Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:05

https://www.nu.nl/economie/6348772/trum ... inium.html

Trump verhoogd de tarieven op Canadees Staal en Aluminium naar 50%, hij galoppeert richting een nieuwe Great Depression en dat enkel omdat hij op zijn pik getrapt is.. wanneer niet iemand anders daar de teugels in handen gaat nemen loopt het slecht af.

Veronica2

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:07

Maar ergens snap ik het wel, als finaal aan de grond zit dan is de weg naar boven onvermijdelijk en dán kan hij zichzelf weer extra hard op zijn borst slaan. Vanwege de helaasheid der dingen ben ik ook bang dat de slechte beurzen zich wel weer herstellen en ook voor Tesla (niet door mij).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:18

Als je alleen naar staal kijkt, dan is de vraag in de VS vele malen groter dan de huidige Amerikaanse fabrieken aan kunnen.

Een hoogoven bouw je niet even in een jaar. Daar gaan zo 4-5 jaren overheen voor je een complete fabriek hebt staan. Laat staan meerdere fabrieken. Voor de bouw van die fabrieken heb je ook weer staal nodig. Staal dat Amerika nu al niet zelf naar behoefte kan produceren.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:24

Veronica2 schreef:
Maar ergens snap ik het wel, als finaal aan de grond zit dan is de weg naar boven onvermijdelijk en dán kan hij zichzelf weer extra hard op zijn borst slaan. Vanwege de helaasheid der dingen ben ik ook bang dat de slechte beurzen zich wel weer herstellen en ook voor Tesla (niet door mij).

De volledige auto-industrie in de VS is afhankelijk van buitenlands staal/aluminium, de VS produceert nagenoeg in het geheel geen hoogwaardig staal meer. tgen de tijd dat je dat op poten hebt gezet is Ford en de rest al ten onder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:52

BigOne schreef:
Maar waarom neem je geen genoegen met het artikel van de Volkskrant? Denk je dat ze liegen?

Omdat ik graag zelf bronnen lees voor zover mogelijk :j
Net als bij die verboden boeken, bijvoorbeeld.

Ze hoeven niet perse te liegen maar dingen kunnen soms anders geïnterpreteerd worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:22

en dan is er nog het dingetje van hoge kwaliteit staal. Lang niet ieder bedrijf kan kwaliteit leveren a la Tata

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:28

Cer schreef:
BigOne schreef:
Maar waarom neem je geen genoegen met het artikel van de Volkskrant? Denk je dat ze liegen?

Omdat ik graag zelf bronnen lees voor zover mogelijk :j
Net als bij die verboden boeken, bijvoorbeeld.

Ze hoeven niet perse te liegen maar dingen kunnen soms anders geïnterpreteerd worden.

Zeker als het over vaccinaties gaat worden dingen vaak van beide kanten met veel te veel tunnelvisie gebracht helaas..... vaak niet eens expres, maar omdat het op de irritatie / allergie werkt ofzo waardoor er vaak enorm zwart-wit geïnterpreteerd wordt bij dit onderwerp.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met het staal en alle andere dingen.
Ben erg blij met Canada dat het imo super goed aanpakt allemaal +:)+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:31

Een krant bestaat toch niet alleen uit opinie? Om bij de vaccinaties te blijven: journalisten halen hun info bij de wetenschap, vaak worden wetenschappers rechtstreeks geïnterviewd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:33

Kinke schreef:
en dan is er nog het dingetje van hoge kwaliteit staal. Lang niet ieder bedrijf kan kwaliteit leveren a la Tata

Nee, er zijn in Amerika kennelijk maar twee bedrijven die in de buurt komen.

Hoge kwaliteit komt voornamelijk uit NL en DL.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:45

martichr schreef:
https://www.nu.nl/economie/6348772/trum ... inium.html

Trump verhoogd de tarieven op Canadees Staal en Aluminium naar 50%, hij galoppeert richting een nieuwe Great Depression en dat enkel omdat hij op zijn pik getrapt is.. wanneer niet iemand anders daar de teugels in handen gaat nemen loopt het slecht af.

En hij blijft herhalen dat Canada de 51ste staat is. Echt |o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:55

Afbeelding

Er vaart iig een Franse onderzeeër bij Halifax, Nova Scotia (Canada).

Een van de paradepaardjes van de Franse vloot.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:09

In Ontario gaat men de export van elektriciteit naar de USA ook 25% belasten. En als Trump niet ophoudt, dreigen ze de stekker uit te trekken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:34

Kinke schreef:

Trump mag Tata Steel hebben, wat mij betreft. Afbreken, vervoeren, en ergens in de VS weer opbouwen. Zou een hoop milieuvervuiling, gezondheidsschade en stikstofuitstoot schelen.
Zijn we ook meteen van de staalslakken af }>

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:38

Lieser schreef:
Kinke schreef:

Trump mag Tata Steel hebben, wat mij betreft. Afbreken, vervoeren, en ergens in de VS weer opbouwen. Zou een hoop milieuvervuiling, gezondheidsschade en stikstofuitstoot schelen.

Op een steenworp van Mar a Lago…..

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:56

Ben je ook van zo,n 15K werknemers af, buiten de toeleverende industrie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:57

Lieser schreef:
Kinke schreef:

Lieser ik ben je weinig tegengekomen op Bokt. De laatste posts van jou doen me glimlachen of zelfs lachen en ik ben het zooo met je eens.
Is ook wel eens leuk op Bokt om het zo roerend met iemand eens te zijn, die ik eigenlijk niet zo in de picture had.
Ik dacht ik schrijf dat toch eens een keer op.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 11-03-25 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:57

nikkel schreef:

10.000 directe en 19.000 indirecte.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:58

Benzz, ook goed. Ik heb uiteraard veel liever, dat de industrie gaat vergroenen en in eigen land blijft. Je moet straks met de enorme hoeveelheid opgewekte stroom, door windmolens op zee ergens mee heen. Op land zijn er al zoveel problemen, dat dat ( vergroening) een belangrijke bijdrage kan leveren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:00

nikkel schreef:
Benzz, ook goed. Ik heb uiteraard veel liever, dat de industrie gaat vergroenen en in eigen land blijft. Je moet straks met de enorme hoeveelheid opgewekte stroom, door windmolens op zee ergens mee heen. Op land zijn er al zoveel problemen, dat dat ( vergroening) een belangrijke bijdrage kan leveren.

Tata is enorm aan het vergroenen: https://www.tatasteelnederland.com/nieu ... ergroening

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:48

pien_2010 schreef:
Lieser ik ben je weinig tegengekomen op Bokt. De laatste posts van jou doen me glimlachen of zelfs lachen en ik ben het zooo met je eens.
Is ook wel eens leuk op Bokt om het zo roerend met iemand eens te zijn, die ik eigenlijk niet zo in de picture had.
Ik dacht ik schrijf dat toch eens een keer op.

Dank je wel, leuk om te horen/lezen!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:49

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:06

nikkel schreef:

De sterfte onder fabrieksarbeiders van Tata Steel blijkt 1,5 keer zo hoog als het landelijk gemiddelde. Inderdaad een bedrijf dat je persé open wilt houden 8)7
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ste ... 0overleden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:54

Lieser schreef:
nikkel schreef:

De sterfte onder fabrieksarbeiders van Tata Steel blijkt 1,5 keer zo hoog als het landelijk gemiddelde. Inderdaad een bedrijf dat je persé open wilt houden 8)7

Ter overweging vanuit een regio ver verwijderd van Ijmuiden: mijn regio verloor NedCar. Drama. Nou…..het overgrote deel (95+%) werkt inmiddels elders. Geen probleem. De ene regio is de andere niet, maar….just saying.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:55

Lieser schreef:
nikkel schreef:

Gelazer is dat Tata ook staal soorten maakt voor militaire doeleinden en dat is helaas weer een dringende noodzaak geworden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 09:25

Mocht de nood echt aan de man/vrouw komen, dan is tata echt van vitaal belang voor geheel Nederland.