Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Helemaal mee eens hoor, hartstikke gecompliceerd dat hele belastingstelsel.je kan, als iemand die niet in de materie zit, toch niks zinnigs over zeggen?
hoe moet iemand daar nou iets van vinden? Ik kan er niet veel mee hoor, met al die bedragen![]()
En de belasting op spaargeld, staat daar nog wat over?
Janneke2 schreef:Nee.
Het is onvolledig, en zo opgeschreven dat een halve waarheid een hele leugen wordt.
pmarena schreef:pien_2010 schreef:De veranderingen, als ze er ooit al komen, zullen jaren op zich laten wachten want de belasting dienst kan zoiets op kort termijn veranderen glad niet aan.
Mijn irritatie bij de post van Robert is, dat hij in mijn beleving binnen komt rennen, paniek zaait, over een onderwerp dat uitgebreid in goede vriendelijke sfeer is besproken een aantal bladzijde hervoor. Waarvan het nu lijkt alsof dat helemaal niet gebeurd is.
Ik heb dan ook besloten dat ik daar niet meer op in ga, want ik vind het mensen onnodig bang maken en anderen die al flink inhoudelijk geleverd hebben hier, zoals ik, weer aan het werk zetten. Vandaag is mijn tijd daarvoor voor dat herhalende onderwerp, te kostbaar want heb veel andere dingen te doen.
Opvallend is dat we het weer over ons geld hebben, en de schrikbarende klimaat cijfers door de VN gisteren naar buiten gebracht en door mij hier gisteren gepost, niet de moeite waard vinden om tot ons te nemen.
Als het zo door gaat lieve mensen hoeft niemand zich over zoveel jaar niet meer druk te maken over meer belasting betalen want dan hebben de klimaat stormen, de enorme regens, het stijgen van de zee , al onze aandacht nodig. En kost dat ook individueel de mensen zeer veel geld.
De transitie nodig, is een goed verdienmodel.
Pien, dat het niet constant over het klimaat gaat, zegt niets over hoe belangrijk mensen dat vinden
Voor mij is het klimaat het belangrijkst, maar ik wil óók niet dat zo'n moedertje met een probleem komt te zitten dat ze haar met bloed, zweet en tranen mooi gemaakte woning misschien niet zou kunnen houden als haar man omvalt.... of dat een familiebedrijf niet over kan gaan op de volgende generatie omdat de belastingdruk te hoog is.
Als ik kan kiezen tussen partij A, B en C die het klimaat heel hoog op de prioriteitenlijst hebben staan.
Dan kies ik natuurlijk liefst voor de partij die daarnaast óók veel oog heeft voor andere punten die ik belangrijk vind
Jij hebt toch ook diverse andere punten die je óók belangrijk vindt
Ik ben erg geschrokken dat er nu toch weer gezegd wordt dat we naar die 3 graden gaan, was net zo blij dat het eerst leek alsof we er al een half graadje vanaf hadden gesnoeptDat dat klimaat volle bak aangepakt moet worden is voor mij prioriteit 1 & 2
![]()
Maar op plek 3, 4 en 5 staan dan andere dingen waar je ook even naar wilt kijken welke partij dan al met al de beste optie is om met die punten aan de slag te gaanEn daar praten we dan ook over, is logisch lijkt me
Citaat:Jij hebt toch ook diverse andere punten die je óók belangrijk vindt
Sabri schreef:Ik begrijp niet dat sommige hier vooral hun eigen portemonnee het allerbelangrijkste vinden. En hele rekensommen maken.
Wat heb je eraan als je ziek wordt, als de natuur naar de vernieling gaat, de samenleving steeds meer polariseert want verschil arm en rijk worden steeds groter, en het niet meer leuk is in Nederland door de ene naar de andere schandaal. Kindjes die niet te eten hebben, voedselbanken want honger, mensen die verkleumen en met pijn in de mond geen geld hebben naar de tandarts te gaan. En dan zitten mensen zich druk te maken of ze nog wel meer belasting over dat dure huis van een miljoen moeten betalen. Hallooo! Ehhh ja misschien eerlijk 'verdiend' maar iemand die wat meer pech heeft, dat is dan maar eigen schuld ofzo?
Ik zou ook in mijn eigen portemonnee en wat ik straks van ouders kan erven als uitgangspunt kunnen nemen. Maar laat ik dat nou eens behoorlijk egoïstisch vinden! En ook denk ik dat je aan anderen die het minder hebben moet denken. Niet alleen aan jezelf. Of vvd omdat dit voor jezelf financiëel voordelig is, ieder zijn keus maar ik zou me er niet goed bij voelen zelf.
Sabri schreef:Ik begrijp niet dat sommige hier vooral hun eigen portemonnee het allerbelangrijkste vinden. En hele rekensommen maken.
Wat heb je eraan als je ziek wordt, als de natuur naar de vernieling gaat, de samenleving steeds meer polariseert want verschil arm en rijk worden steeds groter, en het niet meer leuk is in Nederland door de ene naar de andere schandaal. Kindjes die niet te eten hebben, voedselbanken want honger, mensen die verkleumen en met pijn in de mond geen geld hebben naar de tandarts te gaan. En dan zitten mensen zich druk te maken of ze nog wel meer belasting over dat dure huis van een miljoen moeten betalen. Hallooo! Ehhh ja misschien eerlijk 'verdiend' maar iemand die wat meer pech heeft, dat is dan maar eigen schuld ofzo?
Ik zou ook in mijn eigen portemonnee en wat ik straks van ouders kan erven als uitgangspunt kunnen nemen. Maar laat ik dat nou eens behoorlijk egoïstisch vinden! En ook denk ik dat je aan anderen die het minder hebben moet denken. Niet alleen aan jezelf. Of vvd omdat dit voor jezelf financiëel voordelig is, ieder zijn keus maar ik zou me er niet goed bij voelen zelf.
Celiien schreef:(over de plannen van PvdA GL, J2)
- hypotheekrente aftrek eruit (minder belastingvoordeel onder aan de streep)
Citaat:- het minimumloon omhoog -> hogere lasten bedrijven -> meer betalen aan de kassa
Citaat:- Minimumloon omhoog = hogere uitkeringen/aow/bijstand - > arbeidsimpuls verminderd
Citaat:Heerlijk promoten met wij gaan de inkomens verhogen door de belastingen omlaag te gooien! Ja, voor wie precies?
Sheran schreef:Sabri schreef:Ik begrijp niet dat sommige hier vooral hun eigen portemonnee het allerbelangrijkste vinden. En hele rekensommen maken.
Ik vind het mooi dat je zo denkt. Ik heb ook vrienden met een koophuis die iets gaan stemmen wat niet gunstig voor henzelf is, maar wat ze wel het beste vinden voor de maatschappij. Bij mij komt het nog steeds redelijk overeen, wat het beste voor mij is en wat ik het beste vind voor de maatschappij, maar ik hoop altijd het laatste te kiezen.
Verder vind ik het ook lastig om te begrijpen dat mensen blijven hangen in (in mijn ogen) kleine details, terwijl we met een enorme klimaatcrisis te maken hebben. Dat heeft het allergrootste gevolg van allemaal, en je kunt wel allemaal dingen beter willen, maar als het op deze manier helpen we de wereld gewoon de vernieling in. En ik vind het lastig dat het lijkt alsof mensen dan niet uit hun eigen bubbel willen stappen en de stap willen zetten naar een leefbare situatie. Het is je PLANEET!
Cer schreef:maar dat minimum loon gaat toch niet alleen bij Ahold omhoog?? Er zijn toch nog meer bedrijven dan die Enorm Grote Reuzen? Die kleintjes moeten toch gewoon mee met de loonsverhoging?
Of zie ik dan iets over het hoofd?
En de vraag is wat de huizenbezitter dan gaat betalen.. onderaan de streep
Wintu schreef:Cer schreef:maar dat minimum loon gaat toch niet alleen bij Ahold omhoog?? Er zijn toch nog meer bedrijven dan die Enorm Grote Reuzen? Die kleintjes moeten toch gewoon mee met de loonsverhoging?
Of zie ik dan iets over het hoofd?
En de vraag is wat de huizenbezitter dan gaat betalen.. onderaan de streep
Ik zag gisteren bij WNL idd een cafe achtig iets, waar het meisje dat er al 5 jaar werkte nu het zelfde loon had als de jongen die er een half jaar werkte en wiens minimum loon omhoog ging. De uitbater kan de reguliere lonen echter niet omhoog gooien, want dan is hij failliet.
Cer schreef:Nou ja, misschien is het wel de bedoeling dat er meer MKB's omvallen.. ik lees steeds dat er meer en meer failissementen zijn.
Uiteindelijk blijven de gezonde bedrijven over, en kunnen die werknemers bij de bedrijven werken die dan nog overeind staan?
Dat zegt volgens mij ook helemaal niemandCitaat:Hallooo! Ehhh ja misschien eerlijk 'verdiend' maar iemand die wat meer pech heeft, dat is dan maar eigen schuld ofzo?
Janneke2 schreef:Celiien schreef:(over de plannen van PvdA GL, J2)
- hypotheekrente aftrek eruit (minder belastingvoordeel onder aan de streep)
Pardon...?
1) Niet iedereen heeft een eigen huis.
Voor hen die dit niet hebben komt het neer op een subtiele lastenverlichting.
Want wie een huis bezit, gaat meer betalen.
2) Please note dat dit in feite GEEN plan is.
Het afbouwen van de hypotheekrenteaftrek is al jarenlang gaande.
Ook onder rechtse kabinetten...!
Wat ik als huizenbezitter een goede zaak vind, het geleidelijk verdwijnen van deze subsidie.
Janneke2 schreef:Citaat:- het minimumloon omhoog -> hogere lasten bedrijven -> meer betalen aan de kassa
Hmmm, men neme het kartel AHold plus Delhaize.
Als die de vakkenvullers en caissières een beetje meer gaan betalen, komt het kartel echt niet in geldnood.
Janneke2 schreef:Citaat:- Minimumloon omhoog = hogere uitkeringen/aow/bijstand - > arbeidsimpuls verminderd
Sprookje.
Lubbers geloofde dit sprookje, en als je een bedrijf als Hollandia Kloos in de familie hebt snap ik het ook wel.
Alle kennissen werden na hun afstuderen 'te werk gesteld' bij HK, en dus geloofde hij dat wie wil wel een baan krijgt.
Wakker worden, we hebben niet allemaal zo'n 'kruiwagen'.
Janneke2 schreef:Citaat:Heerlijk promoten met wij gaan de inkomens verhogen door de belastingen omlaag te gooien! Ja, voor wie precies?
Goede vraag.
Het antwoord is niet zo moeilijk:
noblesse oblige,
de zwaarste lasten op de sterkste schouders.
mysa schreef:Eens. Hier zo'n familiebedrijfje dat zich net kan onderhouden. En waar zoon graag mee verder wil. Van nul opgebouwd tot een redelijk goed lopend piepklein bedrijfje. Deze kleine bedrijfjes hebben een probleem. De grotere bedrijven kunnen het gemakkelijk betalen.