3 jonge Russen krijgen de les gelezen door Ukraïnse militairen (ZSU). Dit filmpje met de tekst laat zo duidelijk de volledige verdrietigheid van een oorlog zien imo. https://twitter.com/Samizdat24/status/1 ... 9635598337
De vertaalde tekst:
Citaat:
ZSU: Wat verdomme jongens, hier snap ik niks van. Van welk land zijn jullie, jongens, staatsburgers?
"Rusland, Rusland, Rusland (bryansk, buiten st petersburg"
ZSU: Heb je ouders, hoe oud zijn ze?
"jaren '40 en '50"
ZSU: Dus je bent in de twintig. Waarom ben je hier gekomen? Wist je dat je ons zou binnenvallen?
'Nee, nee' (natuurlijk niet)
ZSU: Jullie klootzakken, 10-15 jaar geleden had ik zoveel vrienden in Rusland. Verdomme, als ze je ruilen, zeg dan tegen je verdomde land dat we dit niet willen.
ZSU: We hebben al zoveel vrienden verloren, we willen deze oorlog niet! (In het Oekraïens) Mijn vader is verdomme een maand geleden overleden!! Allemaal vanwege deze verdomde oorlog! Ik wil in vrede leven!! Werken in de verdomde school waar ik werkte. Kinderen onderwijzen , mijn kinderen onderwijzen!
ZSU: Ik woonde verdomme samen met mijn vrouw. Waarom ben je hier verdomme gekomen? We leefden een normaal leven, we waren verdomd gelukkig, jullie teven. Wie heeft je hier nodig? Fuuuck, zet ze in de kelder.
ZSU #2: Ik kom uit Severedonetsk, waarom heb je verdomme mijn stad verwoest?
ZSU #3: Ik ben geboren en getogen in Donetsk, moest in 2014 vluchten naar Kiev en toen kwamen jullie daar ook!
Noot van de vertaler:
Citaat:
Het einde. Ik hoop dat de toon overkomt. Het is niet triomfantelijk. Het is verbijsterd en gefrustreerd en moe. Deze hele oorlog is waanzin.