Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Ik snap niet waarom de BBB hier genoemd wordt?
In het filmpje gaat het bij Gaza juist om links..
Extreem rechts is zeker een probleem, ik denk alleen dat het wijs is om te beseffen hoe zoiets ontstaan is. (radicale moslims, bomaanslagen etc.)
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Ik snap niet waarom de BBB hier genoemd wordt?
Extreem rechts is zeker een probleem, ik denk alleen dat het wijs is om te beseffen hoe zoiets ontstaan is. (radicale moslims, bomaanslagen etc.)
Extreem rechts bestond al voordat er meer dan 3 moslims rondliepen in Nederland. Ze vinden toen alleen een andere zondebok: de joden. En nee niet alleen Hitler was een antisemitist. Het was in die tijd “hip” om joden te haten. Ook in Nederland.
Het idee van radicaal en extreem-rechts is dat ze altijd wel een zondebok vinden. Als we alle moslims uit Nederland zouden deporteren vinden ze wel een nieuwe minderheid.
Extreem en radicaal rechts heeft enkel onvrede in de bevolking en een zondebok nodig. En beiden zijn altijd wel te vinden in een samenleving.
Want hoeveel mensen die PVV / BBB / FVD stemmen hebben daadwerkelijk zware last van die vreselijke moslims? Vaak zit de onvrede ergens anders. Bijvoorbeeld in hun inkomen of eigen leven. En een ander de schuld geven is heel makkelijk.
BBB wordt genoemd omdat die enorm naar rechts opgeschoven is en ook hele radicale standpunten heeft. Dat verzin ik niet zelf. Dus het is een radicaal rechtse populistische partij.
BigOne schreef:mce schreef:
Zodra jij de geluiden van nieuw rechts gaat geloven ben je bijna verloren.
Douce schreef:Veronica2 schreef:
Kockelman is de moeite waard. Luister maar naar wat Brekelmans uitlegt over het uitsluiten van de PvdA in het aankomende kabinet, het ligt toch echt wat zwart-witter dan hoe het eerst klonk. Hij vindt PvdA en VVD onverenigbaar vwb de programma's.
Maar goed, dan maar CDA, PvdA, D66 en JA21, dat is nu 77 zetels.
Denk dat je met JA21 alleen een vervanger hebt voor de PVV. Dus dat zijn besluit technisch geen opschieters.
Gnome schreef:In mijn omgeving/vrienden/familie ken ik alleen maar mensen die helaas echt last hebben en daardoor op zulke partijen stemmen dus ik denk dat het probleem groter is dan jij denkt. We wonen ook nog verspreid in het land dus het is niet regio gebonden.
juval schreef:ik ben wel benieuwd eigenlijk naar de radicale standpunten van BBB. Kun je die noemen?
Gnome schreef:Ik vind die XR ook in het rijtje thuishoren van gevaarlijke lui. Die rellen in Den Haag waren vreselijk maar constant snelwegen, het spoor, bedrijven bezeten of vernielen is echt geen haar beter. Dan overtreed je net zo goed de wet. Mogen ze ook weleens de kop in gaan drukken.
mysa schreef:Gnome schreef:Ik vind die XR ook in het rijtje thuishoren van gevaarlijke lui. Die rellen in Den Haag waren vreselijk maar constant snelwegen, het spoor, bedrijven bezeten of vernielen is echt geen haar beter. Dan overtreed je net zo goed de wet. Mogen ze ook weleens de kop in gaan drukken.
Aan beide kanten zitten - ook - extremen. Heb toch het idee dat voor XR vooral idealisten vallen en het boze, verongelijkte deel van de bevolking meer affiniteit heeft met de anti-immigratiebeweging.
fransje23 schreef:purny schreef:Nou er werden toen ik net thuis kwam foldertjes van PvdA/GL in de bus gegooid. Ik vind het altijd wel fijn om in deze tijd met de leden te praten over hoe of wat. Toen ik haar riep en vroeg of ze van de PvdA was liep ze weg.. Tot zover de tijd om in discussie te gaan denk ik dan maar...
Gemiste kans...
Misschien was ze bang?
Veel mensen durven bijna niet meer op straat te flyeren voor hun partij.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Ik snap niet waarom de BBB hier genoemd wordt?
Extreem rechts bestond al voordat er meer dan 3 moslims rondliepen in Nederland. Ze vinden toen alleen een andere zondebok: de joden. En nee niet alleen Hitler was een antisemitist. Het was in die tijd “hip” om joden te haten. Ook in Nederland.
Het idee van radicaal en extreem-rechts is dat ze altijd wel een zondebok vinden. Als we alle moslims uit Nederland zouden deporteren vinden ze wel een nieuwe minderheid.
Extreem en radicaal rechts heeft enkel onvrede in de bevolking en een zondebok nodig. En beiden zijn altijd wel te vinden in een samenleving.
Want hoeveel mensen die PVV / BBB / FVD stemmen hebben daadwerkelijk zware last van die vreselijke moslims? Vaak zit de onvrede ergens anders. Bijvoorbeeld in hun inkomen of eigen leven. En een ander de schuld geven is heel makkelijk.
BBB wordt genoemd omdat die enorm naar rechts opgeschoven is en ook hele radicale standpunten heeft. Dat verzin ik niet zelf. Dus het is een radicaal rechtse populistische partij.
journee schreef:Er is in de hele geschiedenis nooit een moment geweest dat joden niet vervolgd werden... En jodenhaat hip in Nederland? Nederlanders hebben tijdens het Duitse bezet als één van de weinige juist flink verzet getoond tegen vervolging van de joden. Namelijk tijdens de februari staking, waarbij tientallen demonstranten de dood hebben gevonden.
Het allergrootste pijnpunt van de Nederlandse bevolking lijkt me inmiddels ook wel duidelijk, het maakt niet uit hoe je het gesprek begint, uiteindelijk kom je op de eerste plaats altijd uit bij het gebrek aan betaalbare woningen.
journee schreef:MarlindeRooz schreef:Volgens mij heeft Els-rechts met haar “protest” als meer schade veroorzaakt dan XR in jaren heeft gedaan.
Els rechts? Of de hooligans die de demonstratie gebruikenten als excuus om rel te schoppen?
Elisa2 schreef:Wie verlegd dan de aandacht naar links? Want ik zie dat juist steeds andersom gebeuren in dit topic.
Dat mensen geen AZC in de buurt willen als er net een asielzoeker een meisje heeft vermoord snap ik wel.
Marlinde, wat jij schrijft van een zondebok vinden dat doen mensen altijd..kijk eens in dit topic, iedereen die anders denkt wordt nog net niet afgemaakt. Ook hier wordt de hele tijd gepolariseerd.
En DAT is het probleem wat ten grondslag ligt aan alle haat, maakt niet uit van welke kant het komt.
1 asielzoeker doet wat, en alle asielzoekers krijgen de schuld, 1 boer is slecht voor zijn dieren en alle boeren krijgen de schuld etc. etc.
Het is continu de ene kant tegen de andere kant ipv dat men standpunten van de ander probeert te begrijpen (ook al is die persoon het er niet mee eens).
En de politiek zelf is net zo erg, die doen hier net zo hard aan mee met niveau kleuterklas vaak.
MarlindeRooz schreef:journee schreef:Er is in de hele geschiedenis nooit een moment geweest dat joden niet vervolgd werden... En jodenhaat hip in Nederland? Nederlanders hebben tijdens het Duitse bezet als één van de weinige juist flink verzet getoond tegen vervolging van de joden. Namelijk tijdens de februari staking, waarbij tientallen demonstranten de dood hebben gevonden.
Het allergrootste pijnpunt van de Nederlandse bevolking lijkt me inmiddels ook wel duidelijk, het maakt niet uit hoe je het gesprek begint, uiteindelijk kom je op de eerste plaats altijd uit bij het gebrek aan betaalbare woningen.
Dat klopt dat Joden altijd vervolgd worden. Echter was Nederland ook niet heilig in die tijd en ervoor. Joden waren hier ook niet veilig. En nederland heeft zich verzet maar vanuit Nederland zijn ook de meeste joden gedeporteerd… Vaak ook met behulp van Nederlandse mensen / overheden. Vergeet de NSB vooral niet. Dat waren niet maar een paar extreme gekkies. Dat waren heel veel “normale” mensen. Met normale banen.
Anti-semitisme was in West-Europa “normaal”. Vandaar dat Hitler ook niet al te veel weerstand kreeg in zijn uitroei-plannen. Hij heeft het niet bedacht het was allang een probleem.
journee schreef:MarlindeRooz schreef:Volgens mij heeft Els-rechts met haar “protest” als meer schade veroorzaakt dan XR in jaren heeft gedaan.
Els rechts? Of de hooligans die de demonstratie gebruikenten als excuus om rel te schoppen?