Niks bramenschrammen hier. De wolf heeft hem echt goed vastgehad!
“Gelukkig” niet zijn jongere broertje. Hopelijk heeft het grotere gewicht de wolf zo vertraagd dat mensen nog hebben kunnen ingrijpen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Tsja, iedereen lijkt het gek te vinden op een drukke plek.
Maar als je als wolf op zoek bent naar prooi heb je daar natuurlijk wel gewoon meer kans
SusanH schreef:Ik hoop dat ze hem snel te pakken krijgen. Moet nu toch wel vaart achter gezet worden.
Onali schreef:Volgende keer dan toch maar eerst even de tijd nemen om te kijken
Laatste 5 pagina's gaat hierover.
sterregoud schreef:Als dat jongetje zich even had afgezonderd van de groep om bijv. een plasje te doen, had niemand gemerkt dat hij meegenomen was.
jammes schreef:https://www.ad.nl/binnenland/dringend-a ... ~a4e17bd6/
Sorry, geen tijd om te kijken of dit al is geplaatst.
Nu een kind van 6 jaar door Bor geprobeerd mee te sleuren.
Dat mensen nog zonder jachtgeweer het bos in durven. Ik wil niemand op ideeen brengen, maar dat nog niemand het heft in eigen handen heeft genomen verbaast me.
Popstra schreef:Vorig jaar is daar een kind omver gelopen door een wolf
tienus63 schreef:Citaat:NOS/ RTV Utrecht, ik mis alleen nog dat het 3 jarige meisje dat zogenaamd alleen maar omver was gelopen op 31 juli 2024 volgens de Zoogdiervereniging, wel degelijk gebeten is. En ook werd gezegd dat ze in een bramenstruik was gevallen, maar op die plek waar incident gebeurd is staan helemaal geen bramenstruiken!
De provincie voerde bij de rechtbank ook twee andere incidenten aan. Een jaar geleden heeft dezelfde wolf een meisje van 3,5 jaar omver gelopen. Volgens een verklaring van haar vader zag hij dat het dier een poot op het kind had gezet en met zijn kop naar beneden op haar gefixeerd was.
Ook staat er in dit artikel,
twee dagen eerder was de wolf bij een schaapskudde over een omheining gesprongen terwijl daar mensen bezig waren met dode en gewonde schapen. In beide gevallen zou het dier zich maar moeilijk hebben laten verdrijven.
Kunt u zich mijn vragen nog herinneren die ik heb laten indienen door Forum voor Democratie vorige week? Nou dat ging over dit incident! Ook dat moest in de doofpot en mocht de Politie niet gebeld worden.
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1GhawF ... tid=wwXIfr
onpaard schreef:jammes schreef:https://www.ad.nl/binnenland/dringend-a ... ~a4e17bd6/
Sorry, geen tijd om te kijken of dit al is geplaatst.
Nu een kind van 6 jaar door Bor geprobeerd mee te sleuren.
Dat mensen nog zonder jachtgeweer het bos in durven. Ik wil niemand op ideeen brengen, maar dat nog niemand het heft in eigen handen heeft genomen verbaast me.
Als je wordt aangevallen door een roedel zal een jachtgeweer je ook niet redden las ik ergens.
Kaja schreef:Alhoewel ik het ermee eens ben dat er ingegrepen moet worden, snap ik echt niet dat je nu nog het desbetreffende bos in gaat met (kleine) kinderen. We kunnen allemaal lang en breed praten, maar dat begrijp ik echt niet. Net zo min, dat je daar nog met een (aangelijnde) hond loopt…