsluiten. Daarvoor wordt ze geprezen in pro wolf groepen. Maar wel nadat ze eerst door anderen dom wordt genoemd omdat ze haar kind daar liet spelen.

Ik lees al heel lang mee in groep wolf. En zie hoe die groep door de tijd heen steeds verder is geradicaliseerd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:41

Loretta schreef:

Ze zullen hem sowieso niet afschieten bij de Pyramide. En ze trekken als roedel wel steeds weer terug naar het deel van Den Treek wat ze als thuis basis hebben. Dus hier maak ik me niet zo’n zorgen over. Vrij logisch dat niet de toch al druk bezochte heuvelrug als schietbaan is vrijgegeven.

Ik weet niet voor welk deel de vergunning geldt maar ik vermoed het deel van militair oefenterrein en de hei. En dat schijnt wel echt hun plek te zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:57

Captain schreef:
"Het beest"

Nee. Een WOLF.

Misschien is ze opgedragen het een beest te noemen tot DNA onderzoek uitwijst dat het echt een wolf was (en geen hybride of hond?). Ze spreekt ook een beetje voorgelezen/het loopt niet lekker, zeker niet wanneer ze het beest moet zeggen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:03

Ik hoop dat iedereen de filmpjes kan zien die in deze link staan.
Citaat:
Hier zwei Videos aus Oktober und November 2022 von der Hoge Veluwe in den Niederlanden. Hier kann man schön erkennen, warum sich solche Jungwölfe (der hier ist etwa ein halbes Jahr alt) zu "Problemwölfen" entwickeln können.
Es ist sehr wahrscheinlich, dass es sich bei diesem Wolf um "Bram" (GW2337m) handelt, der wenig später die Hoge Veluwe verlassen und im Mai 2023 in Den Treek bei Utrecht sein neues und eigenes Revier gefunden hat.

Die Dummheit dieser Tier- und Naturotografen kann man eigentlich kaum in Worte fassen, der Wolf in diesem Video ist eindeutig daran gewöhnt, sich in der Nähe von Menschen aufzuhalten, weil er gelernt hat, dass es dort Futter gibt.

Schon im November 2022 hat Jos de Bruin u.a. in einem Interview vor diesem Wolf gewarnt (siehe Bild), aber niemand hat ihm geglaubt.

Danke an Jos de Bruin von Wolves Unlimited für das erste Video in diesem Beitrag.

automatische vertaling Facebook

Hier twee filmpjes van oktober en november 2022 vanuit Hoge Veluwe in Nederland. Hier is duidelijk te zien waarom zulke jonge wolven (die hier ongeveer een half jaar oud is) zich kunnen ontwikkelen tot "probleemwolven".
Het is zeer waarschijnlijk dat deze wolf "Bram" (GW2337m) is, die iets later de Hoge Veluwe verliet en in mei 2023 zijn nieuwe en eigen terrein vond in Den Treek bij Utrecht.

De domheid van deze dieren- en natuurfotografen is nauwelijks in woorden te beschrijven, de wolf in deze video is duidelijk gewend om dicht bij mensen te blijven omdat hij leerde dat daar voedsel is.

Al in november 2022 waarschuwde onder meer Jos de Bruin in een interview (zie foto), maar niemand geloofde hem.

Met dank aan Jos de Bruin van Wolves Unlimited voor de eerste video in deze post.

Afbeelding
Afbeelding

Voor filmpje klik op link naar bron Torsten Mols
https://www.facebook.com/share/v/1ENLoN ... tid=wwXIfr

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

Kaja schreef:
Alhoewel ik het ermee eens ben dat er ingegrepen moet worden, snap ik echt niet dat je nu nog het desbetreffende bos in gaat met (kleine) kinderen. We kunnen allemaal lang en breed praten, maar dat begrijp ik echt niet. Net zo min, dat je daar nog met een (aangelijnde) hond loopt…

Ik snap je reactie echter betreft het hier een kleine speeltuin met draaimolens e.d daarbij een grote parkeer gelegenheid en daarachter de pyramide. Het is een atraktie en nu rete druk vanwege de vakantie. Ideaal uitje met kleinere kinderen. Je moet er geweest zijn wil je er een voorstelling van kunnen hebben. Er gaan ook vaak schoolklasjes naar toe.

Wat ik dan niet snapte is hoe kun je je kleintje met broertje van 10 uit het oog verliezen omdat deze de pyramide wilde laten zien!? Het betreft een groot open veld voor en om die pyramide namelijk en je moet eerst een bossig stuk door vanaf de parkeer plaats en speeltuin om daar te komen.
Ik vraag me af waar die ouders dan waren. 2 vreemde mannen moesten dat jong te hulp schieten.

Als die dat niet gedaan hadden dan was het het eerste menselijke dodelijke slachtoffer van de wolf in ons land.
Hadden we heel ander nieuws gehad.

Dat die moeder het steeds ,Het Beest, noemde vond ik ook achterlijk!