Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

Jeetje die tweede foto dan….. ik zie op foto 1 een punctie van een tand op de ruggengraat en op de tweede foto een diepe punctie die voor veel meer schade had kunnen zorgen dan nu schijnbaar is gebeurd. Verlamming, geperforeerde long…. -O-
Niks bramenschrammen hier. De wolf heeft hem echt goed vastgehad!
“Gelukkig” niet zijn jongere broertje. Hopelijk heeft het grotere gewicht de wolf zo vertraagd dat mensen nog hebben kunnen ingrijpen.

Femke_Tweety

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Dat soort diepe punctiewonden kan onderhuids nog veel schade geven.

(Zie ook verhaal hond evy van 2 weken terug)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

Christiene schreef:
Wachten tot er wel een dood gaat, broertje van 3 stond er naast..
En dan pakt die wolf De 6 jarige .
Die is dus ook niet onder de jbdruk van wat groter

Levensgevaarlijk ik durf hier ook al niet echt neer het bos in. Hier lopen er soms wel 5 voor de camera's

Hier? Bij jouw camera?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

Femke_Tweety schreef:
Tsja, iedereen lijkt het gek te vinden op een drukke plek.

Maar als je als wolf op zoek bent naar prooi heb je daar natuurlijk wel gewoon meer kans ;)

En waarom vindt iedereen het gek?
Omdat "deskundigen" ons jarenlang hebben voorgehouden dat de wolf schuw was en bang zou zijn voor mensen.

Ik had al heel snel mijn twijfels bij deze "deskundigen". Omdat de praktijk steeds anders uitwees dan wat de "deskundigen" ons voor hielden.

En vandaag met een nieuw dieptepunt. Waarbij de wolf gewoon een kind pakt op exact dezelfde manier als dat ze dat doen bij een prooi als je in een natuurfilm ziet. Geen enkele vorm van schuwheid. En het was hem vandaag bijna gelukt. Je had bijna het kind in stukjes terug gevonden bij het wolvennest als voer voor de welpen.

Maar een heel groot geluk dat het niet zover gekomen is vandaag. En een heel groot geluk dat de wolf nog net genoeg angst voor wolwassenen heeft om zijn prooi te laten vallen.

De vraag alleen is. Hoe lang duurt het voordat die het weer probeert? En kijkt die dan beter uit om te zien dat er geen volwassenen in de buurt zijn? Om dan ongestoord zijn slag te slaan. En uiteraard gaat die dit gedrag ook aan zijn welpen leren.

Overal waar de wolf terug keert zijn grote problemen. Maar Nederland spant toch echt wel de kroon. Ook dat afschieten van 2 probleemwolven duurt gewoon veel en veel te lang. Hoogstwaarschijnlijk was dit Bram. Die had al lang geschoten moeten zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Ik hoop dat ze hem snel te pakken krijgen. Moet nu toch wel vaart achter gezet worden.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Mee eens, want als je de wolf zou beheren was dit soort gedoe helemaal niet nodig geweest maar de deskundige hebben Waarschijnlijk alleen roodkapje gelezen als sprookje. Tries dat dit kan gebeuren en dat er dagelijks zoveel dieren vermoord worden

Ik vraag me af, hoe zal het nu zitten met eventueel hondsdolheid/Rabiës

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

SusanH schreef:
Ik hoop dat ze hem snel te pakken krijgen. Moet nu toch wel vaart achter gezet worden.

Dit is echt een next level probleemwolf.

Het advies van ga niet met kinderen naar het bos en als volwassene beter niet alleen is gewoon een understatement.

In de aangrenzende woonwijken lopen mensen en met name kinderen ook gevaar. Kinderen in de tuin laten spelen is in die omgeving al niet meer verantwoord.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

Als het beheer slim is doen ze het meteen vannacht.
Dan zijn de 'beschermlieden' aan het slapen en ondanks dat het al door diverse media is opgepakt ben je de echte storm voor.

Kotsmisselijk word ik van sommige reacties. Zelfs een gedeeld bericht van een stalgenoot;
Ik geloof hier niks van.

De pyramide is echt mooi en hoog en er zit een heel interessant verhaal achter uit de tijd van Napoleon en hoe het dorp Austerlitz aan zijn naam kwam.
Aan het begin, aan de wegkant, heb je een minimuseum en een speeltuintje. Dan moet je zo'n 200 meter, zal iets meer kunnen zijn, over een pad naar de pyramide lopen.

Niks niet afgelegen of megadiep in het bos.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

https://www.ad.nl/binnenland/dringend-a ... ~a4e17bd6/

Sorry, geen tijd om te kijken of dit al is geplaatst.
Nu een kind van 6 jaar door Bor geprobeerd mee te sleuren.

Dat mensen nog zonder jachtgeweer het bos in durven. Ik wil niemand op ideeen brengen, maar dat nog niemand het heft in eigen handen heeft genomen verbaast me.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Volgende keer dan toch maar eerst even de tijd nemen om te kijken ;)

Laatste 5 pagina's gaat hierover.
Laatst bijgewerkt door Onali op Gisteren, 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:21

Als dat jongetje zich even had afgezonderd van de groep om bijv. een plasje te doen, had niemand gemerkt dat hij meegenomen was.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

Ze moeten nu echt haast gaan maken met het afschieten. Dit heeft al veel te lang geduurd.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

Onali schreef:
Volgende keer dan toch maar eerst even de tijd nemen om te kijken ;)

Laatste 5 pagina's gaat hierover.

Sorry sorry maar ff heel druk. Ik bedoel t goed :j

En wat ik al zei, ff heel druk dus ik had geen tijd om bij te lezen ;(
Laatst bijgewerkt door jammes op Gisteren, 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:33

sterregoud schreef:
Als dat jongetje zich even had afgezonderd van de groep om bijv. een plasje te doen, had niemand gemerkt dat hij meegenomen was.

Dan hadden we nu een Amber alert gehad en had niemand op dit moment nog geweten wat er werkelijk gebeurt was.
Daar zijn we dan later achter gekomen. En dat was dan een zeer lugubere ontdekking geweest. Waarbij er alleen nog restjes van het jongentje zijn terug gevonden. Wetende hoe wolvenroedels een prooi verscheuren.

Dan zouden er nog maar heel weinig mensen sympathie hebben voor de faunabescherming.

Want alles wat er nu naar buiten is gekomen wijst op predatiegedrag en niets anders. Als die 2 helden daar niet toevallig gestaan hadden dan was het vandaag een gitzwarte dag geworden.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Zo te zien hebben dat jochie en zijn ouders veel geluk gehad, maar hoeveel onderhuidse schade heeft hij? En hoeveel pijn? En wat een trauma!
Misschien wilde de wolf hem meeslepen als oefening voor zijn welpen?

En dan te denken dat dit allemaal voorkomen had kunnen worden door een potje paintball! Hopelijk wordt er nu korte metten gemaakt en per direct afschieten.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

jammes schreef:

Dat mensen nog zonder jachtgeweer het bos in durven. Ik wil niemand op ideeen brengen, maar dat nog niemand het heft in eigen handen heeft genomen verbaast me.

Als je wordt aangevallen door een roedel zal een jachtgeweer je ook niet redden las ik ergens.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Vorig jaar is daar een kind omver gelopen door een wolf.
Het is er nu hoogseizoen in het naastgelegen pretparkje. Campings staan ook vol hier

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Popstra op Gisteren, 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

En in de nabije omgeving een poedel gepakt,.
En een hardloper gebeten dit jaar,
En, en

Ik kan de meeste van die dingen op de kaart zetten.

Hemelsbreed allemaal erg dichtbij elkaar.

Mijn kleine hond kam het in een drafje in een kwartier lopen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:56

Popstra schreef:
Vorig jaar is daar een kind omver gelopen door een wolf

En toen wilden ze de wolf zenderen en schuw maken met paintballs. Maar dat heeft de faunabescherming weten tegen te houden. En nu is het al zover geescaleerd dat de wolf actief jaagt op kinderen.

Al dat ellenlange getreuzel is nergens goed voor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Kind is niet omver gelopen. De wolf stond OVER het kind heen met een poot erop .

tienus63 schreef:
Citaat:
NOS/ RTV Utrecht, ik mis alleen nog dat het 3 jarige meisje dat zogenaamd alleen maar omver was gelopen op 31 juli 2024 volgens de Zoogdiervereniging, wel degelijk gebeten is. En ook werd gezegd dat ze in een bramenstruik was gevallen, maar op die plek waar incident gebeurd is staan helemaal geen bramenstruiken!

De provincie voerde bij de rechtbank ook twee andere incidenten aan. Een jaar geleden heeft dezelfde wolf een meisje van 3,5 jaar omver gelopen. Volgens een verklaring van haar vader zag hij dat het dier een poot op het kind had gezet en met zijn kop naar beneden op haar gefixeerd was.

Ook staat er in dit artikel,

twee dagen eerder was de wolf bij een schaapskudde over een omheining gesprongen terwijl daar mensen bezig waren met dode en gewonde schapen. In beide gevallen zou het dier zich maar moeilijk hebben laten verdrijven.

Kunt u zich mijn vragen nog herinneren die ik heb laten indienen door Forum voor Democratie vorige week? Nou dat ging over dit incident! Ook dat moest in de doofpot en mocht de Politie niet gebeld worden.

Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1GhawF ... tid=wwXIfr
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op Gisteren, 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:05

onpaard schreef:
jammes schreef:

Als je wordt aangevallen door een roedel zal een jachtgeweer je ook niet redden las ik ergens.

En zonder scherpschutter opleiding ga je ook niet op wolf met kind schieten hoop ik?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:25

Die reacties op Facebook.. echt bizar.
"We moeten om leren gaan met de natuur! Kunnen ze in Afrika ook!"
Wat denken hun dat daar gebeurt als een luipaard een mens verwond? Aai over de bol en een stukje hert want hij had vast honger?
Die worden al geschoten of verplaatst als ze te dicht bij de mensen komen en vreemd gedrag vertonen.. Kunnen we hier inderdaad nog wat van leren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

Nu op tv gaat het er zelfs over bij WNL

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

Alhoewel ik het ermee eens ben dat er ingegrepen moet worden, snap ik echt niet dat je nu nog het desbetreffende bos in gaat met (kleine) kinderen. We kunnen allemaal lang en breed praten, maar dat begrijp ik echt niet. Net zo min, dat je daar nog met een (aangelijnde) hond loopt…

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:32

Kaja schreef:
Alhoewel ik het ermee eens ben dat er ingegrepen moet worden, snap ik echt niet dat je nu nog het desbetreffende bos in gaat met (kleine) kinderen. We kunnen allemaal lang en breed praten, maar dat begrijp ik echt niet. Net zo min, dat je daar nog met een (aangelijnde) hond loopt…

Als we zo gaan denken, kan ik straks mn huis niet meer uit.